СЕДМИ КЛАС. С розмарин и бЕло - за просветно дело

  • 49 261
  • 749
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 6 308
Като ги плеснат тези пдф файлове значи... Аз без ексел не мога да мисля.
Сега като са намалили паралелките в 164 и 73, ще ми вдигнат бала за желаните гимназии.


Светкавица, Hands Clap  Ще взаимствам за следващото заглавие.

# 601
  • Мнения: X
Като ги плеснат тези пдф файлове значи... Аз без ексел не мога да мисля.
Ето ти го във вариант, удобен за мислене. Joy
Не съм го доизкусурила окончателно, но ще ти свърши работа. Забранила съм опциите да се редактира онлайн, за да не го промени някой, но може да се изтегли и да се обработва в домашни условия. Simple Smile

# 602
  • Мнения: 774
Безценна Дидева!!! Flowers Hibiscus Както многократно сме отбелязвали! Таблицата на МОН беше абсурдно нечетлива..
Скромните ми наблюдения са, че повечето гимназии са без 3-ти и 4-ти профилиращ, което не променя съществено ситуацията, пак си е важна подготовката и бала, най-много категорично да отпаднат единични паралелки от желанията..

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 14:59 от 6tiplio

# 603
  • София
  • Мнения: 6 308
Дидева, обичам те.  Heart

Като ми премина малко гнева, да си кажа и аз мнението.
За мен всякаква комбинация с БЕЛ по профилите е оправдана, тъй като ДЗИ по предмета е задължителен. Взимам за пример произволно избрана паралелка - ИЕ/АЕ/БЕЛ/БЗО. Това е добър вариант за дете, което е учило АЕ, избрало е ИЕ за втори език, който ще ползва и иска да учи медицина. ИЕ, БЕЛ и евнтуално БЗО в училище, АЕ и химия - с допълнителни занимания.
Хич не си мислете, че след седми клас ще се отървете от сивото образование.

# 604
  • София
  • Мнения: 7 684
Спунк, ами ако УНИтата решат, че искат Био и Х, на ниво профилираща подготовка, в дипломата? Как ще подсигуриш химията?
За знанията не питам, ясно е. Питам чисто документално как ще стане и дали няма да се наложи да се простиш с медицината и да търсиш компромисен вариант, в който ще можеш да кандидатстваш само с БИО?
И ние все още не сме си отговорили на въпросите и ги задаваме тук, с вас, защото вече минаваме на едни и същи терзания....

# 605
  • Мнения: 1 965
И на мен хич не ми харесва, че са намалели с по 1 брой паралелките в  164 и 73-то. Това прибавено към по-големия брой седмокласници тази година ще се отрази на конкуренцията за желаните училища и нашите избрани в частност.
Светкавичке, а на теб голяма прегръдка за страхотните рими, усмихна ме.

# 606
  • София
  • Мнения: 6 308
Спунк, ами ако УНИтата решат, че искат Био и Х, на ниво профилираща подготовка, в дипломата? Как ще подсигуриш химията?....
Не ми се вярва университетите сами да си отрежат приходите като си намалят броя на кандидатите. Ето в МУ двата предварителни струват 100лв, в ТУ имат 6 предварителни. Ако изискват оценка от ПП за кандидатстване, на колко ще приберат парите?

Освен това как ще кандидатстват хора, които са завършили преди да се появат СИП, ЗИП и т.н? Нали няма ограничение за възрастта на кандидат-студентите?

Разсъждавам си само и то за нашите уните.

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 13:34 от Спунк

# 607
  • София
  • Мнения: 2 814
Светкавичка, поздравления за таланта.
Ти ще си свежата глътка въздух в темичката ни.

Аз си мисля, че университетите няма да сложат като балообразуваща оценката по някой профилиращ предмет, защото действително ще се ограничи излишно параметъра на кандидатстудентите.  Ползата от профилиращ поне за университетите с изпит на входа би била в по-задълбочената подготовка от средното и по-добро представяне на такъв изпит.
За чужбина (Германия например) ползата би била в конкретния материал, който според техните критерии трябва да бъде “покрит” като теми и хорариум, без профилирана подготовка вероятно ще има непокрит материачл.

# 608
  • София
  • Мнения: 9 083
И в НПМГ са минус 1 паралелка и 1 видоизменена.

# 609
  • София
  • Мнения: 16 335
И според мен нашите унита няма да ограничат приема спрямо профилите, а ще признават оценките от задължителната подготовка в първи гимназиален етап /и досега в балооразуването във всички унита, включитено МУ, не влизаха оценките от профилирана подготовка, а от общооразователната такава/. За чуждите обаче може да има проблем. Братовчедка  ми и семеството й /съпругът й е швед/ живеят понастоящем в САЩ. Дъщеря й иска да учи био-медицинско инженерство в UK и й се наложи да се върне в да учи в Швеция в последните две гимназиални години, защото унитата в UK искат оценки и определен хорариум по три предмета - химия, биология и физика, а в САЩ нямало как да стане това.

# 610
  • София
  • Мнения: 7 684
Аз мисля, че образованието в чужбина не може да се разглежда отделно от нашето образование. Ако се ограничи достъпът до чужди УНИта, то децата, които искат да учат навън, но няма да покрият изискванията, ще се борят за място тук. От една страна, ще се увеличи конкуренцията, а от друга, трябва да се реабилитира българското висше образование. Мисля, че процесът има ефекта на доминото.

# 611
  • Мнения: 5 160
И в НПМГ са минус 1 паралелка и 1 видоизменена.
Коя е отпаднала?
Природни науки БЗО ХООС са 2 (52 деца).

# 612
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 462
И в НПМГ са минус 1 паралелка и 1 видоизменена.
Коя е отпаднала?
Природни науки БЗО ХООС са 2 (52 деца).

И аз помислих, че с паралелка по-малко, не бях забелязала бройката деца.
Наесен и двете  БЗО ХООС ще са с английски, преди единия клас не беше ли с немски? Имаше и паралелка химия-физика, новата ще бъде само химия, за наше съжаление. Надявам се, че трети и четвърти профилиращ наистина ще бъдат по желание на децата.

За университетите неразборията може да докара приходи. Например, с един-два подготвителни семестъра за тези, които не са учили съответния предмет като профилиращ.  newsm78

# 613
  • Мнения: 5 008
Това с профилиращите предмети е крайно ограничаващо. От сега на децата се слагат пранги или им се задава насока, която ограничава свободата им на избор. Несъмнно ще намалеят възмоностите за следване в чужбина (каквато е целта), но пък хубост насила не става - ще свалят летвата на миграцията от ниво студентско на гимнназиално ниво. С изкуствени ограничения не се решават демографски проблеми. Уви ще бъдем няколко ощетени набори, защото след това ще се разжужат и ще се премахат изкуствените бариери.

# 614
  • София
  • Мнения: 7 684
Не знам дали ще се премахнат. Ние сме част от ЕС, в следствие на което се възползваме от привилегията дипломите ни за средно образование да важат при кандидатстване в техните университети. Вчера четох пост на Русалка, някъде из образователните теми, че примерно в Германия, много спъваме местните деца, заради отличните ни дипломи и всестранна подготовка, който феномен го няма при тях. Съвсем нормално следствие, от членуването ни в ЕС и възползването ни от облагите е да доближим образователната ни система до тяхната. Та в този смисъл, не виждам път назад. На запад, ранното профилиране, както и ограниченията, наложени от вида на училището, в което учиш, не са от вчера...

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 16:36 от Слънчевата

Общи условия

Активация на акаунт