Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 14 май 2019, 12:55 ч.

Дете със СОП

  • 323
  • 12
  •   1
Отговори
  • sofija
  • Мнения: 30
Синът ми ( 4клас) е “диагностициран” с дислексия и се води дете със СОП. Моите наблюдения са, че диагнозата е малко пресилена. Отпуснаха му помощ от ресурсен учител до края на 5 клас. Тогава ще се преразглежда “ правото на помощ” . Сега, на матурите искахме да си ядържи с другите деца, но ни отказаха, което леко ме притесни . Притеснявам се да не им слагат етикети на тези деца и по- късно след 7- ми клас да има проблем с кандидатствнето в определени гимназии. Умен е , не му се учи много разбира се като на всеки четвъртокластник. Показва добри резултати в училище  , има проблем понякога с концентрацията. Чудя се дали това натискане от страна на училището с тези диагнози  не е за пари. Знам, че  за такива деца училището получава в пъти повече средства . И дали след 5 клас да настоявам да прекратим това.

# 1
  • Мнения: 3 348
Сега, на матурите искахме да си ядържи с другите деца, но ни отказаха, което леко ме притесни .
Защо не го допускат до матура?

# 2
  • Мнения: 6 474
Допускат ги, само че не са с класа, а работят сами с РУ.

Mama_Nana отиди в раздел - Хронично болни деца и деца с увреждания. Там има много подобни теми, там са децата с - ХАДВ, дислексия, аутизъм и много други всички които са със СОП, там майките ще ви бъдат по-полезни от колкото тук.

От ресурсно подпомагане може да се откажете по всяко време не могат да ви задължат Peace . Иначе чак сега ли се стигна до това  newsm78 , обикновено такива проблеми се виждат още в 1 клас  Rolling Eyes . А сте права, че за тези деца идват пари към у-щето, но дали се прави заради това, никой не може да каже.

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 9 436
Всички улеснения, които ви се полагат са права, а не задължения. Можете да се откажете от тях във всеки един момент.

# 4
  • sofija
  • Мнения: 30
От 3- ти клас му е диагнозата, не е от сега. Просто днес на матурата имало заповед от директора да не се явава с другите деца , а с ресурсната в отделна стая. Не е  ли право на помощ от ресурсния , ако искаме , а не задължение ? И след 7- ми клас тоя директор да не издаде заповед , че не го иска в гимназията?!

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 9 436
Или приемате всички привилегии или отказвате всички. Не може когато както си искате. Ако искате да се откажете подавате отново заявление, минава пак комисия и пред нея заявявате, че повече не искате да ползвате улеснения.
Не може да издаде такава заповед и с нищо не му се отразява на дипломата от 7 клас ресурсното подпомагане, ако е по обща програма. Виж, ако е на индивидуална програма вече е друго.

# 6
  • Мнения: 6 474
Щом детето има СОП ресурсната помощ е задължителна, т.е. като откажете РУ отказвате СОП-а все едно.
И да, така се провеждат матурите на деца със СОП. Предполага се, че имат специални потребности - затова са сами да се концентрират по-добре , ресурсния учител е там да разяснява условия на задачи ако е нужно, както и времето за изпита е по-дълго.
Зависи детето на какъв план е и с какво оценяване  Peace , това го пише в документите които сте подписали за ресурсната помощ

# 7
  • sofija
  • Мнения: 30
Благодаря за отговорите, на общо обучение е , с нормални оценки . ( има 19т . на матурата по български )

# 8
  • Мнения: 6 474
Благодаря за отговорите, на общо обучение е , с нормални оценки . ( има 19т . на матурата по български )

В този случай, според мен няма от какво да се притеснявате  Peace

# 9
  • Мнения: 1 272
В класа на дъщеря ми имаше дете с дислекция и на матурите в 7-ми клас беше сам в стая с ресурсния учител. Времетраенето на матурата беше по-дълко май с половин час на първи модул. За втори не помня. Нормално е да е отделен, защото ресурсния учител му чете задачите на глас.

# 10
  • Мнения: 1 004
От 3- ти клас му е диагнозата, не е от сега. Просто днес на матурата имало заповед от директора да не се явава с другите деца , а с ресурсната в отделна стая. Не е  ли право на помощ от ресурсния , ако искаме , а не задължение ? И след 7- ми клас тоя директор да не издаде заповед , че не го иска в гимназията?!
Няма начин да се издаде такава заповед. Ако детето е със СОП и на ресурсно подпомагане, за НВО-то му се полага един допълнителен час за работа. Така че, няма какво да му навреди, но пък може да ползва споменатото от мен предимство.

А, Монца е писала преди мен.

# 11
  • Мнения: 3 348
Mama_Nana отиди в раздел - Хронично болни деца и деца с увреждания. Там има много подобни теми, там са децата с - ХАДВ, дислексия, аутизъм и много други всички които са със СОП, там майките ще ви бъдат по-полезни от колкото тук.
Благодаря, но моите деца завършиха. Просто ми беше странно, това решение. Едното ми дете е с проблеми, но не се възползвах от ресурсно подпомагане. Специално в 4 клас, матурата не е с особена важност. За детето ми, факта, че се яви наравно с всички и се справи много добре, му вдъхна увереност, че не е чак толкова различно. Надявам се разбираш за какво говоря.

# 12
  • sofija
  • Мнения: 30
Честно казано до известна степен се възхищавам на съучениците му. Никога, никой не му се е подигравал или да му е казал нещо обидно по въпроса. Или са много зрели да приемат “ различните” или просто не обръщат внимание. Аз всъщност исках да го видя как ще се справи в равни условия с другите деца, точно защото не са важни тези матури.

Общи условия

Активация на акаунт