Частни училища - информативна тема 24

  • 46 096
  • 795
  •   1
Отговори
# 765
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Пипи, подозирам, че в началния курс (до 4 клас) повечето частни училища, които имат стандартна програма плюс един, два science кръжока, биха задоволили специфичните потребности на детето. Повече от това то няма и да успее да поеме, защото все пак трябва да мине и МОН-ската програма. Даже можеш и извънкласно да му търсиш такива занимания - примерно някой съботен курс … ДАНИС или друго, а не да търсиш училище с по-специфичен профил до 4 клас и да си скубеш косите къде да го намериш Simple Smile. Чукни в Гугъл "природни науки за деца" и виж какво ще излезе като клубчета и занимални.

По принцип си права, но още живея с илюзията, че ако сме в добро училище, ще спестим частни уроци и допълнителни занимания...Хич не искам да развозвам и да си губим уикендите. Не убивай илюзията :Д
Сега, ако детето има мега уклон към нещо, ясно е, че ще трябва допълнително, но това едва ли ще е в началните класове.
За момента с ЧДГ съм много доволна- имаме плуване, танци, ежедневен език и не ходим никъде допълнително. Повечето познати с деца на 4-5 почнаха заниманията...

П.П. Аш, Благодаря, че винаги търпеливо и добронамерено ми отговаряш, човек се учи да цени това с форумния опит Wink

# 766
  • Мнения: X
Таксата в СС се плаща на две равни вноски - до края на м. май се плаща първата вноска за следващата учебна година, а до края на януари /тази година май беше до 20-ти/ - втората вноска.


Благодаря

# 767
  • София
  • Мнения: 11 996

Горе някой пък се заяждаше, че в първи клас нямало биология, а околен свят, човек и природа инне знам си какво...не виждам това какво общо има.
Къде пък видя заяждане в поста ми? Flushed Аз си мислех, че дискутираме. В случая - защо няма начално училище с акцент върху прородните науки. И просто изложих мислите си по въпроса. Принципно в тази тема се е установил по-остър тон и вероятно това прави някои потребители по-чувствителни, и виждат нападки там, където няма такива. Повярвай ми, ако реша да се заяждам, няма да остане и капка съмнение, че това ми е целта. Simple Smile

# 768
  • София
  • Мнения: 8 280
Пипи, ако правилно си спомням нямаш все още опит с училищата. Аз пък имам настоящ опит с училищата и природните науки в тях. Ще те разочаровам, но и в биологията има математика. Бъдещето на биология+математика е видно.
Миналата година синът ми се върна от Областен кръг по Химия неуверен на Олимпиада по Химия ли е бил или по Математика.
Основният дерт на ДУ са точно математиката и БЕЛ и ако искаш, лежерно отнишение по тези предмети, това е правилното място. Много съм сериозна в тази констатация (за мое съжаление, е има и изключения). В същото време от наблюденията ми върху няколко ДУ мога да кажа, че природните науки са на почит. Това се потвърждава и от интереса на децата към тези науки по олимпиадите, малко представители има от ЧУ. Тук впечатление правят ПЧМГ и ОТ, но второто по БЕЛ и Мат е като ДУ.

# 769
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
санака, добре, грешно се изразих- да кажем "апострофиране", не заяждане. Защото името на предмета беше грешно, но идеята- ясна. Иначе в твоите постове не помня заяждане, напротив, интересни дискусии стават Simple Smile но си права за тона в темата- аз избягвам да отговарям в такива случаи, доколкото мога, не ми се занимава просто, с редки изключения... При градивни и добронамерени постове винаги гледам да отговоря.

Аз си мисля, че дори прогресивните училища се занимават повече с "науки", доколкото за първите класове говорим за наука, с излизането навън и практическите занимания...интересно ми е БШ какво ще предложат с тия паралелки.

А за мат и БЕЛ- самият факт, че ги спрягаме винаги заедно, е красноречив за абсурда...ясно, че са базови, но повечето хора имат силен уклон към едно от двете, не може да са перфектни и двете...

# 770
  • Мнения: 6 301
Ми не е вярно, редица форумски деца са с впечатляващи резултати и по математика, и по БЕЛ. Много деца са и много добри литератори, и много добри математици. Тези предмети наистина са основа на всичко останало. Но не ми се задълбочава, с теб говорим на различни езици.

# 771
  • Мнения: X
Природни науки в първи клас? Колко високопарно и ... без грам смисъл.
Интересно ми е как си ги представяш тези природни науки от ПУК до 3 клас примерно? Защото аз нямам впечатление наличните предмети като ЧП и ЧО да се неглижират в добрите ЧУ. Уроците са само на презентации, правят се проекти, ходи се по музеи и т.н.

Повечето хора... всъщност единици са уникални таланти по МАТ. Повечето са много добри и успяват на състезанията. Е, същите тези са и в челните редици на единственото състезание по БЕЛ. Което между другото е само по учебния материал, но е със сериозна трудност. Та искам да кажа, че говорим не за ниво научни открития за Нобел, а за елементарен учебен материал, за който не е нужно все още какъвто и да било талант, че да се справяш с него. Wink

Последна редакция: чт, 21 фев 2019, 21:45 от Анонимен

# 772
  • Мнения: 75
БЕЛ и МАТ, ДУ и ЧУ..... За мен е ясно, щом дете от много добро ДУ в София в 4ти клас му дирят учител, защото на курс няма да наваксат пропуските по математика, извода ми е направен.
А и Айнщайн да е детето, ако не може да се изразява правилно, далеч няма да стигне.
Търсенето на добро начално образование поражда тази истерия още от преди ПУК. Колкото по-зле стават ДУ, толкова повече ЧУ ще се изхранват успешно. И все повече познати имена от бизнеса ще си правят училища за техните деца плюс още 500.

# 773
  • В офиса
  • Мнения: 4 012
Много ще се радвам, ако се обосновеш, така де, няма само аз да го отнасям.
Е, сега пак ми идва друг акъл. Иначе се разколебах, защото от всички уж собственици, с единствения, който по някакъв начин ми е познат, наскоро имахме малък диспут по въпросите на образованието и единствените впечатления, които остави бе шаблонно, квадратно, повърхностно, нищо, което блести с оригиналност, нищо, което да ме накара да се плясна по челото, че да бе, така е.
Оттам екстраполирах за всички, както и за идеята и принципите, които би имало училището. От друга страна този господин може да е попаднал там случайно, по партийна линия, дет' се вика, а не защото е кой знае какъв активист на образователна тематика.
Друго си мисля, учителите които са събрани, са наистина учители по призвание. Те застават с имената си зад инициативата. Ако се провали, те ще загубят много, не просто някакви пари от заплати, а доверие и авторитет. Никола Каравасилев няма да е подготвящият олимпийци, а оня, дето бе в онова смешно училище. Та, понеже говорим за интелигентни хора, буквално будители, които едва ли са се полакомили за 500-1000 лв отгоре на заплатата, а са взели осъзнато решение, отчитащо всички рискове. Освен това са много, а не просто 1-2 блестящи фигури, около които гравитират останалите. Нещо ги е убедило всички, че си струва да рискуват. Показана им е идея, или/и им е дадена свобода. Аз спирам да разтягам локуми, чакаме отзиви от отворените врати.

# 774
  • София
  • Мнения: 7 277
Аз си мисля, че дори прогресивните училища се занимават повече с "науки", доколкото за първите класове говорим за наука, с излизането навън и практическите занимания...интересно ми е БШ какво ще предложат с тия паралелки.

А за мат и БЕЛ- самият факт, че ги спрягаме винаги заедно, е красноречив за абсурда...ясно, че са базови, но повечето хора имат силен уклон към едно от двете, не може да са перфектни и двете...
Пипи, няма абсурд - добрите ученици се справят добре и по двата предмета. Няма абсурд, опитай се да го осмислиш още веднъж. Имаш дете за ПУК - не за университет. Трябва да го отчетеш и да помислиш какво не искаш детето ти да загуби в първите си образователни години.

В нашето училище в ПУК чакаха да покълне боб в лабораторни условия. Преди няколко дни пак седнаха да садят боб - видях, че и вкъщи се появиха две чаши с вода, премести се пръст от саксиите в чашите (което естествено не мина безпроблемно) и в чашите се изсипа леща, поради липсата на бобови зърна в домашния склад. Изглеждат брутално. Вчера преместих чашите с лещата на перваза на прозореца, защото в кухнята ми пречат по плотовете. И ако от перваза ги бутне някой, този път сериозно ще се разсърдя. Затова ти казвам - много неща остават скрити - ти посети няколко училища и ги разпитай как протичат часовете и какви проекти правят. Плюс това, когато си на място, може да отхвърлиш някои училища по съвсем други критерии (например може да те отблъсне миризмата на мухъл) или други да те грабнат заради нещо неподозирано.

# 775
  • Мнения: 6 992
Кое е това училище с боба и лещата? Аз това искам - практическо обучение колкото е възможно повече. Това с боба и ние си го правим вкъщи и малкият много му се радва Grinning

# 776
  • Мнения: 8 239
Кое е това училище с боба и лещата? Аз това искам - практическо обучение колкото е възможно повече. Това с боба и ние си го правим вкъщи и малкият много му се радва Grinning

Ха...ха...според мен това е стандартно за всяко ЧУ.
В Питагор садиха лешник в класната стая на открито в началото на годината.
Стриктно го обгрижвам на прозореца у дома. Почти 5 см е пораснал.

# 777
  • София
  • Мнения: 1 751
В СС в ПУК засега и бобът, и лещата са по первазите в класната стая. Надписани. Фръцльона периодично докладва нейните докъде са стигнали и на кого са по-високи. Simple Smile

# 778
  • София
  • Мнения: 7 277
Кое е това училище с боба и лещата? Аз това искам - практическо обучение колкото е възможно повече. Това с боба и ние си го правим вкъщи и малкият много му се радва Grinning

Ха...ха...според мен това е стандартно за всяко ЧУ.
В Питагор садиха лешник в класната стая на открито в началото на годината.
Стриктно го обгрижвам на прозореца у дома. Почти 5 см е пораснал.
То това даже е стандартно по програмата на МОН - сигурно, ако се разтърсим по учебните помагала за Човек и природа (или както се казва), ще се намери като практическо занятие. А сигурно има и други. Само да има кой да спазва учебния план.

# 779
  • Мнения: 2 992
Фръцльона периодично докладва нейните докъде са стигнали и на кого са по-високи. Simple Smile

Миленита,
Не мога да се въздържа. Задави ме с кафето. Дивака и Фръцльона. Ох, още ми е смешно.

Припомнихте ми как на щерката в първи курс им бяха раздали в малки саксийки "Дървото на живота" и им бяха казали да се грижат внимателно за тях в стаите си, ако дървото им оцелее до завършването, вероятността и те да завършат добре била голяма или нещо подобно. Тя други цветя в апартамента си няма, но това седи вече доста наедряло на един прозорец и като пътува дори му търси някой да го полива:smile:

Общи условия

Активация на акаунт