Математически турнири 1-4 клас. Тема №53

  • 88 525
  • 736
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 29 429
Не съм петенка, но според мен е следното:

Пробва се първия ключ на три от вратите и не става, значи е на 4-тата.
Втория - на две от вратите и значи е на третата; третия - на една врата, четвъртият е, за която остане.

# 376
  • Мнения: 7 160
Решението на задачата с ключовете е: 3+2+1=6

# 377
  • Бургас
  • Мнения: 5 681
Добре де, в задачата с кубчетата условието е че има 16 кубчета и се пита колко от тях не се виждат т.е.  иска се да се изброят точно виждащите се 13 и да се извърши математическото действие получавайки 3. Друг е въпросът че логически кубчетата би трябвало да са 17, но малко деца биха го установили така (според мен де). Simple Smile

Последна редакция: вт, 19 фев 2019, 10:49 от bradata

# 378
  • Мнения: 815
Добре де, в задачата с кубчетата условието е че има 16 кубчета и се пита колко от тях не се виждат т.е. броят децата виждащите се 13 и записват отговор 3. Кое толкова му е некоректното на условието?
Да, но объркват пространствената ориентация на децата. Тепърва им предстоят задачи, свързани с това умение. Не е коректно да има задачи с нереални условия. Едната колона от кубчета " летяща" ли е?

# 379
  • София
  • Мнения: 7 277
Добре де, в задачата с кубчетата условието е че има 16 кубчета и се пита колко от тях не се виждат т.е.  иска се да се изброят точно виждащите се 13 и да се извърши математическото действие получавайки 3. Друг е въпросът че логически кубчетата би трябвало да са 17, но малко деца биха го установили така (според мен де). Simple Smile
Според мен задачата е лесна: 16-13=3, ако детето прочете, че фигурата се състои от 16 кубчета Grin. Ние въобще не сме прочели тази част от условието и просто сме приели, че кубчетата трябва да са общо 17, като сме посочили отговор 4. После получих и обяснение: Ако не са 4, фигурата ще падне Joy!

# 380
  • Мнения: 29 429
Задачата е с некоректно условие. Защо трябва кубчетата да са 16, след като са 17. Да бяха ги написали 17 и отговор 4. Няма да има драма. Децата ще направят изваждане не от 16, а от 17.

# 381
  • София
  • Мнения: 7 277
Задачата е с некоректно условие. Защо трябва кубчетата да са 16, след като са 17. Да бяха ги написали 17 и отговор 4. Няма да има драма. Децата ще направят изваждане не от 16, а от 17.
Според мен децата трябва да се научат да четат цялото условие, а не да бързат да изрешат всичко. Моят е приключил за 20-ина минути, а е трябвало малко да седне и да помисли, защото задачите са с уловки. Казах му, че на мястото на това кубче в повече, което той е посочил, може да е имало някоя подпорна гредичка като в истински строеж. Затова е трябвало да не бърза, а да прочете, че кубовете са 16 - пише го съвсем ясно Simple Smile. Накарах му се с други думи Simple Smile

# 382
  • Мнения: 29 429
Логиката на децата се нарушава по този начин. Все още не мисля, че е коректно да бъдат заблуждавани по такъв начин. Може някое дете да не брои виждащи се кубчета, а да си представи тези, които са отзад и не се виждат. Така ще ги изкара 4 бр. Защо е нужно такива тъпи "уловки"? По-добре да се даде по-трудна задача, отколкото нещо подобно...

# 383
  • Мнения: 21 455
Новината от РУО - София за резултатите от областния кръг на НОМ е допълнена със статистика по точки.

# 384
  • Мнения: 7 160
Хахаха!
По-интересно ще бъде, ако резултатите и от ОМТ са във вид на подобна статистика.

# 385
  • Бургас
  • Мнения: 5 681
Всъщност, прави сте за кубчетата, като се замисля. Така е Simple Smile
 Макар че колкото и да са, моят бързак така или иначе ги е изброил грешно Grinning Grinning Grinning  И разбирайки че само за 2 точки (1 задача) се е разминал със златото, се позамисли, че ако не е бързал толкова, е можело да не обърка 3-те лесни иначе според него задачи и да помисли повече за четвъртата объркана. С ключовете нямаше да се справи и да беше останал 60 минути. Дано му остане някаква поука за бързането в главицата Simple Smile

# 386
  • Варна
  • Мнения: 321
Логиката на децата се нарушава по този начин. Все още не мисля, че е коректно да бъдат заблуждавани по такъв начин. Може някое дете да не брои виждащи се кубчета, а да си представи тези, които са отзад и не се виждат. Така ще ги изкара 4 бр. Защо е нужно такива тъпи "уловки"? По-добре да се даде по-трудна задача, отколкото нещо подобно...

Съгласна съм, дъщеря ми е броила кубчетата, които се виждат и си е представяла тези, които са отзад и отдолу съответно е писала отговор 4, не виждам смисъл дори да й обяснявам защо не й е призната за вярна. Задачата с ключовете е хубава.

# 387
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 7 399
А моят син отказва да ми каже какво е решил! 🙄 Само тази с кубчетата благоволи да коментира. 30 точки има.
Вие къде гледате ключа с отговори?

# 388
  • Бургас
  • Мнения: 5 681
Аз ходих до училището да видя какви са задачите и какво е решил моят дребос. Позволиха ми неофициално да си препиша отговорите му и там грешните бяха задраскани и написани отстрани верните.

# 389
  • София
  • Мнения: 251
Макар че колкото и да са, моят бързак така или иначе ги е изброил грешно Grinning Grinning Grinning  И разбирайки че само за 2 точки (1 задача) се е разминал със златото, се позамисли, че ако не е бързал толкова, е можело да не обърка 3-те лесни иначе според него задачи и да помисли повече за четвъртата объркана. С ключовете нямаше да се справи и да беше останал 60 минути. Дано му остане някаква поука за бързането в главицата Simple Smile
Моят е опаткал всичко за 20тина минути и супер уверен в себе си, само една задача го затруднила 😊, а всъщност има само 26т., което за наша всеобща изненада, се оказа долната граница на сребърен медал. Ако не беше толкова бързал, щеше да е друг резултатът.

Сега отказва да се явява на Кенгурото, понеже е 90минути и не иска да седи толкова дълго време на състезанието.

Общи условия

Активация на акаунт