Има ли недостиг на работна ръка?

  • 77 633
  • 2 357
  •   1
Отговори
# 1 185
  • Мнения: 29 695
И едно време е имало хулигани, и сега ги има. Едно време ги вкарваха в правия път, сега сме толерантни.

Когато в градината едно дете ухапа моето почти до кръв, ми се каза - "Е, кво толкова е станало?!?" И, когато това " кво толкова" ме изкара извън нерви, се опитаха да изкарат моя виновен. Другото дете искало някаква играчка, пък моят не давал. Ама, защо така не си споделял играчките, ако я бил дал, нямало да го ухапе другото...?!?! Красота просто!!!! Демокрация и толерантност!!!!

Чак леко съжалявам, че не извадих медицинско тогава....

ПС: Не говоря за децата с истински проблеми като аутизъм или други заболявания, а за чисто невъзпитаните грубияни и хулигани, които и като пораснат, няма да са много различни.

Последна редакция: сб, 03 авг 2019, 19:03 от Natali_

# 1 186
  • Мнения: X
Колкото и да не ви харесва, съвсем вероятно е да наричате деца със СОП “боклуци”. Едно дете със СОП съвсем спокойно може да има и неадекватни родители, между другото.

Права си, ЧеКа, но мисля, че Гал визираше златните яйца на една специфична порода говеда, които са техни родители.

# 1 187
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 951
Аз разбирам, че визира децата на неадекватни родители, но това не променя факта, че тези деца съвсем реално може да са със СОП, а не “със СОП” и ‘изсмукани диагнози’ (директен цитат), просто защото така на някой му се иска, за да може по-лесно да лепи етикети като “боклуци”. На деца! И после “ама, не , не наричам аз деца със СОП боклуци, моля ви?! Ами наричаш ги, сори, колкото и да се опитваш да се оправдаеш пред себе си!

На някой може и да му се вижда безобидна, но такава нагласа към децата, че са “със СОП”, а не със СОП (при това с официална диагноза), е част от проблема.  Особено когато това са учители и хора, работещи с деца. По този начин или се омаловажават проблемите, или не се разбират, или се търсят на места където не са, което пък води до неадекватни подходи и проблемите още повече се задълбочават. И като прибивим неадекватни родители, липса на адекватен съпорт в училище и у дома, калпава система въобще, ето ти една много плачевна картина за всички - и за тези с агресивното поведение, и за тези около тях.

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 02:32 от ЧеКа

# 1 188
  • София
  • Мнения: 17 850
на една специфична порода говеда, които са техни родители.
Искърски говеда? Joy
Като чуя вече СОП...

# 1 189
  • Мнения: X
ЧеКа, попитах те нещо одеве.
Емоционалните реакции са много симпатични, но когато става дума за 'СОП', а не СОП, да се подходи емоционално, съчувстващо и съжалително не помага, а точно обратното.
13-годишният побойник след 5 години ще е пълноправен член на обществото и дотогава трябва да е научил как да се държи в него и че никой не му е длъжен. Всъщност и на 13 вече трябва да го е разбрал, но нека проявим разбиране, че според закона не разполага с капацитета да съзнава, че нанася удар, което явно го прави специален.

# 1 190
  • Мнения: 6 479
Чета, чета темата и хоп, защо Х не е станала учителка и куп епитети за учениците. Много добре е направила, че не се занимава с интелектуален труд. То продавачка не може да стане учителка, но обратното не е проблем.
Само да спомене къде работи, че да отбягваме магазина.
Лошото е, че такива като нея продавачки бол. Дето се казва - сакън да не ги помислиш за обслужващ персонал.
Какво може или не може да стане една продавачка, каква е, или  каква е била.Какво образование има,или защо се налага и, най- любимото ми- на кой ли ще му харесва да работи това .... Са все дребни детайли , коментарите за които ме дразнят, защото ми напомнят за преднамереност, която пък ненавиждам.

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 14:40 от Thirteen#

# 1 191
  • Мнения: 230
Ако не станеш част от всеобщата лудост те обявяват за луд.

# 1 192
  • Пловдив
  • Мнения: 14 630
Гал, да ти кажа, май и аз предпочитам да не преподават на децата ми и да не се сблъсквам по този повод с индивиди с твоето отношение към околните - от нискоинтелигентните мързеливци през потомствените боклуци, през пискливите мангали, та до неможещите и да мечтаят за твоето интелектуално извисяване дебели застаряващи колежки с евтини дрехи. Wink
Разбира се, няма как да знам колко от наистина преподаващите имат скрито от мен същото отношение към света, но каквото - такова.

# 1 193
  • Мнения: 2 600
Е, че тя сама е решила да не преподава, та не виждам, защо й начуквате канчето.  Постъпила е честно. Има си достатъчно такива, които  може и не ги знаете, ама си вземат заплатката като учители  Wink 

# 1 194
  • Мнения: 355
Изместихте темата доста.
Относно учителите , имайки предвид нивото на образование, не знам как след около 15-20 години , изобщо ще имаме грамотни учители, защото дотогава тия дето са със старомодните дрехи ще са измрели.
Даже не мога да си представя на какво и как ще ги учат, като те самите са неграмотни, в повечето случаи.

Не мога да коментирам относно диагнозите и децата със или с без СОП.
Мога да съчувствам на родителите с деца с истинска такава диагноза.

Понякога ми се иска да се върна в България, но мисълта детето ми да прекарва 70 процента от времето си в описаната училищна среда, ме ужасява.

Не че тук са процъфтели, но училището и учителите все още са авторитет и детето ми ходи с желание. И тукашните заплати са ниски, и има идиоти родители колкото щеш, но никой не бие учители, все още и учителите си обичат работата.

Ех... А едно време, какви учители имаше...

# 1 195
  • Мнения: 485
Изместихте темата доста.
Относно учителите , имайки предвид нивото на образование, не знам как след около 15-20 години , изобщо ще имаме грамотни учители, защото дотогава тия дето са със старомодните дрехи ще са измрели.
Даже не мога да си представя на какво и как ще ги учат, като те самите са неграмотни, в повечето случаи.

Не мога да коментирам относно диагнозите и децата със или с без СОП.
Мога да съчувствам на родителите с деца с истинска такава диагноза.

Понякога ми се иска да се върна в България, но мисълта детето ми да прекарва 70 процента от времето си в описаната училищна среда, ме ужасява.

Не че тук са процъфтели, но училището и учителите все още са авторитет и детето ми ходи с желание. И тукашните заплати са ниски, и има идиоти родители колкото щеш, но никой не бие учители, все още и учителите си обичат работата.

Ех... А едно време, какви учители имаше...
Не знам къде живеете, но нека споделя моя опит с училища в Канада и България.  Върнахме се във България с деца на 13 и 15 години, съответно в 8 и 9 клас, след 8 години живот в Канада. Децата ми почти не говореха български език и доста трудно се адаптираха в училищния процес. Сега относно дисциплината - в Канада никой не смееше да говори докато учителят говори. Дисциплината и уважението към учителите беше много по-висока. Но нека кажа и отрицателните неща: много високи процент на употреба на наркотици, самонараняване на учениците и т.н...
Учи се "наука" всичко взето заедно. Не се учи граматика на езика.
Когато приравняваха дипломите на дъщеря ми, която беше завършила 9 клас в Канада, трябваше да приравнява същата година тук с изпити по биология, физика и химия, защото в Канада се учат много по- малко часове. Друго : по английски език децата ми не знаеха нищо, относно граматическите времена ( множеството минали времена и т.н). Просто никога не го бяха учили там. Също и математика - тук им се стори много по- трудно, отколкото там.
Тук в училищата се пушат много цигари, но не наркотици и самонараняване.
Не казвам, че във България образованието е на ниво, но и там не е розово и има проблеми, които са също много сериозни.

# 1 196
  • Мнения: 24 467
Цитат
Тук в училищата се пушат много цигари, но не наркотици и самонараняване.
Зависи. Има си места, в които наркотиците си се потребяват съвсем на воля.
Ако няма самонаранявания, то има наранявания. Само миналата година имаме няколко случая, вкл. с летален изход. Например:

https://www.mediapool.bg/11-godishno-momiche-pochina-sled-kato-b … k-news260628.html

https://btvnovinite.bg/bulgaria/incidenti/razsledvat-smartta-na- … t-slavjanovo.html

Степента на сложност на материала е нещо много относително. Включително и като ниво на усвоеност. След четвърти клас деца, които не се занимават допълнително след училище /вкъщи, на уроци или курсове/ по математика си остават предимно с нивото, което са стигнали до тогава. Минават от клас в клас, тъй като тук рядко някой си позволява да остави дори тотално неграмотен и незнаещ човек на изпит и да повтаря, но това не значи, че е овладян материалът въобще. На НВО тази година средният успех по предмета си е жива тройка и то поради това, че голямата част от изпита е тест с готови отговори, които ако не се налучкат за тройка, то поне дават ориентир. И тройката не е 55% усвоен материал. А някъде около 20%.
Същото важи за чуждия език. Успяват децата, ходещи на уроци и курсове. Другите присъстват и просто преписват по контрони, за да си минат нагоре. Ако не се посещават допълнително часове не само граматиката, но и лексиката толкова се овладява в основното училище.
За химията и физиката е пак така. Минава се някакъв материал, зазубрят се по урок, докато бъдат изпитани децата и след това всичко е от където дошло, там отишло. Който се готви за кандидатстване с химия си ходи по уроци. Дори по биология ходят кандидатстващите медицина.

Последна редакция: ср, 07 авг 2019, 09:25 от Judy

# 1 197
  • here and now
  • Мнения: 4 300
Изместихте темата доста
Ех... А едно време, какви учители имаше...
Ахам.. Пращаха ни в междучасието я за хляб я за банички...
И едно време и сега имаше и ставащи неставащи...

# 1 198
  • София
  • Мнения: 12 374
Я, най-накрая някой, който не се възторгва от системата навън и не плюе нонстоп нашата.
Имам съученици и приятели в Англия, живеят от години там. И те не са очаровани от английската учебна система, доста се оплакват.

Идеално никъде няма. Никога не съм разбирала желанието нашето да се изкара най-най-кофти - без значение дали става дума за училище, здравеопазване или квото там. Аз винаги се старая да виждам и плюсовете и минусите, и най-вече да не изпадам в овчи възторг пред чуждото.

Познавам млади, ентусиазирани преподаватели и изкуфели, озлобени стари пушки. Изобщо не мисля, че когато по-старите се махнат, тук всичко ще пропадне. Напротив.

# 1 199
  • Мнения: X
Успяват децата, ходещи на уроци и курсове.
Според теб какво е обяснението? Аз лично не виждам логиката, материалът си е един.

Относно самонараняването и наркотиците, има разлика между лични проблеми и проблемна образователна система. Дете, което се самонаранява или се друса, има нужда от съвсем друга помощ. Училището има общо, доколкото са събрани лоши примери там, но и те идват от другите семейства, не от училището като институция.

Общи условия

Активация на акаунт