На море в Турция - тема 56

  • 77 198
  • 780
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 7 392
Да, наясно съм, че трябва да се прави застаховка и много пъти съм правила. Добре е, че Турция би ми я признала.  Имам и друг проблем - от групата, с която обичайно ходим на почивки само аз ползвам анг. и руски език. Аз съм рисковото лице и ако с мен се случи нещо, то другите ще се затруднят и няма да могат дори да обяснят какво ми е. По тази причина предпочитам да има представител на наша ТА и ако нещо се наложи той да им съдейства.
Това лято обаче бях на нашето Черноморие с едни приятели българин и рускиня, които живеят в Москва. Бяха с пакет, купен от руска ТА с вкл. такава застраховка. Рускинята се разболя -гърло и температура. Разговаря по тел. няколко пъти с агента им, с застахователя. Накрая и дадоха тел. на някакъв доктор в Бургас, който да я консултира по телефона. Не можел да дойде до Царево. Добре, че бяхме с тях, та ги заведохме в спешен мед. център в Царево. Никой не им призна тяхната застраховка на място и си платиха  за преглед при УНГ - 60 лв. Така че съм скептична в чужбина как точно се случват нещата. То иначе всеки знае - вади парите и плаща, но ако е нещо сложно и трябва да се постъпи в болница - какво правим? Зареждаме картите с още 5000 евро ли?
Ще проучвам още нещата и ще преценявам.

# 136
  • София
  • Мнения: 2 067
Fatalina, защо си мислиш, че ако пътуваш с агенция няма да ти се наложи да заредиш картата с 5000 евро newsm78.
Отново пиша, ако някой не е разбрал написаното по-рано, че няма никаква разлика между това ти да си направиш застраховката със застрахователна стойност каквато  искаш и застраховката за 5000€ /струва 5 лв./, която ще ти направи агенцията.
Извинявай ама, като чета това, което си написала в предишния пост имам чувството, че ще пътувате на някой екзотичен остров, пълен с туземци, а не в Турската курорти, където живеят достатъчно интелигентни хора, които да могат да разберат какво им се обяснява дори да е на български език обяснението Simple Smile
А ето и потвърждение на казаното от мен, твоите приятели са пътували с Туристическа агенция и пак се е наложило да платят.
Представителят на туристическата агенция бъди сигурна, че няма никакъв  шанс да ти уреди безплатен преглед извън застраховката ти Simple Smile а и много се съмнявам да хукне към Вашия хотел. Обикновено хукват само първия ден, когато трябва да си продадат екскурзиите Simple Smile Може и да греша де, и не всичките да са безотговорни, но такива спомени са ми останали в съзнанието, когато съм пътувал с агенции Simple Smile

# 137
  • Мнения: 6 833
fatalina, да не те подведа, но не мисля, че при собствения транспорт ТА се ангажира да има представител в хотела. Нека тези, които са пътували така да кажат със сигурност.

Но дори при самолетните и автобусните програми представителят оставя туристите в хотела / често дори не изчаква да се настанят/ и обикновено идва на следващия ден на среща. Говори общи приказки, представя какви екскурзии предлагат и си тръгва.

Моят съвет е, ако имаш някакви специфични заболявания, алергии и т.н. си приготви едно описание с превод на руски и английски най-добре, където да ги пише тези неща.
При спешни ситуации всичко се случва - човек се панира, забравя нещо, дори и да е добре с езика се случва да изключи и т.н.
Варианта да звъните на представител и той да се свърже с лекар е само забавяне.
При такива ситуации следва да звъните на застрахователя, т.е. в България - те имат ангажимента да ви насочат към лекар.  

На нас миналата година ни се наложи да ползваме медицинска помощ. Първо отидохме до кабинета, който си е към хотела / мисля, че навсякъде имат/
От там казаха, че се налага да отидем до болницата. Обадихме се на застрахователя и му обяснихме какво се случва. От хотела ни закараха до болницата или от болницата пратиха кола да ни вземе (не съм сигурна).
Там отново звъннахме на застр. и му дадохме разни номера, които ни дадоха от регистратурата, малко ми се губят нещата, но проблеми не сме имали.
Аз говоря английски, там докторите основно руски, но въпреки това се разбирахме, много са любезни и отзивчиви и по всякакъв начин се стараят да бъдат полезни.
После обратно ни прибраха до хотела. И от хотела, и застрахователя няколко пъти ни звъняха дали всичко е наред, дали сме доволни от обслужването, дали са ни търсили пари за нещо и т.н.
Тъй като ни се наложи само да си купим лекарства от аптека, застр. казаха ако имаме бележка като се върнем да ни възстановят парите, но сумата беше малка и не съм се занимавала.  

# 138
  • Бургас
  • Мнения: 10 828
И ние сме ползвали застраховката в Бодрум. Свързахме се със застрахователя, дойде линейка и ме заведоха в болницата. Пуснаха изследвания, биха ми инжекция и после пак ни върнаха в хотела. От болницата се свързаха със застрахователя и се разбраха.
Доколкото знам, за установени хронични заболявания, тази застраховка не важи

# 139
  • Мнения: 1 726
Хайде и аз на всяка манджа мерудия Simple Smile
fatalina, представителя на туроператора няма задължение да съдейства при взаимоотношенията с лекаря. През годините имаше много недоволни хора, на които им се е наложило да потърсят лекар и са очаквали представител на агенцията да отиде, да им превежда, да ги придружава, да им съдейства при намирането на лекарства и т.н. Туроператорът няма такива ангажименти. Някои представители го правят на добра воля, ако изрично ги помолиш и ако не са заети с екскурзии и посрещане на туристи, но като цяло не може да се разчита на 100-процентово съдействие.
Има и друг момент - не всички туроператори осигуряват свой представител във всеки хотел. Имат няколко за даден район, но няма гаранция дали ще са на място ако ти потрябват. Има и трети момент - езиците, които говорят. Не винаги партньорската агенция разполага с българоговорящи служители. Тез тур например, имат свой представител в много от хотелите, които предлагат и той седи там по 8-10 часа на ден. Но те говорят руски, турски и евентуално малко английски. Вероятността да попаднете на българин клони почти към нула.

Така че и аз се присъединявам към хората, писали преди мен, че по отношение на застраховката няма значение дали сте с ТО или без. За други неща може да има значение, но точно за това не.


Andi14, да наистина не се отваря отзивът ти. Вече не мога да редактирам в тази тема, но се надявам да не забравя да го оправя, когато пускам следващата. Обикновено гледам да проверявам линковете, но е напълно възможно да съм го изпуснала сред многото други.


# 140
  • Мнения: 196
Не съм съгласна Марги!
Мисля, че едно от задълженията на представителя на туроператора е да съдейства при здравословни проблеми и инциденти.
Тази година в Амара Кушадасъ, имаше проблем с един българин, ухапан от малка рибка по вена на крака, човекът бил със съдови проблеми и кракът му реагира зле.
Представителката  кога е дошла, не знам, но бях до нея и я чух докато разговаряше с болницата . След около 3-4 часа, отново я срещнах в хотела и отново се беше чувала с болницата и човека.

# 141
  • Мнения: 7 392
Благодаря за поясненията! Ще мисля още и ще преценявам.

# 142
  • Мнения: 215
Fatalina, късно, но и аз да кажа. 2014г бяхме в Бодрум. Самолетна програма на Тез Тур. Последен ден, силен обрив, звъним на асистанс в България, те координират. Изпратиха кола, закара ни до частна клиника, изследвания/ готови за минути буквално/, точно поставена диагноза, лекаря беше с отличен английски, правилно назначено лечение и нищо платено от нас / само лекарството в аптеката./ дори не ми е хрумнало да звъним на представителя им.
За пример тази година ползвахме пак техни /Тез/  пакети за Турция. Предатавителя им на място знаеше Руски. С мъжът ми не знаем руски. Не сме учили в училище/ Ходихме на курс като студенти и разбирам изключително базови неща/ Английсият беше под всякакво ниво. Немският беше мираж. Не ми се мисли, ако трябваше да разчитам на него при проблем.

# 143
  • Мнения: 1 726
Не съм съгласна Марги!
Мисля, че едно от задълженията на представителя на туроператора е да съдейства при здравословни проблеми и инциденти.

Не само ти, много хора не са съгласни. Всички смятат, че това е задължение на ТО, но на място често се оказва друго. Тази дискусия сме я водили десетки пъти. Преди в темата пишеха много хора от агенции и се разразяваха страшни спорове. Редовно някоя агенция биваше удостоена с внимание в темата за черния списък, защото не е изпратила свой представител в хотела, когато хората са имали нужда от лекар.

Пак наблягам на това, че ако са свободни, и са наблизо, и говорят български вероятно ще дойдат да помогнат. Условностите обаче са доста. Кушадасъ не е много голям район и лесно се покрива, там има повече възможност да се откликне при нужда. Представи си Анталия - над 200 км. от Кемер до Алания. Ако нуждаещият се от лекар е в Алания, а българоговорящия представител продава допълнителни екскурзии на туристи в Кемер, как да отиде, за да придружи болния в болницата? Единственият вариант е да съдейства по телефона, но това излиза доста скъпо ако човек няма турска карта. А ако агенцията не разполага с българоговорящ служител, дори и да е на място човекът, как точно ще помогне?
Така че, по-добре е да се знае, че не може да се разчита 100 % на представителя на място. Има случаи, в които помагат, но това не винаги е възможно и е по-скоро на добра воля.
Задължение за връзка с лекаря има асистанс компанията, а не туроператора.

П.П. Влязох да си оправя една грешка и сега като чета какво съм написала, ми звучи твърде наставнически, за което се извинявам. Целта ми не е да споря или да налагам мнението си, а да предпазя хората от нереални очаквания и разочарования.

Последна редакция: нд, 25 ное 2018, 09:53 от Мaрги

# 144
  • Мнения: 131
Ще споделя моя опит:
Пътувам със собствен транспорт и досега е било с ТА и въпреки това ТА ми прави застраховка за периода в който съм резервирала. Цената не се оскъпява.При мен до сега не се е случило ТА да ни посрещне в деня на пристигането и още по-малко да ми предложи екскурзии.Винаги проучвам района и забележителностите за евентуално посещение.Което ми напомня,че бях обещала да кача снимки на Музей на локомотовите в Селчук от който съм възхитена.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10212090037596585& … &l=3e28e12731


П.С. Сега като Ви чета се замислям и аз да направя резервацията си не през ТА.Simple Smile

# 145
  • София
  • Мнения: 2 067
Ще споделя моя опит:
Пътувам със собствен транспорт и досега е било с ТА и въпреки това ТА ми прави застраховка за периода в който съм резервирала. Цената не се оскъпява.
П.С. Сега като Ви чета се замислям и аз да направя резервацията си не през ТА.Simple Smile
Lili99, ето тук е манипулацията на агенциите към хора, които не са запознати в детайли с цените, застраховките и т.н. Как да се оскъпява цената ти като застраховката струва 5 лв. Преди това те достатъчно са ти натоварили цената Grinning
Но агенциите като почнат да изреждат: в цената се включва първо, второ, трето и човек си мисли: бреййй гледай дори и застраховка ми правят без пари, а пък кой знае колко много струва това, като зная как застрахователите дерат кожи Joy
И е нормално човек като има много работа да му е най-лесно да се обърне към агенция, която да му поднесе наготово един продукт като разбира се цената за Вашето нежелание, мързел, липса на време да се занимавате, страх от това, че не разбирате е логична: ВИСОКАТА ЦЕНА.
Нормално е, агенциите не са алтруисти, които да работят за чест и слава. Това е бизнеса им, и като във всеки бизнес те работят така, че да печелят колкото се може повече. Peace

# 146
  • София
  • Мнения: 366
По темата със застраховките обръщайте внимание, когато са през туристическа агенция на датите на валидност. Те обикновено не включват първия и последния ден. Веднага давам пример с нашата почивка тази година. Тръгнахме на 14.09.2018 г. и се върнахме на 23.09.2018 г.  Обаче застраховката беше от 15.09.2018 г. до 22.09.2018 г. Аз доплатих за по-висока сума от 5000 евро и дати 14.09.2018 г.-23.09.2018 г. Оказа се обаче, че са ми издали стандартна полица и обърнах внимание на водача в автобуса да направят корекция. Не ми е за 10лв, които сме платили повече, а за това, че ако недай си боже се случи нещо преди 00:00 ч. на 15.09.2018 г., а ни е по това време сме на Турска територия, няма да имаме валидна застраховка.
Както каза и Роже цените на застраховка "Помощ при пътуване" са символични и наистина няма значение дали е правена през туристическа агенция или не. Важното е да уведомите астистанс компанията за настъпилото застрахователно събитие. В противен случай застрахователната компания ще откаже възстановяване на разходи, ако отидете и си платите, а не сте уведомили асистанс компанията. Аз обикновено си правя сама застраховките, но в случая туристическата агенция работеше със застрахователната компания, през която си ги правя сама и затова просто доплатих за по-висок лимит на отговорност и за по-дългия период, за да ми обвхаща първия и последния ден, тъй като първия ден се влиза в Турция преди 00:00 ч., а последния след 24:00 ч. все още сме на турска територия.

Последна редакция: нд, 25 ное 2018, 10:54 от NaniG

# 147
  • Мнения: 411
По темата със застраховките обръщайте внимание, когато са през туристическа агенция на датите на валидност. Те обикновено не включват първия и последния ден. Веднага давам пример с нашата почивка тази година. Тръгнахме на 14.09.2018 г. и се върнахме на 23.09.2018 г.  Обаче застраховката беше от 15.09.2018 г. до 22.09.2018 г.
През първият и последният ден, точно когато пътувате, зстрахователните събития се покриват от Гражданската отговорност на автобуса.

# 148
  • Мнения: 103
Здравейте,за следващото лято плануваме почивка в Турция за септември.Най-вероятно ще сме със собствен транспорт.За сега съм се спряла на тези два хотела:Eftalia Aqua Resort или Eftalia Ocean.От Ориент99 за Eftalia Aqua Resort   с автобус ми дават цена 1444лв/ за 2 възр. и дете на 12г./,от  Травел републик- 1220лв.Има ли смисъл да резервирам чрез Травел републик,след като цената на Ориент 99,след приспадане на транспортните разходи е почти една и съща?Ще съм благодарна за  всякакви мнения за изгодна резервация и за препоръки на други добри хотели!Ако някой знае,хубав ли е плажа пред тези два хотела и дали е плитко,или изведнъж става дълбоко?

# 149
  • Мнения: 6 833
Tajmahal, много има изписано за тази верига.

Плажът не е хубав, чакълест, дълбоко е, има камъни.

Ефталия Аква също не е за препоръчване, по-добре виж другите от веригата - Вилидж, Марин и Оушън.

Общи условия

Активация на акаунт