Американски колеж - четиринадесета тема

  • 55 313
  • 762
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 1 156
О Шели Барух от АК била, не знаех. Доволни сме от нея от Лого-3, страхотен професионалист.
А как са учителите по математика в АК?

# 676
  • София
  • Мнения: 19 897
Боже, Росс, давай го по-спокойно..Какво съм изопачила?Казах, че не знам КОЙ конкретно стои зад този ник, Иванова, Петрова, Драганова, Стоянова или някоя друга, никъде не съм казала, че не знам, че беше преподавател в Колежа..Доказва го и изразеното ми лично мнение, че такъв преподавател би бил ценен за всяко училище. Нещо си много афектирана и насочваш тази си енергия в грешната посока.Споделих, че имам прекрасни впечатления от тази потребителка в други теми и не си я представям да дойде и да ти "скочи" в стил - Казах ли ви аз преди 4-5-6 години, че така ще стане?Къде видя изопачаване?

Последна редакция: нд, 17 мар 2019, 22:40 от пенсионирана русалка

# 677
  • Мнения: 5 425
Рос,
Времената се менят. Хората също. Погледни говорилника само. Няма как и АК да не се променя с тях. Но споделям чувствата ти. Май е време да оставим новата младеж да гради своето бъдеще?

@StefanB re:инономист-лаладжия - Simple Smile  Simple Smile  Simple Smile

# 678
  • София
  • Мнения: 111

Последно от мен: И на мен не ми е за изпита, важното е децата да са здрави и щастливи. Но ние се насочихме към АК, за да избегнем подготовка върху „ какво искал да каже авторът” и числови изрази - техника на математика! Исках да развие креативно и творческо писане и логическо мослене и хоп - изненада!
Неравенства се учат края на седми клас по новата програма и не е редно да се включат в изпита по принцип.

Последна редакция: нд, 17 мар 2019, 22:45 от Криша

# 679
  • Мнения: 3 008
Шели Барух е легенда за децата в АК.
Мистерия остава все още ( само слухове) защо напуска вкупом с други учители по БЕЛ от АК.
След въвеждане на матурите по БЕЛ, под нейно ръководство ( катедра БЕЛ) АК не пуска първенството на матурите.
2008 напуска мистериозно и създава Лого -3.
От тогава има текучество в тази катедра. В 8 клас имахме прекрасна преподавателка, но не остана. Като четях някой родители ( Миленита), ми се струва, че има недоразумения. Мълчах си, защото това е предмет, за който нямам мнение, защото при нас всичко уж си беше ок.

Ето! Криша го е казала много добре!
АК е избор, не заради английския, който децата вече знаят , или Брекзит ще ги прецака. , или заради по- ниските дипломи, които могат да очакват в АК, а заради ученето да намериш дълбоко в себе си рсзличното мнение, да се отличиш от масата, да те забележат, точно по начина ти на разсъждение
и изведнъж някой се опитва да тегли чертата на това! Че даже и да ни върне и назад! Защо?
Че тогава къде отиват причините да бъде избран АК?!
Пиша всичко това, някъде някой да се замисли и дано това е някакво недоразумение , а не бъдеща практика в АК.

# 680
  • Мнения: 44
Буквално се чувствам измамена! Знаех ( мъча се да се сетя от кого в колежа), че изпитите пристигат от САЩ и тук само се превеждат и размножават.
Дори преди бях чувала, че Кортезов отказва да ходи в АК през март и февруари , за да не би случайно да бъде заподозрян, че е видял някой изпит.
И изведнъж някаква литературна тема от комунистическо седмокласно препитване и то в АК!

Криша, вероятно е ясно само на някой велик мозък от катедрата по БЕЛ! От тия , дето изпуснаха и първенството на матурите , а сега и изпита искат да опорочат.

За първи път негодувам срещу АК и очаквам една бивша учителка по БЕЛ от АК , която пишеше тук “ Аглая Епачина” да ми скочи. И този път нямам какво да й кажа! ( дано вече не чете тук)

Кортезов отдавна не работи в АК, така че не само през Февруари и Март има минимален шанс да бъде срещнат там. Емил Колев води школата.

Доколкото ми е известно, нито катедра БЕЛ, нито Математика имат общо с изготвянето на изпита, така че ( според мен) няма опасност Кортезов да го види. 😉

# 681
  • Мнения: 3 008
Боряна,
Явно пиша наистина афектирано и не ми се и разбира. Не е до въпроса кой го е видял, а кой го е създал изпита.
Пиша за времето, в което Кортезов работеше в АК и подготвяше за изпита!
И този изпит респектираше.

Съжалявам, но днешната тема е с българска следа и то отчайваща

# 682
  • Мнения: 2 139
rosss е съвсем права, така формулирана тема за есе прилича на изпит за след 7 клас отпреди 30 години, и няма никаква връзка с начина, по който се формулират такива задания в американската система

последната година прочетох достатъчно за есетата, поради интерес към американски университети, а и синът ми се колебаеше дали да прави есето към SAT изпита, та покрай това, за да му дам обратна връзка как пише, доста прочетох за критериите, по които се оценяват - има много материали, в които се виждат по три варианта на есе на една и съща тема (страхотно,, добро и зле) с пълна разбивка на проблемните моменти в писането и какво всъщност е важно да покаже човек и това категорично се блъска с отговор на формулирани по този начин конкретни въпроси, както ги виждаме на днешния изпит, допълнително усложнени и от твърде абстрактния текст

единственото оправдание според мен е моментът на силна изненада, поради което кандидатите, независимо в какви прочути школи са се готвили, да бъдат поставени в равни условия


# 683
  • Мнения: 7 275
Истината е, че ме е яд, че изчезва, това което най- силно съм ценяла в АК.
Рос, успокой се! Това, което ти си ценяла в АК на 50% вече се е изпарило!
Аглая Еспанчина е човек, когото аз лично много уважавам. Тя няма нищо общо с днешното недоразумение, нито пък вече пише във форума.

Какво е искал да каже авторът отдавна вече никого не вълнува. Той може да мисли едно, да напише второ, пък да е имал предвид трето!

Мисля, че на някои хора от катедрата по БЕЛ им е време за пенсия!

Желая здраве на всички!

# 684
  • Мнения: 1 970
Rosss, ако погледнеш от ъгъла, предложен от Антея, всъщност излиза, че Колежа не само не побългарява, а напротив, слага бариера именно на наблюдаваното напоследък "побългаряване" - нарояване на школи и курсове за подготовка за изпита в АК, свеждане на материала към групи въпроси, които се разглеждат в очакване да се "паднат" и т.н.
Съгласи се, че неведнъж са подчертавали дебело, че материала до 7-ми клас е напълно достатъчен за прием в Колежа. И на сайта го писаха и го повтарят непрекъснато.
Не допускаш ли, че са решили да счупят наложилия се модел и да преценят реално мислещите седмокласници. Че е абстрактен текста - безспорно, но не допускаш ли че дефекта всъщност може да е ефект? При това , подчертаваме го неведнъж - задачата е за всички, всички са на 13-14.
Не знам, разсъждавам си, струва ми се необяснима тази метаморфоза. От снимка на компютър с мишка на стихотворение с три въпроса, много е елементарно, за да е случайно....
Макар че, знае ли човек, в тази държава вече нищо не може да учуди....
Все пак, според мен е търсен ефект.
И не е есе, подчертава се непрекъснато в условията за прием. Не се подчинява на правилата за есе като литературен жанр. Съчинение е.   

# 685
  • Мнения: 6 308
Защо си съсипвате (представата на многото четящи темата хора за) любимия колеж !!!
Заради една малоумна тема за есе?
Недейте.

# 686
  • Мнения: X
Влязох, за да си разкажа собствените преживявания и усещания от изпита, понеже някой попита, а се подхлъзнах да се обяснявам. Ще разкажа по-късно явно, като се успокои обстановката.

Последна редакция: пн, 18 мар 2019, 07:29 от Анонимен

# 687
  • София
  • Мнения: 19 897
Хаха, достатъчно добре и аз разбирам от мат и да кажем, че е грубо да определяте някого като лаик от последна инстанция...Това че в предходни изпити е имало неравенства е съвсем нормално, те преди се учеха в 7 клас точно по това време и на Колежа не му е работа да се съобразява с това къде са взети и къде не. Но в момента никъде не са взети..Това че има простички дробни уравнения също не показател, някои текстови (за работа примерно, с неизвестна производителност на двамата участници) и сега могат да се решат с такива, като неучилото ги дете или умело ще подходи към уравнението като към учена още в 6 клас пропорция, или ще знае как да се измъкне без тях, а с линейно уравнение. Не съм разглеждала упоменатите изпити примерни, но силно се съмнявам да има задачи за връх на парабола, за пресечни точки на същата с осите, за най-голяма/най-малка стойност на функцията в затворен интервал, за интервали на растене/намаляване, след като официално е казано, че от децата не се изисква нищо неучено до момента. Може да е даден квадратен тричлен, да, понеже седми клас си учат съвсем официално покрай разлагането  отделяне на точен квадрат, а оттам и НМС/НГС, но това не означава, че става дума за същински анализ на квадратна функция. Колкото до това какво включва всеки уважаващ себе си изпит, може да се поспори. Ако има задача/две/три, целта на които е да се провери дали детето може да селектира правилно, да не губи време с неучени неща и да продължи напред, ок, ама ако са доста, както просто беше казано назад и което провокира въпроса ми,  едва ли това е целта. И ще помоля да избягвате квалификациите кой какъв е..Зададен без каквито и да е обиди въпрос предполага и такъв отговор.

Последна редакция: пн, 18 мар 2019, 07:21 от пенсионирана русалка

# 688
  • София
  • Мнения: 111
Единственото разумно обяснение е, че искали да „хакнат” школите, но въпреки това не го приемам. И какъв ще е ефектът? Ще  класират деца, които са отговаряли на тъпите  въпроси музикантът ватман ли е и прилича ли на Евгени Минчев и са си научили числовите изрази? Съжалявам, но за мен учебният материал е крайно недостатъчен, за да развие логическо и математическо мислене. Решават в училище едни цифри, но като има текст - блокаж. Не могат да си сметнат намалената блуза. Simple Smile
„ По този начин подбират точно кое дете ще разсъждава по НВОски и ще започне да прави анализ на литературно произведение. ”
Според мен ще е точно обратното, ще приемат, тези с анализа.
Като видим резултатите ще ви кажа ефекта: дали са приели амбициозните деца или посредствените.

# 689
  • София
  • Мнения: 111
„задачите са тип Кенгуру и логически въпроси и всичко живо започна да се готви за това. ”
Първо не виждам нищо лошо все пак да има някаква идея върху какво да се готви човек, второ именно тези задачи отсяват „талантите” .
Уфф толкова ме е яд, че се спънахме в това от което бягаме, че на мен ми мина мерака детето да учи там, дори да я приемат. Следваща стъпка, географски координати наизуст. Simple Smile
Но както казах, знанието не е нещо, което може да ти бъде отнето, но ми се струва малко като подигравка с труда на децата!

Общи условия

Активация на акаунт