Имат ли право живеещите в чужбина да се изказват по въпроси, касаещи България

  • 4 726
  • 72
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 9 196
Ами, мен ми е все тая, кой ще ги реши, въпроса е да ги реши, защото белгийчето, германчето и англичанчето, не заслужават повече от българското дете.

Нямам никаква идея, кой политик по собствена инициатива ще се захване с някакви реформи, всички ми изглеждат некомпетентни, мързеливи и лъжливи. Но след като, така или иначе са избрани - да се поразмърдат малко. И ако са толкова тъпи и дебилни, че не могат да извадят от практиката работещ български модел, то просто да заимстват от чуждите, по дяволите, докога с тази ленивост и безхаберие ...

За това беше разговора, но когато се включат политическите психопати, от чисто човешка дискусията отива в едни простотии, как всеки е пратеник и агент на чужди държави и подобни простащини.

# 46
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Съжалявам, обаче с нападки към емигрантите не лаете срещу правилното дърво.

# 47
  • София
  • Мнения: 17 592
Като живеещ извън България съм със смесени чувства.
От една страна виждам нередности, но знам, че като ги споделя ще бъда нападната веднага. Прост пример: голяма верига магазини за техника, две каси работят, естествено опашки, обачеееее виждам поне 10 други колеги които в този момент буквално са се подпряли на уредите и нямат работа. Да да знам те са консултанти те не обслужват каси, а защо? Защо не скокнат да помогнат на колегите си когато са натоварени след като в този момент нямат работа.
И не, че в чужбина няма опашки, но толкова шляещи се служители не съм виждала никъде.
Друго, моля ви усмихвайте се бе хора, какви са тези наборсучени физиономии навсякъде.



Без да искам да оправдавам практика, която лично силно ме дразни, да уточня, че човек, който по принцип не е касиер, няма как да застане на каса, независимо дали има или няма работа в даден момент. Касиерите си имат всеки собствена каса - не апарат за маркиране, а касата / парите - и те са заключени и, предполагам, някак поименни - понеже съм виждала да си ги разнасят като излизат в почивка или застъпват...

# 48
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Да кажа в чужбина как е Simple Smile Всички в магазина са обучени да работят на каса. По големи празници, когато има голям човекопоток се случва да викат хора от районите, за да поемат част от касите. Мениджъри също са работили на каса ако няма достатъчно хора. Всяка каса си разполага с определена сума и се логваш с твоя си персонален код, когато започваш. Няма разкарване на касиери с пари насам-натам.
В магазините за техника, освен касите на изхода има каси и вътре в самия магазин. Консултират те, поръчваш, плащаш и си заминаваш. В големите вериги магазини за мебели, уреди и т.н.  пък няма касиери, там само консултанти я вършат тази работа.

# 49
  • Мнения: 9 196
В Найк Тауър, дори не ходиш до каса. Този, който те обслужва ти носи пос терминала до диванчето, където си пробваш обувките.

# 50
  • Мнения: 2 199
Точно това исках да кажа, че системата е грешна, всеки трябва да може всичко в един магазин. Иначе момичето беше любезно, спокойно.

# 51
  • Мнения: X
Да кажа в чужбина как е Simple Smile Всички в магазина са обучени да работят на каса. По големи празници, когато има голям човекопоток се случва да викат хора от районите, за да поемат част от касите. Мениджъри също са работили на каса ако няма достатъчно хора. Всяка каса си разполага с определена сума и се логваш с твоя си персонален код, когато започваш. Няма разкарване на касиери с пари насам-натам.

И в Швеция е така - няма да видиш касиер да влачи собствена каса с пари. Само се логват със собствената си персонална карта и не занимават с пари. Ако плащаш кеш, самата каса за пари не се отваря, а издърпва парите, които касиерът слага в един процеп, както и самата каса пуска  рестото. Касиерът няма достъп до парите в касите и няма възможност да си вземе пари от нея или да си върти далаверки. А на самата лента до касата винаги има автомат за монети, например сметката ти е 25,60 лв - пускаш 60 стотинки в автомата за монети и даваш 25 лева, касиерът не се занимава със стотинки. Автоматът за монети също сам ти пуска ресто от монети.

# 52
  • Мнения: 15 960
И какво е вашето обяснение, защо чуждите вериги  не са въвели този начин на работа и в България? И какво следва ние да направим?
В една от веригите бяха открили бърза каса, затвориха я след няколко месеца. Сега ако отида да си взема нещо за обяд, трябва да чакам с 2-3 продукта на дълга опашка след препълнените колички. Ами отдавна вече не стъпвам там,  макар че ми е най-близо до работа.

# 53
  • Мнения: 9 196
И какво е вашето обяснение, защо чуждите вериги  не са въвели този начин на работа и в България? И какво следва ние да направим?
В една от веригите бяха открили бърза каса, затвориха я след няколко месеца. Сега ако отида да си взема нещо за обяд, трябва да чакам с 2-3 продукта на дълга опашка след препълнените колички. Ами отдавна вече не стъпвам там,  макар че ми е най-близо до работа.

Защото автоматизацията изисква инвестиция. Освен това изисква и поддръжка. А пишман бизнесмените не обичат машини, обучения на персонал и техници и подобни. Като се смени това поколение псевдоуправители на бизнеси, ще се променят нещата, то е неизбежно. Въпрос на време.

В чужбина бюджетните магазини, също изглеждат, като от каменната ера. Лидл например. И хората ги избягват. Там инвестиции няма. Касиерката, това, което ще вземе, като заплата днес, ще си го изработи. Няма да се купи автомат и да плати някой ХХХХ сума, която да се изплаща в следващата година.

# 54
  • Мнения: 2 254
В Люксембург има много каси на самообслужване. Клиентът сам си маркира стоките и избира начин на плащане /с карта, кеш, ваучери/.

Всеки има право да има и изказва мнение, друг е въпросът дали ще се аргументира, ще генерализира или обиди умишлено някого.

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В чужбина за да стигнат до такива решения, то опитът от практиката ги е научил. И тук ще стигнем, но трябва първо да се натрупат достатъчно грешки и загуби, че да се направи така, че да е удобно и лесно. Сега явно с високите цени и малката конкуренция успяват да вадят добър оборот, който да не налага промени.
Ето затова не мислят онези в чужбина - измислили са го хората, но нашите не са видели другите през какво са минали, за да стигнат до там. И лесно се дава акъл - вижте ги хората какво са направили, пък вие още сте на камък пред пещерата.

# 56
  • Мнения: 15 960
Ами не би ли трябвало поне чуждите вериги да са по един тертип, имат средства? Или тук сме аборигени и с радост се редим на дългите опашки? Всъщност,  като се замисля, точно в нашенските по-малки магазини всеки от продавачите работи и на каса.

# 57
  • Мнения: 9 196
Лилянке, "даването на акъл" в днешни дни е просто обмен на информация, този манталитет е време да си отиде.
Поднасянето на информация, наричано още обучение, е най-ценното нещо и ти би трябвало да го знаеш, не е "даване на акъл".

Щом учител нарича знанието и обмяната на опит "даване на акъл", какво си говорим изобщо ...

Това е и основната причина да сме в този форум. Защото се обменя важна информация, независеща от местожителство, чесането на езици в общи теми е просто странична дейност.

# 58
  • Мнения: 7 924
Ще си призная, че се дразня, когато даването на акъл е направено със снизходителен тон, един вид "ех, добре, че съм аз да ви кажа как се прави".
Тоест смятам, че всичко зависи от тона на говорещите. Часове наред съм разпитвала мои приятели как са уредени нещата в техните "чужбини" и как биха променили статуквото, ако бяха тук, и съм попила не една и две добри идеи в случай, че някой ден стана министър-председател.

# 59
  • Мнения: 9 196
Ще си призная, че се дразня, когато даването на акъл е направено със снизходителен тон, един вид "ех, добре, че съм аз да ви кажа как се прави".
Тоест смятам, че всичко зависи от тона на говорещите. Часове наред съм разпитвала мои приятели как са уредени нещата в техните "чужбини" и как биха променили статуквото, ако бяха тук, и съм попила не една и две добри идеи в случай, че някой ден стана министър-председател.


Достатъчно е един ден да имаш собствен бизнес и да приложиш добрите практики. Както винаги казвам - правилните примери повличат крак и вдъхновяват и други. Всяко нещо, навсякъде е започнало така - един, двама, четирима и така ...

Общи условия

Активация на акаунт