Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 573
  • 746
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 6 918
Много полезно се оказа това лепене на призма. Моята, когато я правеха ѝ отне 2 часа и 4 опита... Не съм вярвала, че толкова може да я затрудни. Но пък си струваше.

# 46
  • Мнения: 24 467
И при нас има такива "творчески" часове по математика - правят разни 3Д фигури и т.н. Но истината е, че като че ли тази година, математиката ги затруднява повече. Помня, че и с големия беше така. И тогава и сега родителите "скачаха" срещу учителите по математика. Постепено нещата си влязоха в релси.
Ще влязат, ако има допълнителна качествена подготовка.
А що се отнася до учителите - различно е. Нашата, например, както вече писах, дори вече не може да гони от час, защото й го забраняват.  Като са й забранили да гони, са забравили да й кажат какво да ги прави обаче тия. И така - часът минава безполезно в шумотевица.

# 47
  • Мнения: 47 899
Това е интересно, защото при нас от 11 години не гонят от час. Нямат право. При вас досега можеше ли?

# 48
  • София
  • Мнения: 6 356
Нашите са стигнали до призма. Вчера правихме вкъщи.

не знам защо нашата г-жа препуска така.

имат 2 часа понеделник, 2 часа вторник и после нищо до края на седмицата.
тя успява да преподаде по 2-3 нови урока за това време и за усвояване не остава нищо.

вече са взели обем на прав кръгов цилиндър! а като ви чета, някои още са на призми....

препуска като див кон по материала, родителите масово споделят, че децата нищичко не разбират и така...

# 49
  • Мнения: 24 467
Това е интересно, защото при нас от 11 години не гонят от час. Нямат право. При вас досега можеше ли?
Не ми е интересно на мен. Само се ядосвам.
Според чл. 199, ал. 2 от ЗПУО "когато ученикът възпрепятства провеждането на учебния процес, учителят може да го отстрани до края на учебния час". До миналата година правилникът на училището ни преповтаряше тази възможност. На род. среща преди месец изрично ни заявиха, че сега тя отпаднала от правилника и вече учителите нямало да гонят /отстраняват или както се нарече - същността е все една/ от час, защото носели отговорност, а нямало какво да ги правят изгонените.
Така, например, в първи клас учителката по занималня "отстрани" едно момченце, то си тръгнало за вкъщи, но нямало ключ и се запиляло на някъде. Беше станал голям проблем поради това, че не му бяха подсигурили къде да престоява, докато е "отстранено".
Наясно съм, че щом в закона опцията е предвидена, то с правилник това не може да се забрани, но учителите са инструктирани да не го правят и предпочитат да се съобразят с това, което им е разпоредено от прекия ръководител. Но какво да правят в такива случаи - май не знаят. Страхуват се дори да прилагат поред санкциите по ал. 1. Ограничават се със "забележка", а това е като да наливаш вода в пясък.

jam, а ЗИП математика поне нямат ли?

# 50
  • Мнения: 21 436
Това е интересно, защото при нас от 11 години не гонят от час. Нямат право. При вас досега можеше ли?
Страница-две назад съм цитирала ЗПУО. Виждам, че сега Джуди току-що също го е копирала.
Не знам на какво основание директор може да забрани на учител да спазва закона.

# 51
  • Мнения: 6 918

имат 2 часа понеделник, 2 часа вторник и после нищо до края на седмицата.
тя успява да преподаде по 2-3 нови урока за това време и за усвояване не остава нищо.

вече са взели обем на прав кръгов цилиндър! а като ви чета, някои още са на призми....

препуска като див кон по материала, родителите масово споделят, че децата нищичко не разбират и така...


Иха! При нас при 9 часа седмично математика чак днес са взели за цилиндър. Вярно, че доста задачи решават от всеки раздел и материалът се затвърждава.

# 52
  • Мнения: 24 467
Това е интересно, защото при нас от 11 години не гонят от час. Нямат право. При вас досега можеше ли?
Страница-две назад съм цитирала ЗПУО. Виждам, че сега Джуди току-що също го е копирала.
Не знам на какво основание директор може да забрани на учител да спазва закона.

На пазарно основание.  Laughing Като вземат да наказват както трябва, ще се разбягат учениците и ще намалеят финансите.
Факт е, че миналата година лично питах на род. среща защо нещата приключват до "забележка", след като нетърпимото държание продължава. Повечето родители също бяха много недоволни от дисциплината в час. Ужасно е, след като ни привнесоха в пети клас няколко деца от съседна паралелка. Изказаха се и останалите. Честно казано не получих логично обяснение. Мисля си, че госпожата ни е наясно, но не зависи от нея, самата. Каквото й кажат - това. Сега се била заела да изпитва нарушителите и да им пише двойки, което все е нещо, но какво от това, ако пък й "забранят" да оставя ученици на изпит?

# 53
  • София
  • Мнения: 6 356
Judy, няма ЗИП по математика, при нас е задължителен втория западен език, където положението е същото...

# 54
  • Мнения: 21 436
Имах предвид, ако учителят реши наистина да вземе мерки, когато един пречи на всички. Иначе ми е ясно защо си позволяват определени волности.
Стана ми интересно за математиката. При РЦ ли сте или при ХД?

# 55
  • Мнения: 6 581
При нас гонят от час , а понякога следва посещение при директора. Даже отсъствия някои учители пишат на изгонените от час. По този причина децата отказват да напуснат часа , а докато трае разправията часът свършил...А сме в уж едно от нормалните училища по отношение на дисциплината.

# 56
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Имах предвид, ако учителят реши наистина да вземе мерки, когато един пречи на всички. Иначе ми е ясно защо си позволяват определени волности.
Стана ми интересно за математиката. При РЦ ли сте или при ХД?
На лични по № 2 минавам.

При нас гонят от час , а понякога следва посещение при директора. Даже отсъствия някои учители пишат на изгонените от час. По този причина децата отказват да напуснат часа , а докато трае разправията часът свършил...А сме в уж едно от нормалните училища по отношение на дисциплината.
То и нашето се води нормално.
Моят се оплаква от това, че не чува, но други родители споделят, че имало и други проблеми, от типа на обиди, тормоз по отношение на някои деца от страна на други. Моят потвърди, че някои били редовна мишена. Понякога, когато учител се вбеси, страда целият клас, което не е редно също.
Колежка има дете в съседно училище. Там класната си позволявала публични квалификации на деца, че и на родителите им. Другата седмица ще ходят на място при директора, че им писна и едва издържа жената. Чак очите й се насълзяват, като споделя. Сиреч - и по-зле може да е. Ама някак това не ме успокоява...

Последна редакция: ср, 31 окт 2018, 16:05 от Judy

# 57
  • Мнения: 3 866
Май и друг път съм споделяла, но в един варненски техникум са решили проблема с напускането на час като са направили т.нар тиха стая
Всеки изгонен от час отива там, а там може да мине всеки свободен учител и да му възложи задача Simple Smile Резко намалели желаещите да ходят там

Ние проблем с математиката за сега нямаме, учителката е един път, много добре им обяснява, изисква решаването на около 50 задачи на седмица и така затвърждават. На школа ходи за състезателни задачи.
Геометрията е трудна за много деца, иска се решаването на много задачи за да се изгради "поглед". Във Варна школите са разделени на поддържащи и състезателни, потърсете поддържащи школи и в София. Там обясняват наново материала, дори обикновено вървят една - две теми напред, за да могат децата да са научили формулите, докато дойде ред да го взимат в училище.

И за да не си мислите, че си живея без проблеми с училището - при нас БЕЛ е проблем. Никакви домашни,  едва насила го карам на своя глава да упражни нещичко.. Ходи вече и на школа, точно поддържаща

# 58
  • Мнения: 8 208
Ей сега оглеждах учебника по математика на моя, по Архимед са. Призма, 6 урока, пирамида 7 урока. След почти всяка тема, следващият урок носи същото име с прибавено "упражнение". Значи си има заложени часове за упражнения, не е да като да няма. Не знам как са учебниците на другите издателства, но този на Архимед е много хубав. Има си обяснения, няколко решени задачи. Да, задачите за решаване са малко и не може без сборник. Само че не знам колко са децата, които вкъщи на спокойствие оглеждат отново внимателно решените задачи. Моят не го прави примерно, въпреки че аз настоявам, щото всичко бил разбрал, нямало нужда да ги гледа. Все си мисля, че и тези дето нищо не са разбрали не ги поглеждат.
Между другото, забелязах, че се предлага книга към сборника на Архимед с решенията на всички задачи. В нета е зърнах, не съм я разлиствала, но може на някого да му е от полза.

# 59
  • София
  • Мнения: 385
Ние по математика сме по учебника на Просвета, според мен има достатъчно задачи, има и уроци, които са предвидени за упражнение - и на кръг, и на призма, и на пирамида. Отделени са по няколко урока за всяка фигура. Нашите са на обем на призмата - май е последния урок за призмата. Имат математика всеки ден по един час. Класната оставя достатъчно часове за упражнение, но и аз мисля, че просто геометрията им е по-трудна на децата (в класа). На курса са вече на пирамидата и според мен така се получава малко объркване - на курса едно, в училище друго... Засега не минава и без помощ и допълнителни обяснения от нас вкъщи.

Общи условия

Активация на акаунт