Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 30
Здравейте! Не съм сигурна дали темата е за тук , но все пак ще се радвам на отговори.
През 2017 година септември месец ми изтече договорът с Виваком. Бяхме в чужбина и получих няколко смс-а че е добре да го преподпиша или да избера нов такъв. СЛед като се върнахме от почивката се оказа че той е изтекъл и са започнали да ме таксуват на някаква си тяхна тарифа. Не получих обяснение каква е тя и тн. но сметката беше на стойност 120 лв. Писах опровержение и жалба,че няам как да знам защо са ми начислени и тн. Но те естествено я сметнаха за неоснователна. Обясних им ,че няма да платя задължението, прехвърлих си номера към друг мобилен оператор и така до днес.
Оказа се, разбира се ,че задължението ми е преврълено към колекторска фирма, която вчера ме потърси. Обясниха ми,че то е нарастнало до 158 лв. и трябва да го заплатя до срок 04.05, защото в противен случай ще бъдат предприети съответните действия.
При въпрос от моя страна каква се сметката на колекторската фирма, човекът от отсрещната страна на телефона ми обясни ,че мога да заплатя задължението си само и единствено на каса на Виваком... При въпрос от моя страна колекторите как ще разберат ,че съм си платила дълга към тях, ми обяснихна,че системите им били свързани и било важно да си пазя касовата бележка...
Консултирах се с адвокат, но той ми обясни,че за срок от 2 години задължението ми към тях доста малко е набъбнало, като се има предвид главницата от 120лв. Обясниха ми,че е редно да питам останалата час какът тип задължение е - лихва ли, обезщетение към колекторската фирма и тн. тн.

Има ли хора с опит в такава ситуация? Не ми се иска да стигам до запор и тн.
Единия вариянт е да внеса част от сумата сега ,а другата част после...тъй като са си 158лв...После обаче да не се окаже ,че не е трябвало ( тук съм информирана, че от момента, в който направя плащане започва да тече нов давностен срок от 3 години )

Благодаря Simple Smile

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 464
Здравей ще опиша моя случай,но към мтел.
Преди години се излъгах да изкарам две сим карти на доста близки хора с уговорка,че ще си заплащат сметките.Изкарах картите до момента всичко точно,че даже и единият човек изкарал още една сим карта без аз да знам,но това както и да е.Това се случва 2015г.Минава де време те спират да си плащат сметките и договорите се прекратяват от мтел автоматично,защото сметките стават 1200лв.Аз съответно незнам и един ден ми пристига писмо от районен съд в което пише да заплатя сметката в срок от две седмици или да пусна жалба.Това се случи миналото лято.В писмото пишеше че ако не заплатя в срок ще не осъдят и ще плащама разноски по делото и процент на ЧСИ.Заплатих сметката на следващия ден още и си помислих,че всичко е приключило,но НЕ.
Миналата седмица получих запор на дебитната ми карта и вчера е пуснато писмо до работодателя ми за запор на заплата...въпреки че съм в майчинство от 5 месеца...в писмото пише че ако не заплатя 1000лв(разноски по дело,гражданска такса и %ЧСИ) в края на месеца имам определена дата за изземане на лични вещи от нас....
въпреки че е платена тази сметка от мтел...

# 2
  • Варна
  • Мнения: 21 156
От 120 на 158 лв. Леко сте се отървали. В случай на мой близък, последна сметка за телефон (или последна вноска за изплащане на телефонен апарат, не знам кое от двете беше точно) от стотина лева беше скокнала на около 700, когато го информираха. Ние предпочетохме да заплатим всичко и да си спестим бъдещи разправии. С тия оправия няма. Ако аз бях на ваше място, бих плюла на тия 158 лв и да им ги платя. Вие си преценявате как да постъпите.

# 3
  • Azeroth
  • Мнения: 4 331
След изтичане на основният договор от една или две години, той не се прекратява, а става безсрочен. Все пак няма как изведнъж да отрежат потребител, защото договорът е изтекъл. Нито е коректно спрямо клиента, нито пък е изгодно за тях.
Т.е. предполага се, че продължавате да използвате услугите им и си дължите съотвените месечни такси. Безсрочният договор вече може да се прекрати по всяко време, без да се дължи неустойка.

Ако не сте ходили на място да прекратите договорът официално, не знам защо ви учудва, че им дължите пари.

# 4
  • Мнения: 30
След изтичане на основният договор от една или две години, той не се прекратява, а става безсрочен. Все пак няма как изведнъж да отрежат потребител, защото договорът е изтекъл. Нито е коректно спрямо клиента, нито пък е изгодно за тях.
Т.е. предполага се, че продължавате да използвате услугите им и си дължите съотвените месечни такси. Безсрочният договор вече може да се прекрати по всяко време, без да се дължи неустойка.

Ако не сте ходили на място да прекратите договорът официално, не знам защо ви учудва, че им дължите пари.

Мен не ме учудва.
Аз отидох и прекратих договорът си с тях още тогава и след това подадох въпросната жалба за неоснователно начислване на сума след изтичането му.

# 5
  • Azeroth
  • Мнения: 4 331
Явно ви е учудило, щом вече колекторски фирми са намесени. Не е било неоснователно. Ако си прочетете договора ще видите, че това се е случило според условията му.

# 6
  • Мнения: 2 675
Здравейте! Не съм сигурна дали темата е за тук , но все пак ще се радвам на отговори.
През 2017 година септември месец ми изтече договорът с Виваком. Бяхме в чужбина и получих няколко смс-а че е добре да го преподпиша или да избера нов такъв. СЛед като се върнахме от почивката се оказа че той е изтекъл и са започнали да ме таксуват на някаква си тяхна тарифа. Не получих обяснение каква е тя и тн. но сметката беше на стойност 120 лв. Писах опровержение и жалба,че няам как да знам защо са ми начислени и тн.

казвам ти веднага - отстъпките, които се ползват, важат за срока на договора. след неговото изтичане се начисляват стандартни такси за услугите. това си го пише в договора ви.
платете си, защото ако започнат да изпълняват принудително сумата може да насрастне в пъти.
 

# 7
  • Мнения: 30
Явно ви е учудило, щом вече колекторски фирми са намесени. Не е било неоснователно. Ако си прочетете договора ще видите, че това се е случило според условията му.

Да, да в последвие съм намерила договора и тн. Същината на въпроса е следната-
1-во
дали е основателно да правя плащане на 3 пъти за 2 месеца  ,за да внеса цялата изискуема сума?
и 2-ро - Аз сега на колекторите ли плащам тая лихва от 38лв...  на виваком ли или?

Това ми беше основното питане, защото ми се видя странно колекторите да искат да платя на каса на Виваком, при положение, че задължвението е прехвърлено към тях.
Освен това аз писмено никъде не знам защо плащам тея 38 лв, които са над основната сума. Ще направя едно плащане , което е основано но устно изискване по телефона

# 8
  • Мнения: 977
38те лева са лихви за просрочено плащане. Договора за цесията между кредитора и цесионера е търговска тайна и няма как да знаете какво е заплатено за прехвърлянето на задължението. Но са длъжни да ви издадат документ - какво ще съдържа може да ви каже само този който събира сумата.
Относно разсроченото плащане - говорете с колектора. Би следвало да може да разсрочите задължението срещу съответстваща цена

Общи условия

Активация на акаунт