Говорим си за "Свръхестественото", "боговете" и Човека #3

  • 28 481
  • 807
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 18 520
Да не забравяме ,че няма нищо ново-и Тората е преписвана от по-стари книги, или да кажем  от устни  разкази.Предавали са си от уста на уста хората преди писмеността.Чак до там водят  разни предания  и притчи и разкази, както ни харесва.А и дума си има ,но забравям.Да разказвачите и паметта преди писмеността.

# 451
  • Мадрид / София
  • Мнения: 5 984
Безспорно, че Тората е базирана на по-стари писания. Обаче самата Тора е преписвана дословно тъй като се е считало за богохулство и неуважение да се промени дори една точка. Затова Тората е един сигурен източник.

# 452
  • Чужбина
  • Мнения: 11 946
Момичета, има връзка между интелигентност и осъзнатост. Делфините могат донякъде да разпознават себе си в огледало:



Има ли осъзнатост, пътят на злото е отворен. Разбира се, това при делфините и шимпанзетата е мнооооооого далеч от човешкото - разликата е светлинни години. Но при някои животни има нещо като прототип на съзнание.


Историята за Каин и Авел е в глава 4 от Битие - това е още в началото на Тората. Това е историята за братоубийството - първото престъпление в Библията. Т.е. още в първите глави на Тората разбираме, докъде води появата на съзнание при хората - осъзнавам, че съм уязвим, но също така осъзнавам, че ти си уязвим и как мога да ти навредя.
И край - вход за злото "свободен"!

Каин просто решава да унищожи Авел, за да го няма онова, което го кара да се чувства малоценен. И не само това, ами лъже:

" И Господ рече на Каина: Где е брат ти Авел? А той рече: Не зная; пазач ли съм аз на брата си?"

# 453
  • Мнения: 6 378
Разглеждате бог от позицията на приемане, че е индивид с човешки качества. А ако погледнете от позицията на: Бог не е като човеците със своите емоции, не е индивид, а нещо хем различно, хем не съвсем. Тогава как ще тълкувате историята на Каин и Авел и изобщо какво се има предвид под тези два образа? Ами ако са нещо по-различно?
...
Какво имаш предвид, по-точно как си го представяш ти? Че аз нещо ... не те разбирам съвсем. Grinning

Гаранция има връзка между осъзнатост и интелигентност.
Ми като грешка на Каин отчитам, че тази малоценност, която изпитва е вътре в него, но той не разбира това, мисли, че друг му е виновен и от там произтичат лошите мисли и действия. (Дано ми се разбира. Grinning)

# 454
  • Мадрид / София
  • Мнения: 5 984
Ina, Бог за мен, а и не само за мен е вид енергия. Обаче евреите кабалисти влагат много дълбоки познания в понятията и персонажите от Тората. Много е дълго и обширно да го обясня. Алхимиците са считали “огъня”, “водата” и “етера”   за проявление на Бог. Но не разбирай “огъня” като огън, “водата” като вода и “етера” като въздух. Под “огън” са разбирали всъщност водород, “водата” като кислород и “етера” (дихание)  като азот. Това са и основните елементи изграждащи нашия свят, както Космоса така и нашите тела. Затова Бог (огъня, водата и въздуха), когато е тръгнал да създава света е имал само тези три елемента. Те го представляват, а понеже и нашите тела са изградени от тях, ние сме по подобие божие в голямата си част, но има и една малка разлика. Появата на четвърти елемент - земята. Затова се казва, че Бог ни е създал по свое подобие, имайки предвид химичните елементи, а не човешките емоции и действия.

# 455
  • Чужбина
  • Мнения: 11 946
Значи, момичета ... следното за Каин:

Каин е до голяма степен обект на несправедливост - неговата жертва остава неоценена. Тази на Авел е по-добра.

Каин е огорчен и сигурно има основателна причина лицето му да е помрачено.

И светът му става крив. Както казва Питърсън "каква е тази Вселена, по дяволите, която позволява такава несправедливост"?

И в такива моменти човек се обръща срещу живота - Вселената е несправедлива, всичко е гадно, животът не струва. Тука имаме и желание за мъст - кой съзнателен човек не е имал моменти, когато е мечтал за отмъщение. Каин обаче го реализира - отмъщава си на живота, на Сътворението, като лишава от живот брат си. Брата си!

Отчаянието и огорчението понякога са по-силни и от братската любов - това нещо можете да го наблюдавате постоянно в ежедневието дори и днес. Братоубийството - физическо или морално, или психическо го има във всяка култура и при всяко съсловие.


Много е важно това, което Бог казва на Каин:
"грехът лежи на вратата и към тебе се стреми; но ти трябва да го владееш."

Това е един вид - човеците са склонни към грехове (защото съзнанието позволява чувство на вина, обида, срам, завист, огорчение etc.), но това нещо трябва да се овладее.

Сега тука има един спор заради превода от иврит, дали Бог е казал трябва или е казал можеш.

Можеш е по-силното, защото можеш означава избор, т.е. човекът е способен да избира, как да постъпи, когато е огорчен и обиден.

# 456
  • Мнения: 36 446
Обаче, едно от най-важните положения в Древногръцката митология, това, което определя Героят, е желанието да се опълчи на Боговете (същото го има в сбит вариант в Последният герой на Тери Пратчет). А Библията проповядва точно обратното - послушание и пълно доверие към Бог. И трябва да приемем, че послушанието е правилно. Нещо, което аз не съм склонна да направя.

# 457
  • Чужбина
  • Мнения: 11 946
Обаче, едно от най-важните положения в Древногръцката митология, това, което определя Героят, е желанието да се опълчи на Боговете (същото го има в сбит вариант в Последният герой на Тери Пратчет). А Библията проповядва точно обратното - послушание и пълно доверие към Бог. И трябва да приемем, че послушанието е правилно. Нещо, което аз не съм склонна да направя.

С теб съм по тоя въпрос. Въпросът, обаче, е да не се опълчиш, като убиеш брат си или друг човек. Трябва да имаме граници.

А на несправедливостта винаги съм готова да се опълча. Но имайте предвид следното - в живота си всеки човек е преживял или ще преживее несправедливост. Това е цената, която плащаме, за това, че имаме съзнание.

# 458
  • Мнения: 36 446
Е, да, така е - престъплението, още повече братоубийството не може да бъде извинено. Въпросът е, че вината е споделена и че в случая самият Бог има грях.
По повод по-горните коментари:
Богът отец не е енергия, а е физическо същество - щом е споменато, че човекът е създаден по негов образ, а образът означава външен вид, значи става дума за човекоподобно. Освен това, пише, как ходил между дърветата да търси Адам и Ева, които са се скрили - значи, не само че ходи, ами и ги търси (не ги вижда незабавно, въпреки, че е уж всезнаещ).
Може би определенията всезнаещ и вездесъщ се отнасят за абсолютния Бог, който наистина е енергийно същество - необозрима сила, но този, който участва в историите от Библията, определено не отговаря на това описание.
По-скоро е някакъв бог (т.е. един от всичките, познати от по-ранни митологии - Мардук или друг, не е важно). Вероятно един от последните, които са се намесвали активно в човешките дела (ако приемем, че митовете са нещо реално, а не просто приказки).

# 459
  • Чужбина
  • Мнения: 11 946
Е, да, така е - престъплението, още повече братоубийството не може да бъде извинено. Въпросът е, че вината е споделена и че в случая самият Бог има грях.

Много може да се анализира по този въпрос.

На първо място стои деленето на децата - много родители го правят и това наистина е грях. Делиш си децата и ги обричаш на омраза един към друг.

Историята за Каин Авел е винаги актуална. Много филми са направени на базата на 16-те строфи от Библията. Сега даже се мъча да се сетя за сериали.

Аз го разбирам Каин до момента, в който уби брат си. Аз щях да мразя, да негодувам, но само дотук.


Иначе съм жив свидетел на делене на деца в семейство. И в немско семейство съм свидетел на такова явление - едното дете кучета го яли, другото дете - най-доброто на света. Братята не могат да се гледат. И за това са виновни родителите.

Историята за Каин и Авел е като тънка червена линия в цялата човешка история.

# 460
  • Мнения: 36 446
Често срещано е - аз имам наблюдения в собственото си семейство (не във връзка с мен, защото съм единствено дете, но при мои близки роднини). Родителят просто обичат повече детето, което прилича на него, държи се по-мило с него, купува му повече подаръци, дава му по-хубави порции храна.... Не знам дали аз ще съм по-различна, но по принцип не одобрявам...

# 461
  • Мнения: 6 378
...
Много е важно това, което Бог казва на Каин:
"грехът лежи на вратата и към тебе се стреми; но ти трябва да го владееш."

Това е един вид - човеците са склонни към грехове (защото съзнанието позволява чувство на вина, обида, срам, завист, огорчение etc.), но това нещо трябва да се овладее.

Сега тука има един спор заради превода от иврит, дали Бог е казал трябва или е казал можеш.

Можеш е по-силното, защото можеш означава избор, т.е. човекът е способен да избира, как да постъпи, когато е огорчен и обиден.
Историята нарочно е такава според мен - за да се посочи грешното. А и някак си как да бъде друга в началото си - само един много възвисен човек може да пренебрегне отхвърлянето си и да бъде ок и в мир със себе си въпреки това. А това са от първите хора, те сега се учат, борят собствените си недостатъци. И в тоя ред на мисли, аз ще приема за себе си, че е "можеш". Стопове, овладявания трябва да има. Иначе - ще доближим животните.

# 462
  • Мнения: 7 006
Имената в библията,всъщност сочат не един човек,а цял род..
Каин и Авел са два рода,не просто двама души...
Имайте го в предвид,когато четете Писанието..

# 463
  • Мнения: 7 006
Е, да, така е - престъплението, още повече братоубийството не може да бъде извинено. Въпросът е, че вината е споделена и че в случая самият Бог има грях.
По повод по-горните коментари:
Богът отец не е енергия, а е физическо същество - щом е споменато, че човекът е създаден по негов образ, а образът означава външен вид, значи става дума за човекоподобно. Освен това, пише, как ходил между дърветата да търси Адам и Ева, които са се скрили - значи, не само че ходи, ами и ги търси (не ги вижда незабавно, въпреки, че е уж всезнаещ).
Може би определенията всезнаещ и вездесъщ се отнасят за абсолютния Бог, който наистина е енергийно същество - необозрима сила, но този, който участва в историите от Библията, определено не отговаря на това описание.
По-скоро е някакъв бог (т.е. един от всичките, познати от по-ранни митологии - Мардук или друг, не е важно). Вероятно един от последните, които са се намесвали активно в човешките дела (ако приемем, че митовете са нещо реално, а не просто приказки).
И да и не..
Всяко нещо е създадено по образ и подобие на Първоизточника-Бог.
Тороидната форма,дуалните енергии които ни съставляват и техния троичен(света троица) аспект на манифестация.

От този модел се развиват всички форми,и "богът",генетичен инжинер на телата ни,също е създаден по тези модели,както всяко друго същество(било то физично или не)
 
После тоя "бог"/инжинер/ действително ни създава със собственото си ДНК,така,че и тук няма лъжа..

Човешкото същество е копие на инжинера,но инжинера е създаден според моделите на Първоизточника,отделно,че извън тези модели е невъзможно да се твори,така,че ние сме създадени по образ и подобие хем на генетичния си създател,хем на Първоизтчника..

П.п.Същата е ситуацията с описанието на "Сътворението на света"/Битие 1

# 464
  • Мнения: 36 446
За мен, все пак, будизмът е много по-близък, отколкото принципите, заложени в Библията. Има много доктрини и истината не е една.

Общи условия

Активация на акаунт