Американски колеж - шестнадесета тема

  • 45 014
  • 738
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 9 488
И още едно уточнение - ако детето ви е медалист, естествено, че за него не важат общите условия за прием в чужбина. Но моите деца са от обикновените и трябва да се съобразявам с това.
Мдааа, всички така мислят... да ама не! В щатите дето най-много гледат тези неща, номера миналата година не мина. (Не говоея за моя син, не е "медалист"). А за да пишеш есе е важно какво ще кажеш... и в СМГ успяват. Заради есетата само, не си струва АК. И ако според критериите на семейството, това не е мястото, значи вие сте си прави за вашето си семейство.
Аз не мога да се съглася нито за математиката, нито за химията, нито за физиката... но, щом такива наблюдения имате, ваши са си.
ПП: и за държавно училище считам, че имам същото право да имам претенции към преподаването. Те това работят, за това получават заплати.

# 301
  • Мнения: X
Но и СМГ има недостатъци и най-голямият от тях е че ако детето ще учи след това в чужбина, подготовката на АК е по-добра..

С какво подготовката на АК за следване в чужбина е по-добра от тази в СМГ? По последна информация:

"Но пък нашите ученици наистина отиват в най-добрите западни университети. Само за Оксфорд и Кеймбридж тази година имаме 38 кандидати, от които повечето бяха одобрени.   Освен във Великобритания, много отиват в добри университети в Швейцария, Франция и Русия. Те не робуват на стереотипа задължително за се учи в Англия. Отиват там, където е най-добрата програма за тях. За съжаление, наистина над 60 на сто отиват в чужбина. "

С оглед на това, че има две немски паралелки, предполагам, че част от учениците отиват да учат в Германия.

https://www.standartnews.com/mneniya-komentar/30-na-sto-ot-medal … detsa-378119.html
Само да вметна, че Германия не е спомената от СМГ и може би има защо,  в Швейцария, Франция и Русия най-вероятно (от контекста)  карат програми на английски, защото са съпоставени/противопоставени с Англия. А в общия случай в Германия ученето изисква ДаФ 4х4, което е много трудно за постигане извън ЕГ с немски език. Предполагам затова не е спомената.
Но не знам есето да е прерогатив на АК, и извън АК пишат есета, моят пишеше в училище и по български, и по немски.

# 302
  • София
  • Мнения: 5 451
И Холандия не е спомената, но ходят и учат и там /на английски/. Това какво е споменато и какво не, не е толкова съществено.

# 303
  • Мнения: X
И Холандия не е спомената, но ходят и учат и там /на английски/. Това какво е споменато и какво не, не е толкова съществено.
Да, в аспекта на "английски в чужбина" е така, но в контекста на "немски в чужбина" може би не е така предвид нивото по немски, с което се излиза от СМГ и това, което се иска за учене в Германия в добрите университети и хохшулета (С2) - ако има СМГ-ейци, които са го постигнали, е било със сериозни занимания навън, а не заради профила си в СМГ - просто не са достатъчно часовете по немски. Искам да кажа, че не бива да се разчита само на СМГ за ниво по немски,  което не прави СМГ лошо училище, напротив, просто да се има предвид.

# 304
  • София
  • Мнения: 5 451
Poppea, и английският не се дължи на часовете по АЕ.
Идеята е,  че децата отиват и учат в цяла Европа, някои и в САЩ,  не разбирам защо се счита, че за чужбина АК дава по-добра подготовка, ако се учи повърхностно, а по три основни дисциплини даже положението е плачевно. Всички тези 60%  някак са се оправили с есетата и надали всичките са медалисти. Та да пропилееш 5 години, мотивацията на детето и немалката такса заради едно есе за кандидатстване ми е непонятно.

# 305
  • Мнения: X
Poppea, и английският не се дължи на часовете по АЕ.
Идеята е,  че децата отиват и учат в цяла Европа, някои и в САЩ,  не разбирам защо се счита, че за чужбина АК дава по-добра подготовка, ако се учи повърхностно, а по три основни дисциплини даже положението е плачевно. Всички тези 60%  някак са се оправили с есетата и надали всичките са медалисти. Та да пропилееш 5 години, мотивацията на детето и немалката такса заради едно есе за кандидатстване ми е непонятно.
Prizma, английски на високо ниво извън училище се постига по-лесно, отколкото немски, от моя опит, но разбира се, че не е невъзможно за немския.
Това напълно го споделям. СМГ е топ училище, а заради едното писане на есе да предпочетеш АК не ми се струва разумно.

# 306
  • Мнения: 5 425
Много е трудно да обхвана цялата ситуация, освен това изказвам изцяло лично мнение. Системата е наистина американска с всички плюсове и минуси - по всичко се учи по малко без задълбочаване. Считам, че повечето учители не са на необходимото ниво, а когато си в частно училище и плащаш, може да имаш малко по-високи изисквания в тази посока. Колкото и да е невероятно, дори в спортовете я има тази незадълбоченост. Например, детето се записва за волейбол и е много доволно. НО волейбол има само първи срок.... Безумие, чакаме догодина, за да тренираме отново. Просто това ме шокира - от всичко, но по-малко. Е, може би детето ми не е толкова напористо и не прескача от спорт на спорт или не се натиска за великите кръжоци или както там им беше американската дума..
За да бъда обективна ще кажа, че има няколко наистина добри учители, с които сме се сблъсквали за тия три години там.
Системата е американска - факт. Има минимални изисквания, които могат да се покрият без много задълбочаване за петица. За шестица, особено висока такава, се изисква много работа и то свършена с желание.
Кой от двата начина ще избере ученикът, зависи единствено от него. Учителят е там за да напътства и при нужда - помага, а не за да налива с фуния в главата.
Предимството на тази система е, че позволява на колежанина да открие интересите си и да си организира времето съобразно с тях. При това - без да губи минималната общообразователна основа.
Недостатъците са два:
- Тъй като различните младежи имат различни интереси, е трудно да се класират линейно от най-добрия до последната дупка на кавала. Което действа дезориентиращо на ученици, мотивиращи се основно от статуса си в йерархията. Както и на такива родители.
- Изискват се високи нива на самостоятелност, себеосъзнатост и организация на времето. Което само по себе си изисква допълнителна работа, и то много.
Относно учителите: Цветкова, Куин и Хънтър по английски, Йънгс и Чакърова по физика, Двете сестри по информатика (според мен незаслужено пренебрегвани в коментарите - вършат невероятна работа, и това го казвам от позицията на професионалист в областта)… Мога още много да изброявам. Някой от родителите да може да каже че им липсва квалификация???

# 307
  • София
  • Мнения: 5 451
Ежко, нито един от изброените от теб учители не познавам Simple Smile Въпреки това считам, че тази година сме при топ учители. Дори се притеснявам за догодина, защото е ясно, че по всичко или почти по всичко ще са с други учители. В този ред да споделя, че учителят по история остава и следващата година в колежа! Супер много се радвам, макар да знам, че няма да е учител на детето ми.

# 308
  • Мнения: 9 488
Сравнявам с друга езикова гимназия (другото ми дете) - преки лични наблюдения, както и набори на големия и малкия ми син -СМГ, НПМГ, както и др.училища на техни набори, децата си споделят, а аз общувам с майките на чадт от тях.

# 309
  • София
  • Мнения: 16 510
Май масово не се схваща иронията в някои от постовете. Явно неделята не е била много почивна и се усеща като уморен петък.

# 310
  • Мнения: 5 425
Не знам защо, но усещам индиректна обида, че явно моето дете не може много да се ориентира и нагласи в тази невероятна американска система, да кажа, че до момента сме завършвали 9-ти клас и първи срок на 10-ти с пълно шест. Явно не сме последната дупка на кавала...
Нямам намерение да обиждам Вас или още по-малко Вашето дете. Споделям вижданията си, с намерението да бъда полезен.
По мое мнение завършването с пълно шест в АК не е необходимо. За разлика от активното въвличане в клубна дейност по желание.

# 311
  • София
  • Мнения: 5 451
В СМГ школите по физика и химия са достъпни за всички. По математика - зависи от учителя, но много деца ходят и на външни школи. Може би и по информатика има школи, достъпни за всички. Защо за медалистите да е по-добро обучението? Напротив, многото часове по математика за тях не са непременно толкова полезни, колкото са за децата, които не се занимават самостоятелно. Ако това върши изобщо някаква работа, има медалисти, които от СМГ се преместиха в колежа. Единици са, но има /виждам, че сред осмокласниците на колежа тази година е медалист от WMTC в Южна Корея, който в 5-7 клас учеше в СМГ/. Явно всичко е много субективно, но Вие поне имате лични впечатления и от двете училища и най-добре може да си изградите приоритетите и да прецените с кое може да направите компромис.

# 312
  • Мнения: 5 425
Защо толкова много ме нервира тази американска система от всичко по малко?
Предполагам, защото не подържа във Вас илюзията, че ако детето Ви изпълнява всичко, което му кажат, всичко с него ще е наред и успехът ще е гарантиран. Защото изисква да правите избори и да поемате отговорността за тях.

Защо постоянно всички домашни са на компютър?
Не всички, но повечето - такъв е духът на времето. Радвайте се, че АК не се влачи по инерция, а отговаря на предизвикателството.

Защо повечето учители имат ниско ниво на английски?
При положение, че за една трета от учителите английският е нейтив, а доста от другите са завършили висшето си образование на него, не мисля че констатацията Ви е точна.

Явно сме от различни планети след клубовете по желание са толкова невероятно важни.
Да имаш собствени желания и стремежи за мен е изключително важно. Да се научиш да работиш заедно с други за тяхното постигане, водейки ги или следвайки ги според обстоятелствата - това е критично умение. Най-вече на родната ни планета.

По повод минусите - писал съм и ще повторя: Училище се избира, според това какво искаш да получиш от него, а не от какво искаш да избягаш.

# 313
  • София
  • Мнения: 16 510
С риск да прозвуча като футболист, ще напиша: Както вече казах, колежът е само един етап, основа,  в името на следващата цел. Вашата колежанка поставила ли си е тази цел? Или Вие ѝ я поставяте? 

# 314
  • Мнения: 5 425
Ако правилно разбирам, незадълбочаването абсолютно нито по една дисциплина, вкл.спорта, формира в децата качеството да правят избори!
Не мисля, че ме разбрахте.
Върху кои дисциплини да се съсредоточи и доколко е избор на детето Ви. Учителите и училището са там, за да го подпомагат в направения избор, а не за да избират и решават вместо него. Детето Ви е във водещата позиция. Това изисква от него да води.
На примера на волейбола: как се включва в клуба по волейбол?

Разбира се, че говоря за учителите, които не са "нейтив", а те са мнозинството. Самото ми дете казва, че английският им е безумен, понякога трудно разбираем. Няма смисъл да се крият очевидни дефекти.
Английският език на големият син е повече от отличен. Никога не съм чул от него оплакване, че не разбира английския на учителите в АК, камо ли квалификации от сорта "безумен". Дали не пресолявате?

Общи условия

Активация на акаунт