Американски колеж - шестнадесета тема

  • 45 000
  • 738
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 44
Не мога да разбера, защо въобще някой би кандидатствал, след като е събрал толкова негативна информация относно Колежа?!
След като имате толкова много резерви относно обучението, ми... училища много...
Аз за 7 мес също забелязах някои минуси, но поставяйки нещата на кантар, установявам, че плюсовете са много повече.
Споделям тук притесненията си и съответно получавам изключително полезни и адекватни съвети относно конкретни ситуации. През ум не ми е минавало да си преместя детето, просто с помоща на “по-опитните “ родители, в ход се решават проблемите... Не разбирам, защо трябва да се пише срещу училището с толкова негативизъм, особено пък от хора, чиито деца все още нямат никакъв опит с учители, съученици и ръководство. Ами не ги записвайте, тъкмо ще спестите някой лев...

# 241
  • София
  • Мнения: 4 100
Детето иска да остане в ПЧМГ засега. Simple Smile
На отворените врати в АК са ѝ казали, че щом се интересува от МАТ мястото ѝ не е там. Simple Smile


И аз бих казала същото. Колежът е чудесно училище, но към днешна дата няма нито един математик от ранга на Шаркова, Таня Стоева или Симеонов. А от такива хора, човек може да вземе много повече от знания, цял един мироглед. Ако пожелае, разбира се. Същото важи и за физиката и химията.

И още нещо - медалите по физика се дължат на наличието на специална тема, на която се явяват децата, които имат малко по-големи апетити.

И последно -  една задача на международната олимпиада по математика, където са общо шест, а не три, е също нищо. До колко може да бъде 'нищо' способността да успееш да решиш една такава задача....

# 242
  • Мнения: 5 425
EliG,

Боя се, че не можете да почувствате някои нюанси на дадения по време на отворените врати съвет. И друг път съм писал, че колежаните излизат с един лек недостатък - учтива арогантност.

Освен това мисля, че само в много редки случаи ролята на личността преобладава над ролята на системата. Което съвсем не значи, че в АК липсват личности. Но, може би, са по-скромни, или пък не приоритизират до такава степен състезателното начало?

# 243
  • Мнения: 9 488
EliG, защо коментираме "големи" личности само сред учителите по математика? Аз съм против обучението за състезания. Аз съм за запалването на интерес и самотоятелна работа, а дали ще отиде на състезание -все ми е тая. И интересното е, че при математик-физик може да му се мерне идеята за писане и да се престраши да си прати творението на състезание по творческо писане... защото иска са си махне капаците от очите и да види света отвсяка гледна точка, не само на "състезател по...". Вместо електив по физика, записва "Култира и философия на средновековния свят" и си учи сам и посещава консултации за АР, просто защото учителя е личност и увлича...
Ако някой иска профилирано училище за състезател по математика, без да му се отвлича таланра от единствената математика - АК не е неговото място. Много други (полезни според мен) неща ще му отвличат вниманието, ще му е интересно, но ще се налага да учи и за тях. Всеки с изборите си Simple Smile

# 244
  • Мнения: 1 550
Напълно вярно! Има примери на пишещи физици и обратно (нашия случай). Откриването на нови хоризонти и неподозирани влечения (да не казвам чак таланти) чрез средата, която създава колежа, е едно от нещата, които харесвам.
С малкия ми син обаче ме притеснява факта, че няма да се справи с БЕЛ и английски, а после и с прецизността и задълбочеността на подготовката по всички други предмети. Не е такъв и ако това се промени у него в Колежа, осъзнавайки, че не може да минава метър, ще е голямо постижение за цял живот.
Затова се колебая за него. Хем ми се иска, хем не ми стиска.
Той е категоричен обаче, че ще се справи!

# 245
  • Мнения: 9 043
Krassii , какво по-хубаво от това да имаш дете сигурно, че ще успее. Мисля,  че това е единствената правилна формула в живота. Ако пък чак толкова закъса винаги можете да смените училището.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 09:01 от Hope for Two

# 246
  • Мнения: 3 008
Каси,

Преди имаше някакъв закон, че ти се пази бройката,  ако си приет в държавна гимназия. Със сигурност имаше хора през годините минали по тази процедура, но не съм запозната и не знам дали още съществува.

# 247
  • София
  • Мнения: 2 814
EliG,

Боя се, че не можете да почувствате някои нюанси на дадения по време на отворените врати съвет. И друг път съм писал, че колежаните излизат с един лек недостатък - учтива арогантност.

Освен това мисля, че само в много редки случаи ролята на личността преобладава над ролята на системата. Което съвсем не значи, че в АК липсват личности. Но, може би, са по-скромни, или пък не приоритизират до такава степен състезателното начало?
Е как, хем скромни, хем учтиво арогантни?

# 248
  • Мнения: 1 550
Той по принцип винаги тръгва с голямата кошица и много надъхан и обещаващ си, че ей сега като седна, като изчета всичко,... Ама като започне... се отказва бързо, защото е трудно и изисква усилия. Ето това е нещо, с което не можах да се справя за 7 години в у-ще, защото системата го позволява. Позволява да минаваш между капките, да пропускаш уроци и пак да минаваш напред.
По наблюдения с каката, в Колежа не е така (ако целиш високи 6-ци, разбира се).
Иначе е там може да минеш с 4.50, но веднага лъсват пропуските.

Скрит текст:
Каси,

Преди имаше някакъв закон, че ти се пази бройката,  ако си приет в държавна гимназия. Със сигурност имаше хора през годините минали по тази процедура, но не съм запозната и не знам дали още съществува.
Я, нещо интересно! Може ли повече пояснения? Ако след 8-ми клас решим, че няма да я бъде и се преместим, му се пази мястото докато се върне ли?
Дали не ми е тъп въпроса Sad

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 11:25 от bubanka

# 249
  • Мнения: 5 425
EliG,

Боя се, че не можете да почувствате някои нюанси на дадения по време на отворените врати съвет. И друг път съм писал, че колежаните излизат с един лек недостатък - учтива арогантност.

Освен това мисля, че само в много редки случаи ролята на личността преобладава над ролята на системата. Което съвсем не значи, че в АК липсват личности. Но, може би, са по-скромни, или пък не приоритизират до такава степен състезателното начало?
Е как, хем скромни, хем учтиво арогантни?
Едното твърдение се отнася за учителите, другото за учениците.

# 250
  • Мнения: 3 008
Каси,

Не ти е тъп въпроса, така беше. Дано се включи някой запознат.
Ако не, питай "Дидева" на ЛС. Скромото ми мнение е, че тя познава най-добре образователните ни нормативи

# 251
  • Мнения: 6 318
Вярно ли е, че имало опции някой отличник да ти напише домашното срещу заплащане?

# 252
  • Мнения: 3 008
Вярно ли е, че имало опции някой отличник да ти напише домашното срещу заплащане?

Проблемът не е в домашното. Приемаме, че някой ти го е написал и то така, че програмата за разпознаваемост да не открие съвпадения за преписване ( освен точните науки).
Но домашните в АК не са самоцел. Какво правиш после в час. Как се справяш с теста, упражненията, заданията, груповата работа?
Поне преди нямаше шанс да имаш пропуск и той да остане скрит. Лъсва и ти си с гръм и трясък с усложнен живот.

Или на консултации, за да наваксаш, или ако са станали по-големи пропуски успеха така ти се срива, че отиваш на пробация.
При нас бяха 18 деца в клас. Учителите им знаеха и кътните зъби.
Не е невъзможно да си помогнат с домашно, но да си помогнат. Поне така мисля. А сега ще разкажат как е понастоящем.

# 253
  • София
  • Мнения: 16 510
Kassii, проблемът е, че сравняваш малкия с каката. Момчетата са малко по-инертни и по-късно се “събуждат” и започват да учат системно.

Импостър синдромът те спира.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 09:55 от Sharky*

# 254
  • Мнения: 5 425
Моите редовно бартеросват "частни уроци-as-a-service". Но идеята е да разберат повече, а не да (им) напишат домашното.
Казвали са ми, че когато обясняват нещо на друг, самите те почват да го разбират по-добре.

Общи условия

Активация на акаунт