Има ли недостиг на работна ръка?

  • 77 609
  • 2 357
  •   1
Отговори
# 870
  • Мнения: X
Когато има пари е лесно, ама май точно тези не се славят с високи заплати за персонала. А и да се забиеш на майната си, освен ако не си от околните квартали, не е много атрактивно.

# 871
  • Мнения: 3 732
И аз се интересувам от плана Макрон. Не намерих отделна тема за него.

Заплата 2000 евро месечно е доста висока за българския стандарт. Но каква цена плащат? Живеят като кучета по пътищата, съобразяват се със закони и забрани на чужди държави, често не знаят езика, разчитат само на джипиеса. В България остават разбити семейства, деца без бащи.
Интересувам се много от темата без да съм наясно с детайлите.

# 872
  • Мнения: X
За какво точно са поkазател Шенкер в Божурище?
Че липса на готов здрав път не спира чужди инвеститори да дойдат да си направят база/завод/склад в покрайнините на някой град.
Какво пък са инвестирали точно Шенкер или който и да е от спедиторите в България? Едни складови бази и това е. Използват евтината работна ръка, ниските данъци и осигуровки, ниски разходи, да не забравяме и специфичния принцип на "неуседналост". Шофьорите взимат неколкократно по-ниски заплати от колегите им в Европа.

Нещо в ЖП транспорта да се е променило след като Шенкер и останалите частни фирми влязоха и там? Освен че все повече и повече запада и се скапва?
Всички тези трябва свещи да палят на бг правителства, че въобще им се разрешава да правят бизнес тук. Ама нали сме си негри и на жълти стотинки се радваме.

# 873
  • Мнения: 24 467
Цитат
Всички тези трябва свещи да палят на бг правителства, че въобще им се разрешава да правят бизнес тук.

Що да палят свещи?
Хората си плащат комисионните и си карат напред.
Просто бизнес. Laughing

# 874
  • Мнения: 3 612
И аз се интересувам от плана Макрон. Не намерих отделна тема за него.

Заплата 2000 евро месечно е доста висока за българския стандарт. Но каква цена плащат? Живеят като кучета по пътищата, съобразяват се със закони и забрани на чужди държави, често не знаят езика, разчитат само на джипиеса. В България остават разбити семейства, деца без бащи.
Интересувам се много от темата без да съм наясно с детайлите.
Е да седят дома и да мизерстват по ли е добре?
"Това е повишаване на разходите на българските международни превозвачи. Подобно връщане на шофьора в държавата би струвало поне 300 евро. Остава и изискването междуседмичната почивка да бъде извън кабината на камиона, за което също бяхме против. Около тези мотели, в които може да почиваме, не са изградени паркинги, където да оставим тировете", каза Цанов.

Шофьорът носи отговорност за товара, затова камионът трябва да е на охраняем паркинг по време на паузите. Според Цанов разделението е между периферните държави и тези, които са в централната част на Европа. Европарламентът все още не е излязъл с официална позиция по плана "Макрон". Предстоят и преговори със Съвета на ЕС.

"Превозвачите трябваше да се организират на протест още тогава, ще трябва да го направят и сега. Този проект не трябва да бъде допускан, защото това е кражба на бизнес. Транспортът е третата по доходи индустрия в България и то изцяло частна. Виждаме как Франция и Германия налагат силово своите интереси", заяви евродепутатът Ангел Джамбазки.

По неговите думи този план засяга цялата българска икономика. Според него активните протести могат да доведат до промяна. "На това решение не може да бъде наложено вето. Ако планът влезе в сила, е важно България да наложи вето на следващото важно решение", добави Джамбазки.

Предстои Европейският парламент да излезе с позиция по пакета "Мобилност", след което започват и разговорите между парламента и Съвета на ЕС.
Накратко Францияи Германия са са ок малка държава като нас да я смачкат тотално.

# 875
  • Мнения: 3 732
Чиа Мартима, не си ми разбрал въобще питането. Да се ровя из нета мога и сама - общи приказки, неясни.
Близък ми е тираджия из Европата, тук дете на разведени го чака.
Дали този план ще успее? Това питах.

Да, парите са много, но ... Едно дете е без баща.

# 876
  • Мнения: 344
Накратко Францияи Германия са са ок малка държава като нас да я смачкат тотално.
че кой не е готов.

том харди в ролата на алфи: Big fucks small.

# 877
  • Мнения: 3 612
Зуки Су ще се обсъжда отново.Има голяма вероятност да стане факт.Защо питаш ами не се ровиш в нета като можеш?

# 878
  • Мнения: 3 732
Чия Мартима, защото считам ровенето в нета за безсмислено. Исках да чуя гледни точки на обикновени хора.
Какво ще стане - не е ясно.

# 879
  • Мнения: 2 193
Планът на Макрон цели не да заздрави българските семейства, а да направи услугата неконкурентоспособна. Цялата организация покрай прибирането на шофьорите по къщите им е доста сложна и скъпа, както и изискването да има осигурено място за спане. Предвид другите рестрикции относно време за каране/почивки и непредвидимата пътна обстановка, наетите квартири и мотели не винаги могат да се ползват. Идва и въпросът с паркирането.на композициите, сигурността на товара и т.н.

# 880
  • Мнения: X
Зуки, детето расте без баща, защото бащата е взел решение за работата си и е преценил приоритета. Нито Макрон, нито Борисов, нито камионът са отговорни.
Аз също познавам шофьор. Обича си детето, наистина, всичко беше, за да не е 'бедно селско момиче', но между другото бяха поддържани проститутки и любовници. Легендите за тираджиите и курвите не са само легенди. Такъв баща за моите деца аз лично не искам. Но, както казах, всеки си преценява приоритетите.

# 881
  • Мнения: X
Явно планът Демагогия на транспортната мафия и Ангел Джамбазки за промиването на мозъци работи успешно. Докато им вярвате ще лапат за сметка на шофьорите и ще дебелеят. И после се чудете що навън заплатите са големи, а цените в магазините същите и по-ниски. Ангелчо нали взима 5+к евро заплата и е спонсориран от транспортните акули в БГ, дреме му за БГ шофьорите, че нямат пари за паркинг и хотел и шофират с памперси....
И сега транспортните услуги не са евтини за бизнеса, почти на нивото на западните цени са. Но печалбите  на нашите тук са многократно по-високи.
Нещо повече. Много от вас знаят колко са ниски цените на ДХЛ например, ако се изпрати от Англия или Германия. Наши колеги на запад имат значително по-ниски тарифи и с ТНТ и с UPS в сравнение с нашите, а тук уж сме с големи отстъпки, от порядъка на 60%.

# 882
  • Мнения: 2 193
Да кажем, че имам преки наблюдения. Допълнителните разходи оскъпяват много транспортната услуга и често е по-евтино да се наеме местен превозвач, който не плаща хотел, връщане до България на шофьор и композиция. В допълнение „местният” говори езика на страната, разбира документите, които получава, и не пикае върху гумата на ремаркето.
Друг е въпросът, че има транспортни фирми, които злоупотребяват с труда на шофьорите, не плащат и т.н., но тук Макрон не помага.

# 883
  • Бургас
  • Мнения: 6 917
А планът на Макрон не е ли с цел да се защитят правата на шофьорите като работници? Да не живеят като скотове по пътищата? Все пак не съм много наясно, за това питам.

# 884
  • Мнения: 2 193
Така изглежда на пръв поглед. Живеенето на пътя обаче е много спорно, предвид това, че влекачите са оборудвани с легла, климатик и т.н. Е, не е като в СПА хотел, но условията са прилични. А на Макрон българските превозвачи доста му пречат, защото можеха да предложат доста по-ниски цени. След промените много фирми и фирмички, вкл. и такива, в които собствениците са и работници (шофьори) няма да успеят да покрият изискванията и се очакват фалити. В малко по-глобален план шофьори не достигат и читавите такива си намират работа в чужбина, но това по какъв начин променя факта, че са далеч от семействата си (което е част от професията).

Общи условия

Активация на акаунт