Отговори
# 510
  • Мнения: 8 074
в СМТ за 6 клас попаднах на задача със степени.
няма го зверчето да го попитам и питам вас: кога се учат действия със степени?
задачата е "на колко е равно числото, което е с три пъти по-малко от степента 9 на 2016?"
Sad

Това да не е някоя от така наречените "логически" задачи?

Нямам представа дори колко е 9 на 2016 степен Simple Smile
Не ти и трябва да го знаеш Simple Smile, а аз не бих си и помислила да тръгна да го изчислявам Smiling Imp
търсим 1/3*92016=1/3*((3)2)2016=3-1.34032=34031Все пак първо трябва да са взели този раздел и чак тогава да смятат Simple Smile

# 511
  • Мнения: 19 296
9 на 2016та е равно на 3 на степен втора в скоби на 2016та, което е равно на 3 на степен 2.2016= 4032
Представяме го като 3.3на степен 4031.
Значи 3 на степен 4031 е три пъти по-малко.

Пенева ме е изпреварила.

Задачата за трети клас:
x y z
a b c

x+y+z+x+a=67
y+b+a+b+c=26
x+y+z+a+b+c=55
z+c=?

Събираме първите две уравнения и получаваме:
2x+2a+2y+2b++z+c=93

От горното уравнение вадим това уравнение:
x+y+z+a+b+c=55

Получаваме:

x+a+b+y=38
z+c=55-38=17

Последна редакция: вт, 05 ное 2019, 13:58 от Дъждец

# 512
  • Мнения: 5 914
Първият запис на Добри /с думи от 04.11/подвежда.

# 513
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 045
Wink

Първият запис на Добри /с думи от 04.11/подвежда.

ще си посипя главата с пепел, веднага щом покажеш с какво записът ми от 4.11 се различава от снимката на задачите.
Simple Smile освен с това, което признах, че не знам как да запиша 9 на степен 2016.

# 514
  • Мнения: 5 914
"Степента 9 на 2016". Разбрала съм го 9 степен на числото 2016. Може аз да си посипя главата с пепел. Grinning И аз не знам как да изпиша число на степен

# 515
  • Мнения: 8 074

Задачата за трети клас:
Скрит текст:
x y z
a b c

x+y+z+x+a=67
y+b+a+b+c=26
x+y+z+a+b+c=55
z+c=?

Събираме първите две уравнения и получаваме:
2x+2a+2y+2b++z+c=93

От горното уравнение вадим това уравнение:
x+y+z+a+b+c=55

Получаваме:

x+a+b+y=38
z+c=55-38=17
Дъждец, ти сериозно ли предлагаш това за трети клас Dizzy Face то някои студенти трети курс няма да го разберат Smiling Imp
Това ако е за чистенето на рибата - дали са отсечки в картинката, защото ги решават с тях, но пък дизайнера е изместил отсечката на Калина... или просто отсечките са част от условието, т.е. общото време на Калина е равно на работата на Иво и съответно на почивката на Ема

Накратко:
Работата на Ема =Почивката на Калина=х
Но общото време на Иво и Ема са равни, а Работата на Иво = Почивката на Ема, значи Почивката на Иво = Работата на Ема = Почивката на Калина=х
Но Работа на Калина = Почивка на Иво, т.е. Работа на Калина=Почивка на Калина=х

Но защо на отсечките са дали, че Иво е работил двойно повече време отколкото е почивал, като това го няма в текста, а е важно за решението...  не е ясно...
Ако приемем, че са го дали, то става РИЕЕ=1ч
2*х+х+х=1ч
х=1/4ч=15мин
т.е. Калина и Ема са работили 15мин, а Иво 30мин

Последна редакция: вт, 05 ное 2019, 14:36 от peneva_a

# 516
  • Мнения: 19 296
Задачата за рибата нямам представа за кой клас е.
За тази с таблицата от смт предложи по-лесен начин.
Помня, че моята така събираше и вадеше уравнения, но не е ходила на курс и може да е имало по-изискано решение.

# 517
  • София
  • Мнения: 7 058

1к+1р+2к+2р= 67+26=93
При сбора на 1,2 колона и 1,2 редове, се удвояват 1,2,3  и 4то квадратче.
Остава единичен сбор на квадратчетата от 3та колона.
Тоест
2×55 - 93= 110-93=17
Сборът на квадратчетата в трета колона е 17.

# 518
  • Мнения: 19 296
Това е подобно решение, но без буквени означения.

# 519
  • Мнения: 2 285
Задачата за рибата нямам представа за кой клас е.
За тази с таблицата от смт предложи по-лесен начин.
Помня, че моята така събираше и вадеше уравнения, но не е ходила на курс и може да е имало по-изискано решение.

И аз така я решавах, но самата аз се омотах в нея. За третокласник да не говорим... На по-понятно решение се надявах, но май няма такова... Някъде ми попадна, че е имало дете/деца с максимален резултат миналата година и се замислих дали не ми убягва някоя хитринка при решаването, но явно това са тези 1-2 супер талантливи деца, каквито има във всеки набор. Не е дори по силите на редови състезател задачата.

# 520
  • Мнения: 4 250
Сега я видях задачата за квадрата.Тук детето трябва да се подсети, че след като първото дете събере първи ред и първа колона, два пъти участва числота в най-горното квадратче. След като детето събере втори ред и втора колона, вече по два път  участват квадратче на 1 ред, 2 колона, и 2 ред, 2 колона. Ако съберем двата сбора на двете деца ще получим по 2 пъти от всяко квадратче с изключение на квадратчетаата от 3 колона, там са по веднъж. Как да ги намерим. Знаем общият сбор.Ако ги умножим по 2 ще всяко квадратче ще участва по 2 пъти в получената сума. Вадим от нея сборът на първото и второто дете и ето 17.
Бих използвала кубчета от различен цвят и ще извърша действието на всяко дете, ще добавям съответният брой кубчета, за да се види кои са по-два.

# 521
  • Мнения: 2 285
malinkap, благодаря!
Детето ми съставя и решава уравнения с букви. Дори умее да вади множител пред скоби. Не е там проблемът. Ние означихме квадратите с a,b,c,d,e и f. И после - точно както Дъждец го е описала. Но да се досети да събере двете уравнения и после да извади от тях третото точно в този ред или да умножи по 2 и после да вади сборовете - ами за изграждането на подобни логически връзки са си нужни доста тренировки, определено няма да стане от един път.
Тази година на ЧХ имаше задача с подобен тип решение - мъчил я е, но не е успял да я пребори. Но всяко нещо с времето си...
Ето още една от СМТ 2018 г. Тази уж е елементарна, но нещо не ми излиза отговорът:

# 522
  • Мнения: 6 694
Алисса, това е начинът, да се научи какво да събира и какво да изважда.
За задачата с пътеката отговорът 3 ли е?

# 523
  • Мнения: 127
Ето още една от СМТ 2018 г. Тази уж е елементарна, но нещо не ми излиза отговорът:

Скрит текст:
Ако продължим всяка от страните на вътрешният правоъгълник да пресече външният и след това сравним страните на двата правоъгълника, то ще забележим, че всяка страна на вътрешният е по-малка с два пъти ширината на пътеката. Общо за периметире става, че вътрешният е по-малък с 2.4=8 пъти ширината на пътеката, т.е. ширината на пътеката е 24:8=3м

# 524
  • Мнения: 10 699
Задачата с правоъгълника не може да се решава със сравнения ! За да сравниш ти трябва еталон. Решава се по следния начин:
Нека страните на вътрешния правоърълник са а и b, a ширината на пътеката е х. Тогава:
2*а+2*b +24 = 2*( a+2*x) +2*(b+2*x)
2a+2b+24 = 2a+4x+2b+4x
8x=24
x=3

Общи условия

Активация на акаунт