Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 14 апр. 2019, 18:08 ч.

Първа кола. Тема 2

  • 2 314
  • 83
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 4 256
И аз се включвам, тъй като в момента разглеждам за първа кола.
Аз самата карах курсовете на Опел Корса 2007ма и ми беше що-годе окей, но аз съм си едра (и на височина, и на широчина), и ми трябва голяма кола (т.е., Полота, Микри, Яриси, и тем подобни отпадат моментално). Бях се засилила на Мерцедес А или B, но ми се оказаха малки старите модели (главата ми се опираше в тавана и предното стъкло ми идваше малко), а новите са твърде скъпи. Горе-долу заделям към 8,000лв за първа кола, но ще видим къде ще му излезе краят. Имам конкретни предпочитания, имам и някакви автомобилни познания, но въпросът е повече финансов на този етап. Ще чета темата, за да видя за някоя и друга подсказка. Wink

# 31
  • Мнения: 37
Включвам се и аз в темата. Все едно е правена за мен.
Ще следя с огромен интерес.
И аз съм се засилила за Пежо 206 бензин, но вие може и да ми дадете и други идеи. Simple Smile


Първата ми кола беше 206. Една година не ми създаваше никакви проблеми. Ноооо , като се започна всеки месец, я биалетка , ролка, гарнитура, бубина, глава, заден мост ... Е ,беше ми писнало . Затова изобщо не ти я препоръчвам.

# 32
  • Мнения: 2 091
Включвам се и аз в темата. Все едно е правена за мен.
Ще следя с огромен интерес.
И аз съм се засилила за Пежо 206 бензин, но вие може и да ми дадете и други идеи. Simple Smile


Първата ми кола беше 206. Една година не ми създаваше никакви проблеми. Ноооо , като се започна всеки месец, я биалетка , ролка, гарнитура, бубина, глава, заден мост ... Е ,беше ми писнало . Затова изобщо не ти я препоръчвам.
Аз карам пежо 206+, 2011 година, но е дизел. Като я взех, тъкмо и беше свършила гаранцията. Доскоро нямах проблеми, но вече започнаха, смених някаква ос, съединител, сега и носачи и тампони са за смяна. Но минавам много километри, служебна е. Иначе ми е удобна, лесно се кара, лесно се паркира, като цяло съм доволна.
За голфовете – карах голф двойка доста години, чувала съм, че бил най–голямата грешка на германците, защото не се разваля, но за тройките съм чувала лоши отзиви, не знам след това вече какви са пуснали.

# 33
  • София
  • Мнения: 755
Първата ми кола е БМВ Е36 318. Започнах да шофирам октомври месец. Един единствен път тръгнах с колата зимата и се върнах, защото тъкмо беше натрупало много сняг и се надцених. Иначе никакви проблеми нямам с колата. И зимата с хубави гуми и разум в главата може да се шофира. Въпреки възрастта и е страшно страна и евтина за поддръжка. С този бюджет можеш да си вземеш по нов модел.

# 34
  • София
  • Мнения: 1 038
Миналата година си взех първата кола. Имах определен бюджет около твоя, исках Опел Корса или Астра, но в крайна сметка мъжете в семейството надделяха и си взех Голф 5. Много съм доволна, макар че надвиших доста бюджета с прехвърляне и обслужване, което беше съвсем малко - смяна на масла и маншони и цялостната диагностика. Колата ми е 2008-ма година. Бях много скептична за Голфовете (заради пернишката им слава), но година по-късно ги препоръчвам с две ръце. Ако е с 2 врати, за 5-ца можеш да влезеш в цена около 5000-5500 лв. без обслужването. Аз държах да е с 4, да е черна и да ми харесва на външен вид, за другото се доверих на роднините, които разбират.

Последна редакция: чт, 18 апр 2019, 09:24 от malina_smile

# 35
  • Мнения: 7 041
За голфовете – карах голф двойка доста години, чувала съм, че бил най–голямата грешка на германците, защото не се разваля, но за тройките съм чувала лоши отзиви, не знам след това вече какви са пуснали.

Подчертаното е напълно вярно. Тройките също са много здрави, а и доста части от 2-ките стават и за тях. Моята първа кола беше Голф 3 и я скъсах от каране. Не съм я вкарвала в сервиз нито веднъж за ремонт - само за поддръжка. След него си взех Нисан Микра /от онези сапунерките/ - и тя беше много здрава. И на нея съм правила само поддръжка

# 36
  • Мнения: 544
Нисан Микра или Алмера препоръчвам на авторката, особено втората е желязна и евтина като разход и като консумативи. Също може да погледне Ситроен, читави колички са и не са скъпи.

# 37
  • Мнения: 1 184
Също може да погледне Ситроен, читави колички са и не са скъпи.

Всичко друго гледай само не и Ситроен....това е най големият боклук за мен. Един приятел оня ден бракува една Ксара Пикасо 2004 г.......след хиляди нерви и хиляди ...да хиляди левове за ремонти......за 3 хил я взе , ама и поне 3 хил даде по тоя боклук. Последно сдаде багажа съединителя и тогава вече го убедих да я хвърля на металекса и да си вземе нещо друго.

# 38
  • Мнения: 544
На всеки и с всяка кола може да се случи. Моят опит е с Xantia, която не ни остави 25г., докато не я оставихме ние, а сега заглеждам c4 и c5, въобще не са лоши - евтина поддръжка, малък разход.

# 39
  • Мнения: 44
Както вече са те посъветвали волксваген ауди групата са много добър вариант. За размерите, които търсиш разгледай Толедо, Леон, А3, класиката Голф 4 (петичката прескача бюджета), Фабия. Всички изброени ползват едни и същи двигатели, много са разпространени и лесно се намират части. 1.9 ТДИ 110к.с. е много пъргав и икономичен. Както всяка кола (особено дизел), която се кара основно в града се задръства и това веднага се отразява на мощността. Лошото е, че вече са на сериозна възраст....и километрите им са доста. Хич недей да вярваш на това, което е написано в обявите, едва ли има под 200К км.

# 40
  • Мнения: 316
Имам до 4000 лв за кола. Имам и да я обслужа. Карах курсовете на БМВ 318 99та година дизел. Не искам колата да е с по-малки или по-големи габарити. По-малки може, ама не много.
Ако искаш вземи си същото такова БМВ 318d - някоя фейслифтова (след 2001-ва) за тия пари не е трудно да се намери (примерно). Ако с времето започне да ти идва слаба сменяш ЕКУ-то и се превръща в 320d 150 к.с.  Wink Зимата (то пък една зима) слагаш задължително хубави гуми и нямаш ядове, в краен случай DSC-то ще помага.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 258
Имам до 4000 лв за кола. Имам и да я обслужа. Карах курсовете на БМВ 318 99та година дизел. Не искам колата да е с по-малки или по-големи габарити. По-малки може, ама не много.
Ако искаш вземи си същото такова БМВ 318d - някоя фейслифтова (след 2001-ва) за тия пари не е трудно да се намери (примерно). Ако с времето започне да ти идва слаба сменяш ЕКУ-то и се превръща в 320d 150 к.с.  Wink Зимата (то пък една зима) слагаш задължително хубави гуми и нямаш ядове, в краен случай DSC-то ще помага.

20-годишно БМВ дизел втора употреба за 4000 лева? Това не бих си причинил никога.
  П.П. Не е лошо поне малко да се мисли в перспектива - последните "нововъведения" покрай замърсяването на въздуха ще докарат нещата до там, че с 20- годишните коли ще може да се обикаля само по околовръстното:sweat_smile:

Последна редакция: чт, 18 апр 2019, 17:16 от Mунчо

# 42
  • Мнения: 2 900
На БМВ не са ли скъпи частите?

# 43
  • София
  • Мнения: 755
На по старите и масови модели не. Ако се вземеш 4×4 тогава излиза солено.

# 44
  • Varna
  • Мнения: 16 526
Имам до 4000 лв за кола. Имам и да я обслужа. Карах курсовете на БМВ 318 99та година дизел. Не искам колата да е с по-малки или по-големи габарити. По-малки може, ама не много.
Ако искаш вземи си същото такова БМВ 318d - някоя фейслифтова (след 2001-ва) за тия пари не е трудно да се намери (примерно). Ако с времето започне да ти идва слаба сменяш ЕКУ-то и се превръща в 320d 150 к.с.  Wink Зимата (то пък една зима) слагаш задължително хубави гуми и нямаш ядове, в краен случай DSC-то ще помага.
Това продухано БМВ да ми го подарят, не го взимам.

Общи условия

Активация на акаунт