Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 805
  • 768
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: X
В други държави правят многоетажни паркинги, които носят много повече пари от глобите, но тук на СО не им стига мозък за такива неща. Те едни мизерни тротоарни плочки не могат да сложат като хората.
Пък в трети държави полека забраняват коли в центъра и правят пешеходни зони - например Осло са на път да станат car free: https://www.oslo.kommune.no/english/politics-and-administration/ … r-free-city/#gref
Та, държави всякакви, а аз някак по-харесвам тези третите. Осло е прекрасен град.
..............................
Точно в централната част на Осло 3 дни ми стоя колата в няколкоетажен паркинг на съвсем прилична цена. А тук в София защо няма такива? В зоните паркинг може да се ползва само до 2 часа.
И защо няма буферен паркинг на входа на СФ в Люлин?
Не съм против зоните, напротив. Искам дори да им се вдигнат цените, за да намалеят неплатежоспособните. Но и тъпата община да ни известира парите по предназначение, а не само за заплати на персонала си и за нови паяци и коли, не е необходимо да ти вдигат колата. Достатъчен е един залепен талон с 100 или 200 лева неоспоряема глоба.
........
Например споделените трасета на ГТ и велоалеите за мен са един огромен минус, гаф, провал, подигравка с парите ми на данъкоплатец, повод за смях и ужас. Направиха голяма глупост, вместо да улеснят трафика и хората. ...
Защо не харесваш споделените трасета - това по К. Величков ми харесва. Не е необходимо пешеходците да се разхождат по булеварда, като идва трамвай или автобус, а си стоят на островчето. Много по-удобно и безопасно е.
Велоалеите по Гоце Делчев и по Цар Борис III са супер, ползвам ги, много са ми удобни, защо не ги харесваш?

# 631
  • Мнения: X

Ще ми се да видя изражението на общинарите, когато им пратиш писмено предложението ти, хората живеещи преди околовръсното да нямат право да карат колите си в града, а тези живеещи след околовръсното да имат. Много ще ти се смеят.
Нещо се заяждаш, май... Никому няма да пращам такова предложение, зоните и вдигането на цената им са достатъчен начин да се случи това, колкото са повече и по-скъпи, толкова по-малко коли ще влизат в тях, независимо от Драгалевци или от другаде.  
Супер са си зоните, луди ли сте. Скоро се очаква синя зона да стане 4лв, зелена 2лв.
Подкрепям.

Точно в централната част на Осло 3 дни ми стоя колата в няколкоетажен паркинг на съвсем прилична цена. А тук в София защо няма такива? В зоните паркинг може да се ползва само до 2 часа.
И защо няма буферен паркинг на входа на СФ в Люлин? ..
Може би защото под центъра на София има стар римски град, а под центъра на Осло няма такъв. Или защото няма европейски пари за изкопаването на паркинг, както има за метрото.
За Люлин не знам, но на Цариградско на метрото има голям паркинг, оставяш колата и за 15 мин си на пъпа на София с метрото. Подобен има и на Стадион Левски, има и на Баучър.

Последна редакция: пн, 17 юни 2019, 19:49 от Анонимен

# 632
  • Мнения: X
Аз знам прекрасно къде има и къде няма буферни паркинги, пътувам много.
В Люлин например колко пернишки и кюстендилски коли има всеки работен ден паркирани до спирката на метрото. Как виреят живеещите там не знам. Ако общината наистина толкова се грижи за софиянци колкото твърди, трябваше там да направи буфер.  Колкото коли са паркирани в началото на Люлин - поне 20 - 30 пъти повече коли НЕ са паркирани там, защото няма място, а са вътре в Сф всеки ден.

# 633
  • Мнения: X

Ще ми се да видя изражението на общинарите, когато им пратиш писмено предложението ти, хората живеещи преди околовръсното да нямат право да карат колите си в града, а тези живеещи след околовръсното да имат. Много ще ти се смеят.
Нещо се заяждаш, май... Никому няма да пращам такова предложение, зоните и вдигането на цената им са достатъчен начин да се случи това, колкото са повече и по-скъпи, толкова по-малко коли ще влизат в тях, независимо от Драгалевци или от другаде.  
Супер са си зоните, луди ли сте. Скоро се очаква синя зона да стане 4лв, зелена 2лв.
Подкрепям.

Точно в централната част на Осло 3 дни ми стоя колата в няколкоетажен паркинг на съвсем прилична цена. А тук в София защо няма такива? В зоните паркинг може да се ползва само до 2 часа.
И защо няма буферен паркинг на входа на СФ в Люлин? ..
Може би защото под центъра на София има стар римски град, а под центъра на Осло няма такъв. Или защото няма европейски пари за изкопаването на паркинг, както има за метрото.
За Люлин не знам, но на Цариградско на метрото има голям паркинг, оставяш колата и за 15 мин си на пъпа на София с метрото. Подобен има и на Стадион Левски, има и на Баучър.
Припомням какво си написала: “Мисля, че е подразбира, че се отнася за хората, живеещи в очертанията на града, а не за тези извън тях. Хората в Драгалевци са отвъд Околовръстното, до тях има ГТ, както и до всички села край София, но все пак този ГТ не е като да си в София. Нямам против хората от Драгалевци да влизат с колите си до центъра, ако имат възможност да си спазват изискванията на зоната в центъра или около него - цена и времетраене. Разсъжденията са ми в посока на хората, които живеят на места с удобен ГТ, вкл. и метро, а все пак не слизат от колите си.” П.П. С две думи според теб хората от Драгалевци могат да ходят до центъра с колите си, а хората от кварталите под околовръсното, не.

# 634
  • Мнения: 7 627
Само да ви кажа, булевардите и малките улички в Люлин около метрото през работните дни се пръскат по шевовете от паркирани коли от Божурище, Сливница, Банкя, Перник и още от сума места. Там също не е лесно за живеещите да намерят къде да си оставят колата. Причината - липса на голям буферен паркинг. А е имало проект за такъв до МС Сливница, ако не се лъжа. Защо не е направен? Надали точно там има византийски останки.

# 635
  • Мнения: X
Сигурно са продали мястото на някоя строителна фирма (и). Защо да има паркинг като може да има 10 кооперации.

# 636
  • София
  • Мнения: 14 875
Не са само малките улички, започнаха на всяко парче свободна земя да паркират. Това е от трамвайната спирка на МС Люлин. Пуснала съм ги в Инспектората. А буферния паркинг на МС Сливница стои от години недовършен, затворен е с ламарини.
 
Скрит текст:

# 637
  • Мнения: 48 194
Точно Константин Величков визирам. Чакала ли си там? Преместиха спирката така, че сега вместо слизайки от трамвай/автобус директно да влезеш в метрото, пресичаш два пъти. Съответно пък излизайки от метрото или просто виждайки трамвай, маса народ пресича на червено. Както и да е, писано е много за споделеното трасе, и какви проблеми направиха
Само дано не стане някоя катастрофа, би било много жалко
Чудя се и колело дали си пробвала да караш. Нашите си седят прибрани, страх ме е.

# 638
  • София
  • Мнения: 12 374
маса народ пресича на червено
Това е някаква епидемия напоследък. Като дете живях повече в чужбина, отколкото в родната София, но ясно си спомням, че хората тук си чакаха на светофарите. Сега е ужасен ужас. Постоянно трябва да обяснявам на детето защо толкова много възрастни, наглед нормални, хора минават на червено. Толкова ли пък не могат да изчакат да светне зелено..айде бе. Пенсионерите и те - виждала съм безумни случки. Възрастни хора, едвам кретащи, минават на червено - на Дондуков единия път щяха да го смажат един такъв старец. Даже чакащите му направихме остра забележка, а той ни се сопна нещо.

П.П. Извинявам се за офф-а, но не се стърпях.

Последна редакция: пн, 17 юни 2019, 22:29 от Tаис

# 639
  • Мнения: X
Пресичат на червено и то оживени булеварди. Отделно, че е пълно с малоумници, които чакат светофара на улицата, а не на тротоара.

# 640
  • Мнения: 48 194
Точно това казвам. Преди спирката беше разположена по удобно за пешеходците. Сега е по зле за всички, защото хората трябва да пресичат 2 или 3нпъти, за да хванат трамвай/рейс или да влязат в метрото, и често притичват на червено. Влоши се положението с острова и споделеното трасе, а не се улесни. Ще стане инцидент.
Смисълът на промените трябва да е в посока улеснение на пешеходци, гт, шофьори, а не обратното.

# 641
  • Мнения: 1 175
маса народ пресича на червено
Това е някаква епидемия напоследък. Като дете живях повече в чужбина, отколкото в родната София, но ясно си спомням, че хората тук си чакаха на светофарите. Сега е ужасен ужас. Постоянно трябва да обяснявам на детето защо толкова много възрастни, наглед нормални, хора минават на червено. Толкова ли пък не могат да изчакат да светне зелено..айде бе. Пенсионерите и те - виждала съм безумни случки. Възрастни хора, едвам кретащи, минават на червено - на Дондуков единия път щяха да го смажат един такъв старец. Даже чакащите му направихме остра забележка, а той ни се сопна нещо.

П.П. Извинявам се за офф-а, но не се стърпях.
Ми не е вярно, аз винаги когато има малоумен светофар (пример Орлов Мост) съм пресичала на червено като пешеходец. Последните 30 години не виждам особена промяна. Дори си спомням по соца как бяха почнали да глобавят пешеходци, беше голям потрес.

# 642
  • София
  • Мнения: 12 374
Не е вярно? Толкова хора около мен се оплакват от същия феномен, но явно ни се привижда.

Впрочем как преценяваме кой светофар е малоумен и решаваме да го игнорираме? И децата ли така си учите - питам съвсем сериозно, имам дете, което тепърва се обучава. И вторият, по-важен въпрос е: малоумните светофари само за пешеходците ли са? Щото ако и тия, които са зад воланите, решат, че няма да чакат на някой тъп светофар, може да стане кърваво. В съвсем, съвсем буквален смисъл.

Последна редакция: пн, 17 юни 2019, 23:14 от Tаис

# 643
  • Мнения: X
Припомням какво си написала: “Мисля, че е подразбира, че се отнася за хората, живеещи в очертанията на града, а не за тези извън тях. Хората в Драгалевци са отвъд Околовръстното, до тях има ГТ, както и до всички села край София, но все пак този ГТ не е като да си в София. Нямам против хората от Драгалевци да влизат с колите си до центъра, ако имат възможност да си спазват изискванията на зоната в центъра или около него - цена и времетраене. Разсъжденията са ми в посока на хората, които живеят на места с удобен ГТ, вкл. и метро, а все пак не слизат от колите си.” П.П. С две думи според теб хората от Драгалевци могат да ходят до центъра с колите си, а хората от кварталите под околовръсното, не.
Niko, мисля, че дори и ти би трябвало да разбереш какво съм написала. А то е, че хората отвъд околовръстното имат далеч по-малко възможности да ползват ГТ от хората в големите квартали на града, откъдето и имат и по-голяма необходимост от ползване на автомобил ежедневно. Ако могат да си позволят зоните, разбира се, които важат за всички. И приключвам с обясненията.

# 644
  • Мнения: 11 266
Пешеходците пресичат на червено, защото в центъра наслагаха малоумни светофари с копче, което след като го натиснеш, чакаш после минимум 10 минути да спрат колите и да преминеш. А редовно се случва и да пристигнеш на пълен тротоар с чакащи и никой да не се е сетил да го натисне Simple Smile Да ги питаш кво чакат... Годо.
Та, аз не правя въпросното нарушение все пак, но ги разбирам хората. Изнервящо е.

Горе Happy е написала каквото мисля - градската инфраструктура трябва да се променя в услуга на пешеходците и обществения транспорт и в затруднение на автомобилите, а тук е обратното.

Общи условия

Активация на акаунт