Частни училища - информативна тема 22

  • 54 108
  • 804
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 19 925
Как каква? Те/ той сами са искали, сборници са си изнамирали също сами, само са искали от мама и тати парички за пробни, без намесата им са се готвили, без потене, при това само с наученото в Кл.Охридски....
 ПП Познах..

# 661
  • Мнения: 5 425
Как каква? Те/ той сами са искали, сборници са си изнамирали също сами, само са искали от мама и тати парички за пробни, без намесата им са се готвили, без потене, при това само с наученото в Кл.Охридски.....
Не е имал сборници. Не е ходил на пробни. Намесата е била от сорта "Не ми пипай компа", "Къш навън на въздух". НИЩО освен Кл.Охридски. И по мои впечатления и там не се зореше.

# 662
  • София
  • Мнения: 19 925
Зорил ли се е или не, няма особено значение. Всичко това е вече неактуално.Изпитът в СМГ не е като тогава, нивото на сложност също е друго и деца  от добри ЧУ ходят на курсове и/ или работят с родител у дома.Отделно, както стана ясно по-горе, и подходът на Кл.Охридски е променен..

# 663
  • Мнения: 5 425
...caмо децата са си същите.

# 664
  • София
  • Мнения: 1 700
insane, какво означава "силно влечение към математиката"? Искрено питам без капка ирония или заяждане, защото аз досега такова дете на възраст ПУК не съм срещала, като изключвам тези, които са насочени в тази посока от родителите.
В момента математика е модна и напливът в Питагор е огромен, но аз забелязвам, че много частни училища в този ценови диапазон дублират програмата им по мат. ТЕ отскоро го правят, но също например и ЕСПА. Може там да пробвате, математиката им вече е на нивото на Питагор и няма да се учудя ако догодина ги настигнат в състезанията за най-малките. Света София също са на такова ниво, има и още няколко. Дори държавните 125 и 145 не се представят по-зле, като по обясними причини от тях има по-малко състезатели.
Никога не съм се занимавала с него да го насочвам към каквото и да било. Но той от много малък се научи да брои, на 5 години съвсем сам вече събираше и вадеше двуцифрени числа без проблем. Забелязах, че обича да решава логически задачи и съм му купувала такива  книжки- решава ги на един дъх и пита за още. Понякога сам си измисля задачи като условия и ме пита. Това не е само мое мнение, много хора са ни го казвали, че детето има влечение към математиката, макар че има и други интереси, разбира се. Затова си мисля, че ще му е интересно, просто се справя с лекота и то без целенасочено някой да се занимава да го учи. Затова съм се насочила към такива училища, а не защото е модерно и прочие. Иначе, ако не го приемат в Питагор най-вероятно ще учи в училището до нас, тъй като Томас Едисън ни е много далеко, а Св. София също има наплив и не съм убедена, че ще изберат точно моето "гардже".

Последна редакция: ср, 19 дек 2018, 19:03 от insane

# 665
  • София
  • Мнения: 10 825
...caмо децата са си същите.
Ама училището не е. Имам познати с дете в "Климент Охридски". Сега е втори клас и още от ПУК има доста обемни домашни ежеседмично. Сега (във втори клас) и през седмицата има понякога.

# 666
  • Мнения: 5 425
...caмо децата са си същите.
Ама училището не е. Имам познати с дете в "Климент Охридски". Сега е втори клас и още от ПУК има доста обемни домашни ежеседмично. Сега (във втори клас) и през седмицата има понякога.
Петимата ми колеги, които имат по едно-две деца там нямат такива наблюдения. Но не е това въпросът.
Въпросът е, че децата са същите, но ...
Изпитът в СМГ не е като тогава, нивото на сложност също е друго и деца  от добри ЧУ ходят на курсове и/ или работят с родител у дома.
На никой ли не му идва на ум въпросът - "За сметка на какво?"

# 667
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Ежко, личен избор е. Само в Съветския съюз и подобните нему съюзи е проблем и на другите.
Чудя се само за едно - защо АК не приема екипи... а все още се явяват на изпит индивидуално. Вероятно в бъдеще, когато започнат да се явяват по 1 човек за място, ще преосмислят...

# 668
  • Мнения: 5 425
Ежко, личен избор е. Само в Съветския съюз и подобните нему съюзи е проблем и на другите.
Чудя се само за едно - защо АК не приема екипи... а все още се явяват на изпит индивидуално. Вероятно в бъдеще, когато започнат да се явяват по 1 човек за място, ще преосмислят...
Кажи го на Шведи и Норвежци, които са залитнали в другата крайност.
Колкото до приема в АК - мисля, че намират съотношението 2-3 за място за оптимално засега. И не разчитат толкова много на входящия подбор както други училища. Може би защото не измерват резултатите си по двете матури?
Както и да е. В АК поне не вървят подир истериите на лудата тълпа.

PS Наистина ли смяташ, че кандидат-каквото-там истерията е резултат на личен избор? Според мен е по-скоро резултат на липсата на такъв?

Последна редакция: ср, 19 дек 2018, 20:52 от Ezhko

# 669
  • София
  • Мнения: 10 825
...caмо децата са си същите.
Ама училището не е. Имам познати с дете в "Климент Охридски". Сега е втори клас и още от ПУК има доста обемни домашни ежеседмично. Сега (във втори клас) и през седмицата има понякога.
Петимата ми колеги, които имат по едно-две деца там нямат такива наблюдения. Но не е това въпросът.
Въпросът е, че децата са същите, но ...
Какви наблюдения нямат? Какво казват петимата ти колеги, стана ми интересно?
А) Че нямат домашни ежеседмично в ПУК и поне два пъти седмично в по-горните класове
или
Б) Че нямат обемни домашни

Изобщо въпросът с обемните домашни е много често пречупен през личната призма на очакванията на родителите.  Според моите познати там домашните им не са големи, справяли се за няколко часа работа с детето. За мен това е безумен обем на домашна работа, при целодневно обучение. Щом детето не може да се справи за 30-40 минути без да се налага аз да му вися на главата, значи нещо не е както трябва.
От друга страна съм чувала и оплаквания от родители на съученици на моите деца, че домашните им са огромни, защото имали всяка седмица да правят по нещо през уикенда.

# 670
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Шведите и норвежците не са пример за подражание. Всеки друг ще изпищи ако институциите му надничат в спалнята.
Смятам, че всеки е част от своето време. За едни е математическа истерия, за други беше езикова, по-преди тнтм и олимпийски надежди и т.н. ...децата не са еднакви във всички времена.
Да, истерия има. На едни помага, на други пречи. Нищо ново. След десет години ще е друг тип...

Напълно подкрепям Онна за домашните. Скоро някой ми каза са домашно, което отнема само 2 часа в неделя... и учене пи цял ден в неделя за азбуки. В същото училище друго дете не пипва през уикенда...

# 671
  • Мнения: 5 425
Какви наблюдения нямат? Какво казват петимата ти колеги, стана ми интересно?
1. Колега с деца в ПУК и втори - домашни за уикенда. Не повече от час самостоятелна работа през уикенда.
2. Колега с дете във втори - ама това е несериозно, домашните си ги е написала още в петък. Не е доволен по математика. За разлика от жена си, която е много ок по въпроса.
3. Колега с дете в 4-ти - не го знае кога какво пише, но не мисли, че въобще си струва да го прави на въпрос.
4. Колега с дете в ПУК - живот си живеело, ама почнало да му личи, че учи английски.
5. Колега с дете, което завършва в момента 7-ми - 2 часа работа през уикенда.

# 672
  • София
  • Мнения: 10 825
Значи най-накрая разбрахме, че писането на домашни в ПУК е норма.... защото го правят в "Климент Охридски". Ами добре. А пък разни спрягани за строги, натоварващи и изискващи училища нямат домашни в ПУК, що така?
Много ми хареса гледната точка на колегата с детето в 4-ти клас.
Изобщо мнението "Не ги знам кво правят, ама е супер" показва голяма ангажираност. Wink

# 673
  • София
  • Мнения: 16 510
Уффф, аз съм най-неангажираната майка евър. Никога не съм знаела какво точно правят, какви са текстовете на уроците и какви са задачите. В ПУК малкия точно веднъж имаше домашно от 2 часа и ми изкара нервичките, докато го напише (още го помня!).

# 674
  • Мнения: 7 681
Шведите и норвежците не са пример за подражание.
Точно това щях да кажа и аз.

А Ежко каквито ги пише...само постига точно обратния ефект на това, което желае. Аз винаги съм имал много добро мнение за "Климент Охридски" например, но сега покрай неговите писания направо започва да ми се формира негативно отношение, без самото училище да има каквато и да било вина за това. А просто сега времената наистина са други и домашни в ПУК имат навсякъде, включително и в КО и не по-малко от другите училища, а определено и повече, отколкото в някои други училища. И повечето родители следят как се развиват децата им. Не става въпрос да му се виси на главата, нито да се учи с него. Ама да кажеш, че дори не знаеш детето какво прави, какво пише и с какво се занимава, ами не, не е похвално. А да кажеш, че не знаеш какво прави, ама е супер, пък е просто несериозно. Като изобщо не знаеш какво прави, откъде знаеш, че е супер?

Така и за АК. Но пък и хем е най-доброто, хем пък не можело да се сравнява образованието с това, което навремето Ежко е получил в техникум. Ами ако наистина АК не може да се сравнява с един техникум, то не ми го хвали. И бил техникума нам-какъв си навремето. И златен да е бил, техникум е. Не "Сталин", ами "Чай Кай Ши" да се е казвал, пак никой не може да ме убеди, че е бил по-добър от МГ или езикова гимназия.
Добре, че вероятно това чисто и просто не е истина. Много ми се иска да вярвам, че образованието в АК е много  по-добро от това в техникума на Ежко навремето. И не само ми се иска, ами си го и вярвам. Иначе, жална ни майка.

Последна редакция: ср, 19 дек 2018, 21:55 от Татко Мецан

Общи условия

Активация на акаунт