Пубертет при момчетата - Тема 3

  • 44 776
  • 769
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 367
Отколонихме се от темата, но.. и двамата с ММ сме Деви. Ми педантични сме си и двамата, но в различна степен. Половината ни живот мина в плануване. Спонтанно пътуване няма. На случайности не разчитаме. Кога ли съдбата ще ни се надсмее се чудя? Все си мислим, че всичко контролираме, а не всичко се поддава на контрол. Тийнейджърът май ще ни покаже как стоят нещата. Хубав уикенд!

Последна редакция: пт, 11 яну 2019, 18:56 от DebelaMara

# 691
  • Мнения: 15 865
Отколонихме се от темата, но.. и дамата с ММ сме Деви. Ми педантични сме си и двамата, но в различна степен. Половината ни живот мина в плануване. Спонтанно пътуване няма. На случайности не разчитаме. Кога ли съдбата ще ни се надсмее се чудя? Все си мислим, че всичко контролираме, а не всичко се поддава на контрол. Тийаджърът май ще ни покаже как стоят нещата. Хубав уикенд!

А той каква зодия е?

# 692
# 693
  • София
  • Мнения: 6 375
Айде и аз да вляза в групата на оплакващите се от безумията на учителите. В нашия случай по история.
От началото на годината имаха само един входен тест в началото на срока. От тогава цял срок нито са правили тестове, нито ги е изпитвала - "тя госпожата не изпитва на дъската".

май почти никой вече не изпитва на дъската... много им е лесно с тестчетата, докато единият клас решава тест, проверяваш си с шаблончето тестовете на другия и чиста работа.

друг е въпросът, че тестовете знания не оценяват реално.

# 694
  • Мнения: 2 837
При нас изпитват на дъската. Ми не е добре. Притесняват се учениците. И аз ужасно се притеснявах като дете.
Не съм защитник на тестовете, но участието в час и отговорите от място са по-адекватни от изпитването на дъската, особено когато е точно като разпит, а не е представяне на някакъв проект, върху който ученикът се е  готвил.

# 695
  • Мнения: 15 865

Значи правилно си мислиш. И те са тежката артилерия Grinning

# 696
  • Мнения: 10 347
При нас изпитват на дъската. Ми не е добре. Притесняват се учениците. И аз ужасно се притеснявах като дете.
Не съм защитник на тестовете, но участието в час и отговорите от място са по-адекватни от изпитването на дъската, особено когато е точно като разпит, а не е представяне на някакъв проект, върху който ученикът се е  готвил.

При нас в Щатите никого не изпитват на дъската, както и при раздаването на тестовете всеки си знае оценката без да се оповестява на всеслушание. Ако ще се стои пред дъска е някакъв групов проект и излизат всички и се забавляват поскоро. История не учат като самостоятелен предмет. Имат един предмет всичкология, там една глава история, една география, една някаква за обществото...И това е един предмет - Human geography. В БГ всичко толкова усложнено, безсмислен тормоз за учници, учители и родители. Аз все му викам на моя, ако си ученик в БГ, ще се пенсионираш в първи клас.

# 697
  • Варна
  • Мнения: 10 493
При сина ми изпитването на дъската винаги носи по-добри резултати. Това точково оценяване при тестовете според мен едно, че не се разбират истинските знания на децата, друго, че  ги ощетява.

# 698
  • Мнения: 12 028
Също съм на мнение, че изпитването с тест не дава ясна картина. Моето е разсеян, все не му стига времето. Но не става въпрос само за моето дете. Липсата на устно изпитване лишава децата от формиране на изказ, от умение да се аргументират. Освен това, при устно изпитване учителят може да задава въпроси и да коригира на момента, така ще се за твърдят знанията на детето. И при нас устното изпитване е рядкост

# 699
  • Мнения: 2 059
И аз съм "ЗА" устното изпитване.
Устното изпитване според мен спомага децата да могат да разказват , да могат представят разсъжденията си устно , да се аргументират , дори и да разсъждават  върху някакъв проблем. Децата около мен основно "мучат членоразделно" като общуват помежду си(вкл. и моя син) , не могат да водят нормален разговор, абсурд да се аргументират като хората или да защитят някоя своя теза. Може и някой от децата да се притесняват , но според мен  повечето го преодоляват , а може да им бъде полезно ако им се наложи след време да говорят пред публика или пред колеги и т.н..Според мен позитивите са повече от негативите , въпроса е децата да се научат да не зубрят , но пък учебниците така са написани , че ..... - трудно се постига баланс.
При нас изпитват от тази год (5 клас) да разказват и децата масово започнаха с 2-ки по разказвателните , но сега нещата станаха по-добре. Моят син още  в 3 клас го подкарах да разказва ( макарт тогава да бяха само на тестове) и сега не е имал проблеми , без да се занимавам с него.

Последна редакция: сб, 12 яну 2019, 10:22 от red_violet

# 700
  • Мнения: 8 272
При моя шестокласник основно изпитват устно. Не е пред дъската, а от място и не просто да разкажат урока или част от него, а да разясняват, да обясняват кое, какво, защо. Той също предпочита това изпитване пред тестовото. На устно винаги изкарва 6, на тестовете има по-често 5. Там все нещо недовидял, заблудил се. Да не говорим, че голяма част от въоросите и отговорите кън тях са толкова двусмислени, че и учебника да е до теб пак има да се чудиш кой е най-верният отговор. Аз не мога да се оплача от учителите на детето по отношение на преподаване и изпитване. Стараят се хората. Според него сухо рецитиране наизуст изобщо не се толерира и не води до високи оценки.

# 701
  • Мнения: 2 848
Да се разчита само на един вид изпитване не е добра идея, трябва да има от всичко - устно изпитване, може да е от място няма нужда да е на дъската/за по-притеснителните деца/, тест, писмен отговор на зададен въпрос , там където материала позволява - практически задачи.
Изпитвам младежа по разказвателните предмети - често изпадам в тих ужас. Непрекъснато му повтарям да каже най-важното, може да е в пет изречения, но да е смислено, свързано и без аааааааааа, ъъъъъъъъъъъъъ , оооооооо между отделните думи и изречения.
Оказва се, че дори не може да преписва!!! На класното по български език и литература има едва 3,50, защото е блял по гаргите. Имат два текста и въпроси свързани с тях - всичко е било там пред очите му, написано черно на бяло, но  кой да прочете като хората и да ПРЕПИШЕ . Не знае какво е витраж, иди дойди но то написано горе в текста дума по дума обяснено. Изобщо хващам го, че не знае значението на елементарни думи и все дудна, че това е резултат от факта, че не чете книги. Граматическите задачи без грешка, а всичко останало манджа с грозде.

# 702
  • Мнения: 48 168
И все пак, ако искат да обясняват и разказват, е добре първо да им обяснят и разкажат. С "прочетете и обяснете" не става. Все пак на училище са главно да учат, а не главно да ги изпитват.

# 703
  • Мнения: 2 848
Изпитването показва какво е научило детето, ако не го изпитват как ще разберат колко знае. Не трябва всичко да им се дава смляно и сдъвкано, те трябва да прочетат да осмислят и да кажат, кое според тях е най-важното. Ако сгрешат учителят трябва да посочи грешките. Да се научат да правят причинно-следствени връзки е целта и придобиване на трайни знания. Каква полза ако учителят им сдъвче всичко и те го научат наизуст. Напълно безсмислено е.

# 704
  • Мнения: 48 168
Не казвам да го сдъвче, а да ги обясни. Предполагам има разлика. Иначе да си четат у дома, и да цвъкат тестове. За какво изобщо е нужен учител.

Общи условия

Активация на акаунт