Американски колеж - шестнадесета тема

  • 44 992
  • 738
  •   1
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 1 184
Ежко, просто на моменти ми става смешно, затова. Звучат ми като лозунги и идеализиране, каквото между другото и аз хранех в главата си. Като чета как се хвърляте в хвалебствия и ми се ще да напомня на хората, които имат съмнения и пред тях стои дилемата дали да запишат детето си, че има и други гледни точки, и други възможности. И ако случайно детето им, по някаква причина, не учи в АК, това не значи, че ще е пропуснало шанса си да е щастливо, свободомислещо и да има перспектива в тоя живот. Това е всичко.

# 361
  • Мнения: 5 425
... ако случайно детето им, по някаква причина, не учи в АК, това не значи, че ще е пропуснало шанса си да е щастливо, свободомислещо и да има перспектива в тоя живот.
Не знам дали си спомняш, но точно така те успокоявахме навремето. И не си кривяхме душата - мислехме го.
Защо не приемеш, че не си кривим душата и като хвалим (заслужено) училището, което сме избрали?
Как прецени, че постовете на толкова хора са само лозунги? Без да имаш техния опит в АК?

# 362
  • София
  • Мнения: 1 184
Ежко, нямам против да се изтъкват плюсове и минуси, не зависи от мен дали ще съществува тази дискусия.
Както казах по-горе- аз харесвам АК, не се опитвам по никакъв начин да кажа, че училището няма положителни страни, както и не съм казвала, че положителните мнения на пишещите тук са САМО лозунги.
Обаче на моменти- е прекалено ми идва. Чак пък толкоз! Заслугата за това е главно в твоите постове, Ежко.

Благодаря Ви за подкрепата миналата година- не един и двама ми припомниха, че са "страдали" с мен.
Спирам да пиша в темата.

# 363
  • Мнения: 7 665
Математическите задачи на изпита за АК изискват математически знания - както такива, от училищната математика, така и такива от задачи от математически състезания /като ЕК, ЧХ и др./, като вторият вид не се решават в общообразователните училища, но се решават в математическите такива. И именно затова децата от математически училища изкарват високи резултати на теста, който е основно математически. Дете, без математически знания няма шанс на този тест, каквито и способности за съсредоточаване и разпределяне на времето да притежава. Това е ясно като бял ден. И четенето с разбиране, което е 1/4 от иначе математическия тест, не може да промени това.
Ако теорията ти беше вярна, възпитаниците на ПЧМГ щяха да имат осезаемо предимство пред тези на СС, което не е факт.
Ежко, трябва да ти благодаря за евентуалното спестяване на едни 65К, защото благодарение на писанията ти тук тотално отхвърлям АК, а бая бях залитнала. Не е лошо да се спреш, правиш кофти реклама, честно! Идеално, идеалистично, превъзходно училище без никакви недостатъци, сериозно ли?
Ето ти едно доказателство, че поне част от постовете ти нямат покритие, предполагам можеш да сметнеш отношението 26/33 и 28/49 как е като процент:

# 364
  • Мнения: 5 425
Мария,

Едно сериозно предимство би се изразило в разлика в ПЪТИ.
Такава, каквато е разликата между училищата с подбор и тези без.
Независимо дали частни или държавни.

За твоите решения не мога да нося отговорност, следователно и не ми дължиш благодарност. Както и хората взели обратното решение. И тъй като целта ми никога не е била реклама на АК, не виждам проблем в това да пиша каквото мисля по въпроса.

# 365
  • Мнения: 174
Бих искала да задам конкретен въпрос за профилирането след 10 клас: как оценявате нивото на природоматематическите профили? Математиката се води принципно втори профил на всички ученици в АК (след английския), но доколко могат да наваксат избралите информатика или физика след като 2 години ще са с чувствително по-нисък хорариум от МГ, например? Нямам предвид състезателна математика, а едно добро равнище, подготвящо за университет.

# 366
  • София
  • Мнения: 16 510
1. Отговорите биха касали само учили по старата програма.

2. За кои университети и за какви специалности?

# 367
  • София
  • Мнения: 19 924
Цитат на: Ezhko

Как прецени, че постовете на толкова хора са само лозунги? Без да имаш техния опит в АК?
За н-ти път ще ти задам един и същи въпрос и за н- ти път ти пак ще баламосваш с познати учители,  директори и сие,  каквито всеки между другото има..
Защо по горната ти логика,  когато някой напише позитив за друго училище из форума,  при това базиран на собствен опит,  ти се чувстваш длъжен непременно да го настъпиш,  че не е така,  че детето му  с асансьор със скоростта на светлината слиза стремглаво надолу, а той,  милият,
не знае,   макар да нямаш този опит.. Кое на теб ти позволява да правиш такива заключения,  а на други - не?
  Изживяваш се нещо като образователно гуру, но далеч си,  да знаеш..
И да,  точно твоите постове звучат като лозунги,  съвсем друга е обосновката за плюсове/минуси на други потребители, затова ще се дистанцирам твърдо от обобщението на Перуанка за лозунги в темата по принцип.. Двама-трима само ги пишат, но ти си ненадминат и сред тях.

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 07:56 от пенсионирана русалка

# 368
  • София
  • Мнения: 5 449
Дано следващата тема да е по-нормална. Мисля, че постепенно сравнително редовно пишещите ще се откажат и да четат, и да пишат тук, освен за някоя и друга среща. Спокойна и хубава седмица.

# 369
  • Мнения: 5 425
Бих искала да задам конкретен въпрос за профилирането след 10 клас: как оценявате нивото на природоматематическите профили? Математиката се води принципно втори профил на всички ученици в АК (след английския), но доколко могат да наваксат избралите информатика или физика след като 2 години ще са с чувствително по-нисък хорариум от МГ, например? Нямам предвид състезателна математика, а едно добро равнище, подготвящо за университет.

Мога да отговоря за профил химия (избрания от големия син). Нивото е над необходимото за прием в който и да е университет (отново според опита на големия син).
Проблемът е, че благодарение на МОН, от сегашния 9-ти клас надолу, ще се учи съгласно концепцията за така нареченото двустепенно гимназиално образование. При което профилите добиват съвсем различен смисъл.
Докато преди профилът беше допълнителни и разширени часове по определен предмет, добавени към една широка и стабилна основа, сега профилът е по идея едва ли не учене само по определени две дисциплини.
Например математика и физика, химия и биология, история и български .... Материалът по останалите предмети се сгъчква в 9-ти клас. Малкият син ще отнесе последствията от поредните безграмотни експерименти на МОН.
Добрата новина е, че за разлика от МОН, в колежа обмислят последствията и начините за реакция колкото се може по-предварително. И информират родителите за направените изводи и предлаганите решения, вкл. на специално организирани срещи. Мисля, че и този път АК ще се справят с новосъздадените проблеми и ще предложат необходимото ниво на изхода.

# 370
  • София
  • Мнения: 16 510
Аз, за разлика от Ежко, смятам, че двустепенната гимназия има предимства -  по аналогия с А-levels във Великобритания. Дори в Щатите държавните училища имат два варианта на завършване на горната степен на гимназиалния курс (нямам представа за препи училищата как е).

# 371
  • Мнения: 5 425
Аз, за разлика от Ежко, смятам, че двустепенната гимназия има предимства -  по аналогия с А-levels във Великобритания. Дори в Щатите държавните училища имат два варианта на завършване на горната степен на гимназиалния курс (нямам представа за препи училищата как е).
Бих се съгласил, ако не беше побългарена...
В Щатите нещата се балансират с пререквизити и минимални кредити. Изборът е гъвкав още от първата година на гимназията и т.н.
Но този разговор е за друга тема.

# 372
  • София
  • Мнения: 1 776
В подкрепа на написаното от Prizma да споделя, че след като написах, че негативите на Колежа+високата такса са за предпочитане СПОРЕД МЕН пред негативите, които МОН-ските скудоумници трупат системно вече десетилетия в държавните училища, се отказах да пиша повече каквото и да било по темата. Просто със самонавиващи се или пренавити не ми се спори. Няма никакъв смисъл. Всеки си има тиква и си носи отговорността за решенията и предубежденията. Разбира се, и аз така. А и в съвсем личен ракурс си прецених, че всъщност е по-добре хора с подобен мироглед да не са част от Колежа. Това си е моето сектантско мислене на типа апологет на Колежа: виждам, че е зле, ма съм луда и давам луди пари за зле-то 😆

Хубава седмица на всички и дано се оправи дъжделивото криво време, че много мрачно напоследък.

# 373
  • На топло в неговото сърце.
  • Мнения: 3 472
Добро утро!Рано,рано сте яхнали метлата!Успешна седмица!

# 374
  • Мнения: 5 425
А дали още неориентираните не заслужават да чуят и другата гледна точка, Миленита? А за какво решение ще вземат впоследствие - тук съм на 100% съгласен с тебе.

Общи условия

Активация на акаунт