Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 28 апр. 2019, 22:56 ч.

Великобритания - Тема 78 Пролетно - Лятна

  • 18 155
  • 459
  •   2
Отговори
# 330
  • Мнения: 680
Момичета, кажете ми как е със записването за ресепшън, т.е. кога горе долу се подават документи, обикновено има ли отворени врати на училището, кога горе долу излизат местата? При вас по грубо колко деца са в клас, какво ги занимават, кога излизат навън, как се случва обяда? Имам още година, малката трябва да тръне другия септември, но искам да съм подготвена. Също, ако е имало градина към училището, пращали ли сте ги там? Сега гледам децата, които ще самтази есен ресепшън ходят в училще, какво правят там? Или кавото се свтите да ми споделите.

# 331
  • Мнения: 1 812
Момичета, кажете ми как е със записването за ресепшън, т.е. кога горе долу се подават документи, обикновено има ли отворени врати на училището, кога горе долу излизат местата? При вас по грубо колко деца са в клас, какво ги занимават, кога излизат навън, как се случва обяда? Имам още година, малката трябва да тръне другия септември, но искам да съм подготвена. Също, ако е имало градина към училището, пращали ли сте ги там? Сега гледам децата, които ще самтази есен ресепшън ходят в училще, какво правят там? Или кавото се свтите да ми споделите.

Документи се подават септември-декември предходната учебна година. Класиранията излизат април месец. Посочваш 3 училища по твой избор в района. Критерият е кой живее най-близо на пешеходно разстояние. Отворените врати вече училището ги обявява кога ще са.

Паралелките като бройка и като брой деца зависят от района и от политиката на училището. Нашето са 60 деца, т.е. документално 2 паралелки, но учат всички заедно в една стая. При приятели са в отделни стаи, при някои са и по 25-28 деца. При нас имат и 2ма помощник учители и всеки отговаря за група от 15 деца. В някои училища нямат или пък имат повече помощници.

Навън са поне 3 пъти на ден. Отделно имат и forest school. Но пак упира до училищната политика. Няма точен отговор на въпроса.

Денят е точно структуриран. Започват с оперативка на килима със собствената група и така за вършва. Имат в сутрешния блок една почивка от 15 мин за снакс и игра навън, както и още една такава в следобедния блок. От 12 до 1 им е обяда. До У3 обядват заедно и който свърши заминава в двора да играе.
В нашето училище детето избира в самия ден коя опция да яде + голям салатен бар. Не разрешават бъркане по чуждите чинии. Който не иска от столовата, нови храна от вкъщи, но по регламент какво да съдържа. При приятели е различно. Някои всеки петък избират какво да яде детето следващата седмица от наличните опции.

Заниманията в клас са различни - заедно всички деца, на малки групи, по двойки, индивидулани. Имат и един choosing time - детето само избира в кой кът да се занимава, но накрая всички са усвоили еднакво знание. Пак от училището зависи на какво ще се наблегне. Нашите много четат. Всеки ден се прибират с 1 книга за домашно. Моят има към 150 прочетени от началото на учебната година и отделно в края на деня учител им чете и анализират книгата. При едните приятели наблягат на писането, при други - на математиката. Домашните пак са индивидуални. При нас е всеки ден книга и всеки петък практично домашно по другите предмети. Някои нямат въобще. На други са им на онлайн платформа.

Страхотно ги занимават, чак им завиждам и искам и аз на училище. Когато започнаха темата за космоса, една летяща чиния се разби в стаята им, а извънземното се скри на тавана от стрях и им остави писмо с молба да му поправят чинията да се прибере. Всичко с рециклирани материали от училище, но децата строиха, видяха планетите нагледно, звезден прах, метеорити...въобще класната им стая беше неузнаваема и всички останали предмети се въртяха около тази тема. После учиха за замъци и от стари картони стаята стана замък с дрехи за преобличане, затвор, кончета за яздене. По математика целиха верния отговор със стрели/камъни като на турнир. Водиха ги в близкия замък нагледно. Четяха такива книги. Накрая урока завърши с кралски прием с всички екстри. Последно учиха за морските създания във водите в Южна Америка. Филмчета гледаха, стаята е като аквариум. В четвъртък завършиха темата с ходене на брега на лов за рачета и похапване на сладолед на плажа. При приятели нямат чак такива екстри. При някои е по-суха теория.

Моят беше в градината към училището 3 дни с 30те безплатни часа. Не само опозна цялото училище и свикна с всички привички там, но и почти всички деца се записаха в рисепшън и имат 10на нови. Коренно различно е всичко е от целодневната детска градина. С второто ще направя пак така. Само позитиви видях от това си решение.

На отворени врати не съм ходила. Офстед репортите също не бяха водещи за мен при избора. Това което гледам аз е какъв контингент посещават училището - в класа на моето има само 2 от местните циганета, чужденците сме единици, тези на помощи също. Родителите повечето са работещи и успоредно с това учещи, жунглиращи с много задължения и децата.

Комуникацията - добрата комуникация е ключова за всичко. На 5 мин от нас имам училище с много добър отзив, но нулева комуникация и от там родителите само са оплакват за всичко, все не са разбрали, нямат хубав отчет за децата и развитието им и т.н.

Как се субсидира училището - повече пари значи повече ресурси за децата, повече практически занимания,повече плодове и добра храна, повече извънкласни занимания и т.н.

Организацията - има училища с липсваща или смотана такава. Децата страдат, родителите също. Някои приятели като ми разказват съм ей така 😲 в лошия смисъл. При нас е толкова улеснена за всичко и с умисъл за децата и нас родителите.

Храната - нашето меню е страхотно, здравословно, децата няколко пъти на ден получават плодове и мляко, нямат сладкиши, забранено е внасянето на вредна храна, имат собствени готвечи. В същото време други училища имат лавка за боклуци или децата всяка седмица продават благотворително сладкиши. На някои менюто е бедно и гадно.

Има ли училището закуска и занималня до вечерта. Не гледам училища без такива, за да не се налага да търся допълнителни. Оставям и го вземам от сградата на училището, не от друго място или чайлдмайндър. В стария квартал имаше един клуб и той обслужваше децата.Някъде са с чайлдмайндъри.

Всичката информация я има онлайн. На мен местните групи са ми много от помощ, защото родителите разказват лични впечатления и най-вече за проблеми и отношението в определени училища. Сайта и ФБ групата на самото училище също много показват.

# 332
  • UK
  • Мнения: 3 863
Памперс, страхотно изчерпателна Simple Smile
Водят ги в училището, защото им правят транзишън дейс, запознават ги с учителите, класа, занимават ги с разни неща, забавляват ги, показват им какво ще правят на есен и децата са една идея по непритеснени и подготвени и си чакат с нетърпение началото на годината. Моята учи в същата градина към училището и беше изключително подкована, много е важно според мен.

# 333
  • Мнения: 1 192
Полезно инфо, но правилно ли разбирам, че моята както е на 3г4м трябва от септември тази година да избера училища? За да започне септември догодина? Мислех си, че трябва януари 2020. 😳
Тъкмо оправих градините и часовете, сега друга главоблъсканица, кога и как 😁

# 334
  • Мнения: 13
Здравейте , има ли някоя мама от Англия, която началото на седми  месец е пътувала с кола или със самолет И ако да искали ли са ви документ накъде ?

# 335
  • Мнения: 1 192
За пътуване с кола не знам, но всяка авиокомпания има различно изискване, трябва да видиш в самия им сайт. По принцип с бележка от лекар повечето разрешават да се лети до 36та, 38ма седмица.

# 336
  • Мнения: 1 812
Veggie, тази есен трябва да кандидатстваш.

dejie, при нас изкарват последните 3-4 дни от учебната година в класната стая и се опознават взаимно децата и свикват с учителите. При племенника учителките идваха на домашно посещение и после имаха някакъв ден всички деца заедно в училище.

Nikoletta, най-добре виж политиката на авиокомпанията, ако ще пътувате със самолет.

# 337
  • Мнения: 680
Памперс, хиляди благодарности.
Веджи, заедно ще сме, моята сега е на 3 и половина, бивот и здраве септември тръгва на градина към училище.
Когато избирахме градината, тази на която се спрях ми е буквално на 10 мин пеша и самото училище е академия. Като гледам доста деца ходят там и ме съм чула лошо. Друга опция ми е към английската църква, но градината не ми хареса толкова, училището не го знам. Там ме спира, това че двора им е много открит и е на нещо като хълм, голям ветрилник, а на моята малко и трябва и е с ларингит.

# 338
  • Leeds, UK
  • Мнения: 1 356
През 2016 на път от БГ за Манчестър с Easyjet кацнахме спешно на летище Франкфурт заради жена, на която й изтекоха водите. Не знам в коя седмица е била и какви документи е носела. Явно е било преждевременно. Седяхме 4 часа в самолета докато получим разрешение за излитане. Питайте компаниите и докторите  но аз лично не бих тръгнала бременна никога със самолет дори и да ми разрешат.

# 339
  • Мнения: 2 878
Как се субсидира училището - повече пари значи повече ресурси за децата, повече практически занимания,повече плодове и добра храна, повече извънкласни занимания и т.н.
...
Има ли училището закуска и занималня до вечерта. Не гледам училища без такива, за да не се налага да търся допълнителни.

Много увлекателно пишеш, Pampers. И на мен ми се прииска пак да съм ученичка.

Т.к. в тази тема има мами, преместили се в Ирландия, оставих тези два абзаца, за да допълня, че ако някой друг реши да се премести заради Брекзит на съседният остров - горепосоченото не се отнася за ирландските училища.
Т.е. ако държавата дава повече пари означава, че финансират семейства с деца на социални помощи. Училище с налична столова означава същото. Тези училища се водят с DEIS финансиране (Delivering Equality of opportunity in Schools). Иначе обр.с-ми са много близки, не само заради английският език Wink Четенето от 4 г възраст ми е любимо и винаги съм го отбелязвала като огромен плюс.

Извинявам се за отклонението.

# 340
  • Мнения: 1 812
Нем, разкажи малко повече, моля те. Интересно ми е.
При вас има ли от старата система с грамър скул? Да разбирам от написаното от теб, че нямате училища тип академии с частично собствено финансиране, така ли?

А щом няма столова, къде се хранят децата? Има ли ограничения какво могат да носят за обяд? Има ли я въобще тази строга регулация като тук за брой калории в порция, витамини, разнообразие, здравословно хранене и т.н.? От приятелка в Шотландия знам, че там не им е приоритет и в някои училища предлагат кофти храна.

# 341
  • Мнения: 2 400
Момичета, ползвали ли сте предплатени карти gohenry, имате ли впечатления? Чудя се на моят 13-годишен хубавец такава ли да поръчам или да ходя в банката

# 342
  • Мнения: 1 440
Точно. Има родители, които четат статистиките за училището преди да изберат (в Офстед рапортите), и по-точно какъв процент от децата вътре са с право на безплатен обяд в стола. Това им дава сигнал за средата, която се оформя, а и обяснява откъде са финансите на училището - дали от държавата или от родителите.

# 343
  • Истински се вижда само със сърцето.
  • Мнения: 8 785
Искате да кажете, че ако в училището има повече деца на безплатен обяд не е добре така ли, а ако това училище ти е кечмънт ериа може ли да се избере друго?

# 344
  • Мнения: 1 440
Искате да кажете, че ако в училището има повече деца на безплатен обяд не е добре така ли, а ако това училище ти е кечмънт ериа може ли да се избере друго?

Всички училища са добре и ако ти помагаш на детето и го подкрепяш за всичко в училище, то ще върви добре. Но голям процент (примерно 50-70%) деца на безплатен обяд в стола, означава, че 50-70 % от семействата са социално слаби, с ниски доходи или на помощи. А това е възможно да е показател, че те няма да помагат много на децата си, училището няма да е приоритет в домовете им. А това е възможно да означава, че класната стая ще е пълна с деца, които не напредват силно, не са амбициозни, не учат. А това може да понижи критериите в училището и т.н. Ако процентът е малък, то е обратното: родителите са с добри доходи, т.е. най-вероятно са учени хора и училището/образованието на децата им е приоритет. Това може да означава, че в техните домове ще се чете, пише, ще ходят на почивки, ще учат чужди езици и география в движение, ще има наети частни учителки да помагат по математика и т.н. Т.е. класовете ще са пълни с амбициозни деца. В среда на амбициозни и силни деца, 2-5 по-неамбициозни може и да прихванат от силната вълна. В среда на неамбициозни деца, незаинтересовани да учат, 2-5 ученолюбиви и стараещи се деца няма да се чувстват на мястото си. Разбира се, винаги има и изключения. В класа на дъщеря ми, имаше дете от Унгария, чиито родители бяха на бенефити, заради заболяване на бащата. Детето се учеше много силно и майката помагаше с каквото можеше. Но бяха единичен случай, де. Затова, много майки гледат този процент (белите, средна класа майки). И много родители предприемат местене на дома, за да попаднат децата в силни училища.

Ако сте около Лондон или в Лондон не знам дали имате шанс за по-далечно училище. Много деца, много чудо има тук и обикновено успяват само тези, които са най-близко до училището. Затова има и толкова голямо движение и всеки се бута да вземе дом до хубаво училище. Ако сте навътре в страната, там има по-малко деца и е възможно да кандидатствате за по-далечно училище като първи избор и да успеете. Пак в статистиките на училището (и Офстед рапорта) пише от адрес на какво най-далечно разстояние са приети деца. В амбициозната лудница, в която съм аз, тук цепят разстоянието до оградата на градинката. Малките училища са от най-далече 0.5 -1 миля разстояние. Гимназиите - 3,5 мили. Буквално всеки се е хванал за адреса си и не мърда. Но в района на свекърва ми в Корнуол няма деца и майките избират далечни, но по-добри училища.

Ти не се плаши от статистиките. Вярвай най-много на себе си. Ако ти е приоритет детето да се учи добре и да вземете най-доброто от английското училище, ще го постигнете. Учителите им са добре подготвени и като видят ученолюбиво и старателно дете, го поощряват. Ще успеете навсякъде.

Общи условия

Активация на акаунт