СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 86 975
  • 847
  •   1
Отговори
# 690
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Тинкърбел, не е свързано с твой пост, а с това мнение на друг потребител : "Моето дете в 5-7 клас ще научи един език за програмиране. Следващият ще научи за месец, а след това едва ли език за програмиране ще му отнеме повече от седмица. ".
Смятам, ще се съгласиш, че така казано, може да хвърли родителите в някакви очаквания, в контекста на обучението 5-7 клас.
Да, написах същото като теб - учат се базови неща, основи. Дали по най-подходящия начин за всички деца,  е друг въпрос.
Впрочем, ако децата са почнали в 3-4 клас с визуално програмиране, ако са ползвали там алгоритми, цикли, масиви и функции, дори да не са ги наричали точно с тези имена, смятам че ще имат добра основа за 5 клас и КМ в СМГ.

# 691
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Пропуснала съм мнението на този потребител. Доста смешно и наивно е.

# 692
  • Мнения: 2 993
Обаче изглежда не е само до учител,както мисли (основателно, и по мое мнение!) випускът,завършил 6 клас, щото верно Рачева не преподава на випуска, завършил 7 клас.

# 693
  • Мнения: 433
В гимназиален етап разликата в нивата на децата е още по-осезаема. Голяма част години наред са посещавали курсове, имаме медалисти от състезания и олимпиади. И няма драми.

То в гимназиален етап драми почти няма, не че всичко е наред, но децата вече се оправят сами, а те за разлика от майките не драматизират. Показателно е колко майки от гимназиален етап пишат и колко от 5 до 7 клас

# 694
  • София
  • Мнения: 434
Здравейте,
моето дете завърши седми клас сега. Иска първо желание СМГ. Дали ще му стигне бала е друг въпрос.

Интересувам се, класовете , които вече са формирани  в периода 5-7 клас остават заедно и в тях допълват нови деца или новите деца са в отделна паралелка. Разбира се , отчитам факта , че има два езика.

Размислите ми са по-скоро успяват ли новите деца да се интегрират към вече създадени стари класове.

Ще съм благодарна ако споделите лични впечатления.

Благодаря предварително.

# 695
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Нормално е да няма драми, когато сам си направил избора на профил в 8 клас. Би било странно да влезе родител или ученик и да пише срещу нещо, което съзнателно е избрал.
В 5-7 клас е друго. Там профилиране няма и е общообразователно училище, с математическа насоченост. Родителите масово не са знаели какво седи зад предмета "КМ", за което се подписват, без да имат информация за учебен план и съдържание. Още повече, че би било правилно да го нарекат Информатика, след като тръбят че готвят деца за състезания и Олимпиади по информатика и реално преподават такъв материал. Олимпиада по КМ няма. Нали така?

# 696
  • София
  • Мнения: 3 731
А аз защо знаех? Сигурно защото не ме беше срам да попитам портиера.
Дали ако напишат информатика няма да е пак същото? Тогава ще се окаже, че някои родители не правят разлика между информатика и информационни технологии. Ще се окаже, че са мислили, че едното е по-префърцунена форма на другото. Тогава отново ще ги преименуваме на "Създаване на софтуер" и "Работа с готов софтуер". Няка някой да помогне за думичката софтуер, че май и тя не е понятна на всички.

А къде-къде по-лесно би било с една звездичка да добавят бележка "Не подписвайте нещо, ако не го разбирате". Но всеки възрастен знае, че не трябва да подписва нещо, което не разбира. Предполага се, че знае. Значи бележката е излишна. Ако попитаме родителите, дали искат децата им да се научат да програмират, какво ще кажат? Колко ли са тези, които не искат децата им да се научат да програмират, но подписват без да знаят какво? Вие от тях ли сте?

# 697
  • Мнения: 7 689
Мислиш ли, че е нормално информацията да е "от портиера"? И как да съм сигурна, че той е наясно какво точно се учи?
Валя, циклим!
Нека има км или информатика или както си искат да му викат в пети клас. Но нека е на достъпно ниво. И нека има възможност след края на 5ти клас детето да има избор дали да продължи да се мъчи още 2 години с нещо непосилно за него или да продължи да надгражда и да цъфти в програмирането. Децата са различни. И този неприязън и враждебност към децата, които не разбират км за мен е необясним. Наистина не те разбирам. Не разрешаваш да споделяме, че имаме проблем ли? И да се опитаме да говорим за него като крачка към решението му. Защото да се мълчи и търпи не е добре за N брой деца, които по статистика за нашия випуск са точно половината випуск.

Последна редакция: пт, 03 юли 2020, 14:59 от maria77bg

# 698
  • София
  • Мнения: 3 731
Е сега “неприязън към децата”. Кое те наведе на тази мисъл? Или някъде казах, че не искам да се дава право на избор?

Моето мнение е, че на всички деца, които имат поне малко абстрактно мислене, трябва да се даде шанс да се запознаят с програмирането. От тази гледна точка КМ не е по-лошия избор.

Тук се обсъждаше избора преди пети клас, а не след пети. Предупреждават се родителите на новозаписаните деца. След пети вече всеки знае какво е КМ и какво иска да учи детето му. След пети клас няма неинформиран избор.

А преди пети аз не съм убедена, че родителите не знаят какво подписват. Според мен много от родителите искат детето им да пробва програмирането. Или поне много от тези, които нямат по-голямо дете в гимназията. За другите изборът не е насляпо.

Ако се преподава бързо КМ, значи трябва да се намали темпото. Ако има проблемен учител по КМ, трябва да се реши това (не познаеам учителката и не зная какъв точно е проблемът там). Ако е проблемен С++, да се смени с каквото е модерно.
Аз не мога да си обясня как 50% от децата в СМГ няма да могат да се справят с програмирането, докато в другите училища няма такъв проблем. Всеки случай не смятам, че проблемът е в децата. Още по-малко тая неприязън към децата, които няма да изберат КМ. КМ трябва да е от развлекателните часове, както е бил и до 4 клас.

Не искам да се крие проблема. Напротив. Искам да се реши. Като заменим км с ит, но запазим проблема, след една година и ИТ вече ще е нежелан.

А вместо това, се дават съвети родителите да избират ИТ преди 5 клас. Защото там имат избор. Ако съветите се дават за след пети клас, тогава всеки родител познава детето си и знае какво избира. Ако след пети клас има избор, тогава няма проблем, нали. А ако няма - тогава за какъв избор се говори. И пак казвам, аз не съм за това да няма избор. Аз съм единствено против КМ да се обрисува с най-черните краски. Все пак половината деца го избират и след пети клас.

Нека не се крие проблема. Но ако поставим на входа знак “Внимание! СМГ има проблем с КМ!” това ще реши ли проблема?

Ако идеята е да се предупредят родителите на бъдещите петокласници, че след пети клас трябва да се борят за право на избор - ОК. Макар че опитът показва, че те след 5 клас си го знаят. Ако идеята е да можем кажем “Предупредихме Ви” - няма смисъл. Ако знаете как да се попълнят заявленията така, че след пети клас децата да могат да изберат какво да учат, ще е полезно. Ако съветите са да предопределят избора, то това не е право на избор.

Съжалявам ако съм създала впечатление, че имам някакви негативни чувства към дете. Или ако някой е останал с впечатлението, че не искам да се дава право на избор. Или че не искам изборът да е осъзнат.

# 699
  • Мнения: 7 689
Скрит текст:
Хич не ми се дъвче едно и също по 100 пъти. Но имам въпрос по твърдението ти как 50% от децата в смг не се справят с км, а в другите училища няма такъв проблем. Кои са тези други училища, в които се учи С++ от пети клас и всички се справят? И кога и къде км се е учило до 4 клас, та чак е бил от развлекателните часове? Сегашният 4-ти клас е първият випуск, който учи км и то Скрач, а не с++.
Защо мислиш, че има проблем с ИТ и е нежелан? За 2 години такъв проблем не се появи. Всички го учеха с интерес. Дори след 6-ти клас от км дойдоха още деца в ИТ.

Аз спирам да дълбая. Намирам го за излишно. Горните въпроси са риторични.

Днес беше изпращането на 7-ми клас. Много емоционална и хубава церемония. Вече съвсем официално нямам дете в смг. Бяха хубави 3 години. С нормалните за всяко училище тук-там трудности, но като тегля чертата виждам само положителните неща. Същото чух и от детето ми днес да го казва на церемонията. Ако се върне времето назад, пак бих избрала смг за прогимназия. Пожелавам безброй хубави мигове на всички, които станат/останат част от смг!

# 700
  • Мнения: 4 585
maria77bg,честито на осмокласничката! А всяка година ли се избира КМ или ИИ или само в 5 клас за 3 години нпаред?

# 701
  • Мнения: 7 689
Всяка година.

# 702
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Аз не видях някой да пише на родителите какво да изберат. Но може и да съм пропуснала някой пост.
Мария, успех на детето в новото училище и е хубаво, че тръгвате с добри емоции.
Моят син също не е вече част от СМГ и мога да кажа, че също си тръгва с хубави емоции.
Успех на следващите СМГейци!

# 703
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Мария, АК ли е новото училище?

# 704
  • Мнения: 7 287
Моят син също не е вече част от СМГ и мога да кажа, че също си тръгва с хубави емоции.
Хм? Не е ли бъдещ седмокласник синът ти? Или пък времето лети толкова бързо?

Общи условия

Активация на акаунт