Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 38 436
  • 932
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 828
Днес официално и аз си взех книжката. Утре - колата. Ще си я карам аз 200 км от Хасково до София хахах, да видим Simple Smile
Да, талонът е с 26 точки. След 2 год автоматично стават 39
Някой знае ли задължително ли е лепеното на стикер за нов водач?

# 31
  • Мнения: 454
Препоръчайте ми школа, при която теорията е събота/неделя или след 17.00 през седмицата. Ако може в центъра - за София.

# 32
  • Мнения: 109
Здравейте, кажете ми вас как са ви научили да влизате в завой? Примерно на главен път сте, карате на трета, следва завой надясно. Как влизате в завоя? Кога превключвате на по ниска предавка, държите ли съединител или спирачка?

    # 33
    • София
    • Мнения: 5 252
    Здравейте, кажете ми вас как са ви научили да влизате в завой? Примерно на главен път сте, карате на трета, следва завой надясно. Как влизате в завоя? Кога превключвате на по ниска предавка, държите ли съединител или спирачка?
    Карам на трета, наближавам завоя - намалявам със спирачка, съединител, на втора, пускам съединителя, завивам без газ. След като завия, мога да дам газ. Ако улицата е твърде малка и тясна или има препятствия (дупки, спрели коли, легнали полицаи, прочие), може да намаля още и да включа на първа.
    Главното е да намалиш и да превключиш на по-ниска предавка преди завоя, и тогава да завиеш.

    # 34
    • Мнения: 104
    Здравейте, кажете ми вас как са ви научили да влизате в завой? Примерно на главен път сте, карате на трета, следва завой надясно. Как влизате в завоя? Кога превключвате на по ниска предавка, държите ли съединител или спирачка?
    Така зададен въпроса е сериозен, колкото - Каква супа си правите на обяд?
    Има определени правила за влизане в завой, за разположение на МПС преди завой, какво се случва и прави в завоя, какво се прави на излизане от него, как да работим с очите си. После може да се минава на ползване на педалите по време на вече посочените, и как се ползва волана.
    Нещата са доста сериозни, и виждам, как доста шофьори си нямат идея какво се случва с автомобила докато го управляват. И тук пола няма значение вече. Напоследък все жени карат много сериозно, и имат идея от някои автомобилни теми.
    Знам, от скоро сте с категория, дайте си време, и все задавайте въпроса Защо? . Практикувайте, тествайте, експериментирайте. По възможност на изолирани места, а ако няма- тогава на познати маршрути с постепенно добавяне на умения.

    # 35
    • Мнения: 109
    Здравейте, кажете ми вас как са ви научили да влизате в завой? Примерно на главен път сте, карате на трета, следва завой надясно. Как влизате в завоя? Кога превключвате на по ниска предавка, държите ли съединител или спирачка?
    Така зададен въпроса е сериозен, колкото - Каква супа си правите на обяд?
    Има определени правила за влизане в завой, за разположение на МПС преди завой, какво се случва и прави в завоя, какво се прави на излизане от него, как да работим с очите си. После може да се минава на ползване на педалите по време на вече посочените, и как се ползва волана.
    Нещата са доста сериозни, и виждам, как доста шофьори си нямат идея какво се случва с автомобила докато го управляват. И тук пола няма значение вече. Напоследък все жени карат много сериозно, и имат идея от някои автомобилни теми.
    Знам, от скоро сте с категория, дайте си време, и все задавайте въпроса Защо? . Практикувайте, тествайте, експериментирайте. По възможност на изолирани места, а ако няма- тогава на познати маршрути с постепенно добавяне на умения.
    Кажете инструкторите като учат курсистите през просото, откъде можем да знаем тези подробности които сте описали? 🙄 Именно, защото сега съм вземала категорията ми е интересно,за това си задавам въпроса нали все пак за това има подобни теми

    # 36
    • Мнения: 274
    В завоя има само едно правило - никога не натискай спирачка. Колкото си намалила преди него - толкова. Натиснеш ли спирачка в завой - колата се завърта и най-вероятно излиза извън пътя. По-добре дай газ, ако е нестабилна - предните гуми (повечето коли са с предно) ще я дръпнат напред и ще я стабилизират.

    # 37
    • Мнения: 104
    Вижте, инструкторите нямат време, или желаят, или трябва, или не знам си какво, да ни учат как се кара с 30 в града, изкарват те 1-2 пъти да вдингеш 80 и това е. Евентуално казват основите за това, как се влиза в завой, и как се излиза от него. И като вземем книжка, в доста случаи, "опитните" шофьори ни учат как да паркираме, и малко повече на начина на взимане на завой.
    За да се научите експресно за техниките на каране може да се запишете в школа за безопасно шофиране при някой от рали пилотите ни. Доста пари са си, но като сметнете, какво са ви научили на курс за 800лв, и какво ще ви научат там, тогава цената става адекватна.
    Е, има и начин да се учите сама, но става бавно и трябва да ползвате различни източници на информация. Ето днес е чудесен ден, мокро навън, дано вали. Перфектно време да свиквате с възможностите на автомобила.
    Да кажа също, че и аз съм бил на ваше място, излязъл съм със същите знания от школата, но просто покрай мен само мотористи и автмобилисти, а в главата ми освен мисли има и звуци на двигатели. От началото на годината се уча как да работя заедно със системите за сигурност на автомобила ми и да разбера до колко могат да ми помагат. На поройния дъжд вчера се опитвах да видя как се държат гумите на вода до 100км/ч, след това не сметнах за необходимо да давам газ. За да ми помогне в начинанието съм с последния модел гуми на континентал.

    # 38
    • Мнения: 3 361
    Е, как да се държат гумите, то всеки галош може да вдигне 100 на мокро. Ама не знае къде да застане на светофара.

    # 39
    • на Мелмак
    • Мнения: 7 804
    Ами ако не застанеш в правилното за теб платно на светофар, може да обоколиш квартала и да си хванеш после това, което ти трябва. Не познавам човек на, който да не му се е случило, даже и на професионални шофьори.
    Но лично съм виждала на магистрала Тракия при дъжд обърнати коли и джипове, 7-8 бяха. Скъпи и евтини коли, с какви гуми незнам, но знам, че ако не си познаваш колата и не са ти хубави гумите, по-добре да не вдигаш 100 на дъжд. Нотарис, според мен твоите приорети са други Grinning

    # 40
    • Мнения: 65
    Здравейте, някой може ли да сподели добър инструктор за курсове на автоматични скорости?

    # 41
    • Мнения: 274
    До колкото ми е известно, поне у нас такова животно като "курсове на автоматични скорости" няма. Защото изпитът винаги е на кола с ръчни. Иначе ще станем като американците - има книжка от 20 години, ама като седне в машина с ръчни скорости, не може да тръгне дори.

    # 42
    • на Мелмак
    • Мнения: 7 804
    Има, разбира се!
    Караш курсове на автоматик, взимаш на автоматик, в книжката ти е записано това, нямаш право да караш на ръчни.

    # 43
    • Мнения: 274
    Оле боже! Това ще да е някакво ново извращение, от последните години. Както е тръгнало, сигурно скоро ще започнат да раздават книжки и ако си играл GTA или Carmageddon повече от 100 часа... Grinning

    # 44
    • на Мелмак
    • Мнения: 7 804
    Амиии, въпрос на гледна точка.
    Не е от скоро, знам за съществуването на такива от примерно 5г, а от колко преди това са създадени и узаконени не знам.
    А и не виждам защо да ги няма, ръчните ще останат в миналото. Друг е въпросът, това кога ще се случи в БГ. Аз от 3г съм с автоматик, поръчахме нова, също автоматик. Хибридите са такива! За градско са идеални, за дълъг път, особено с темпомат или автопилот си е екстра. Не мисля да се връщам към ръчни, определено!

    Общи условия

    Активация на акаунт