Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • Мнения: 558
Не съм прочела, реших че обсъждате друго.
Значи нямам право да искам такава промяна.

# 31
  • Мнения: 35 199
А, добре. Нека някой друг ти отговори тогава...аз нямам нерви. Извинете.

# 32
  • Мнения: 558
А тогава защо отговоряте не по темата, а просто не подминахте поста ми? Мога и препоръки за липсата на неви да дам, но и това не е по темата. Извинете ме!

# 33
  • Мнения: 333
Да, общото събрание може да реши за плащане на половин такса при ОТСЪСТВИЕ над 30 дни, което е различно от обитаване ДО 30 календарни дни годишно!
При нас е прието, който лятото отсъства над 30 дни, защото живее на село, да плаща половин такса, но апартамент който не се обитава целогодишно не плаща нищо.




Ами що не останат да си живеят на село ами се бутат в голямите градове.?🤔🤔🤔🤔

# 34
  • Варна
  • Мнения: 17 057
А, имаме ние едни такива хитреци, които половин година са тук, половин са "на вилата". Да ама дорде ги няма се оказа, че внука с гаджето идва на море и седи тука цяло лято. От тогава си плащат всичко. Дори и като са "на вилата".

# 35
  • София
  • Мнения: 4 045
И при нас е така. Целогодишно отсъстващите, които не искат да плащат, както си е по закона естествено, им се спират чиповете, щото нали ги няма. Оказа се, че някои от тях не били отсъствали съвсем целогодишно, а няколко пъти седмично си били поливали цветята (?!?)... на други внучката с гаджето си била се върнала от Унгария и решила да поседи за известно време в София. Няма лошо, но е кофти на 6тия етаж без асансьор...

# 36
  • Мнения: 2 284
Трябва да плащат, пък макар и половината такса от парите за портиер, чистене, асансьор и т.н. Като се занемари входа, в края на краищата падат и цените на имотите в него. Значи баламите да плащат да се поддържа, да мирише на чисто, да се охранява, а пък други били само собственици, видиш ли, без задължения!

# 37
  • Атина
  • Мнения: 137
Това е хубаво в България, че се дава възможност да се плащат намалени такси, ако апартаментът остане празен. Не знам как е в други държави, но в гръцкият закон такава възможност няма. Асансьори, електричество, вода - всичко се плаща за всички според процентите. Дори ми изглежда несправедливо, защото например в нашия блок, съседа от последния етаж работи в Брюксел и си идва много рядко, а на първия етаж имаме зъболекарски кабинет. Този който отсъства плаща много повече асаньор, отколкото кабинете с постоянните клиенти. Но няма как да го променя, това е закона. Всеки си плаща неговата част.

# 38
  • Мнения: 3 000
Тук зъболекарят ще плаща от 3 до 5 пъти стандартната такса за режийни в зависимост как го гласуват собствениците на събрание.

Единственото, за което бих платила ако не живея в жилището е портиера, чистачката чисти изцапаното по стълбите, както и тока за асансьора похарчен за ползването му не са моя грижа. Занемаряването и овехтяването не се оправят от чистачката, както и ремонтите по асансьора. За тях отиват средства от фонд Ремонт, в който всички собственици участват. Следователно стълбището ако тръгне да се руши, ще се ремонтира и с моите пари от вноските в този фонд и т.н.

Последна редакция: ср, 05 юни 2019, 01:01 от drago_2008

# 39
  • София
  • Мнения: 1 485
Моля за помощ! Живеем  в блок    ново строителство о  няколко години.Нямаме нито домоуправител, нито нищо...Един  доброволец в ролята на касиер и - това е.Орел, рак и щука е положението, ккато се досещате.Есента се организирахме и направихме нещо оооо задружно - сменихме входната врата и домофоните.И това ми дава надежда за успехи  в бъдещи  начинания.ПОне на онова събрание дойдоха доста хора и се запознахме, разменихме контакти  и заявихме добри намерения .Та- сега на дневен ред е  създаване/регистриране на управление на етажната собственост- с  домоуправител и  всички органи както си му е реда.И тук ми идват въпросите:
От името на кого  се свиква(  няма управител настоящ, в закона попадам на текст, в който трябва собственици да инициират  събрание с минимум 20 % от дялове....Как да  формулирам обявлението и от името на кой , за да е легитимно всичко  и спазени  изискванията.Всякакви съвети ще са ми от помощ.Какви точки трябва  задължително да се впишат в дневния ред в  поканата?

# 40
  • Мнения: 3 000
чл. 12 (6) сте и може всеки да го свика. Съвсем ясно и еднозначно е написано.
(6) (Предишна ал. 5, изм. - ДВ,бр. 57 от 2011 г.)При ново възникнала етажна собственост
първото общо събрание се свиква в 6-месечен срок от възникването ѝ от собственици на
самостоятелни обекти, които имат най-малко 20 на сто идеални части от общитехчасти. Когато
общото събрание не е свикано в посочения срок, то може да се свика от всеки собственик или ползвател.

# 41
  • Мнения: 35 199
За дневен ред вписвате избор на УС / КС и регистриране на ет.собственост.
Вземи една домова книга.
В общината може да видите за бланки за регистрацията...евентуално може да имат готови.
Протокол ще трябва да изготвите от проведеното първо общо събрание.

# 42
  • София
  • Мнения: 1 485
Как съм пропуснала точно тази алинея в закона.....Frowning Благодаря! За домовата книга-каква е процедурата там? Трябва ли да носят на събранието нотариални актове ,за да се вписват данни, или изчисляват идеални части от общите( и как става това)? Правилник за вътрешния ред- кога и как се приема?

# 43
  • Мнения: 3 000
Най-добре в съобщението напишете да се носят само за справка при отразяване на идеалните части - поглеждате ид.ч., пишете в книгата и си го прибират. Така е най-сигурно и няма в бъдеще да има съмнения, че някой е дал грешна информация, за да плаща по-малки суми във фонд Ремонт.

# 44
  • София
  • Мнения: 1 485
Тези данни се попълват в домовата книга,нали?Предлагате на момента да стане това...А събранието само  с цел учредяване на етажна собственост ли трябва да се свика нарочно,или може и други точки да се включат?

Общи условия

Активация на акаунт