Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 738
  • 746
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 559
Напоследък една мисъл ме преследва - какво се случва с децата, които не могат да отидат на НВО /счупен крак, тежко състояние и прочее/? За ДЗИ има втори шанс, после в университетите също... но без оценки на НВО, за които има едни единствени дати в годината, дори и на 3то класиране, детето няма шанс дори пред съучениците с нисък резултат, но държали изпита...
Начетох се на хора носили на ръце деца със счупвания, за да положат НВО или какви ли не други абсурди, но не видях алтернатива...

# 706
  • София
  • Мнения: 7 191
И аз това се питам от много време насам.
Обаче няма алтернатива и точка.
Просто гениално измислено...

# 707
  • софия
  • Мнения: 25 474
В седмокласната тема една майка беше питала официално МОН и й бяха отговорили административно, че всяко дете било имало шанс да кандидатства, дори и да не успее да се яви на НВО. Някаква подобна глупотевина.

# 708
  • Мнения: 3 877
Точно това имах и аз предвид - висока Т, зъбобол, инцидент, наложителна операция..
Да МОН си измиват ръцете с това, че и с 0т участваш в класирането, но къде отиваш

# 709
  • София
  • Мнения: 4 035
Дали ще е 164, дали ще е ФЕГ или нещо трето каква е разликата (някакъв нов чужд език, усвоен на базово ниво и толкова за 5 години)?
Тук не мога да се съглася. Да, говоря за преди доста години, но аз съм завършила Първа английска, английският ми е само от там и съм светлинни години над базово ниво. Работя с него, комуникирам и спокойно се оправям с цялата му граматика. Сестра ми завърши 164та и е с перфекетен испански, както и целия й випуск, влезе и завърши испанска филология без грам допълнителен урок. Отказвам да се съглася, приема и повярвам, че толкова много са се променили и деградирали гимназиите.

# 710
  • Мнения: 47 990
Не са пропаднали гимназиите, но и насила е кошара не вкарват. Който желае си учи и научава.

# 711
  • Мнения: 6 926

Не е ново, коментирали сме го тук, но наистина ли мислите, че В2.1 е добро владеене на език? Много ми се иска да греша, но не вярвам, че в ЕГ по новата програма може да се научи език на високо ниво. (Може да досаждам с АК, но там в 8ми клас започват от В1 и нивото, заложено от мон на АЕГ го достигат за 1 година.)
А ако учиш в смг, завършваш двата езика на ниво В1.1 и А2! Та моята шестокласничка е това ниво. 5 години разширено изучаване на език и В1.1, несериозно ми е.

# 712
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето. Няма значение какво пише в този план - просто е невъзможно децата в 12 клас да излизат с ниво В2 при положение, че през тези 5 години са учили физика, химия, история и география на съответния чужд език, учили са чужда литература в оригинал и неминуемо са натрупали опит и лексика, невъзможни за усвояване на курс. Синът ми, настоящ осмокласник в ЕГ, взел ниво В2.2 в края на 7 клас от Кембридж with merits също имаше огромното самочувствие на знаещ езика, но съвсем бързо разбра, че в ЕГ навлиза в ново измерение и като почна лексиката с десетките видове риби, животни (глухари, златки, нерези, скопени прасета и прочие), фауната с н-броя дървесни и растителни видове (вкл разните му там рилски иглики и орлови нокти) и т.н. много бързо седна и започна да учи. Да, натрупаното до момента му е от огромна полза, особено в частта с граматика и писане на есета, но ЕГ си е ЕГ. Казвам го от позицията на завършил ЕГ и имащ настоящо дете там. Колкото до профилите, ще излязат в план приема. Математика винаги ще има като профил, защото е фундаментална.

 А разликата в качеството на обучение, за съжаление, е и от училище до училище - затова елитните училища са елитни, защото предлагат качество на услугата и изискват ниво.

# 713
  • Мнения: 6 926
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето.

Верно ли Simple Smile)))). Точно в ЕГ съм учила.
Много ми се иска да греша! Но познатите ми с деца (деца с амбиции, не деца, които скатават) в ЕГ учат езика в школи. Защо се стига до там?
Изобщо не искам да споря. Решила съм, че не искам да се шашкам за НВО и да го превръщам във фикс идея, за където й стигне балът, там.

# 714
  • София
  • Мнения: 7 191
Вижте, няколкото познати деца, които поради незнайни причини допълнително учат езика в школи, съвсем не са представителна извадка.
Въобще трудно се доверявам на дочута информация.
Познато дете, тип отличничка, наскоро ми обясняваше, колко малко часове по френски имат в девети клас във ФЕГ. По-точно 4 седмично. Което ми се стори абсурдно именно от позицията на завършила езикова гимназия. Но, казвам си, нали всички говорим колко абсурдна ни е системата, сигурно това ще да е. Е да, ама не. Взех, че проверих. В сайта на гимназията имат програма по класове, и вярно учат 4 пъти френски седмично, но в блокове - демек 8 часа.
Та толкова за информацията от приятелските деца.

# 715
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето.

Верно ли Simple Smile)))). Точно в ЕГ съм учила.
Много ми се иска да греша! Но познатите ми с деца (деца с амбиции, не деца, които скатават) в ЕГ учат езика в школи. Защо се стига до там?
Изобщо не искам да споря. Решила съм, че не искам да се шашкам за НВО и да го превръщам във фикс идея, за където й стигне балът, там.

А ти верно ли мислиш, че ще ме убедиш, че децата от ЕГ учат езика в школи?! Моля те спомени кои са тези ЕГ, защото съм изключително впечатлена. Нищо лично, но дали и дъщеря ти учи математиката в школа, щото по същия почин тази в СМГ не е достатъчна?

НВО в 7 клас не е повод за фиксиране - нито изпитите са толкова сложни, нито пък децата са се стресирали толкова много. Просто етап от образованието, при който си проличава кой е учил и кой е зубрил или пък е спал 7 години.

# 716
  • София
  • Мнения: 2 437
Мария чудесно е да можеш да гледаш спокойно на нещата, но ако не бъркам детето ти учи в СМГ и е ясно, че математиката, която очевидно обича щом е в това училище, и броят часове, които има е на светлинни години от тези на моето дете например (4 часа седмично в 105 СУ в Дианабад). При това положение не виждам как може да се мине без курсове, частни учители или домашна засилена подготовка от знаещ родител. Аз съм хуманитарист и не мога да помагам по математика, синът ми определено не е с математическо мислене и остава варианта школа/учител. И такива деца като моето са много и оттук и истерията, която се наблюдава. Защото поне за мен не е без значение в какво училище ще продължи и ако трябва да съм честна не ми е приоритет езика, а  средата, в която ще попадне. Няма какво да се заблуждаваме, че т.нар. "елитни" гимназии за мен са елитни не само заради качеството на образование, което дават, но и защото там са събрани по-мотивирани и искрено се надявам по-възпитани деца, защото за мен за съжаление днешното училище е джунгла и по-притеснителните и чувствителни деца трудно оцеляват.

# 717
  • Мнения: 6 926
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето.

Верно ли Simple Smile)))). Точно в ЕГ съм учила.
Много ми се иска да греша! Но познатите ми с деца (деца с амбиции, не деца, които скатават) в ЕГ учат езика в школи. Защо се стига до там?
Изобщо не искам да споря. Решила съм, че не искам да се шашкам за НВО и да го превръщам във фикс идея, за където й стигне балът, там.

А ти верно ли мислиш, че ще ме убедиш, че децата от ЕГ учат езика в школи?! Моля те спомени кои са тези ЕГ, защото съм изключително впечатлена. Нищо лично, но дали и дъщеря ти учи математиката в школа, щото по същия почин тази в СМГ не е достатъчна?
Не ме кефи заядливия ти тон, честно. Дъщеря ми НЕ учи математика в школа (дори не ходи на безплатната школа по математика в смг), не ходила на школи/уроци и няма да ходи на школи/уроци по математика (на бел сигурно също, но там все още се лутам в решението си). Но има деца от смг, които в 7-ми клас ходят и на уроци по математика. Малко са, но ги има. Дали ходят от презастраховане или от нужда не зная.
Приключвам спора в този му тон. Не мисля, че това е тонът за тази тема. Всички деца са различни, всеки има различни нужди и всеки е свободен на решение за най-доброто за неговото дете. Най-доброто решение за дете А не е приложимо за дете Б.

# 718
  • софия
  • Мнения: 25 474
Отговорът на дървените глави от МОН по повод единствената дата за НВО след 7ми клас - https://www.bg-mamma.com/?topic=1070231.msg37793472#msg37793472

# 719
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Момичета, изпуснете парата. Другата година, по това време, може и за косите да се влачим. Bowtie

В седмокласната тема една майка беше питала официално МОН и й бяха отговорили административно, че всяко дете било имало шанс да кандидатства, дори и да не успее да се яви на НВО. Някаква подобна глупотевина.

То че има - има, ама къде ще го приемат? Ако не се яви на матурите ще е с 0 точки. Две шестици, да речем от дипломата са общо 100 т. При максимален бал от 500 т., с тези 100 къде? Не че това ги интересува от МОН.
Предполагам, че е направено, за да може и с двойка да се кандидатсва - тройка в дипломата,  двойка на НВО, събира 15-20 точки и се записва някъде..

Общи условия

Активация на акаунт