Американски колеж - шестнадесета тема

  • 44 968
  • 738
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 3 008
От чисто любопитство.
Освен учител по спорт и музика, които не са нейтив ( Също по БЕЛ и математика). По какво учител не е нейтив и звучи странно на английски? По физика не са нейтив, но не звучат странно нито Чакърова, нито

# 316
  • София
  • Мнения: 5 449
Ако правилно разбирам, незадълбочаването абсолютно нито по една дисциплина, вкл.спорта, формира в децата качеството да правят избори!

В 9 клас по учебна програма имат по 2 - 3 учебни часа седмично физика, химия, география, математика, БЕЛ и биология. 2 часа са за втори чужд език, 2-3 за физическо и военно обучение, 4 часа са за история. Часовете за философия, музика, ИИ и ИТ съвсем са минимизирани. Горе-долу това е и в 10 клас. Материалът в учебниците е много. Предметите - десетки. Какво задълбочаване може да се очаква при такъв хорариум на това множество от предмети? Нека да си припомним,  че през април и май четири понеделници са неучебни. Предметите, изучавани в този ден, горят. Това е един месец без някои от тези предмети ...
За мен е важно това, че в часовете се преподава интересно, че се ползват различни средства на обучение /видеа, презентации,  reverse classroom/, че учителите са квалифицирани и коректни, че учениците активно участват в часовете, че има дисциплина и правила, че за домашно се дават различни задания, които развиват и тренират разнообразни умения и техники за работа и учене. За първа година сме се ограничили до една школа извън училище веднъж седмично. Досега, години наред, освен школа по математика, бяха включени и уроци по английски, и школа по български, и школа по химия в 7 клас. Без да сме се занимавали с школи по втори чужд език, физика или информатика. Задълбочаване с става с време и усилия, заделени за нещо - било на школа, било самостоятелно, било с повече часове по даден предмет, както в СМГ е с математиката, а в АК - с английския.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 18:56 от Prizma

# 317
  • София
  • Мнения: 16 508
Аз мога да отговоря за неперфектния английски - география, миналата година. Миналата седмица същата учителка засякох в голяма група нейтиви - оказахме се на връщане в един полет. Мисля, че ангийският ѝ значително се е подобрил, откакто се движи в тази компания.

# 318
  • Мнения: 6 312
Ох, олекна ми. В американскитс училища географията и без това не е почит, за съжаление.
Тролчето да попита -само 96% не ли малко, това по нашему 5,70 ли е?

# 319
  • София
  • Мнения: 16 508
Ами това е "заслужено" 4 по БЕЛ и всичко друго 6...За сравнение за заслужеността, на ДЗИ изкарват с 1-1.5 по-висока оценка. Моето обяснение е: неточно оценяване. Няма да уточнявам в кой от случаите Simple Smile. Нямам и намерение да напъвам младежа да става отличник по БЕЛ, ако иска, ще стане, не е  невъзможно, иска се редовно посещаване на допълнителните часове, той обаче го играе "haughty and mighty" (може би прилича на майка си?). Да си носи някой ден последствията за ненапъването.

АК не е мястото, където се изкарва лесно и с песен и без никакво учене лъскава отлична диплома, децата, които не го завършват и сменят с други училища масово "скачат" поне с 1-2 единици нагоре, включително в училища в чужбина. Същото беше едно време в моята гимназия, всеки випуск имаше по няколко души, които последната година се "изнасяха" за отлична диплома в другите "елитни" училища в града. Аз лично съм преценила, че са ни по-важни знанията, интересите и уменията за учене, които ще придобие в Колежа, за други родители други неща са важни - да си ги следват ...Има един анализ в икономиката, казва се conjoint или trade off. Който се чуди кое училище да избере, да почете малко повече за този анализ, ще му се проясни кой е рационалният избор. Ако изобщо  се стреми към рационален избор.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 19:58 от Sharky*

# 320
  • Мнения: 1 451
Тези дискусии "за" и "против" май са традиция по това време на годината. Наистина не разбирам, защо родители, които не са убедени,че дадено училище  е подходящо за детето им го пускат на изпит там. След което започват да обясняват как това училище има много негативи, повече от позитивите. Всеки родител , чието дете учи в АК е намерил за какво да учи там, а тези, който не са убедени, ами не ги записвайте просто. Гимназии колкото искаш, не е задължително да е АК.

# 321
  • Мнения: 6 312
Нямам годинка, ама предвид темата, това е нормално и е доста смислено начинание. Първо, в спора се ражда истината и, второ -много повече хора четат, отколкото пишат. За тях тази дискусии са много полезни. После се чудите що така кандидатите всяка година са повече.

# 322
  • София
  • Мнения: 16 508
Тhe "hype". Чета статистиката горе вляво на страницата на темата и буквално се ужасявам, за мен тя си е "вътрешнозаводска"...

Ако след толкова изписани думи сме успели да помогнем на някой да направи рационален избор, а не емоционален, всичко е имало смисъл.

# 323
  • София
  • Мнения: 1 184
Леле, след толкова "за" и "против" АК от мнения на  родители, вече ми стана истински интересно да прочета есе, написано от дете, ученик в АК, на тема "Защо АК е моето училище".
На много аргументи по темата се начетох тук, но са само от родители, а те вече започнаха да ми звучат малко като защита на бизнес план и обосновка за калкулиран ROI! Всички опити за изтъкване на минуси се парират.
Много хора тук се чувстват някак длъжни да оправдават разхода си за образованието на децата. Няма лошо- за да са образовани децата, всички ние бихме дали мило и драго. Разбирам патоса в защитния фланг, но АК не е извънземното училище и дилемите "за" и "против" на някои потребители са си основателни.




Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 21:48 от Peruanka

# 324
  • София
  • Мнения: 16 508
Нали и това препоръчахме: да оставят децата си да поговорят с настоящи ученици и да изберат...

Simple Smile В засада стоят родителите на резервите след 110. Всеки отказ е шанс за техните деца, та както се казва, всяко зло за добро. Буквално.

# 325
  • София
  • Мнения: 1 184
Да де, ама виждам дилемата у родители, чиито деца са приети! Simple Smile
Пп. Чак сега схванах футболната метафора ☺.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 21:30 от Peruanka

# 326
  • София
  • Мнения: 5 449
Всички опити за изтъкване на минуси се парират.

Минус за някой, който иска да учи интензивно математика, са малкото часове по предмета. В допълнение към това е и недостигът на свободно време, за да се компенсира малкия хорариум. За деца, които не искат да учат много математика, или за такива, които нямат нужда от много часове, за да се справят със задачите, обаче това не е минус.
За мен минус е натоварването - много са заети. Успокоявам се, че така ще са две години - 9 и 10 клас, после с профилирането трябва да е доста по-спокойно.
По-нагоре ги бях коментирала тези неща.

# 327
  • Мнения: 6 312
Гадно е да (имаш) избор. Българинът много ги мисли нещата и винаги го е страх да не се мине.
Пък на мен даскалото ми харесва, защото е по-различно. Не би ми пукало тази по география как говори английски, ще научи ли чавето физика на ултра ниво и прочие баналности. Важното е да работи и да е щастливо.

# 328
  • Мнения: 1 451
Лично мое мнение: ако съм приета в училището, в което искам да уча не мисля, че бих имала дилема.

# 329
  • София
  • Мнения: 16 508
Така е логично, но не децата плащат таксата...

Общи условия

Активация на акаунт