СЕДМИ КЛАС. Какво ще се учи, детето не знае, обаче сърцето на мама не трае

  • 48 774
  • 767
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: X
Точно се чудех дали да спомена същата констатация по отношение на разпределението на точките, тъй като е преобладаваща в пробните по математика, които прегледах. Последният пробен, който ми попадна е изработен от експерт по математика в едно от регионалните управления по образованието. Там разпределението е 58 на 42. Ясно ми е, че най-вероятно това е следствие на увеличаването на задачите с разширен свободен отговор ( описателните) във втората част и допускам, че на НВО разпределението ще е подобно.

# 511
  • Мнения: 2 744
Може ли някой да ми прати 23 въпрос, без да е отбелязвано по него.  Искам я пробвам моята като си дойде от училище какво ще измъдри?

# 512
  • Мнения: 268
Здравейте! Вероятно сте коментирали, но да попитам. Къде се провежда НВО? В училището където учи детето, или се разпределя в други? И по БЕЛ, и по МАТ се пише на бели листи нали?

# 513
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Синьорина, в училището където учи се провежда НВО. За листите не съм съвсем сигурна, май са бели да.

Дидева, а има ли законово изискване да обявят точкуването за модулите предварително и ако има кога трябва да го направят?

# 514
  • Мнения: 4 683
НВО се провежда се в училището на детето. На информационната среща в школата ни обясниха, че до 10 юни класните ръководители трябва да ни раздадат служебна бележка с указание за място, на която има 7-цифрен входящ номер. В стаите мястото за всяко дете щяло да е обозначено, нямало да сядат кой където си иска. Щяло да има табелки. Трябва да си носят документ за самоличност - ученическа лична карта, лична карта или задграничен паспорт, необходимите принадлежности за писане и чертане, ръчен часовник. После толкова сложна ми се стори процедурата по самото окомплектоване на документите, че ми идеше да избягам с писъци от залата. Един плик за беловата, друг плик за някаква идентификационна бланка, която в никакъв случай не трябвало да се къса до предаването, на трето място отделяш черновите, неизписани листа. Eдно се предава на етап 1, друго - на етап 2.... Дано им се паднат свестно обясняващи квестори, които поетапно да ги упътват как да не оплескват нещата.

ПИ, за който говоря е от Регалия. Ако някой не ме изпревари, довечера ще го кача.

Мога ли да помоля за ключ на ПИ по БЕЛ от МГ "Петър Берон" - Варна - от 7 април и от 16 март? Благодаря предварително!

# 515
  • Мнения: X
Дидева, а има ли законово изискване да обявят точкуването за модулите предварително и ако има кога трябва да го направят?
Преди беше от значение, тъй като точките от първи модул се преобразуваха и вписваха като текуща оценка и разбивката присъстваше в учебно-изпитните програми, които се публикуваха всяка година. Сега с  частите Joy и уж единното НВО е твърде възможно да не го направят. А и вече публикуваха модел.

# 516
  • Пловдив
  • Мнения: 675
Шарлот, и моят редовно бърка първите два въпроса, които касаят вида на текста! Струва ми се, че наистина не е наблегнато на това, но пък го изнамерих, че е от шести клас! Ще трябва явно още да се упражнява. Това е едната полза от толкова много пробни-да се видят пропуските! Що се отнася до капаните и при нас на един ПИ в Образователни технологии, имаше два от литературните въпроси, които и според детето и според учителката имаха по два верни отговора...съответно на него не му ги бяха признали. Това, и ниското оценяване на тезата, ме накараха да си мисля някои неща относно "външните" деца, каквито сме и ние, и "тяхните" деца, както и критериите за оценяване. И спря да се явява там на БЕЛ!
Но пък другата полза от толкова пробни е точно това свикване с формата и теста, колкото и да не хубаво за нас родителите. Но ето, че повечето деца не се хванаха в капанчето с "преизказна глаголна форма", моят направо го изтреля, после като му насочих вниманието, вика, "а вярно бе", но те не се задълбават толкова. Така че спокойно мами, децата си знаят работата!

# 517
  • Мнения: 5 010
Мен това проявяване на дупки в последния момент ме плаши. Дано на децата подейства мобилизиращо, а не демотивиращо.

# 518
  • Мнения: X
Вяра, и аз така. Беше ми казано и от учителките ни, и двете - и тази по математика, и тази по БЕЛ. Освен това те си карат по тяхната си програма, по това, което учат на курса им, един вид оценяват това, което са преподали самите те.
Шарлот, на моят син му действат демотивиращо. Може и да пропуснем последната вълна пробни!

# 519
  • Мнения: 12 391
И моята девойка се демотивира от резултата си на последния ПИ по математика в Междучасие.. В училище показва доста по-високи резултати на пробните. Ще видим другата седмица в Регалия.. По БЕЛ е правила много повече пробни, а и този предмет й е по-силният. Продължават в училище с пробните и от уроците, ще преценя дали да я запиша на още 1-2 финални външни.

# 520
  • Мнения: 5 010
Светкавица, тестът е от ПИ, проведен вчера от Регалия. Според мен няма място за колебание. Проблемът е в нашия телевизор!

# 521
  • София
  • Мнения: 1 773


И моята девойка се демотивира от резултата си на последния ПИ по математика в Междучасие.

Сиси, да разбирам ли, че сте получили мейл с резултатите? Точно сутринта щях да пиша, че и ние нямаме още, а младежът се явява външен, въпреки че по БЕЛ е в тяхната школа.
Аз се надявам резултатът от Регалия вчера да не го демотивира много, понеже сам си каза, че му е било трудно. То е ясно, де - както казах движи се по материала в у-ще и не си дава много страничен зор, разбирайте произведенията се четат, когато ги учат и разбира се, въпросите за всичко след Българският език са си били налучкване. А и преразказа каза, че за първи път е бил толкова дълъг и на "всичкото отгоре от неутрален разказвач" - това му е най-недолюбвания вариант.
Само да са здрави, вече май само това си повтарям.

# 522
  • София
  • Мнения: 1 287
Пак да си кажа, че за мен е много важно да се явяват на максимално много пробни, защото така обръгват и с формата, и с времето, и се справят по-лесно и с напрежението. В началото дъщеря ми ходеше леко притеснена на пробните и след всеки следващ е доста по-спокойна. Сега толкова свикна с тях, че вече дори не ги и отразява като изпит. Така се надявам, че ще натрупа и увереност за същинското НВО.  Нещо като да направиш много генерални репетиции преди самото представление. Винаги е по-добре да са повече. Не й действат демотивиращо по-ниските резултати, а напротив, нахъсват я следващия път за повече. Смятам да не пропускаме до края ПИ.
А преразказът на вчерашния тест на Регалия го поогледах отгоре-отгоре. Доста сложен е, защото е пълен с пряка реч, която трябва да се преразказва. Тя каза, че е успяла да го направи и за първи път й е стигнало идеално времето даже и да си го провери. Ще видим как ще го оценят. При тях разбива ли се оценката за теста и преразказа или дават общ резултат? За първи път ходи на БЕЛ в Регалия.

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 14:48 от jenap

# 523
  • Мнения: 275
Получихме резултат по Мат от Междучасие, външно дете. Отново резултатите са стряскащи. Средно ниво на Мат 49.5 т. Или Симеонов прекалява с трудността на задачите или нивото на целия набор по мат е трагично. При средно ниво по БЕЛ 77т.

# 524
  • Мнения: X
Хм, голяма част от задачите не са такива, каквито дават на НВО. Не знам за какво става дума. Т.е. досещам се, но е редно да има малко повече публичност.

Общи условия

Активация на акаунт