Първа кола. Тема 2

  • 26 579
  • 389
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 338
Не съм карала друга кола и имав лични наблюдения. Самата истина е, че са едни от най-здравите коли. Имам жив пример как Опел, Рено, Ауди дори се чупят доста по-често.
Волтсфаген са здрави коли-имам впечетления и от тях.

# 61
  • София
  • Мнения: 2 917
Ами хайде тогава да преименуваме темата - Кой 20-годишен баварски отпадък за първа кола Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

# 62
  • София
  • Мнения: 1 338
На "баварския отпадък" едва сега му снемих някои оригинални части. Доста по-здрав е от новите коли-пък нека си е отпадък 🙃

# 63
  • Мнения: 15 459
Феновете но БМВ, Ауди и Мерцедес трудно биха сменили марката - факт. Всеки хвали това, от което е доволен. Аз лично имам опит с няколко марки автомобили / Фолксваген, Алфа Ромео, Опел, Нисан,  Ауди, Джип и Мерцедес/. Като изключим Алфата и единия Джип /защото съм карала два различни модела/ с другите не съм имала никакви проблеми. Освен редовната поддръжка, друго не съм правила по тях.
Мерцедеса ми е най ОК, но това ми е последната кола и имам вече опит, като шофьор. И нея не я препоръчвам за първа. След това ми е Аудито, след него Нисана - перфектен за първа кола, а след него Фолксвагена, който също е супер за първа кола, но е по-дървен и по-малко маневрен от Нисана

# 64
  • София
  • Мнения: 1 338
На мен важно ми беше да имам що-годе здрава кола и да не рабатя за нея. Такива примери имам доста. Как калата струва 1000лв., а собственика дава пари за ремонти през месец за нещо. Ака я бяхме продали като взехме новата кола изобщо нямаше да карам за първа кола БМВ. Бях доста наплашена за зимните условия с нея. Единствената причина да я карам беше, че я имахме и е супер здрава. Но да се има впредвид, че ММ е първи собственик в България и я е поддържал както трябва и не и е скъсал гъза от тъпотии и гъзареене, както масово се карат тези коли. Може би това е и причината да е толкова здрава и да не създава проблеми. Прави ми впечетление, че тези БМВ ако някой си ги поддържа и прави не ги продава. Масаво модела се продава едва закрепен почти за скраб, с взета душа.
Курсовете карат на един спортен Мерцедес А класа на няколка години. Нямам опит и не мога да кажя дървен ли е или не, но беше супер лесен за каране и многа удобен.

# 65
  • Мнения: 417
И аз заглеждам Корсите и по-специално новите.
Дали имате някакви наблюдения дали са читави? Става въпрос по-конкретно за автоматичните.
Simple Smile
Според мен, най-евтина поддръжка имат опелите. Години наред съм карала опел корса и бях много доволна. Сега карам пежо 206, 8-годишна е вече, но е служебна, кара се много и вече започнаха проблемите, все нещо има да се прави и да се сменя, но и не се поддържа качествено. ММ кара ситроен С3, определено не е моята кола, беше нова, вече стана на 10 години, но харчи 5-7 на градско и 4-5 на извънградско. Обаче ММ работи в сервиз и си я поддържа, но също казва, че най-здравите коли са дачиите, много рядко влизат за ремонт и карат по 200-300 000 км без да имат нужда от ремонти. Определено ако/когато си купувам кола, ще искам дачия или опел корса. А и двете марки не са и скъпи.

# 66
  • София
  • Мнения: 272
Моята първа кола беше VW Polo, карах я 3 години и ми служи вярно. Купих я за около 3000 лева и макар, че беше вече на почти 15 години и повече от 200 хил км, не съм давала пари за кой знае какъв ремонт. Е, след 3та година двигателят се скапа и просто прецених, че е по-добре да си купя друга, отколкото да инвестирам в такъв сериозен ремонт. Маневрена и винаги намирах място за пакиране.

# 67
  • Мнения: 17 972
И аз съм фен на Фиат, имали сме, никакви ядове

# 68
  • Мнения: 93
Здравейте, за да не повдигам стара тема пускам нова такава. Ето и линк към старата https://m.bg-mamma.com/?topic=1000836.675 .
Другата седмица ми е готова книжката в КАТ. Кола нямам. Имам до 4000 лв за кола. Имам и да я обслужа. Карах курсовете на БМВ 318 99та година дизел. Не искам колата да е с по-малки или по-големи габарити. По-малки може, ама не много. Да не е нещо от типа на Смарт или Нисан Микра. Дайте ми моля съвети, защото гледах вече 3 броя Пежо 206 и определено не е моята кола. Изнервих се от гледане на коли, а не съм започнала дори още. Иска ми се да е след 2000 год, да мога да изпреварвам спокойно при необходимост, да е с 4 врати, да харчи малко и да има евтина поддръжка. Възможно ли е?
За тези пари най-добрите коли са ваговете. Бора, Голф 4, Сеат Леон, Толедо. От бензиновите 1.8т и 1.6i, а от дизелите 1.9тди 101, 105 и 131к.с. Здрави са и с евтина поддръжка. Тойота Корола също си струва, но е малко по скъпа.

# 69
  • Мнения: 541
Здравейте!
Хубава тема сте отворили!
Изкарах книжка през 2017 година, от тогава да съм карала не повече от 10 пъти. И то все с известно притеснение. А искам да свикна и да знам, че при нужда ще  карам без страх. Има доста моменти, в които ми е нужна кола, а все трябва да търся някой за услуга. Все повече се замислям за собствена, на която се надявам, че ще свикна и ще съм спокойна. Но залагам бюджет не повече от 2 000 лв. По-скъпа и да искам, не мога да си позволя. Ще ми се да е малка кола, с четири врати.

# 70
  • Мнения: 1 418
Здравейте!
Хубава тема сте отворили!
Изкарах книжка през 2017 година, от тогава да съм карала не повече от 10 пъти. И то все с известно притеснение. А искам да свикна и да знам, че при нужда ще  карам без страх. Има доста моменти, в които ми е нужна кола, а все трябва да търся някой за услуга. Все повече се замислям за собствена, на която се надявам, че ще свикна и ще съм спокойна. Но залагам бюджет не повече от 2 000 лв. По-скъпа и да искам, не мога да си позволя. Ще ми се да е малка кола, с четири врати.
Може да видите Пежо 306 , успешен модел и здрав.
Аз да попитам има ли някой отзиви за Пежо 107/ Ситроен С1 около 2008 , 2010г.Много ли се чупят, как са на магистрала тези сапунерки?

# 71
  • Германия
  • Мнения: 3 421
А може ли да споделиш за какво са ти 4 врати като искаш малка кола? В смисъл имаш ли деца, често ли ще возиш някой? Аз карах кола с 2 врати до малко преди да родя и повече не са ми трябвали до тогава,  за това питам.

Иначе до 2000лв... Fiat Punto, Fiat Stilo

# 72
  • София
  • Мнения: 2 917
А може ли да споделиш за какво са ти 4 врати като искаш малка кола? В смисъл имаш ли деца, често ли ще возиш някой? Аз карах кола с 2 врати до малко преди да родя и повече не са ми трябвали до тогава,  за това питам.

Иначе до 2000лв... Fiat Punto, Fiat Stilo

И аз бих попитал същото. Добавям и Рено Клио към Фиат Пунто. Стило за 2000 лева ще е малко преди разпадане. Пък и цените на частите не са много като на Фиат. Имайте предвид и цената на първоначалното обслужване, както и купуването на поне 2 нови гуми. Идеалния вариант е два комплекта по 5 гуми с джанти - зимни и летни, ако колата притежава по рождение пълноразмерна резервна гума.

# 73
  • Мнения: 541
Мисля, че е по-удобно с четири, отколкото с две врати. Чисто от практична гледна точка.

# 74
  • Мнения: X
Две врати са напълно достатъчни за млад човек без деца.

Общи условия

Активация на акаунт