СЕДМИ КЛАС. Какво ще се учи, детето не знае, обаче сърцето на мама не трае

  • 48 768
  • 767
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 852
И аз с принос - критика, към тази задача: с тези двойни отрицания задача за деца защо изобщо се формулира - имам предвид условието и отг. Б. Задачата е за налучкване, което е доста неприемливо. Контраста е пак в децата - ще рекат:  "да четат".

# 496
  • Мнения: 12 391
Дъщеря ми също е отговорила с Б! Като я попитах и констатирахме грешката, каза точно това, което е написала Шарлот!! Въобще не е обърнала внимание на думата "ода", а е разсъждавала. Дори каза, че Г веднага го е изключила още като е прочела първите думи и произведенията. Почувства се адски тъпо, но й казах, че точно за това ходи на пробни, да внимава повече, да чете внимателно не само условието (на друг ПИ имаше сгрешен въпрос от типа вярно/невярно в условието, т.е. не от незнание), а и отговорите, в които може да има уловки.

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 11:37 от Сиси ♥♥

# 497
  • София
  • Мнения: 3 332
Здравейте, момичета, от шестокласната тема съм и имам въпрос. Поизчетох назад вашите теми и най - вече мненията от началото на учебната година. В колебаеща ситуация съм дали да останем в школа Софроний и в 7 клас. Тази учебна година бяхме там в групата на Миркова БЕЛ и Сугарев математика. Детето е доволно от Миркова, но не е доволно от Сугарев, защото бързал с материала спрямо училище. Писах мейл на школа Милениум, за да разбера кои учители ще водят 7 клас и получих за втори път толкова неучтив отговор от Перянова, че съм изумена. Много ще се радвам, ако на финала на учебната година, имате минутка и споделите вашите мнения! Желая успех на всички деца и огромно търпение на вас!

# 498
  • София
  • Мнения: 7 059
Helene Fischer, погледни в темичката за школите в седми клас https://www.bg-mamma.com/?topic=905187 Не познавам школите и преподавателите, за които говориш, но те съветвам да смениш учителя, от който детето не е доволно, защото не се ли напаснат, може ефекта да е отрицателен. Детето да се фрустрира, да не иска да ходи на школа, да му е отвратително да учи и да пише домашни, мислейки за въпросния човек. И е по-лесно да сменяш сега, отколкото в седми клас между два модула. Не пречи по БЕЛ да си останете където ви харесва. Сменете математиката само.

# 499
  • Мнения: 5 010
И аз с принос - критика, към тази задача: с тези двойни отрицания задача за деца защо изобщо се формулира - имам предвид условието и отг. Б. Задачата е за налучкване, което е доста неприемливо. Контраста е пак в децата - ще рекат:  "да четат".
А и не е вярно! Алеко е с различно отношение при описването на двата павилиона - този на г-н Шопов и този на Айвазиян. В първия случай, доколкото има ирония (по-скоро горчивина) е от действителността у нас - образен паралелизъм между непознатата новоосвободена и разпокъсана държавица и скритото място на павилиона, между вътрешната неугедност - недостатъчно пространство и осветеност и липсата на развита индустрия у нас, дребнотемието в обществения живот (цитат от пресата), НО има позитивно отношение към г-н Шопов, който дава най-доброто от себе си, за да представи страната. Не така стоят нещата при описване на павилиона с куриозитетите - там иронията достига сарказъм. СЛЕДОВАТЕЛНО не може да се направи общ извод за авторовото отношение към представянето на България на Изложението.

# 500
  • София
  • Мнения: 1 287
И аз с принос - критика, към тази задача: с тези двойни отрицания задача за деца защо изобщо се формулира - имам предвид условието и отг. Б.

Да, това имах и аз предвид. 3 отрицания заедно със самия въпрос, който също е отрицание и за разкош в същия отговор е включено и сравнение - съпоставка.
Много време ми отне въобще да го схвана този отговор Б, а какво се очаква за едно дете под стрес на изпит. Не мога да разбера защо трябва да се проверяват знанията на децата по БЕЛ с подобни подвеждащи въпроси с уловка. Това не е математическа задача, където е прието да има уловки и така задачата става по-интересна. Честно казано аз също въобще не забелязах това "оди" и обвиних детето в първия момент, че е дало грешен отговор. На нея й е помогнала в този случай математическата мисъл, която е оттренила с много решени задачи, а не знанията, които има по БЕЛ.


# 501
  • Мнения: 5 010
Подобна е ситуацията с репликите-на кого, към кого. Това към кого до момента не го бях виждала, детето също и на един тест го объркал с към кого. А  всъщност от написаното личеше, че познава произведението, но точките на въпроса 0. Поне Невярно го пишат с големи букви, а "към кого" колкото и да е очевидно, съзнанието го трансформира в по-познатата формулировка "на кого". Не само моето дете е объркало

Защо се слагат такива капни - те не водят до показване на знания по БЕЛ, а издържливост на психиката - доколко детето спокойно ще прочете и разбере въпроса. В крайна сметка не се кандидатират за космонавти и такава проврка не е необходима.

Остава да се молим смислен екип да съставя теста, а не дребни, мизерни душички, които ще потриват лапи при мисълта: "ах, как ще се хванат в капана"!

# 502
  • Мнения: 13 424
       Аз много се надявам, че на реалния изпит няма да има въпроси тип "Да ти гледам сеира, дали ще се уловиш на въдицата", да ме прощавате за грубия израз, но точно това представляват повечето пробни. А ще има въпроси целящи точно да проверят знания по правилата на езика, както и познаване на литературни произведения, а също стил и и изказ при тезите.
Школите си заработват чрез безумни идеи, иначе как ще богатеят.

Вижте реалните изпити, аз поне от две години ги следя- там няма чак такива уловки.
Друг е въпросът, че в "ключа" има прекалена пунктуалност- все още ми боде очите случаят при който при верен отговор" баба Илийца", не се призна за "верен Баба Илийца" и котскужамити/ ако така се пише тази простонародна дума/ зам- министър се изтъпани по ТВ да обяснява, че баба Илийца не била Баба Яга или Баба Марта.

# 503
  • Варна
  • Мнения: 2 484

Защо се слагат такива капни - те не водят до показване на знания по БЕЛ, а издържливост на психиката - доколко детето спокойно ще прочете и разбере въпроса. В крайна сметка не се кандидатират за космонавти и такава проврка не е необходима.


Ами защото материалът не е чак толкова труден, а не могат всички да имат 6. Обаче не се притеснявайте, нали затова се ходи на пробни, да се научат къде са уловките.

# 504
  • Мнения: 5 010
Изключителен враг на автоматизма съм! Важно е да се даде път на можещите, а не на трудолюбивите. Преди години една аспирантка беше "закопана" от научния си ръководител с думите" тя е много трудолюбива". Това казвше всичко - "няма потенциал, но компеннсира с усърдие". Това ли се търси? Всъщност въпросът е реторичен!

И щом е нужна цедка, нека въпросите са такива, че да разкриват знания и креативност, а не настроен към лукавство мозък. Първото дъра нагоре, второто - ясно!

# 505
  • Варна
  • Мнения: 2 484
Ами като майка на дете, което миналата пролет мина по този път, смело мога да кажа, че мисля като теб. Исках труден и разчупен изпит, за да си проличи кой може, а не кой е зубрил. Защото да си го кажем направо, НВО не е трудно и ако си го карал през просото последните 6 години, въпреки това имаш възможността да се напънеш в 7 клас и да изкараш хубава оценка. А аз винаги съм държала синът ми да учи за знания още от 1 клас и изпитът му в този формат е незачитане на труда точно на тези деца. Но МОН няма интерес от трудни изпити, защото ще изкриви статистиката. Затова се дават изпити с балансирана трудност и малки уловки тук-таме, а ако изтеглите късата клечка - и с някои грешки или неточности (първи модул по БЕЛ беше фарс с въпросите за кавичките и снега), но слава богу се компенсира от по-трудния преразказ. И по математика - лесен първи модул с някои уловки и хубава последна задача с допълнителни построения.

# 506
  • Мнения: 4 683
Моята девойка ще има минимум седем точки по-малко от предишния ПИ. Може и повече да са, защото миналият път и тезата, и преразказът й бяха добре оценени, а сега писала тезата на чернова и не й стигнало времето да си препише последните две от общо пет изречения. Много е разочарована, гледахме вчера грешките и честно казано, са от недомисляне, а не от незнание. Само една запомних, трябвало е да определи какъв вид е текстът и тя писала, че е научен. Поне имаме още един извод - тезата да я пише директно, а не на чернова.

# 507
  • Мнения: 5 010
И според моята - текстът е научен (???). И в училище, и в школата темата "текст" се прескочи като елементарна. А децата нямат достатъчен опит да разпознават. Моята не би направила разлика м-у научно-популярен и научен текст (то колко ли деца са чели научни публикации), но е дупка, която следва да се запълни. Във "Веди" близо месец "дъвкаха" темата "текст" -  явно от опит им е ясна пробойната.

Също като при Мартеиното съкровище този ПИ се очертава за нас да бъде с най-нисък резултат. Хванахме и грешка при записването (надявам се) на преподадената граматика . Тя упорито твърдеше, че съюзът "че" е съчинителен и при справка в тетрадката (според Е. Йонова)  действително  е записан като такъв. От тук - друга глупава грешка!

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 11:06 от Шарлот

# 508
  • Варна
  • Мнения: 2 098
И аз да се включа с една грешка, която открих във вчерашния пробен по мат във Вектор-Варна.
За 20зад. става въпрос, първи вариант. Имат да решават две уравнения и после да попълват текст, свързан с отговорите. Добре, ама второто няма решения, във вида в който е записано. Предполагам къде е грешката, защото в текста пък изрично се очакват отговори на въпросното уравнение, че и действия да се завършват с тях. Звъннах в школата и им казах, не бяха забелязали, но обещаха да проверят. Лошо, ако стане на изпит, не че не се случва. Та си мислех какви препоръки да дам, как да се действа в случай на грешка. Кофти е, че част от децата се разколебават и губят инерция и време, което биха ползвали за други цели.
И още нещо - на предния пробен по мат ми направи впечатление съотношението на точки между първи и втори модул - 60/40, а НВО, доколкото помня беше 65/35. На сегашния било 58/42, но не беше сигурна жената. Питах как ще е на НВО - не знаят.
Ето и въпросното уравнение
|(x-2)(х^2+х+4)-х(x^2+1)|=3


# 509
  • Мнения: 13 424
       За кой пробен говорите, има ли го в пощата?
Съюзът "че" е подчинителен, но в много специфични случаи може и да е съчинителен.
Много често- в народните песни- "Стана, Стоян, че тръгна"- тук си измислям "песента", но това е идеята, просто не си спомням реалните примери- автентичните песни.

Смисълът е "Стана Стоян и тръгна"- Правила съм съвсем наскоро справка в университетски учебник, макар и стар.
Затова ми се искаше да видя конкретния пример, в който е обявен съюза за съчинителен.

За "кавичките" от предния реален изпит-бях готова да се закълна, че има грешка в отговорите на теста. Братовчедката ми, която е учител по БЕЛ и тази и мин година има 7 клас, твърди че няма грешка, обясни ми защо, но питайте ме, някак отказах да го схвана.



Общи условия

Активация на акаунт