Американски колеж - четиринадесета тема

  • 55 430
  • 762
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 7 665
Математиката по-сложна ли е от пробните на СМГ или Междучасие?

# 646
  • Мнения: X
Здравейте. Първо ще кажа, че изпитните теми няма да коментирам, каквито са - такива.
Скрит текст:
Не съм капацитет по създаване на тестове, затова не желая да се изказвам. Така или иначе изпитните въпроси са еднакви за всички деца, така че ако нивото на някой въпрос е високо, така или иначе цялостно децата ще са с ниски точки, това няма да се отрази сериозно на класирането помежду точно тези същите деца. Това е мое мнение и не ми се навлиза в полемики по този въпрос, може и да греша, пак казвам - не съм капацитет.
Според мен, начина, по който възпитавам и бих желала да възпитавам децата си е те да са гъвкави и да оцеляват във всякакви ситуации. В този случай идеята с тема за есе с елемент на изненада много ми импонира.
Единствено се бях оплакала от многото въпроси на всеки, ако мога да го нарека така, 'модул' от теста, от гледна точка на това, че даже и за възрастен човек /като мен/ са непрочитаеми и неосмисляеми за дадения обем време.
Скрит текст:
След като размислих си коригирах мнението. Този вид тест явно отговаря на целта на обучението в колежа, аз го виждам като висока производителност за кратко време, тук имам съмнения дали това отговаря на моите идеи за възпитание и образование, но в крайна сметка при наличието на толкова малко алтернативи за моето дете и мен, това да е проблема. Толкова за теста и моето отношение към него. Ако синът ми влезе ще имам възможност от първо лице да преценя наистина ли искат да ги правят машинки или не /и разбира се ако той пожелае да се запише/. Ако ли не - ще мога само да гадая и да разчитам на сведения от познати.
Аз съм доволна от гледна точка на това, че и синът ми е доволен, т.е. пробните изпити са си свършили работата, да ориентират. Имаше нисък резултат на математиката и едва в един от последните дни успях да изкопча от него, че не е правил добър подбор на задачите, които да решава, тъй като знанията му категорично не са чак толкова ниски, колкото показа резултатът му. Именно времето ще покаже дали този път е успял да реши повече, според него да.
Имам забележка към това, че когато някакси тълпата усети, че ще пускат децата да влизат, настана някакво стълпотворение пред входа, а нямаше нужда, в крайна сметка всички деца ще бъдат пуснати да влязат и допуснати на изпит. Предвид, че имаше час и половина до началото, не беше толкова важно дали някое дете ще влезе с 1 или 2 минути по-рано през портала. Наложи се да се отместим встрани, за да пуснем по-напористите. Определено имам и особено мнение за един тип родители, които забелязвам вече за втори път, времето ще покаже дали техните деца ще бъдат в колежа, пак казвам, ако имам възможност да видя от първо лице.

Извинявам се за чаршафа. И последно за паркирането - отидохме с кола, мъжът ми ни остави - мен и участника в изпита, отиде да търси място и дойде след 5-10 минути, включително ходенето пеша от мястото на паркиране до портала. Отидохме към 8:25, умишлено по-късно, голяма част от навалицата явно се беше изнизала. Против ходенето с метро съм, т.к. отнема повече време и налага по-ранно ставане в деня на изпита. Така хем се наспахме, не висяхме много отпред и не се бутахме в задръстването.

Последна редакция: нд, 17 мар 2019, 19:23 от Анонимен

# 647
  • Мнения: 9
Определено според сина ми, днес му е била по-трудна отколкото пробните на СМГ, но може и той да е бил притеснен и да не дава вярна оценка и точно затова се надявах и някой друг да даде обратна връзка как са се сторили на децата им другите части. А иначе, ако ни приемат, ще мога да дам информация какво от предварителната подготовка ни е помогнало, и какво не. В момента съм объркана, защото детето не е много доволно от представянето си

Последна редакция: нд, 17 мар 2019, 19:29 от L_Atanassova

# 648
  • Мнения: X
Възможно е, моят син не беше притеснен. По-притеснен беше първия и втория път на изпита /пробния/, когато не знаеше формата. Ние отидохме малко на шега, с 2 месеца специална подготовка и без кой знае какво високо ниво на знания /по моя преценка/. Т.е. не е постоянен и пълен отличник. Включително последните дни си говорихме, че не е първото и последното училище на света, в крайна сметка.
За пробни изпити в СМГ не бях и чувала даже.

# 649
  • Мнения: 9
В СМГ правят пробни само за матурите. Предполагам за това беше въпросът.

# 650
  • Мнения: 7 665
Да, СМГ учители правят пробни по формата на нво. Отзивите са, че при тях и в Междучасие са по-сложни задачите и затова исках съпоставка с тях, за да разбера за нивото горе-долу.

# 651
  • Мнения: 9
С риск да решите, че не съм съвсем "в час", когато прочетох темата за есето и най-вече края на цитираното стихотворение, в мен изплува образа на Евгени Минчев като ватман и това ме потресе. Може би проблемът е в мен, но тази тема ми се вижда крайно странна за 13-годишни деца...

# 652
  • София
  • Мнения: 7 668
Ще прощавате, ама за никакъв ватман не иде реч според мен.
А за един обикновен човек, толкова обикновен като всички, които се возят с трамвай.
И за това как вълшебството на музиката го преобразява и извисява. Толкова заразно, че разбужда заспалите чувства у другите обикновени хора.
Но това е само мигновено. Накрая всички са отново сиви, отново обикновени...
Някак така го усещам аз.
Но как точно може да го разтълкува 13 годишно дете, без житейски опит и съпровождащи тежки мисли?
Идея нямам наистина.

# 653
  • София
  • Мнения: 1 156
Не сме ходили в СМГ, това което казва дъщеря ми за днес, че логическите задачи било по-малко (предполагам от нейните очаквания), имало геометрия, много уравнения, неравенства, задача с път. Две по-трудни части с по 15 задачи и една по-лесно с 25 задачи. Съчинението за нея било безумно, изсмуквала си е от пръстите (тя навърши 13 г през януари), разбирам я. Пита ме какво е мотриса 😁, на рейсове се вози, но рядко с трамваи, всичко ни е било наблизо и най-вече за пеша. Четене с разбиране, каза че само там мисли, че се е справила добре (тя там обикновено е най-силна). Като цяло, каза че е играла доста на лотария особено на двете трудни математически части. Е, хайде да видим какъв резултат ще покаже. 😀 Тя заключи, че нищо не е направила.
Спомена също нещо, че с организацията по имена било объркано (имало много с Б и В), някакви недоразумения имало, но както и да е, не разбрах какво е (може от напрежението й да идва).

# 654
  • Мнения: 9
Благодаря, Galita!
Най-накрая смислен пост по същество!
Бях се отчаяла, че само на нас ни се е видяло трудно. И синът ми твърди, че по български се е справил много добре, а по принцип той е от СМГ и е силен по мат

# 655
  • Мнения: 5 425
1. София, четвъртък вечерта от смрачаване до полунощ, по-скоро есента(настроението на стихотворението), отколкото пролетта
2. Музикантът и музиката са в паралелен първичен и естествен свят, в контрапункт на градската среда и живот, чужди за тях.
3. В края на деня, китаристът (не музикантът) е част от града и останалите му обитатели, останал без китарата и без музиката си. Лисицата, като възможна препратка към "Малкият принц" на Екзюпери. Уличен музикант в четвъртък вечер?


Неувереността на децата идва от погрешното им очакване да се реши всичко, ако искат да успеят. Невъзможно е.
Изпитът не е за производителност, а за умение да се пребориш със стреса, да приоритизираш и да запазиш концентрация в обстановка на остър недостиг на време.

# 656
  • Мнения: 3 008
Съжалявам, но съвсем побългарихме изпита!
Дори от свободата на есето пак отидохме на гадаене кой какво е искал да каже!
Ужасих се!
Сетих се как Вазов е искал да помогне на свой роднина за негово произведение и е получил тройка, на това какво е искал да каже.
Дано не побългарят целия колеж!

# 657
  • Мнения: 1 970
Общо взето на повечето деца се вижда трудно. И двете ни дъщери, излизайки след изпита (през 9 години разлика) реагираха аналогично - някой напред го спомена - :"Ужасно беше" .

Ненапразно пожелавайки успех на децата няколко страници напред , между другото писах:


,,,,,това е основното за този вид изпит, ненапразно е така направен - много материал за малко време, стрес и състезание за бърза и правилна реакция.

….нашите деца са научени от малки, че добрите, успешни ученици си пишат домашното и решават всички задачи за отличен. Те рядко са учени, че се допуска да решиш по малко от всяка,  но да обърнеш внимание на всяка , да прескачаш, степенувайки трудност, да се върнеш после а и - (о,ужас) да задраскваш напосоки отговори, без изобщо да си погледнал условието.
Ето това е коварното в този иначе не сложен като материя тест, даван от Американците. И това е нещото, което тренират (или би трябвало) на разни школи за подготовка - не толкова овладяване на допълнителни знания, колкото стратегия за поведение при такъв тест,  което за някои деца е много полезно, но за други изобщо няма смисъл, те и без това са си и знаещи, стратези  и непукисти…..
 

Виждам, Ежко го е синтезирал в преходния пост - той е математически точен, не като мен - икономист - лаладжия:



Неувереността на децата идва от погрешното им очакване да се реши всичко, ако искат да успеят. Невъзможно е.
Изпитът не е за производителност, а за умение да се пребориш със стреса, да приоритизираш и да запазиш концентрация в обстановка на остър недостиг на време.

Така че, не се шашкайте.
Трудното е за всички.


Колкото до есето - търси се способносттта да се формулира теза и да се  защити грамотно.
Толкова.

Не мислете, че екип от филолози ще оценя според спуснати от МОН критерии и ще дава точки за всяка правилно решена стъпка.... Като на НВО. Съвършено различен е подхода просто. Ако има разумен отговор на въпросите и е защитен логически с аргументи, при това без граматически грешки, няма значение какъв е самият отговор. Оценката ще е добра. 

# 658
  • Мнения: 6 314
Не са го побългарили. Нарочно е, шок и ужас. Че кое пък седмокласниче няма да се сети, че само в София има трамваи, в Ню Йорк, Прага и Барселона няма, или че и от Космоса няма да му стане ясно, че лисицата е алегория на чувствата и усещанията от музиката?! Ма всяко, то елементарна работа. Добре, че половин час, оставаше час да блъскат по тая боза.

# 659
  • Мнения: 9
Извинете ме ROSSS , но какво имате пред вид, че побългарихме изпита?

Общи условия

Активация на акаунт