Искам да кажа ... (154) през януари 2019

  • 238 532
  • 5 432
  •   1
Отговори
# 5 175
  • Мнения: 13 343
tuty, на мен всички ми харесват, с изключение на ботите, но това е защото не обичам животински принтове. А защо ще връщаш карето, не са удобни ли?Те са много симпатични.

Таблицата за умножение научих....когато детето ми беше във втори- трети клас.Иначе не я знаех, което не ми попречи да завърша ЕГ със сребърен медал. В Университета пък, съвсем не ми трябваше. Единствено запомних, че когато се умножава с четно число и произведението е четно. Когато се умножава с 5- ако е четно завършва на 0, ако е нечетно- на 5 .Това- за  контрола, ако сгреша. Иначе, където не ми стига паметта- добавям със събиране. Не ми е попречило до момента.

За по-бързо усвояване от деца, предлагам играта "Хоп-стоп" или както се нарича сега- Микадо, ако не се лъжа. Там на детето се дава да изчисли резултата и пръчките от един цвят се умножават по колкото е стойността им, все пак тренинг е.

# 5 176
  • постоянно
  • Мнения: 7 166
Тути,
честити да са ти . Жълтите много ми харесаха , както и зелените. Със здраве да си ги носиш. Hug

Като казах , че учим наизуст , разбира се , че правилата за * и / са обяснени преди това. Blush

# 5 177
  • Мнения: 6 536
Свет, карето ми е голямо, затова. Еднакви номера са, но явно калъпът е различен.
Една колежка ги премери, станаха ѝ, каза да не връщам още;)

# 5 178
  • Ако искаш да бъдеш щастлив, бъди!
  • Мнения: 10 149
Светалче, не си допрочела!!!!
При нас може само единия да пътува, а другия да гледа стоката вкъщи  Stuck Out Tongue Winking Eye
Пък ММ не иска да лети...
Мечтата си е мечта, ама мога да пътувам само САМА!
Проблем обаче е, че хич вече не мога да шофирам ...

Прочетох аз за любимците, Люси, ама реших, че ще търсиш кой да ги гледа. Ами значи, може да ходим двете, давай да си търсим оферта.

Момичета, благодаря за отговорите за умножението. Мегодът на Мони много ми допадна, запаметих го.
Чакам сега на Хърчето таблицата.
Аз, без да знам каква е методиката, интуитивно и аз така го почнах - първо с две и пет, като по-познато и лесно. Навремето така ни учеха по методика на преподаването - от лесното към трудното, и от познатото към непознатото, та затова.
Аз съм противник на ученето на нещо от математиката наизуст.
Детето трябва да схване какво означава умножение. И ако се налага и забрави някое произведение да може да си помага с добавяне или вадене. Например 4х8 може да е 2х8+2х8. Ако трудно да се запомни 4 по нещо, то събираш два пъти по две, което е по-лесно. Никога не съм учила наизуст. После ми идва трудно с тези наизустявалите да им обяснявам степени и корени, за логаритми и други и дума да не става.

А, Лили, и това интуитивно съм го хванала, защото и аз така го уча, с мислене да става работата, не автоматично. Значи правилно съм го усетила, щото тука като прочетох за наизустяване и реших, че съм объркала детето. Аз по бабешки - с боб. Изкарах една торбичка с едър боб и - нагледно- Joy Обясних, че умножението всъщност се свежда до събиране и че можеш да си помогнеш с изваждане в някои случаи.
Засега върви добре, но той се плаши, че не може да "изстреля" веднага отговора.
Много благодаря, че се включи.

А за пътуването ще стискаме палци, ама щом е 750 км, не е кой знае какво.

ПС. Мислех, че съм го публикувала този пост, пък сега видях, че не съм и затова да кажа на Хър, че видях таблицата и благодаря. Hug

Последна редакция: вт, 29 яну 2019, 15:27 от Светълчо

# 5 179
  • Мнения: 17 277
Моля, някой ако знае някакъв трик за лесно научаване на таблицата за умножение, тутакси да го сподели, че ние с ученика днес това трябва да правим днес- да научим умножението до 5.
Ще кажа как я учат в Монтесори. Предварително децата са научени да броят през 5. След това им е лесно. Използват едни линики , на които числата са разграфени и през 5 са по големи. За да разберат концепцията в началото линииката им е пред очите и те визуализират нещата.

# 5 180
  • Germany
  • Мнения: 8 768
Съгласна съм с Лиляна, че децата трябва да знаят логиката, но тук се иска да я знаят наизуст. Правят им непрекъснато бързи тестове, в които времето за отговор е секудни и нямат никакво време за комбинации. На големият в гимназията ги караха и квадратите на числата до 25 да знаят наизуст и имаха тест, на които учителката казва примерно 13х13 и имаш 3 секунди да напишеш само отговора. Голям зор му беше подготовката за този тест.

# 5 181
  • Мнения: 17 277
Едно дете  първи- втори клас, за да приложи логика, трябва да стъпи на някаква основа. те нямат тази основа, за това и се учи наизус.
Ето например, Калин е 3 клас ( възраст на БГ втори), в момента започват да учат за квадрар=тите на числата. Имат определено време за да ги кажат. За числата до 10 добре, те знаят таблицата, ама за др, трябва да ги запомни, иначе не може да ги сметне за 3 секунди.

# 5 182
  • Мнения: 1 985
Тути,
СтраОтни са ти чепичките! Нищо не връщай, носи си ги всичките с кеф! Simple Smile
Таблицата не помня да съм имала зор като я учехме, ама ще видим госпожичката какви ще ми ги мъдри след някоя и друга годинката.
Измислих къде да ходим за 3ти март. Доволна съм, остава само финансовият директор да одобри разхода.😀😀

# 5 183
  • Мнения: 15 713
Вижте аз какво открих след като се стопи снежеца:

Стана ми по-пролетно някак. 😃☺

# 5 184
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
С течение на времето, когато се ползват произведенията в задачи, така или иначе се стига до запаметяване. Но това запаметяване е за предпочитане пред запаметяването като стихотворение. С практиката съм научила квадратите на много числа, степените на двойката, от магазина - бързо смятам по 1,2, по 1,25 и по 1,3, заради надценките. Това помага след това за бързо смятане на ум.

# 5 185
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 739
Аз не мога да повярвам, че има хора, които живеят половин или цял живот без да знаят таблицата за умножение! Просто не мога. Това и процентите са единствените неща, които се ползват ежедневно, как няма да знаеш колко е 2 по 2...

# 5 186
  • Мнения: 7 942
Свет, направи проста игра за заучаване на таблицата. Режеш еднакви квадратчета от картон.  От едната страна пишеш 4х5, от другата страна 20 и така с цялата таблица. Показваш картонче на детето и то трябва да познае какво пише отзад. Ако познае - махаш картончето. Ако сбърка - връщаш в купчината. Може да си разделите картончетата и да се изпитвате един-друг. Полезно е детето да се замисли и да разбере, че на картонче с 20 отпред, отзад може да стои 10х2, 2х10, 4х5 и 5х4.

# 5 187
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
Е, 2х2 едва ли не знаят, ама може и да има такива, които не знаят 7х9 например.
На майка ми учениците (от малцинствен произход изцяло) не умеят да смятат изобщо... докато не им обърне числата в пари! Embarassed
Имам предвид, че започват да говорят за 3 пъти по 10 лева, вместо просто за 3х10. 😁

А, това на Мьосбауер е опростеният вариант на показаната от мен дървена дъска с кубчета. 😁

# 5 188
  • София
  • Мнения: 19 656
А, да, на Мая баща й също й направи такива листчета, както си правехме навремето в езикова с новите думи Simple Smile
Стоят в джоба на якето и вади, гледа примера, обръща да си провери отговора. Ако е верен - в другия джоб, ако не е верен, в същия. Като свършат, почва наобратно Simple Smile Става за занимавка по време на разходка Simple Smile

# 5 189
  • София
  • Мнения: 18 685
Аз само да кажа, че също не съм ходила в Истанбул и също си търся компания, защото половинът ме отсвири още преди години. Така че бройте ме и мене за екскурзия! Предпочитам самолетна, но с Люси и Свет мисля, че и с автобус няма да ми дотежи, най-много да ме заболи корем от смях Satisfied Предлагам м. май, чувала съм, че тогава е най-хубаво!

Общи условия

Активация на акаунт