Счетоводител в нужда се познава 15

  • 28 176
  • 743
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 3 733
Шефа внася по фирмената сметка от името на клиента ли? А иначе това супто трябва да го въведем до 31.01. ли, и ние имаме 12- 15 фактури в брой за цялата година. А после трябва и в нап- а да се подава някаква справка за ползваното супто. Това е варианта без касов апарат, защото пък имам клиенти , които не искат фактури от кочан.

# 541
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 426
Шефа внася по фирмената сметка от името на клиента ли? А иначе това супто трябва да го въведем до 31.01. ли, и ние имаме 12- 15 фактури в брой за цялата година. А после трябва и в нап- а да се подава някаква справка за ползваното супто. Това е варианта без касов апарат, защото пък имам клиенти , които не искат фактури от кочан.

Има програми за фактуриране, които не са СУПТО. Безплатни. Не поддържат база данни. Само пишеш фактурата и пускаш бон от касовия апарат.
Внасяне в банковата сметка с вносна бележка категорично не е вариант, още повече за плащания, които реално са в брой, а само се претендира, че са по банка.

# 542
  • Мнения: 3 733
Имам програмен продукт, който не е супто, но във форума пише, че ако има счетоводен софтуер, който следи разчети трябва да има супто
https://m.facebook.com/groups/pro.accountants.bg/permalink/2680312462056552/?d=m , в точка 2 съм.Според тези разяснения

# 543
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 426
Имам програмен продукт, който не е супто, но във форума пише, че ако има счетоводен софтуер, който следи разчети трябва да има супто
https://m.facebook.com/groups/pro.accountants.bg/permalink/2680312462056552/?d=m , в точка 2 съм.Според тези разяснения

В тази ситуация - да. Аз мислех, че идеята е да се избегне ползването на СУПТО.

В общи линии има ли компютър... все някъде влизаме.

# 544
  • Мнения: 1 846
Здравейте, искам да попитам за няколко неща и първото е ако съм самоосигуряваща се означава ли, че се водя като фрейлансър/свободна професия? Ако е така, как мога да плащам данъци само през периода в който имам активност, а в този в който нямам да не плащам осигуровки защото дефакто през този период няма работа? Има ли такава възможност изобщо и как да намеря информация да разбера как стоят нещата с документалната част и плащането? Може и препоръка за счетоводител, но ми се иска да знам подробности, за да си направя сметка дали си струва да стартирам такова нещо и колко главоболия ще имам след това? Благодаря предварително за информацията и насоките.

# 545
  • Мнения: 728
Съншайн, ако не сте ЕТ и сте регистрирана като упражняваща свободна професия в Регистър Булстат, значи сте самоосигуряващо се лице.
Могат да се плащат осигуровки само за периодите, през които се упражнява дейност. За целта се подава в НАП Декларация за прекъсване и възобновяване на дейност.
Данък се плаща върху придобития през годината доход, т.е. без значение е дали има прекъсване и възобновяване на дейността.

# 546
  • София
  • Мнения: 1 621
Съншайн, за да сте фрейлансър/свободна професия трябва да се регистрирате в БУЛСТАТ. И започвате осигуряване - самоосигуряване.
(Иначе самоосигуряване може и като собственик на ЕООД.)
Започване/спиране на дейнст декларирате с декларация образец ОКД-5 - може да я подавате с ПИК на физ.лице.
За осигуровките - всеки месец декларация обр. 1
За данъка - на 3-месеца декларация.
и т.н. и т.н.

# 547
  • Мнения: 1 846
Съншайн, ако не сте ЕТ и сте регистрирана като упражняваща свободна професия в Регистър Булстат, значи сте самоосигуряващо се лице.
Могат да се плащат осигуровки само за периодите, през които се упражнява дейност. За целта се подава в НАП Декларация за прекъсване и възобновяване на дейност.
Данък се плаща върху придобития през годината доход, т.е. без значение е дали има прекъсване и възобновяване на дейността.


Благодаря, а какво се плаща за месеците в които няма дейност като годишен доход? Само за месеците през която има активност или? Благодаря.

Съншайн, за да сте фрейлансър/свободна професия трябва да се регистрирате в БУЛСТАТ. И започвате осигуряване - самоосигуряване.
(Иначе самоосигуряване може и като собственик на ЕООД.)
Започване/спиране на дейнст декларирате с декларация образец ОКД-5 - може да я подавате с ПИК на физ.лице.
За осигуровките - всеки месец декларация обр. 1
За данъка - на 3-месеца декларация.
и т.н. и т.н.
Благодаря. Не съм наясно с документалната част на нещата и къде трябва да се запиша и т.н. в момента проучвам възможностите, защото не ми е изгодно финансово постоянно да държа активна фирма, която не ми носи доходи през цялата година.
Къде мога да открия тези декларации и образци? Какво се изисква за регистриране в БУЛСТАТ?
Ще ми се да съм като ЕООД, но просто не мога да покрия разходите след това...мислила съм го като вариант, но е сложно на тоя етап. Реално нямам доходи да открия фирма/помещение и т.н. и всеки месец да плащам заплати, затова търся по-лек вариант поне за началото докато си стъпя на краката. Все още всичко е само едно желание и търсене от моя страна. Много идеи се борят в главата ми, но се опитвам да съм реалист и до колкото е възможно стъпила на земята. Защото разходите са си разходи, а не ми се иска после да работя само за разходите без никаква печалба, защото няма да имам шанс за развитие в областта в която искам. Държа на развитието, за мен то е важно дори и да е бавно да го има.

Ако някой е минал по този път и е успял приемам съвети и на лс. Благодаря предварително. Heart

Последна редакция: пт, 10 яну 2020, 16:13 от Съншайн

# 548
  • Мнения: 2 124
Ако работя на граждански договор, докато получавам обезщетение за безработица (при спазване на допустимия праг възнаграждение - 25% МПР < МРЗ), придобитите доходи за 2020 г. се декларират след изтичането й или авансово за всяко тримесечие?

Последна редакция: пт, 10 яну 2020, 16:26 от SamoDiva

# 549
  • София
  • Мнения: 1 621
Съншайн[/b], зависи колко ще изкарвате на месец трябва да се сметне кое ще е по-изгодно фирма или свободна професия.
Във фирмата по същия начин прекратявате самоосигуряването - с декларация ОКД-5, т.е. може да дължите осигуровки само през работещ месец.

SamoDiva[/b], на края на годината.

Последна редакция: пт, 10 яну 2020, 16:37 от bialata3

# 550
  • София-Младост
  • Мнения: 23 371
Ако работя на граждански договор, докато получавам обезщетение за безработица (при спазване на допустимия праг възнаграждение - 25% МПР < МРЗ), придобитите доходи за 2020 г. се декларират след изтичането й или авансово за всяко тримесечие?
С ГДД през 2021.

# 551
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 001
Здравейте, искам да попитам за няколко неща и първото е ако съм самоосигуряваща се означава ли, че се водя като фрейлансър/свободна професия? Ако е така, как мога да плащам данъци само през периода в който имам активност, а в този в който нямам да не плащам осигуровки защото дефакто през този период няма работа? Има ли такава възможност изобщо и как да намеря информация да разбера как стоят нещата с документалната част и плащането? Може и препоръка за счетоводител, но ми се иска да знам подробности, за да си направя сметка дали си струва да стартирам такова нещо и колко главоболия ще имам след това? Благодаря предварително за информацията и насоките.
В НАП се подава заявление за прекъсване на дейността в 7-дневен срок от настъпване на обстоятелствата. Примерно решавате, че през месеците януари, февруари и март нямате работа и за да не плащате осигуровки от 1.01., в срок до 07.01. подавате заявлението като посочвате дата, от която прекъсвате дейност - 01.01. След което подавате декларация обр. 7, за да си плащате само здравните осигуровки в размер на 24.40 лв. /за 2020 г./, тъй като е задължително внасянето им, независимо дали сте работещи или безработни. Когато решите отново да продължите дейността, отново подавате същото заявление в 7-дневен срок, но вече посочвате, че продължавате дейност, примерно от 01.04.2020 г. За мен е елементарна тази процедура, но Ви съветвам да я правите със счетоводител, за да не се обърка нещо, а и за ваше спокойствие.

# 552
  • Мнения: 1 846
Здравейте, искам да попитам за няколко неща и първото е ако съм самоосигуряваща се означава ли, че се водя като фрейлансър/свободна професия? Ако е така, как мога да плащам данъци само през периода в който имам активност, а в този в който нямам да не плащам осигуровки защото дефакто през този период няма работа? Има ли такава възможност изобщо и как да намеря информация да разбера как стоят нещата с документалната част и плащането? Може и препоръка за счетоводител, но ми се иска да знам подробности, за да си направя сметка дали си струва да стартирам такова нещо и колко главоболия ще имам след това? Благодаря предварително за информацията и насоките.
В НАП се подава заявление за прекъсване на дейността в 7-дневен срок от настъпване на обстоятелствата. Примерно решавате, че през месеците януари, февруари и март нямате работа и за да не плащате осигуровки от 1.01., в срок до 07.01. подавате заявлението като посочвате дата, от която прекъсвате дейност - 01.01. След което подавате декларация обр. 7, за да си плащате само здравните осигуровки в размер на 24.40 лв. /за 2020 г./, тъй като е задължително внасянето им, независимо дали сте работещи или безработни. Когато решите отново да продължите дейността, отново подавате същото заявление в 7-дневен срок, но вече посочвате, че продължавате дейност, примерно от 01.04.2020 г. За мен е елементарна тази процедура, но Ви съветвам да я правите със счетоводител, за да не се обърка нещо, а и за ваше спокойствие.
Да, и аз предпочитам със счетоводител но ми се иска да предвидя поне до някъде какви ще са разходите и дали изобщо ще си струва самата дейност. Има и друг момент, няма как да предвидя кога ще има и кога не работа.
Благодаря, поизясни ми се поне чисто документално.

Съншайн, зависи колко ще изкарвате на месец трябва да се сметне кое ще е по-изгодно фирма или свободна професия.
Във фирмата по същия начин прекратявате самоосигуряването - с декларация ОКД-5, т.е. може да дължите осигуровки само през работещ месец.

Благодаря. Няма как да го предвидя, в сферата на изкуството нещата трудно могат да бъдат планирани в такава степен.
Да, предпочитам да е само за работещ месец, но са леко сложни нещата при мен. ( Писах лс.)

# 553
  • here and now
  • Мнения: 4 298
Искам да попитам относно изискването работодателя да  да подаде справка по електронен път към Националната агенция по приходите (НАП), в която да обобщи доходите от трудови и извънтрудови правоотношения на служителите си за изминалата 2019 г.
Всъщност задължен ли е?  Може ли служителя сам да си подаде справката по електронен път, без работодателя да бъде уведомяван. За доходи от извънтрудови правоотношения става въпрос.
Не мога да цитирам нормативен акт, попаднах на една статия.
https://www.economic.bg/bg/news/12/nap-s-novi-iziskvaniya-kam-ra … nponIjD7fCxsls5SE

# 554
  • София
  • Мнения: 166
Задължен е. Пък за извънтрудови и досега си беше задължително.

Общи условия

Активация на акаунт