Тенденционно отношение към ученик

  • 4 147
  • 30
  •   1
Отговори
  • Мнения: 234
Предполагам подобна тема е пускана неведнъж. Става въпрос за следното- преподавател/ка /друго/ по определен предмет пише оценки на базата на лично отношение. Пристрастното отношение, в отрицателен смисъл се базира на следното, както беше така любезен/а да сподели в "честото" отсъствие на ученика- около 14 дена общо за срока, поради независещо от ученика възпаление на дихателните пътища. Домашни- написани, уроци- научени, контролни от страна на учителя- невърнати, оценки- написани за назидание. Въпросът ми е, това ли е начинът да предизвика интереса, любопитството на подопечните им ученичета към нови знания?

Последна редакция: пт, 01 мар 2019, 20:27 от bagira_s

# 1
  • София
  • Мнения: 28 469
Риторичен въпрос.

# 2
  • Мнения: 234
Не знам, по принцип контролните не са ли точно за това, да се разбере какво е научено, какво не е, и ако не е, да научи пропуснатото /неусвоения материал/?

# 3
  • София
  • Мнения: 28 469
Коментирах "Въпросът ми е, това ли е начинът да предизвика интереса, любопитството на подопечните им ученичета към нови знания? ".

# 4
  • Мнения: 21 455
Как точно преценихте обективността на оценките?

# 5
  • Мнения: 234
Как точно преценихте обективността на оценките?
Как се предполага да я "преценя" като основен критерий е цитирам /отново/: "отсъствие на ученика/чката"?N.B. по уважителни причини- болест.

Последна редакция: пт, 01 мар 2019, 23:09 от bagira_s

# 6
  • Мнения: 11 893
Сблъсквала съм се с подобно отношение. Учителката, без дори да я питам, идваше и ми казваше"Днес на контролтото е писал с молив, намалих му с 1 единица" - дете, в начален курс, загубило си химикала. После-писал в тетрадка, вместо на лист-намалих му с 1 единица. За домашно-описване на пролетната ваканзия-имахме благодатен материал-Пътуване до гр Елена, природа, музеи, посещение на манастир, свързон с Велчовата завера. И само една пропусната запетайка. Оценка-мн. добър 5, резолюция-Не си писал за Великден-, а сега, де. А се сещате, че масово децата имаха отличен, щото и баба знае да пише домашни у дома.
Тази тетрадка ми идеше да я постна във ФБ, ама се спрях
На външното оценяване лъснаха нещата
Вярно, детето се демотивира, преживява го. В нашия случай, обаче, причината се оказа много, много далечна, доста по-късно я развързах.Свързана с трети човек.
Важно е наистина да се учи за знания, учителите се сменят.

# 7
  • Мнения: X
За моя изненада е възможно в наши дни такова отношение и то към деца в начален курс ! Убива ентусиазма и желанието рано или късно и накрая детето започва действително да влошава представянето си така че човек започва да се чуди дали той не бърка в преценката си ... Ако детето бъде оставено в тази среда според мен ще бъде пагубно за него, ние сменихме средата и учителката ...  При такива учители е трудно да се разбере какво, кога и как оценяват. Никога няма положителна обратна връзка, затварят се очите за силните страни на детето, а при първа възможност се санкционира поведение или други абстракции без градивна критика или препоръки какво точно трябва да поправи за да заслужи по-висока оценка. Имам чувството, че тези учители усещат че са наблюдавани под лупа от по-интелигентните родители и се чувстват по-спокойни в средата на подмазвачи, чиито деца стимулират с оценки. Жалко, но факт, поне за средно ниво квартално основно училище.

Последна редакция: нд, 03 мар 2019, 10:10 от Анонимен

# 8
  • Мнения: 234
Благодаря за отговорите, точно в това е проблемът- демотивацията по предмета, пише домашните и учи, но вече го прави едва ли не с отвращение и насила, а шансът да има една основа за допълнителен език е много добра, но..... И да, и в нашето училище върви подмазването- колко сте хубава, колко добре преподавате- 6 за написано домашно. Преподавателката се озлоби след като и писах любезен имейл какво има да наваксва- беше отсъствал по болест и получих изключително гневна реакция и едва ли не закани за втория срок, които осъществи, да покаже кой коли и кой беси. След с нищо не предизвикания разярен имейл и тиради и благодарих за отделеното време, за полезната информация, изтъкнах колко е важен предметът за нас и защо, което още повече я разгневи........Добре, де, бележници нямаме, в електронния дневник почти нищо не се нанася, контролни не връща, нямам представа въобще какво се случва. Пишат се домашни, учат се уроци на поразия, пишат се чат пат оценки, ама на базата на какво иди разбери и ако имаш "наглостта" да попиташ за пропуски от страна на ученика и за наваксване получаваш гневен изблик, понеже "много отсъствал". За началния етап ви разбирам за преместване в друго училище, но при нас не е решение, защото по всички други предмети  няма никакви проблеми, справя се отлично и, само с тази се получи някаква драма от нейна страна и се чудя какво да правя.

# 9
  • Мнения: X
Жалко е наистина и аз не мога да разбера днешните учители. Когато като родителите се интересуваме как да помогнем на детето, учителят се чувства на прицел . Сега ме накрахте да се замисля дали именно моето специално внимание към образованието на детето не е дразнело госпожата. Страх ги е от критика, нали знаете гузен негонен бяга ...

# 10
  • София
  • Мнения: 17 591

Щом става дума за език предполагам, че курс (извън училището) по въпросния език (евентуално с по-високо ниво и изисквания) биха затвърдили самочувствието на детето.

# 11
  • Мнения: 234

Щом става дума за език предполагам, че курс (извън училището) по въпросния език (евентуално с по-високо ниво и изисквания) биха затвърдили самочувствието на детето.

Мерси за съвета, ние върху допълнителната подготовка лесно ще поработим и работим, плюс от десет кладенеца вода нося да го вдъхновявам- красивата страна, футболните традиции и прочие, но какво ще и попречи да му пише лоши оценки на тест без да го връща за да видим къде е сгрешил например. Представете си имате шеф в перманентно лошо настроение, незнайно защо ви е "нарочил", стимулира подмазвачи и натегачи, които си клатят краката, но получават бонуси, а вие работите здраво, но ви реже от заплатата, просто, "защото не го кефите", боледувате/не дай си Боже/. Мислите ли, че един допълнителен квалификационен курс по специалността би оправили положението? Аз мисля,че за огромно съжаление не. Като изключм натоварената като на повечето ученичета програма плюс извънкласните дейности, не пречи да опитаме, но....

Последна редакция: пн, 04 мар 2019, 14:14 от bagira_s

# 12
  • София
  • Мнения: 11 960

 Мерси за съвета, ние върху допълнителната подготовка лесно ще поработим и работим, плюс от десет кладенеца вода нося да го вдъхновявам- красивата страна, футболните традиции и прочие, но какво ще и попречи да му пише лоши оценки на тест без да го връща за да видим къде е сгрешил например.

  Това:

НАРЕДБА № 11 ОТ 1 СЕПТЕМВРИ 2016 Г. ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ОБУЧЕНИЕТО НА УЧЕНИЦИТЕ
Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите и за информация на родителите.

# 13
  • Мнения: 8 511
Лично аз бих ви посъветвала да се срещнете с учителката „ очи в очи” с молба да видите писмените работи и да ви обясни пропуските, за да работи допълнително детето и да наваксва сед боледуването.
 И чак след видяното и чутото бих си    изградила впечатление за учителката.

# 14
  • Мнения: 234
 [/quote]
  Това:
НАРЕДБА № 11 ОТ 1 СЕПТЕМВРИ 2016 Г. ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ОБУЧЕНИЕТО НА УЧЕНИЦИТЕ
Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите и за информация на родителите.
[/quote]
Въобще не се спазва при нас. Предвид гневната реакция на преподавателя към любезен имейл относно пропуските на ученика, в случая за  мен не е вариант спокоен разговор относно невръщането на контролни въпреки наредби и дългогодишни образователни практики- ще го прати на поправителен без много обяснения. Въобще не ми се иска да се стига до доноснически практики и разговор с директора, но може и да се наложи. Контролни не се връщат, бележниците официално отпаднаха при нас още първия срок, остана само електронен дневник, който се попълва спорадично, само при нанасяне на отсъствията всичко е стриктно. Какво е научено, какво не е, родителят, а и ученикът няма право да знае. Ако имаш нахалството да се поинтересуваш, горчиво съжаляваш за дързостта си.

Общи условия

Активация на акаунт