Отговори
# 405
  • Мнения: 204

За 6-та задача, се чудя дали е вариация или комбинация, че аз нищо не разбирам по алгебра..
А 7-ма задача мисля че е 33, но какво ще рече “никои три”
В зад.7 "никои три (от точките) не лежат на една права" означава, че броиш всички възможни комбинации на 2 от дванайсетте елемента (точки)  Simple Smile Всеки две точки еднозначно определят права и не ти се обърква броенето от някои 3 точки лежащи на една права...
Да разбирам така:
Комбинация от дванадесет елемента от трети клас е 66?
Благодаря!

# 406
  • Мнения: 303
Малко помощ и насоки за 5.клас ребус:
ХОД.ХОД=ПРЕХОД

# 407
  • Мнения: 19
Все още се надявам някой да види задачата, за която помолих Hug
Много моля за помощ за следната задача:
При деление на едно естествено число на 47 се получава остатък 5, при деление на същото число на 62 се получава остатък 6, а при деление на същото число на 79, се получава остатък 9. Кое е това число?

# 408
  • Мнения: 204
Все още се надявам някой да види задачата, за която помолих Hug
Много моля за помощ за следната задача:
При деление на едно естествено число на 47 се получава остатък 5, при деление на същото число на 62 се получава остатък 6, а при деление на същото число на 79, се получава остатък 9. Кое е това число?
8 не е ли?
Поправям се! Не е 8, защото при 62 е много далечно числото от другите... Има ли отговори отзад на сборника или на учебника за тази задача?

# 409
  • Мнения: 19
нямам отговора, съжалявам

# 410
  • Мнения: 8 030
Все още се надявам някой да види задачата, за която помолих Hug
Много моля за помощ за следната задача:
При деление на едно естествено число на 47 се получава остатък 5, при деление на същото число на 62 се получава остатък 6, а при деление на същото число на 79, се получава остатък 9. Кое е това число?
За кой клас е това?

# 411
  • Мнения: 204
нямам отговора, съжалявам
Интересна задачка, утре ще си поиграя на работа да я реша!

# 412
  • Мнения: 19
Все още се надявам някой да види задачата, за която помолих Hug
Много моля за помощ за следната задача:
При деление на едно естествено число на 47 се получава остатък 5, при деление на същото число на 62 се получава остатък 6, а при деление на същото число на 79, се получава остатък 9. Кое е това число?
За кой клас е това?
За пети клас ..Cry

# 413
  • Мнения: 2 865
Все още се надявам някой да види задачата, за която помолих Hug
Много моля за помощ за следната задача:
При деление на едно естествено число на 47 се получава остатък 5, при деление на същото число на 62 се получава остатък 6, а при деление на същото число на 79, се получава остатък 9. Кое е това число?
За кой клас е това?
За пети клас ..Cry
Да...повярвахме ти...Wink
И от кой сборник или олимпиада?
Решава се със система от сравнения, но това къде го преподават в 5 клас, че и с големи числа е този пример?

# 414
  • Мнения: 19
Arizona, не съм искала да заблуждавам никого. Изпратиха ми условието като снимка на телефона с молба да я реша. Аз не можах.
И потърсих съдействие тук във форума.
Не съм разпитвала нито откъде е, нито защо им е на мойте познати. Ще се радвам, ако мога да им услужа с решение, пък и на мен самата ми е любопитно. Извинявам се, ако досаждам

# 415
  • Мнения: 917
Все още се надявам някой да види задачата, за която помолих Hug
Много моля за помощ за следната задача:
При деление на едно естествено число на 47 се получава остатък 5, при деление на същото число на 62 се получава остатък 6, а при деление на същото число на 79, се получава остатък 9. Кое е това число?

Отговор: Всяко число от вида 47.62.79m + 144 342, в частност 144 342.

Решение:

Търсим цяло число N, за което съществуват цели числа a, b и с, такива че
N = 47a + 5 = 62b + 6 = 79c +9.

От 47а + 5 = 62b + 6 получаваме, че a = (62b + 1)/47 = 1 + (15b + 1)/47 и следователно, числото (15b + 1)/47 е цяло.

Тогава и числото 3(15b + 1)/47 = (45b + 3)/47 = (47b – 2b + 50 – 47)/47 = b – 1 – 2(b – 25)/47 e цяло, откъдето 2(b – 25)/47 e цяло, т.е. b – 25 се дели на 47. Следователно, b = 47k + 25, където k e цяло число.

N = 62b + 6 = 62(47k + 25) + 6 = 2914k + 1556 = 79c + 9.

Получаваме c = (2914k + 1547)/79 = (37.79k – 9k + 20.79 – 33)/79 = 37k + 20 – (9k + 33)/79 и следователно, числото (9k + 33)/79 e цяло.

Тогава и числото 9(9k + 33)/79 = (81k + 297)/79 = k + 3 + (2k + 60)/79 = k + 3 + 2(k + 30)/79 е цяло, т.е. (k + 30)/79 е цяло или k = 79m + 49, за някое цяло число m.

N = 2914k + 1556 = 2914(79m + 49) + 1556 = 47.62.79m + 142 786 + 1556 = 47.62.79m + 144 342.

При m = 0, получаваме N = 144 342.

Действителнo, 144 342 = 47.3071 + 5 = 62.2328 + 6 = 79.1827 + 9.

# 416
  • Мнения: 19
Много благодаря, Ant12! Hug
И аз го мъчих като диофантово, ама нещо се оплетох в коефициентите, а и си мислех дали не е нещо с досещане, нестандартно..
Благодаря още веднъж!

# 417
  • София
  • Мнения: 673
Здравейте!  Имам една задача, на която реално знам отговора , но не мога да направя формулата, за да я обясна на дъщеря си. Задачата е за 4-ти клас от математическо състезание. Моля, ако може,  да ми помогнете. Ето и задачата:

София казала " Днес съм точно 3 пъти по-голяма отколкото бях преди 6 години". След колко години тя ще бъде 4 пъти по-голяма, отколкото е сега?

# 418
  • Мнения: 5 160
Преди 6 г. - х
х+6=3х
х=3 г.

9+х=4.9
х=27

# 419
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Малко помощ и насоки за 5.клас ребус:
ХОД.ХОД=ПРЕХОД
625х625=390625
Ама не питай как стигнах до тук. С леко налучкване...
Общо взето Д = 1, 5 или 6, защото само те, умножени със себе си дават число, завършващо на същата цифра.
После се сетих, че 25х25=625 и от там 625х625=390625.

Общи условия

Активация на акаунт