Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 42 628
  • 855
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 5 425
В момента МОН, доколкото виждам, с промените приравнява нашата система към тяхната.

В момента МОН узаконява фактически въведената кастова система в българското образование.
Ще имаме Hauptschule (до 10-ти клас) за низшите касти, както и Realschule за средната класа.
Виж елит (както и Gymnasium) не се предвижда да обучаваме на български език и на родна територия (двустепенната "гимназиална" система е задължителна за всички училища - за какво ни е широк профил?).

"Славяните трябва да работят за нас. Доколкото ние не се нуждаем от тях, те могат да мрат. Следователно задължителните ваксинации и медицински грижи са излишни. Възпроизвеждането на славяните е нежелателно. Те могат да използват контрацептиви и да правят аборти, и колкото повече, толкова по-добре. Образованието е опасно. За тях е достатъчно да могат да броят до сто и да се подписват. В най-добрия случай е приемливо обучение, което подготвя полезни марионетки" Мартин Борман

# 736
  • Мнения: X
В момента МОН, доколкото виждам, с промените приравнява нашата система към тяхната.

В момента МОН узаконява фактически въведената кастова система в българското образование.
Ще имаме Hauptschule (до 10-ти клас) за низшите касти, както и Realschule за средната класа.

Всеки вижда, каквото иска да види Simple Smile По твоята логика и в NL/D системата на образование е кастова, но и това си има особености, защото при определени услови е възможно и без Абитур после да учиш висше - за Германия говоря. Предполагам, че и у нас ще бъде така. Да сме живи и здрави, ще видим.
Между другото, и Канада е с подобна система на NL/D.
Лично аз приветствам уеднаквяването на системите у нас и в тези страни от ЕС (може и в другите да е така, не знам, за тези знам, защото ми се наложи да разбера Simple Smile), защото няма да се питат родителите нещата, които ние се питахме някога и които се питат сега - и в темата се вижда. Да не говорим, че бяхме изненадани от някои неща, като този тест по мат, който искаше неща извън програмата на МОН. Щастлива случайност е, че имаше готовност за тях.
Мисля, че цитирането на нацистки лидер е меко казано не на място предвид много ясно видимите усилия на Германия да поправи грешката си от ВСВ. И проява на много лош вкус предвид засилването на ксенофобските настроения в англосаксонската цивилизация и издигането им в държавна политика - в ОК е точно срещу славяните (бившите СССР сателити, най-вече поляците, но и ние, българите, бяхме сред примерите на кампанията за излизане от ЕС), а също и в САЩ. А не в Германия или Холандия, където ксенофобията все още се смята за престъпление и се преследва от закона.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 12:21 от Анонимен

# 737
  • Мнения: X
Не съм запозната с немската образователна система, но завършването на десети клас ( първи гимназиален етап) тук не означава завършено средно образование  и съответно диплома за такова.
Т. нар. обединени училища осъществяват обучение до десети клас включително. Ако не се лъжа те са 59 на брой общо в цялата страна и ако учениците, които ги завършат, искат да получат диплома за средно образование, трябва да продължат във втори гимназиален етап в друго училище.

# 738
  • Мнения: 3 008
Дидева,
Идеята е , че на 16 год.( което е равно на нашия 10клас) в Холандия например можеш да излезнеш от класна стая и след това започваш практическо професионално обучение например за готвач, оператор на някаква машина или подобни. И накрая си взимаш диплома за средно с тапия за някаква професия.

По въпроса за математиката:
Не знам как е сега, но по предната система, за целия випуск на АК профили: английски, математика и информатика бяха задължителни+ профил по избор!
Пак казвам, че ако искаш да продължиш с математика и държиш Advanced Placement по време на 11 клас в АК, , които са два студенски курса по математика, над ученото в училище, няма как да имаш проблем в Германия или Холандия, щом нямаш в топ университетите в САЩ и Острова.
Не съм чула унитата в някой държави да имат по-високи изисквания от топ унитата в света.

Моите заключения, че има материал, който не се учи в нормалните български училища, но се учи в холандската система, но в никакъв случай толкова задълбочено , както после в университет, са след разговор с бивш учител от СМГ, който все още дава уроци и е видял холандски учебници.

Скрит текст:
http://www.examens-oefenen.nl/vwo/wiskunde/wiska11t1/examenmaken.htm

http://www.examens-oefenen.nl/vwo/wiskunde/wiska11t2/examenmaken.htm
Ето ги двете матури по м-ка за 2011 на VWO в Холандия. Погледнах, че могат да минат през Гугъл преводач. Ако трябва, ще потърся после по-актуални , но излизам сега.
Не съм ги гледала, а и е безсмислено аз да ги гледам

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 12:58 от rosss

# 739
  • София
  • Мнения: 19 912
Аз за Холандия в нито един миг не съм те оборвала.Направих го за Германия, понеже имам преки впечатления.Нито интегралното и диференциалното смятане, нито аналитичната геометрия, нито вероятностите са разглеждани само отгоре-отгоре.
Таралеже, много удобно измъкване.По-слаби елементи избирали в Колежа матура по мат, казваш.И на каква логика?Матура по математика се избира общо взето в два случая - единият е , когато детео си знае, че е добро по предмета и ще се справи, дори и да не се е запътило към следване с мат.Другият е, когато университет ти я поиска.А това означава, че възнамеряваш така или иначе да учиш нещо математическо/техническо/икономическо.Няма на искащия да става зъболекар да му искат матура по мат.Та в този смисъл дете, което не е толкова на ти с мат не я избира, особено пък в Колежа, където с лекота ще си докара 6 по английски и няма да си развали дипломата.Ти си говори как ДЗИ по мат за нищо не става, но истината е друга.Това е матурата, в която тиквите от МОН през годините най-малко неточности (има, но не като при английския примерно) допускат и най-добре са изградили като сложност - от елементарното до задачи, които изискват добра подготовка по математика, макар и без упоменатите дялове от чуждите системи, които там се изучават още в среден курс.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 13:43 от пенсионирана русалка

# 740
  • Мнения: 7 667
Нещо се бъркаш, не съм писал такива неща аз.

# 741
  • София
  • Мнения: 19 912
Поправих веднага на Ежко, извинявай.

# 742
  • Мнения: 7 667
Все горски животни сме Grinning

# 743
  • София
  • Мнения: 4 649
Моето дете, което избра да следва мат, се яви на матура по АЕ, защото е общоизвестен фактът, че е елементарна и защото получените оферти не включваха условие да се яви на математика. Сaмо едно уни поиска STEP, но тя не го прави, защото унито не беше най-желаното.
На нейни съученици за икономически специалности пък искаха матура по МАТ. Не мога да схвана нито логиката на университетите, нито пък мога да дам оценка какво е било нивото на колежаните, на които им се е "наложило" да се явят на матура по математика.
Затова за мен не може да се правят никакви задълбочени изводи на база резултати ДЗИ /изкл. БЕЛ/, още повече за училища, които са винаги в челото и средният им резултат се различава макс с няколко десети.

# 744
  • София
  • Мнения: 19 912
Oceans,  на пръв поглед застъпваш по-различна теза, но всъщност е близка до моята. На дъщеря ти не са поискали матура и тя е постъпила по най-логичния начин, явявайки се на английски, за да е на 100% сигурна за дипломата си ( макар че за нея съм убедена, предвид успехите през годините, че също толкова добре щеше да се справи и с мат).Но нека не се залъгваме пък,  че всички деца са на ниво като нейното, само защото са в Колежа.Помня аз за нея похвалите, споделяла съм ги с теб, от учител преди влизането й в Колежа.Други ученици обаче, и далеч не само в АК е така, не са на това ниво.И никаква логика няма да се явят на математика, ако не им я искат, още повече, ако тя не им е силата.А за да им я искат, се предполага, че нещо с мат свързано все пак ще учат.И ако на матурата имат около  5,40 при тази толкова измислена скала, значи имат сериозен набор от нерешени задачи, без значение дали са от АК или от другаде.Това са 25 точки пасив..Е как хем си готов без доучване да се справиш с материала, изискуем  в чужди унита на старта, хем запецваш на доста по-лесни задачи тук..Това попитах Ежко/Рос.И пак казвам - към тях е отправено питането, понеже те твърдят, че децата разполагат с нужната подготовка.Ако някой от НЕГ, ФЕГ, АЕГ и сие каже това, ще го попитам същото.Понеже си оставам на мнението, че една малка извадка от деца разполага с нужните знания във вид директно да продължи в чуждо уни с мат, без да трябва да запълва в една или друга степен празнини.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 14:15 от пенсионирана русалка

# 745
  • София
  • Мнения: 2 925
Спокойно, както е тръгнало, няма да се учудя ако до 2-3 години  вкарат и интеграли в задачите за прием в СМГ след 4-ти клас или направо за ПУК в Питагор. Та няма нужда да се притесняваме, че няма да се учат в гимназиите Satisfied
Мда, имам нужда да се пошегувам, че иначе ще ми се доплаче...Ами така де, то какво излезе, уж се напъваш за добро училище от ПУК, пък  НВО7, пък добра гимназия, курсове, школи, а накрая - дори и да учиш в математическа гимназия, пак си недоучил по математика, ако се целиш в добър университет с техническа насоченост.

# 746
  • София
  • Мнения: 5 449
Спокойно, както е тръгнало, няма да се учудя ако до 2-3 години  вкарат и интеграли в задачите за прием в СМГ след 4-ти клас или направо за ПУК в Питагор. Та няма нужда да се притесняваме, че няма да се учат в гимназиите Satisfied
Мда, имам нужда да се пошегувам, че иначе ще ми се доплаче...Ами така де, то какво излезе, уж се напъваш за добро училище от ПУК, пък  НВО7, пък добра гимназия, курсове, школи, а накрая - дори и да учиш в математическа гимназия, пак си недоучил по математика, ако се целиш в добър университет с техническа насоченост.

Остап Бендер: Спасението на давещите се е дело на самите давещи се.

# 747
  • Мнения: 7 667
Спокойно, както е тръгнало, няма да се учудя ако до 2-3 години  вкарат и интеграли в задачите за прием в СМГ след 4-ти клас или направо за ПУК в Питагор. Та няма нужда да се притесняваме, че няма да се учат в гимназиите Satisfied
Мда, имам нужда да се пошегувам, че иначе ще ми се доплаче...Ами така де, то какво излезе, уж се напъваш за добро училище от ПУК, пък  НВО7, пък добра гимназия, курсове, школи, а накрая - дори и да учиш в математическа гимназия, пак си недоучил по математика, ако се целиш в добър университет с техническа насоченост.

Аз нещо не разбрах само за Германия ли е така. От Русалката разбрахме съвсем ясно, че за техническите уни в Германия нивото по математика дори и на СМГ е недостатъчно, а да не говорим за други гимназии, включително Колежа. То това и отпреди го знаех.
Така ли стои обаче въпросът и за Острова, или за Холандия - доколкото разбирам от Росс, за Холандия май не е баш така. Интересно дали някой знае за Франция. Аз, когато бях франкофон преди няколко години Grinning ходих на майтап на едно изложение на френското образование и там разбрах, че за някои технически уни във Франция също се иска много високо ниво по мат, диференциално смятане, не помня още какво ми казаха, но със сигурност тук не се учи това даже и в МГ. Хем нямаше представители от най-елитните уни, като Техническия университет Еколь политехник, който е завършил Екзюпери например, а за Сорбоната да не говорим, много ясно, че нямаше. Бяха некви от Нант, Лион, май въобще парижки ВУЗ нямаше представен. Та и там е много трудно явно.

# 748
  • София
  • Мнения: 7 670
https://d1rkab7tlqy5f1.cloudfront.net/EWI/Studeren/Bacheloroplei … nal%20Version.pdf
И в Холандия май е същото, горе-долу.
Призма беше дала линк към Делфт, в еднс друга тема. След като се разрових, попаднах на това. За специалност компютърни науки, конкретно е.

# 749
  • Мнения: 113
Здравейте, имам малко страничен въпрос. Дъщеря ми е пети клас и не се разбира с госпожата по информационни технологии в ДУ. Има ли право да не посещава тези часове и в края на годината само да се яви на изпит?

Общи условия

Активация на акаунт