През 2017 година септември месец ми изтече договорът с Виваком. Бяхме в чужбина и получих няколко смс-а че е добре да го преподпиша или да избера нов такъв. СЛед като се върнахме от почивката се оказа че той е изтекъл и са започнали да ме таксуват на някаква си тяхна тарифа. Не получих обяснение каква е тя и тн. но сметката беше на стойност 120 лв. Писах опровержение и жалба,че няам как да знам защо са ми начислени и тн. Но те естествено я сметнаха за неоснователна. Обясних им ,че няма да платя задължението, прехвърлих си номера към друг мобилен оператор и така до днес.
Оказа се, разбира се ,че задължението ми е преврълено към колекторска фирма, която вчера ме потърси. Обясниха ми,че то е нарастнало до 158 лв. и трябва да го заплатя до срок 04.05, защото в противен случай ще бъдат предприети съответните действия.
При въпрос от моя страна каква се сметката на колекторската фирма, човекът от отсрещната страна на телефона ми обясни ,че мога да заплатя задължението си само и единствено на каса на Виваком... При въпрос от моя страна колекторите как ще разберат ,че съм си платила дълга към тях, ми обяснихна,че системите им били свързани и било важно да си пазя касовата бележка...
Консултирах се с адвокат, но той ми обясни,че за срок от 2 години задължението ми към тях доста малко е набъбнало, като се има предвид главницата от 120лв. Обясниха ми,че е редно да питам останалата час какът тип задължение е - лихва ли, обезщетение към колекторската фирма и тн. тн.
Има ли хора с опит в такава ситуация? Не ми се иска да стигам до запор и тн.
Единия вариянт е да внеса част от сумата сега ,а другата част после...тъй като са си 158лв...После обаче да не се окаже ,че не е трябвало ( тук съм информирана, че от момента, в който направя плащане започва да тече нов давностен срок от 3 години )
Благодаря