СЕДМИ КЛАС 2018/2019 - Тема 6 - за отличници!

  • 37 028
  • 739
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 18 043
Пак може да се "тълкува"..Пишеш си същите локуми - примерно теза за Ботев, в която определяш  Дунава като границата между родното и чуждото,  между реалността и мечтите и т.н внушения, без да упоменаваш тропи и фигури.

# 286
  • София
  • Мнения: 1 210
Пак може да се "тълкува"..Пишеш си същите локуми - примерно теза за Ботев, в която определяш  Дунава като границата между родното и чуждото,  между реалността и мечтите и т.н внушения, без да упоменаваш тропи и фигури.

Чакайте сега, аз нещо не разбрах. Ако посочиш изразните средства, грешка ли ще бъде или просто няма да ти дадат точки за това? Цяла година й е набивано  в главата на моята, че задължително трябва да разпознае и посочи изразните средства. Тя се справя добре с тях и очаквахме там да вдигне точките и сега ново двайсе. Офф вече взе много да ми писва. Да идва и да минава, щото вече нерви нЕмам.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 13:34 от jenap

# 287
  • София
  • Мнения: 18 043
Не мисля,  че някой може да ти отнеме точки за вярно назован троп или фигура,  мисълта ми беше,  че и без тях анализът може да стане.

# 288
  • Мнения: X
От отдавна се очакваше, че ги махат тропите и изразните средства. Слава богу, бих казала.

# 289
  • Мнения: 11 914
       Едва ли ще намаляват точки за тропи и фигури. При нас ,в училище, учителката по БЕЛ ги изисква. Според мен, теза без посочване на изразни средства е "беззъба", ама каквото ,такова.

# 290
  • Мнения: 48
Справочникът вече е издаден:https://bguchebnik.com/spravochnik-za-kandidatstvane-sled-7-klas … m_term=2019-05-07
Интересно дали всички тези промени в оценяването ще бъдат отразени в него.

# 291
  • Мнения: 21 455
Не мисля. Съдейки по описанието, в справочника няма нещо, което вече да не е публикувано на страниците на РУО, МОН, МК и съответните училища.

# 292
  • Мнения: 3 986
Но пък се дават точки за цялостност на тезата. Това ни връща към стара дискусия за това дали тезата следва да има увод и заключение и разноречивата практика на различните школи. Ако се оценява цялостност, при отпадане на изразните средства, ще следва да има поне едно изречение, което въвежда и едно, което завършва.

# 293
  • Мнения: X
Младежът иска да учи немски. Не иска френски, испански, компютри, НГДЕК, НПМГ. Английският му  е почти на Б2 от езикова школа.
Ако не се случат нещата както ги желае  предвид високите балове по тези училища  вие как бихте постъпили ?
- 35 СОУ пак с е с немски, но доколкото чета е компромисен вариант
или
- 2 АЕГ и евентуално курс за немския
Първо, бих оставила детето да си реши, да си подреди нещата според собственото си желание. В крайна сметка следващите 5 години от него ще се иска да знае нещата, които е избрал.
Относно това, защо питаме децата си какво искат - аз съм от тези, които не са питани, доста лоши последици има това за мен като цяло, считам го за тотално грешно. Но ти не питаш това, просто беше споменато в някои от отговорите.
Аз лично отдавам предпочитанията си на гимназии от първи ешелон, заради средата. По тази причина категорично смятам, че 1 АЕГ /или втора съответно/ е по-добре от 35-то СОУ с немски. Но при положение, че детето категорично иска немски, а не иска английски, ще си постави 35-то по-напред в класирането.

# 294
  • Мнения: 4 076
Извинявайте, тези нови промени в критериите за оценяване има ли ги някъде официално публикувани?
Имахме две официални информационни срещи - една в училище и една в школата, последната преди 2 седмици. Такава информация не достигна до мен.
Чудно ми е как променят критерии в последния момент.

# 295
  • Мнения: 722
И аз се чудя, може ли така да се променят критерии съвсем в последния момент, то моят убостник ще вземе 0 точки на тезата така..
За нови критерии на преразказа споменаха на информационната среща в школата, но за тезата никой нищо не е споменавал...макар, че някой изразни средства са отпаднали от учебния план...това отдавна го говорите...може би просто сега се „избистрят” нещата

# 296
  • София
  • Мнения: 1 210
Всъщност е наистина много възможно доста деца да получат 0т на тезата с новите критерии. Ако си се увлякъл в друга посока и не си посочил характерните клишета  или си говорил за клишетата по принцип в произведението, а не точно по цитата, ето ти едни 0т. В 3-4изречения е доста трудно да уцелиш точно по цитата исканото от МОН и докато досега можеше да се получат точки за назоваване на автор и произведение и пак да скалъпиш нещо, то сега дори и да си написал грамотна теза, може да се обзаведеш със "зерото" на така важен въпрос в теста.
Мен лично ме притеснява това, че няма да се дават точки за посочване на изразните средства. Нека да не се вземат точки, ако не си ги назовал, но ако пък си ги посочил правилно е справедливо да получиш бонус точка за това.
Това със сканирането и ровенето в йероглифите на черновата, въобще не мога да си го представя как ще стане. Почти всички деца пишат неразбираемо и драскат по черновата. Тя им служи като помощен лист да си отбележат нещо, да разсъждават. Така може да се окаже, че едни са облагодетелствани за сметка на други. Някой проверяващ да счете за вярно това в черновата, а друг не. Ето възможност за двоен стандарт. А дали абсолютно всички проверяващи по села и паланки ще бъдат запознати, ще спазват и ще се съобразяват с новите правила?

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 17:37 от jenap

# 297
  • Пловдив
  • Мнения: 553
И мен ме притесни това за тезата! Очаквахме поне половината точки за разпознаване на изразните средства в нея, защото той е много добър на това..

# 298
  • Мнения: 21 455
Пуснах една търсачка. Цитираният текст за оценяване на тезата присъства в критериите за оценяване на областния кръг на олимпиадата по БЕЛ за 8-10 клас.
Въпросът е:
27. Запишете в текст от 3 – 4 изречения какво е внушението на стиховете „силата, която вля у мене, / когато беше най-безсилна ти“ от стихотворението на В. Ханчев.

Критериите за преразказа са същите като тези от олимпиадата за пети клас, разлика има само в присъжданите точки. Между другото, нещо не ми излизат посочените сборове за първия и втория компонент на оценяване.

1.1 дава максимум 11 точки, а 1.2 - 3 точки, което прави общо 14.
2.1 дава максимум 6 точки, а 2.2 - 3 точки, което прави общо 9.

# 299
  • Мнения: 982
Всъщност 2.2 е 2 точки, но пак излизат повече.

Общи условия

Активация на акаунт