Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 42 897
  • 855
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: X
Учебните програми за профилирана подготовка са утвърдени още през декември.
Математика

# 691
  • Мнения: 7 683
Е, тригонометрични неравенства, безкрайни редици, граници, производни и теория на вероятностите аз съм учил в гимназията. Вярно, че беше математическа , но май единствено интеграли дето не бяхме учили, но в темата, на която цъкнах, интеграли като че не видях. Ти си казвала обаче, ако правилно помня, че немците пък не учели толкова тригонометрия, колкото тук, а честно казано, тя не е по-лесна от интегралите, единичните, не двойни, тройни и криволинейни, разбира се.

Тъй де, то било по раздели, сега цъкнах на друг раздел и верно има интеграли. Ясно, че си права.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 15:55 от Татко Мецан

# 692
  • София
  • Мнения: 20 049
И сега тези неща се учат в МГ/ в профил, но НЕ са част от матурата.С две думи нашите деца са облагодетелствани, това казвам.

# 693
  • Мнения: 20 030
Не знаех, че пловдивската МГ има само една паралелка до 7ми клас. При такъв наплив за МГ след пети клас ми е странно това.

За какво им е да ги включват в матурата тези неща, като и сега се влиза с ниски оценки в много специалности в нашите унита. Съвсем ще падне бала при трудни матури  Grinning

# 694
  • Мнения: X
Сегашните деветокласници са първите, които ще се явят на ДЗИ по новите правила - задължителен държавен зрелостен изпит по БЕЛ (учебно съдържание, изучавано в задължителните учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование) и на задължителен държавен зрелостен изпит по профилиращ учебен предмет( учебно съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет, т. е. от профилираната подготовка).
Що се отнася до ДЗИ по желание ( трети и/или четвърти), ако учебният предмет  е изучаван от ученика като профилиращ, ДЗИ се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет, изучавано в избираемите учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование. Ако не е изучаван от ученика като профилиращ, ДЗИ се полага върху учебното съдържание, изучавано в задължителните учебни часове в средната степен на образование.
Очаква ни разнообразие от ДЗИ по един и същ предмет.

# 695
  • София
  • Мнения: 5 465
Очаква ни разнообразие от ДЗИ по един и същ предмет.

И как университетите (чуждите) ще направят разлика между ДЗИ по математика, физика, химия, биология и т.н., държани само върху учебно съдържание от 1-ви гимназиален етап и ДЗИ върху материала от профилираната подготовка в дипломите на отделните кандидати? Може би по хорариума. Сигурно постепенно ще се ориентират, но дали това ще стане още при випуск 2022 ?!

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 16:38 от Prizma

# 696
  • София
  • Мнения: 16 315
А освен това, вероятно ще има и различни варианти на ДЗИ по профилиращ предмет, в зависимост от това, дали е първи или втори профилиращ предмет. По езиците например, е заложено различно ниво - В2, ако е първи профил и В1.1, ако е втори профил. И българските университети, които за някои специалности признават ДЗИ, сега кое ДЗИ ще приемат? Страшно мазало ще стане. Дупе да им е яко на набори 2003 и 2004, които са опитните зайчета на тази реформа. Smirk

ПП. Ох, чак се сега видях каква глупост съм написала. Rolling Eyes Редактирах, че обърках наборите. Жертвите на тази реформа са набор 2003 и 2004 /сегашните 9-ти и 8-ми клас/. За набор 2009 и 2010 е рано да се каже на каква реформа ще бъдат жертва. Joy

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 18:37 от sanaka

# 697
  • София
  • Мнения: 7 682
За всички останали предмети, с изключение на езиците си представям, че ще бъде ясно на какъв материал е държан ДЗИ. Би могло да се впише ДЗИ Мат 1, ДЗИ Мат 2, ДЗИ физ 1, ДЗИ физ 2...., както са разделени на нива изпитите по Мат в СУ, примерно. С Мат 1 можеш да кандидатстваш за едни специалности, а с майсторската МАТ 2, за други.
Така някак си го представям...  
Това, до известна степен, би  осмислило профилирането в гимназиална степен. Ако мечтаеш да станеш лекар, след 7ми клас се бориш за профил с химия и биология, защото ясно е, че за медицина, на входа на Уни, ще търсят ДЗИ Био 2 и ДЗИ Хим 2. Само се чудя, дали образователната ни система ще може да отговори адекватно с подготвени кадри?

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 17:01 от Слънчевата

# 698
  • Мнения: X
Току-що намерих отговор на съвсем друг въпрос. Joy
Удостоверение за валидиране на компетентности по учебен предмет, невключен в дипломата за средно образование - дава право за включване на оценката в балообразуването при кандидатстване във висше училище - учебен предмет; вид и резултат от изпита; данни за дипломата на ученика и удостоверението за признаване на средно образование (ако е приложимо)
Но трябва да проверя дали се отнася за нашите ученици или за тези от чуждестранни училища.
За ДЗИ по език едва ли ще е проблем в наименованието на изпита да бъде включено нивото, върху което е положен.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 17:09 от Анонимен

# 699
  • Русе
  • Мнения: 12 245
Дидева, това ми звучи като един цял нов свят от възможности.Дали да не го осмислим в другата тема,че тази е с друга насоченост май

# 700
  • София
  • Мнения: 16 315
Слънчева, едва ли МУ някога ще приемат ДЗИ за кандидатстване. Дори и да е профилирана. Wink И за други търсени специалности е малко вероятно.

# 701
  • Мнения: 3 008
Русалке,

Германия и Холандия се припокриват като програми.
И в Холандия са засегнати диференциали и интеграли в гимназиално ниво, но бегло бегло.
Според мен е несравнима математиката, която се учи в България до 6 клас с тази в Холандия и Германия. България според мен е доста по-напред в прогимназиалното обучение.
Няма как да наваксат и изпреварят толкова много след това в Холандия. Геометрията е засегната според мен твърде бегло (в Холандия). Има неща, които се учат при тях, а при нас не и обратното.
Много бързо се преминава при тях от тема в тема.
Нивото в АК , на което се учеше м-ка преи няколко години ( него познавам и за него мога да говоря), мое лично мнение е, че е по- високо от холандска гимназия (това е най-високото ниво в Холандия).
Да не говорим, че логически и САТ задачи, АК са доста по-напред

# 702
  • София
  • Мнения: 7 682
Санака, говоря по принцип, за неща, които биха се посочили, като търсени в дипломата, както сега е в западните Уни-та. Ставаше въпрос за това, как чуждите ще ги различават.
Може би, ЧУ ако успеят да привлечат добрите учители, ще се развият още повече...

# 703
  • София
  • Мнения: 20 049
Россс, и е така, и не съвсем..Германия няма единна образователна система, различни неща учат по провинциите. Затова примерно лайстунг паралелките имат немска диплома от провинцията по програмата, по която учат. Затова има и рангове по провинции за специалности като медицина, където желаещите са много и се влиза с максимална диплома. Тези рангове отчитат като фактор това къде е придобита дипломата за средно/държани матурите. Дъщеря ми споделя, че баварците примерно са с много по- високо ниво по математика от саксонци- разбира се, винаги има изключения.За хаотичността съм съгласна, странно учат за моите представи, но въпреки това са минали доста повече материал спрямо нас, при това не непременно периферно, изключение прави тригонометрията и може би подобието. Някъде на компа имах съдържанието на опреснителния курс преди 1 семестър, но не го намирам.Доста неучени тук неща имаше.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 18:55 от пенсионирана русалка

# 704
  • София
  • Мнения: 16 544
Имам нужда от помощ: за лятната академия в Щатите на синковеца му искат "Алгебра 1, Алгебра 2 и Геометрия. Известни познания по статистика са препоръчителни, но не задължителни." Математиката  по МОН до края на 10 клас ще му бъде ли достатъчна или да започвам да търся допълнителни занятия?

Общи условия

Активация на акаунт