Частни училища - информативна тема 27

  • 56 668
  • 844
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 7 683
Така беше, Пипи е права, но за сметка на това пък 80% от родителите зорлем бутат децата по всевъзможни курсове и състезания по математика. И оттук се получават драми и трагедии колко щеш. Децата, на които им се отдава, и без курсове и решаване до откат пак си влизат където искат, включително в СМГ. Лошото е, че поради масовата истерия, която се поражда от родителите, на курсове ходят и тези, които нямат нужда, за да не бъдат задминати. Порочен кръг.

# 646
  • Мнения: 184
Големи изненади поне за мен тази година. Кл.Охридски само 7 деца, Веда, Дорис Тенеди и Меридиан в челните места

Азбуки, КО, БШ са мноооого назад.....дори 119то е преди тях. В 10-ката има някои училища с изненадващи резултати като 107-мо напр.

# 647
  • София
  • Мнения: 16 549
107 не е изненада, то е следващото по "реноме" след СМГ в диапазона 5-7 клас от поне 15на години насам.

# 648
  • Мнения: 9 050
Големи изненади поне за мен тази година. Кл.Охридски само 7 деца, Веда, Дорис Тенеди и Меридиан в челните места

Азбуки, КО, БШ са мноооого назад.....дори 119то е преди тях. В 10-ката има някои училища с изненадващи резултати като 107-мо напр.

Интересно ми е какви са очакванията на част от потребителите.
За мен КО , БШ и Азбуки са с изключително прилични резултати.
В справката се вижда ,че училищата с подбор имат по-добри резултати от другите. СМГ, Св.София, ПЧМГ, 145 ОУ.
Тоест деца избрани с логически тестове и изпити се справят по-добре с учебният материал от останалите. До тук нищо учудващо.
Следват ги училища без подбор но все пак със заинтересовани родители. Да влезеш в 20 и 73, 107 беше мисия невъзможна, освен ако родителя не вложи цялата си енергия , зъби и нокти за да запише детето там.
ЧУ отново със заинтересовани родители без децата да блестят със заложби и деца не влезли в първите училища : Дорис Тенеди /нищо не знам за това училище/; Веда, КО, Мердиан 22 Еспа, БШ и Азбуки.

После следват по малко елитните ДУ и тези ЧУ с по-малко опит.

За мен частни училища който не са справили добре са : Банкерче със среден по математика 44,5 от 6 деца. Което значи че или всички са зле или ако три са висок резултат - 3 са с двойки. Което при клас от 6 деца не мисля ,че трябва да се случва. Куест- с още по кофти резултат от 30 точки.
Дрита : В много ниската част на средният резултат...

Последна редакция: чт, 22 авг 2019, 14:23 от Hope for Two

# 649
  • Мнения: 7 683
Хоуп, в КО, БШ и Азбуки има изпити. Дори в Азбуки изпитите били много трудни, тук родители споделяха какво високо ниво на английски искали, че май даже и да могат да пишат, не помня точно, на изпит за ПУК.

Но ти си права, тъй като випускът, който сега завърши 7 клас, е влязъл без изпити в тези училища. Те отскоро ги въведоха, може би от година-две. За другите работи, които си писала, съм съгласен.

# 650
  • Мнения: 9 050
Хоуп, в КО, БШ и Азбуки има изпити. Дори в Азбуки изпитите били много трудни, тук родители споделяха какво високо ниво на английски искали, че май даже и да могат да пишат, не помня точно, на изпит за ПУК.

Но ти си права, тъй като випускът, който сега завърши 7 клас, е влязъл без изпити в тези училища. Те отскоро ги въведоха, може би от година-две. За другите работи, които си писала, съм съгласен.

Имат изпити към днешна дата. Сегашните седмокласници не са избирани.
А високото ниво на английски е в друга посока. Двуезичното обучение, нещо на което залага и Златарски. Все пак часовете прекарани в училище са определен брои. И ако ги използваш за Математика е ясно, че ще имаш по-добър резултат на матурата по МАТ от тези които употребяват тези часове за Английски /примерно/.

# 651
  • Мнения: 5 425
ЧУ отново със заинтересовани родители без децата да блестят със заложби и деца не влезли в първите училища : Дорис Тенеди /нищо не знам за това училище/; Веда, КО, Мердиан 22 Еспа, БШ и Азбуки.
Бих внимавал с извода за заложбите.
Може би става въпрос за съвсем други амбиции?
А ако приемем, че е верен, какъв е изводът за нивото на преподаване?

Последна редакция: чт, 22 авг 2019, 15:07 от Ezhko

# 652
  • София
  • Мнения: 16 549
Guys, свалих си данните в csv.
ДЗИ по математика, 10 явили се и ср.успех 5.97. Четвърто място в страната при 13то на СМГ. Случайно знам равнището на училището в Златоград и равнището на децата, които учат там. Няма такъв смях.

ГР.ЗЛАТОГРАД      СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "АНТИМ І"      10   5,97

Последна редакция: чт, 22 авг 2019, 14:45 от Sharky*

# 653
  • Мнения: 184
Guys, свалих си данните в csv.
ДЗИ по математика, 10 явили се и ср.успех 5.97. Четвърто място в страната при 10то на СМГ. Случайно знам равнището на училището в Златоград и равнището на децата, които учат там. Няма такъв смях.

ГР.ЗЛАТОГРАД      СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "АНТИМ І"      10   5,97

И как става тая работа?

# 654
  • Мнения: 6 382
Е, това не е първи случай. Преди години пак в онези краища, май Кърджали, бяха избухнали така само за една година. И после пак се нормализираха нещата. Щото изтече инфо за проверка от МОН.

# 655
  • София
  • Мнения: 16 549
Винаги става по един и същи начин, и противно на очакванията, той не се казва частни уроци. Най-вероятно квесторите са били от единственото друго училище. А да не споменавам, че не само учителите от двете училища са роднини, ами и  абитуриентите  - на квесторите.

# 656
  • Мнения: 5 425
ЧУ отново със заинтересовани родители без децата да блестят със заложби и деца не влезли в първите училища : Дорис Тенеди /нищо не знам за това училище/; Веда, КО, Мердиан 22 Еспа, БШ и Азбуки.
Бих внимавал с извода за заложбите.
Може би става въпрос за съвсем други амбиции?
А ако приемем, че е верен, какъв е изводът за нивото на преподаване?


МолиМ да не ми вадите думите от контекста Simple Smile
Написала съм ,че училищата с подбор...правят такъв на базата на логическите задачи. Тоест децата са силни в това. Категорично считам, че едно дете може да е страхотно талант в в рисуването без да се справя с логика и математика и това не го прави дете без заложби. Или деца и родители без амбиции.

/Към днешна дата категорично считам ,че НВО в сегашният си вид не мери нищо/.
Разбрах те правилно. Но считам, че изпускаш елементи. Има деца с определено достатъчни "логически заложби", които просто не кандидатстват в СС, ПЧМГ, СМГ и сие. И не от липса на амбиции,а защото те и/или родителите им не искат. Вярно е, че не са мнозинство.

Последна редакция: чт, 22 авг 2019, 15:11 от Ezhko

# 657
  • Мнения: 7 683
Какво да ви кажа, съгласен съм с последните постове на Ежко, особено с това, че НВО не мери всъщност нищо. Все повече съм убеден, че е така.

# 658
  • София
  • Мнения: 10 825
Айде сега, не мери нищо. Мери, разбира се. Може и да не е универсален маркер-измерител на интелект, способности, умения, капацитет и най-вече критична мисъл, но пък то няма и нужда да е. То пък ако някой измисли подобно нЯщУ, което да може да измери, претегли и оцени  всичко за всички направо да го направим вселенски министър на образУванието и да приключваме всякакви подобни теми. Stuck Out Tongue Closed Eyes НВО е някакъв репер ако не за друго, то поне за средата, в която ще "плува" детето в следващите няколко години на обучението си в съответната степен.

# 659
  • Мнения: 6 382
И ако този репер е траен в годините и не шари надолу-нагоре в класацията е още по-говорещ. И като към него прибавиш и резултатите от едно-две състезания(не само по математика)  съвсем можеш да си направиш изводи. Например за мен Любословие много говори. Дори само от факта кои известни училища не участват и ги съпоставя с резултати по български на НВО. Wink

Общи условия

Активация на акаунт