Истанбул [тема 48]

  • 59 480
  • 737
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 280
Ох, извинявам се, влакът спира на Халкали и оттам с бусче, което пътува около 50 минути ни карат до Сиркеджи.  Simple Smile))

# 301
  • Мнения: 168
Ден 3 Simple Smile
Към 10ч излязохме от хотела и пеша за около 20-тина мин. стигнахме до Еникапи, от където взехме червената линия на метрото М1 за няколко спирки до Kocatepe и пристигнахме в МОЛ Форум около 11ч.Имахме закупени онлайн билети за Sea life и legoland.Първо се мушнахме в аквариума, където прекараме около 1.30ч.Заслужава си да се види, ходихме миналата година(без децата) и пак ми беше приятно.Когато се пробвахме да влезем в Леголенд имаше огромни групи деца с ръководители, и решихме, че не ни се чака.Тръгнахме и решихме, че утре ще дойдем пак.Но седнахме да хапнем и след 30-тина мин. се върнахме да проверим какво е положението.Нямаше никой на входа.Та все пак влязохме.Вътре обаче беше страшно - много деца и много шум.Постояхме около 2ч, главата после не беше моя 😁 Децата обаче бяха доволни, макар и над възрастта за тази атракция ( според мен е за деца межу 5г и 8-9г).Към 4ч приключихме с МОЛ форум и реших, че имаме време за Миниатюрк.Най-удобно ми даваше с някаква маршрутка, та се подредихме да я чакаме.Показах на един от пътниците какво ми трябва на телефона, той ми кимна, че е тази маршрутка и се качихме.Е, не ме беше разбрал, та срещу 7-8 лири ни закара от другата страна на МОЛ-а 😂 В крайна сметка отново взехме метрото, само за 2 спирки до Bayrampaşa и от там се спуснахме пеша по бул. Eyüp sultan до пристанище Eyüp с идеята да се качим на корабче до другия бряг.Да, ама корабче имаше чак след 45мин Sad Изчакахме го все пак, даже за малко да го изпуснем, че младежът трябваше да посети тоалетна точно в последния момент.Слязохме на отсрещния бряг, където се качихме на автобус 47 и в 18ч благополучно стигнахме Миниатюрк.Билетът е 15 лири.Един час не ни беше достатъчен за да го разгледаме на спокойствие, но клкото-толкова.След това отново взехме автобус 47 до Каракьой, оттам трамвая (Т1) и в хотела.Утре мислим да се разходим до Емирган, ще видим дали ще вместим и св.Стефан и Коч музей.

Последна редакция: вт, 02 апр 2019, 22:27 от Rinusha

# 302
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Привет!
Минах "по диагонал" последните страници и мисля, че мога да помогна с някои неща...

Онзи ден пътувахме към парка Емиргян с EL2. Качихме се от спирката срещу Сапфир. Не тази точно срещу сградата, а по-голямата малко па-напред по булеварда (съжалявам, но там няма вю, а само 360-градусова снимка, но ако завъртите и видите картата, ще се ориентирате). Там на информационното табло изобщо не излизаше тази линия, а в интернет има разписание само от Емиргян. Това е така, защото линията е кръгова. Това е и обяснението при други линии, за които не виждате двупосочно разписание. Доста се позачудихме, но хората потвърдиха, че спира именно там, на втория от най-вътрешните перони. Преди години го бяхме ползвали, но от парка, и имахме нужда от това потвърждение. На турски номерът се произнася "е ле ики"... иначе ви гледат странно.
Определено стигнахме много по-бързо, отколкото ако се пътува по крайбрежния булевард.
До онзи ден поне удобен ферибот на Шехир до парка нямаше. Този месец вече може и да има.

Лалетата са доста нацъфтели, така че ако се постопли малко, идния уикенд ще е най-хубаво, до към 15 ще е добре. Емиргян е по-хубав от миналата година, но бледнее в сравнение с предишни. Отново има неразвити лалета, макар и не толкова загрозяващи гледката. По входните алеи има обикновени правоъгълни лехи с лалета, на мястото на прекрасните фигури преди. На много места нови чимове са заменили места с цветя от преди. Това от една страна показва че лалетата са по-малко, а от друга води до грозен контраст с останалата трева, която е в доста окаян вид. На всичкото отгоре абсолютно всички цветя са оградени гадните жълто-оранжеви мрежи, които тотално развалят гледката и пречат да се направи дори една хубава снимка, освен ако не снимаш отблизо цветовете.
Разбира се, ние бяхме там на 31.03. Възможно е да ги махнат сега, предвид официалното начало на фестивала, но миналата година пак имаше такива, макар и по-малко, в средата на месеца. А и по ред други неща не личеше да си дават зор само ден преди откриването.

Скрит текст:
Ние не отидохме, но Добруджака и сие, с които пак бяхме заедно в любимия град, минаха през Гюлхане. Според тях там лалетата са за по-късно, вероятно поради сянката. Та, пътуващите по-нататък ще могат да се насладят.

На връщане взехме автобус до Кабаташ, но слязохме на Ортакьой за вечерна разходка. И не, не съм впечатлена от картофите. Мястото е прекрасно (досега все го пропускахме), но друг път ще минем без картоф. Яли сме такъв на Чамлъджа и в Одрин и по нищо, освен по цена, не отстъпват, даже напротив. Информативно, цената е 25 лири, твърдо.


На Чамлъджа тази година лалета няма. Хич. Не че преди имаше много, но поне някоя и друга лехичка. Тази година може би няма и стотина. За сметка на това достъпът с метрото до Късъклъ прави пътуването изключително бързо. С Мармарай и после М5... не повече от 20-30 минути, ако почакате за влакчетата при това. После пресичате директно малкото паркче и сте при такситата. Актуална цена до горе - 10 лири. Питайте, преди да се качите, но явно е твърда цена. Толкова взеха и на Добруджанка и фамилия. Надолу слязохме отново покрай детската площадка, а от там се добрахме до Таксим със 129Т срещу двойна такса (5,20 лири с картата, което е напълно оправдано, поради нуждата от минимум две пътувания с единично таксуване).
По повод таксуването, Мармарай се таксува също двойно, като на излизане се чекирате отново, както казаха тук, и ви връща сумата. Единия пътна влизане изписа 4.40, а другия - 5.20, при повторното таксуване и двата пъти показа 2.60. Неудобното е, че все още се ползват стандартните турникети за таксуването на излизане, а те дават сумата, която се взема от картата, в крайна сметка. Т.е. първо ти показва, че ти взима 5.20, а после пак, че ти взима 2.60. Реално не е така. Първо взима, после връща. На Сиркеджи вече са монтирани, но още не работят, машините за връщане. Вероятно те ще дават друго показание. Не е толкова важно, де, ама да няма притеснения, че все "дърпа" пари.
Много пътувахме и доста транспорт сменяхме, но под 1.85 не платихме.
От Юскюдар до Водните градини отидохме с маршрутка - 2.95 лири, плаща се на ръка.
Водно шоу така и не видяхме... Никой не можа да каже защо, в сайта инфо също нямаше, часовете си стоят. Сигурно заради вятъра, но имайте предвид и преди да се метнете на другия край на града намерете начин да се уверите, че шоу ще има. Търговският център не си заслужава, основното е водната атракция...
Каньон също не е място за пазаруване. Архитектурата, обаче, си заслужава да се види.
И в двата търговски центъра, обяснимо, няма много хора.

Свети Стефан е още по-прекрасна, когато наоколо не крякат 8 автобуса нашенци. Вчера имахме късмета да сме сами в храма, тъй като улучихме "прозорец" между две групи и се насладихме на църквата много по-спокойно, отколкото преди година.
Скрит текст:
МОЛ Форум, който продължава да е пълен с народ, е хубаво местенце за пазаруване. Имаше доста български групи, макар да беше понеделник.
В големия Мигрос (бившата Кипа) в Лозенград буквално нямаше турци. Освен персонала, де...

Като обобщение... За мен Фестивалът замира и ако не се вземат в ръце, ще залезе. Обаче Истанбул е и си остава любимо наше място. Сега се наложи да отидем повече от месец преди предвиденото, та затова пак докладвам за лалените въпроси. За мен най-хубавото време за Истанбул е май-юни и края на август-септември-началото на октомври. В настоящата ситуация не си заслужава да се ходи в претъпкания през април град, в който е и студеничко, особено вечер. Макар че и това е въпрос на година.

Последна редакция: вт, 02 апр 2019, 22:58 от beljata

# 303
  • София
  • Мнения: 15 537
Беличке, а в Мармарай с колко карти се возехте? Интересно ми е ако картата е една как връща парите? Ако работи по същия начин като с отстъпките за второ, трето и т.н. пътуване, би трябвало да върне пари само на единия пътник.  newsm78

Много ви се радвам на вас с Добруджанката!  Hug Hug Hug

# 304
  • в реалността
  • Мнения: 193
Здравейте,може ли да ми кажете кой аквариум е най-хубав и каква е цената и също вход за топ капъ.Идеята ни е да посетим аквариум последния ден и направо да тръгнем към БГ
Благодаря

# 305
  • Мнения: 993
А аз се вълнувам за...кожено яке, къде е най-добре да търся по молове или пазари и ако може някой да ми каже приблизително какви са цените им.

# 306
  • Мнения: 269
А аз се вълнувам за...кожено яке, къде е най-добре да търся по молове или пазари и ако може някой да ми каже приблизително какви са цените им.

Според мен зависи дали искате естествена кожа или имитация. Магазините около капалъ чарши е пълно, и до колкото помня като цени миналата година вървяха около 80-100€ за естествена кожа. Аз си взех от Колинс за 300 лири изкуствена кожа и съм много доволна. Simple Smile

Последна редакция: ср, 03 апр 2019, 15:33 от vee.vee

# 307
  • Мнения: 24
Здравейте! Утре тръгваме и искам да попитам до колко часа е отворен Сапфир?

# 308
  • София
  • Мнения: 1 390
А аз се вълнувам за...кожено яке, къде е най-добре да търся по молове или пазари и ако може някой да ми каже приблизително какви са цените им.
Аз си купих яке от естествена (телешка) кожа - спазарих го за 500 лири(160 лв.), на съпруга ми - 650 лири(208 лв.) - малко по дълго и от агнешка кожа.

....Аз си взех от Колинс за 300 лири и съм много доволна. Simple Smile
Естествена кожа за 300 лири?!? Няма такива цени...

# 309
  • Мнения: 269
yav4e_mrav4e Поправям си поста веднага. Пропуснах да напиша, че е изкуствена кожа.
 Все пак баба ми си взе за 400 лири (тогава лирата беше 0.30ст) агнешка кожа, много хубаво от Лалели пазар. Момчето първо и каза в евро но тя имаше лири, и почнах един пазарлък, закачки, усмивки, и той не можа да сметне за колко и го дава. Накрая вече като си тръгнахме се усети, но беше късно. Smiley

Последна редакция: ср, 03 апр 2019, 18:06 от vee.vee

# 310
  • Мнения: 54
Здравейте,5-6.04. сме в Истанбул с ТА  нощувките са ни в Mim Hotel, молбата ми е в близост да посетим хамам,ще се радвам на предложения!

# 311
  • Мнения: 95
Беля, били сме същите дни, като вас, и съм напълно съгласна, че преди 6 години Емирян изглеждаше по-добре. В Беяз кьошк сервират супер закуска от 9 до 13 ч на цена 43 лв/човек.
Относно картофа на Ортакьой -  и на мен не хареса.
Във Водните градини нямаше шоу, пишеше го на едно табълце отпред, зараду вятъра.
На 01.04 посетихме църквата на първо число. Толкова четох и отидохме в Балат в Aya Meryem,  но това не е църквата.
Тази, до която стигнахме след 3 км, е Vefa Panagia. Нанира св на много лесно място до бул. Ататюрк. Там беше пълно с жени мюсюлмански и се заприказвахме с една много симпатична дама на български, която ни обясни, че църквата е арменска и отваря само на първо число. Продадоха ни златисти ключета по 2 лири, госпожата каза, че може и да не се връщат.
Друго интересно от нея - на 23.04,в църквата Св. Георги на големия Принцов остров, също има поклонение. Ставало голяма блъска ница, затова тя ходела в 6 ч. сутрин.
Заредихме Истанбулкарт с по 50 лири, разпънахме града надлъж и нашир. За 90 мин платихме за 4 пътувания 2,60 - 1,85 - 1,40 - 0,90.
На няколко пъти ни хързулнаха в сметката. Не дават много бонове.
Търсих си златна гривна, нищо не ми хареса в Капалъ. А там и доста други боклуци продават, преди не беше така.
Сградите по Исриклял са реставрирани разкошно, но мизерията в страничните улички е факт.
Св. Стефан е разкошен, ако можете, посетете и отсреща гръцката патриаршеска църква Св. Георги - невероятна дърворезба.
Отпихме се на фрвш по 5 лири и на Старбъкс кафе.
А за сладкишите.... И на мен салепът не ми допадна.

# 312
  • софия
  • Мнения: 219
Някой знае ли на Гара Сиркеджи  колко струва да се остави багаж и става ли за среден куфар клетката

# 313
  • Мнения: 1 704
Някой знае ли на Гара Сиркеджи  колко струва да се остави багаж и става ли за среден куфар клетката
Има клетки за раници и за най-големите куфари (70 см). Колко струва не знам - наблюденията са ми от чакане на шатъла за влака.

# 314
  • Мнения: 4 530
Идвам с обещания разказ за моето поредно приключение в любимия Истанбул. Бяхме там от 29.03 до 1.04. Пътувахме с нощен преход с миналогодишната ТА, която е местна и неизвестна, но с много добра организация. С тях се движихме само първия и последния ден, до настаняването и след освобождаването на хотела. Посетихме и нови, и добре познати за мен места, предвид това, че в компанията ни от 5 жени две посещаваха града за първи път и искахме да видят някои от основните забележителности.
Благодаря на всички момичета в групата и на Роже за ценните съвети! Без вас нямаше да се справя.

Скрит текст:
1 ден, петък
В Истанбул пристигнахме около 8.30 ч сутринта и веднага направихме традиционната пешеходна разходка по площад Султанахмет, разглеждайки отвън разположените там обекти. Отново влязохме във водохранилището Йеребатан. Нищо сякаш не е мръднало от 1 година насам - пак няма вода, рибки и добро осветление, цената си е същата. Не че 20 лири са кой знае колко много, но мисля, че когато един обект е в частичен ремонт и не може да се види в цялостния му вид, е редно входната такса да бъде намалена. Трябва да се обадя на кмета на Истанбул с процедурно предложение Smiley .  На основите на Магнаурската школа продължава да се работи, макар и бавно. Забелязах някаква ново издигната постройка, дано да не стои много съвременно върху автентичните основи. След това посетихме нашата църква „Св. Стефан“. Някак особено се чувствам на това място, мило и свидно ми е. Следващата дестинация беше посещение в гръцкия Рибен манастир „Живоносен източник“. Хубаво място, лечебно аязмо. Целият двор на манастира е застлан с мраморни надгробни плочи с написани имена, години и надгробни слова на гръцки, черковнославянски, имаше и няколко на български. Почувствах се някак странно, замислих се дали е редно да тъпчем върху тях. Вероятно са събрани тук от разрушено християнско гробище. Както и да е.. Взехме си водичка от аязмото и си тръгнахме. Отново ни водиха в кожарска фабрика и стана време да се настаним в хотела. А той беше „Далан“, в Лялели – спретнат, чист, много приятен хотел. Настанихме се и почти веднага се отправихме  към спирката на трамвая, за да се върнем до Топкапъ, където оставихме две жени да разглеждат, а ние, докато ги чакахме успяхме да посетим водохранилищата на Филоксен ( Бинбирдирек) и на Теодосий ( Шерефийе сарнъджъ), да се разходим и да пием кафе. Всяко от тези съоръжения е различно и по своему интересно, но особено ме впечатли красотата на Шерефийе сарнъджъ. Интересно ми беше, че в него ни пуснаха безплатно, а бях чела, че билетите и за трите водохранилища са по 20 лири.
Вечеряхме рано в Ортаклар, където много ни хареса – вкусно и евтино, и , предвид нощното пътуване и цял ден обиколки, се прибрахме в хотела за почивка.
2 ден
Около 9 часа хванахме трамвая от Аксарай, за да отидем до Кабаташ. Трамваят дойде, не погледнах какво пише на отпред на “челото“ му, но бях сигурна, че сме в правилната посока. Нали не го ползвахме за първи път, а знам, че линията е само една. Да, ама не. Каква беше изненадата ми, когато стигнахме до Еминьоню и трамваят, вместо да продължи през моста Галата към Каракьой, тръгна да се връща обратно. Опитах се да разбера какво се случва, един възрастен човек ми обяснява нещо, от което разбрах само, че трябва да слезем на следващата спирка и да се качим на друга мотриса. Слязохме на Сиркеджи, след малко дойде другия трамвай, убедих се, че пише Кабаташ и се метнахме. Оставихме две от нашите девойки да влязат в Долмабахче, а ние, с по чаша кафе и тортичка, се насладихме на красивия Босфор, чайките и скачащите делфини, правихме си снимки. Момичетата, знаейки, че ги чакаме, не закъсняха много. Оттам с фуникуляра се качихме до Таксим, хапнахме от Ъслак бургерите и се спуснахме лежерно по Истиклял. Отидохме до френската уличка, където пихме чай и си починахме. Много колоритно място, хареса ми. Влязохме в катедралата Сан Антонио, надникнахме в Чичек пасажъ, минахме покрай кулата Галата и слязохме на пристанище Каракьой, откъдето взехме корабче до Еюп, за да се качим до Пиер Лоти кафе. От прочетеното тук преди няколко дни бях подготвена, че може линията  Халич Хаттъ да не работи, но всичко беше наред. Хванахме корабчето в 15.45ч и след около 40-минутно много приятно пътуване, в 16.30 ч бяхме на сп. Еюп. Там ни очакваше друга изненада – лифтът не работеше, заради силния вятър. Докато се почудихме какво да правим, се появи един господин, който ни предложи трансфер до хълма с минибус за по 3 лири на човек. Без да се замислим се намърдахме в бусчето, което беше пълно и с нас петте направо се пукаше по шевовете Hushed Голямо приключение беше това пътуване! Шофьорът набра такава скорост, пътят с много завои, стръмни улички, ха нагоре, ха надолу, ние вътре едва не се търкаляхме. Anguished В един момент реших, че не отиваме на правилното място, защото това пътуване продължи около 20 минути. В крайна сметка, стигнахме горе живи и здрави. А там вятърът брули яко и си беше направо студено. Хапнахме гюзлеме, което не беше от най- добре приготвените, пихме кафе/ чай и си направихме снимки. На връщане нямаше никакъв превоз надолу и слязохме пеш през гробището. Оттам се качихме на автобус 339С, слязохме до моста Халич, взехме метрото и отидохме до Сапфир точно навреме – малко преди да се стъмни. Горе също ужасно духаше, но въпреки това се полюбувахме на панорамата, поснимахме се, седнахме в кафето. През това време слънцето залезе и под нас грейнаха светлините на огромния град. Красота! Към 20.30 ч си тръгнахме с метрото, слязохме на Халич и вечеряхме в едно ресторантче под моста Галата.

3 ден
 Неделята беше отредена за Азия, но първо пеш отидохме до джамията Сюлеймание, която бяхме пропуснали миналия път. Всъщност, аз за първи път влязох в джамия. Разгледахме и тюрбетата на Сюлейман и Хюррем. Нямахме много време и побързахме да се върнем на Орду, откъдето с трамвая трябваше да стигнем до Сиркеджи, за да се качим на Мармарай до Юскюдар. Имах идея да се разходим по крайбрежната до кафето с възглавничките, но стигнахме донякъде и се върнахме, тъй като много духаше и разходката не беше приятна. Пред Михримах джамия се качихме на автобус 15С , като целта ни беше двореца Бейлербей. Пътьом слязохме, за да разгледаме за около 30 мин. колоритния квартал Кузгунджук, за който бях чела тук. Посетихме Бейлербей, а след това и Кючюксу. Нямаше много посетители и ги разгледахме на спокойствие. Всеки от дворците е различен, със собствен стил и характер. И двата са много красиви, но Кючюксу ме плени. За мен той си остава малкото бижу на брега на Босфора. Не ни се тръгваше, но изведнъж се изсипаха две големи групи и стана пренаселено. И понеже в компанията бяхме три учителки, нямаше как да пропуснем Учителското Simple Smile Пък и беше време за обедно хапване. Много приятно място с красива градина, която при хубаво време ще е чудесно място за отмора, но този ден вятърът ни принуди да седнем вътре. Там също не беше  лошо, приятно топло, имаше жива музика. Залата беше почти пълна с посетители, основно местни семейства с деца. Следващата ни цел трябваше да бъде хълма Чамлъджа, но решихме да го оставим за друг път, пак заради силния вятър. Качихме се на автобус 14R и след около едночасова панорама на Бейкоз, Ченгелкьой и Юскюдар, стигнахме до джамията Шакирин. Бях разказала за нея на моите спътнички и решихме, че трябва да я видим. Минавайки с автобуса видяхме отблизо и джамията в двора на Мармарския университет, както и новата телевизионна кула на Кючюк Чамлъджа, в цялата им прелест. И тъй като времето ни напредна много, а бяхме обещали на девойките време за пазаруване, отложихме за друг път и Кадъкьой. С автобус 12А се върнахме на Юскюдар, като преди да се качим на Мармарай, седнахме в Мадо. Вечеряхме в любимото ни от миналия път ресторантче Кебап Ленд в Лялели, недалеч от хотела ни. Подобно е на Ортаклар, с малки помещения, разположени на 3 етажа, със също толкова вкусна храна, любезен персонал и ниски цени.

4 ден
Времето тази сутрин беше значително по – приятно, вятърът беше поутихнал. Още в 8 часа освободихме хотела, защото трябваше по- раничко да стигнем в Църквата на първо число, за да изпреварим опашката. Когато отидохме нямаше много хора, взехме си ключета, пожелахме си хубави неща, наляхме си вода от аязмото, запалихме по свещичка, а когато излязохме, отвън вече се беше наредила около 100 м опашка в колона по четирима. Отидохме и до Емиргян, където, както е споделила преди мен Белята, лаленцата са започнали да разцъфтяват. Едни са в пълен разцвет, едри и красиви цветове, други са още на зелени пъпки, някои са сякаш недоразвити или, може би, сортът им е такъв – с къси дръжчици. Повече или по-малко на брой, в красиви фигури или в обикновени лехи, мен винаги ме радват и ми създават настроение. След парка ни заведоха в Ортакьой, където хапнахме по един кумпир край брега, полюбувахме се на красивата джамия отвън ( не влязох, защото случихме на погребение и не ми беше удобно), позяпахме по сергиите със сувенири и към 14 часа си тръгнахме за България. Този път не забравих да си купя магнитче за хладилника. Simple Smile Както и миналия път, излязохме от Истанбул през през южните квартали Бакъркьой, Кючюкчекмедже, Авджълар, Бююкчекмедже….В Лозенград традиционно посещение на Мигрос и центъра за доизпразване на джобовете Smiley и, живи и здрави, в полунощ си бяхме у дома.

Таня67, имаш право, че през април е все още доста хладно в Истанбул. И миналата година беше почти същото, а сега, в допълнение, имаше и силен вятър.
Ли, линията Халич Хаттъ от Юскюдар до Еюп работеше в събота. Явно, при вас е било нещо моментно. Новата джамия и кулата на Чамлъджа са завършени.

Чефи, и ние ядохме кумпири по 25 лири на Ортакьой. Някои от групата ни бяха намерили малко по встрани по 15.

Последна редакция: чт, 04 апр 2019, 10:14 от daniela.qnkova

Общи условия

Активация на акаунт