Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 4 279
За София си в заблуда, че разстоянието, независимо между кои две точки, е 10-15 минути.
Но пак не виждам това, че аз или някоя друга съфорумка сме избрали да имаме автомобили, с какво те кара да се чувстваш дискомфортно и да го смяташ за недостатък. И причината далеч не е стремеж за притежание на вещи, а чисто и просто удобство.
Същото е като спора за притежанието на смартфон срещу Нокиа с фенерче - безсмислено и въпрос на лични нужди и предпочитания.

# 31
  • Мнения: 1 247
Да, със сигурност. И то в очите на всички хора в България!
С какви хора е заобиколен авторът/ката на темата, че е хрумнал такъв въпрос?

# 32
  • Мнения: 318
Да, със сигурност. И то в очите на всички хора в България!
С какви хора е заобиколен авторът/ката на темата, че е хрумнал такъв въпрос?

Stuck Out TongueStuck Out TongueStuck Out Tongue с различни хора - някои мислещи, други суетни...
Благодаря за отговора!

# 33
  • Мнения: 12 395
Ние в София бяхме без кола, обаче по работа разстоянията ни бяха все едно от парка в ГМ до Плиска. Поликлиника, ветеринар, аптеки, магазини и пр. ни бяха наистина в пешеходна близост. Сега сме направо извън града и колата си трябва. Много квартали (бивши села) на големите градове са в това положение - не може да се стигне до хипермаркет, болница или ветеринарна клиника пеша в никакъв случай - общественият транспорт е нарядко извън часовете сутрин и вечер за ходене от и до работа, такситата са скъпи, да не говорим, че примерно не всяко такси би било съгласно да качи животно, особено болно или ранено. С малко дете също е доста тегаво да си носиш столчето за кола и количката на всяко качване в такси.

А има и малки населени места, в които въобще няма болница и различни специалисти, и най-близкото място с такива е в съседния град на 50-60 км. Тези километри често се налага да ги изминават и ежедневно до работа хората. Много често и в края на седмицата работещите пътуват от града до неговите покрайнини или някое село да обработват ниви, градинки и лозя за допълнителен доход или за по-качествена храна, на други пък това им е основната дейност и в общия случай няма как да стане без кола, освен ако градинката не ти е много близо и не ходиш да я копаш, носейки си пеша мотиката, лопатата и бохчата с храна и вода.

# 34
  • Мнения: 30 340
Да, със сигурност. И то в очите на всички хора в България!
С какви хора е заобиколен авторът/ката на темата, че е хрумнал такъв въпрос?

Верно ли? Crazy

# 35
  • София
  • Мнения: 10 644
Когато бях малка и живеехме в широкия център на Пловдив, и на нас не ни трябваше кола. Там всичко ти е на пешеходно разстояние.

Сега, в София, когато имаме работа в Центъра, слизаме с метрото, става доста по-бързо и по-удобно.

Авторът не може да си представи гледната точка на жена: придвижването в автомобил, особено вечерно време, е и форма на безопасност - няма как да ти скочи бездомно куче или секс-манияк.

Ние много обичаме на пътуваме извън града през почивните дни и тогава наличието на кола е задължително. Рент-а-кар в БГ не е толкова развито, че да е опция.

# 36
  • Мнения: 318
Когато бях малка и живеехме в широкия център на Пловдив, и на нас не ни трябваше кола. Там всичко ти е на пешеходно разстояние.

Сега, в София, когато имаме работа в Центъра, слизаме с метрото, става доста по-бързо и по-удобно.

Авторът не може да си представи гледната точка на жена: придвижването в автомобил, особено вечерно време, е и форма на безопасност - няма как да ти скочи бездомно куче или секс-манияк.

Ние много обичаме на пътуваме извън града през почивните дни и тогава наличието на кола е задължително. Рент-а-кар в БГ не е толкова развито, че да е опция.

Приемам забележката!

# 37
  • Мнения: 3 653
ГТ в София е зле като маршрути. Някаква огромна наивност е и това, че с метрото можеш да стигнеш до всякъде. Особено пък за 10 мин.
Това, че някой е решил да не дава пари за кола, си е негово решение, няма нужда да обяснява на останалите в каква грешка са.

# 38
  • Мнения: 752
Когато се налага да се направи месечния пазар в някоя от веригите, просто не си представям да вися с 5 огромни чанти на студа в очакване на заветното такси, за да се прибера.
Познавам семейства без автомобил и с не маловажната подробност, че и никой от двамата не шофира. Когато им се налага да отидат по родните места, изпадат в странни ситуации на уговаряне с други хора да ги карат и прибират - никак не ми е естествено.
Уикенд пътуванията и изобщо импулсивните желания да отидеш за 5ч часа на пикник или просто на "шляй-пазар", биват попарени още в зародиш, ако не си притежател дори и на някакъв нискокачествен движим имот.
За ежедневната нужда от автомобил преди мен е казано достатъчно.

П.С.Добавям,че за мен липсата е признак на неуспех по смисъла на невъзможност да си независим при изпълнение на нуждите и желанията си. В кариерно отношение не е мерило.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 10:54 от anitsa

# 39
  • Мнения: 7 042
Явно не съм успял да формулирам добре мислите си...
Идеята бе, че живеем в застаряващо общество, заобиколени от едно възрастно поколение хора, за които ПРИТЕЖАНИЕТО на жилища и автомобили са символ за стабилност и успех.

Ами то си е точно така. Тези, които могат да си позволят да поддържат 1 - 2 коли в семейството и същевременно да изплащат ипотека със сигурност изкарват повече пари от тези, които живеят на квартира и ходят на работа с градския транспорт. Защото разходите за един автомобил не се свеждат до сипването на гориво. Колата си е разход от момента на нейното закупуване и то не малък. А, ако са две разхода става двоен. Като се добавят и месечните вноски по ипотеката съвсем скача месечния разход. Съответно, който не може да си го позволи не праи такива покупки

# 40
  • Мнения: 30 340
Какво значи не може да си позволи?
Аз мога да имам поне 2 коли.
Нямам никакви кредити, имам 2 инвестиционни имота, добра заплата и все пак не искам да имам кола. Не, че не мога. Смятам я за минус и то голям.
Защо е нужен месечен пазар?
Аз пазарувам често и се възползвам от седмичните промоции.

# 41
  • Мнения: 318
Явно не съм успял да формулирам добре мислите си...
Идеята бе, че живеем в застаряващо общество, заобиколени от едно възрастно поколение хора, за които ПРИТЕЖАНИЕТО на жилища и автомобили са символ за стабилност и успех.

Ами то си е точно така. Тези, които могат да си позволят да поддържат 1 - 2 коли в семейството и същевременно да изплащат ипотека със сигурност изкарват повече пари от тези, които живеят на квартира и ходят на работа с градския транспорт. Защото разходите за един автомобил не се свеждат до сипването на гориво. Колата си е разход от момента на нейното закупуване и то не малък. А, ако са две разхода става двоен. Като се добавят и месечните вноски по ипотеката съвсем скача месечния разход. Съответно, който не може да си го позволи не праи такива покупки

г-це Касиопея колко точно формулирахте нещата : "Тези, които могат да си позволят да поддържат 1 - 2 коли в семейството и същевременно да изплащат ипотека със сигурност изкарват повече пари от тези, които живеят на квартира и ходят на работа с градския транспорт." Те изкарват повече, но колко остава за тях от изкараното с тези разходи...

# 42
  • Мнения: 3 653
Хора, толкова ли е сложно да си гледате в собствената паница, вместо да обсъждате колко остава на съседите след като си платят ипотеката и лизинга.

# 43
  • Мнения: 318
Когато се налага да се направи месечния пазар в някоя от веригите, просто не си представям да вися с 5 огромни чанти на студа в очакване на заветното такси, за да се прибера.
Познавам семейства без автомобил и с не маловажната подробност, че и никой от двамата не шофира. Когато им се налага да отидат по родните места, изпадат в странни ситуации на уговаряне с други хора да ги карат и прибират - никак не ми е естествено.
Уикенд пътуванията и изобщо импулсивните желания да отидеш за 5ч часа на пикник или просто на "шляй-пазар", биват попарени още в зародиш, ако не си притежател дори и на някакъв нискокачествен движим имот.
За ежедневната нужда от автомобил преди мен е казано достатъчно.

П.С.Добавям,че за мен липсата е признак на неуспех по смисъла на невъзможност да си независим при изпълнение на нуждите и желанията си. В кариерно отношение не е мерило.

Анитса, освен че ползвате месечни брошури за пазаруване, разбирам че който няма автомобил е неуспешен защото е зависим? Аз съм имал много автомобли и съм бил зависим ту от липсата на стикер за преглед и липса  на пари за застраховка(на младини), ту от непалещ акумулатор в студена зимна утрин, ту от липса на мощност и да не изреждам десетките проблеми с втора ръка автомобил, НО за първи път чувам, че човек може да е зависим от липсата на автомобил, т.е.  Явно сте доста привързана с вашия.

п.п. моля не изпадайте в крайности с тезата, че нещо е необходимост - все едно сте родени в кола ...то и вътрешната WC е необходимост но в над 50% от имотите в България я няма, но има кола отпред, а за санитарните възли в училищата на децата ни да не говорим, но за кола умираме...не сме родени със златна лъжичка в устата - по- спокойно с крайностите... Wink

Необходимост е само кислорода - без всичко друго можем и без СОБСТВЕНО жилище можем и без СОБСТВЕНА кола можем и без половинка дори можем....нека не забравяме че преди 30г. живяхме в строй в който за кола и жилище се чакаше по 10-15г. Wink

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 16:42 от kokopapa

# 44
  • Mediterraneo
  • Мнения: 22 139
Да се твърди, че живеещите под наем са по- зле от тези, изплащащи ипотека, не е сериозно.

Общи условия

Активация на акаунт