Отговори
# 105
  • Мнения: 5 425
От таблицата се вижда, че като цяло има една група от 20-ина училища, които трайно са в горния край на класацията, като една част заемат местата до 10 вкл., а друга - от 11 до 30, а вътре в тези групи си сменят позициите по години, с изключение на СМГ, които твърдо са 1-ви.  Предвид факта, че класирането на НВО зависи от един куп други фактори, освен училището, такива размествания са нормални, но все пак присъствието в челото в продължение на години е показателно за нивото в дадено училище.
Показателно е основно за нивото на амбициите на родителите от съответното училище. НВО по БЕЛ не става без външни курсове и уроци. Така е направено. А устойчивостта идва от омагьосания кръг - високи резултати на НВО, висока репутация, повече кандидати с амбициозни родители, високи резултати на НВО.
А образованието далеч не е само перфектни резултати на посредствени тестове. Били те даже SAT. За НВО да не говорим.
ПС за да не хванете грешната посока:
- добрите резултати на SAT не означават лошо училище. Просто не означават непременно добро.
- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.

# 106
  • Мнения: X
Скрит текст:
От таблицата се вижда, че като цяло има една група от 20-ина училища, които трайно са в горния край на класацията, като една част заемат местата до 10 вкл., а друга - от 11 до 30, а вътре в тези групи си сменят позициите по години, с изключение на СМГ, които твърдо са 1-ви.  Предвид факта, че класирането на НВО зависи от един куп други фактори, освен училището, такива размествания са нормални, но все пак присъствието в челото в продължение на години е показателно за нивото в дадено училище.
Показателно е основно за нивото на амбициите на родителите от съответното училище.
Скрит текст:
НВО по БЕЛ не става без външни курсове и уроци. Така е направено. А устойчивостта идва от омагьосания кръг - високи резултати на НВО, висока репутация, повече кандидати с амбициозни родители, високи резултати на НВО.
А образованието далеч не е само перфектни резултати на посредствени тестове. Били те даже SAT. За НВО да не говорим.
ПС за да не хванете грешната посока:
- добрите резултати на SAT не означават лошо училище. Просто не означават непременно добро.
- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.
Което всъщност е най-важното за средата в училището, по мое мнение. А средата в училището е най-важното за успехите на детето  Simple Smile Лично мнение, който има друго, се свободен да си го има и прилага на практика. В излишни спорове няма да влизам.

# 107
  • Мнения: 5 425
Скрит текст:
От таблицата се вижда, че като цяло има една група от 20-ина училища, които трайно са в горния край на класацията, като една част заемат местата до 10 вкл., а друга - от 11 до 30, а вътре в тези групи си сменят позициите по години, с изключение на СМГ, които твърдо са 1-ви.  Предвид факта, че класирането на НВО зависи от един куп други фактори, освен училището, такива размествания са нормални, но все пак присъствието в челото в продължение на години е показателно за нивото в дадено училище.
Показателно е основно за нивото на амбициите на родителите от съответното училище.
Скрит текст:
НВО по БЕЛ не става без външни курсове и уроци. Така е направено. А устойчивостта идва от омагьосания кръг - високи резултати на НВО, висока репутация, повече кандидати с амбициозни родители, високи резултати на НВО.
А образованието далеч не е само перфектни резултати на посредствени тестове. Били те даже SAT. За НВО да не говорим.
ПС за да не хванете грешната посока:
- добрите резултати на SAT не означават лошо училище. Просто не означават непременно добро.
- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.
Което всъщност е най-важното за средата в училището, по мое мнение. А средата в училището е най-важното за успехите на детето  Simple Smile Лично мнение, който има друго, се свободен да си го има и прилага на практика. В излишни спорове няма да влизам.

Намирам РОДИТЕЛСКИТЕ амбиции, базирани на дефинирани от Филанкишиев ОБЩОВАЛИДНИ критерии за успех, за много вредни.

# 108
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
От таблицата се вижда, че като цяло има една група от 20-ина училища, които трайно са в горния край на класацията, като една част заемат местата до 10 вкл., а друга - от 11 до 30, а вътре в тези групи си сменят позициите по години, с изключение на СМГ, които твърдо са 1-ви.  Предвид факта, че класирането на НВО зависи от един куп други фактори, освен училището, такива размествания са нормални, но все пак присъствието в челото в продължение на години е показателно за нивото в дадено училище.
Показателно е основно за нивото на амбициите на родителите от съответното училище.
Скрит текст:
НВО по БЕЛ не става без външни курсове и уроци. Така е направено. А устойчивостта идва от омагьосания кръг - високи резултати на НВО, висока репутация, повече кандидати с амбициозни родители, високи резултати на НВО.
А образованието далеч не е само перфектни резултати на посредствени тестове. Били те даже SAT. За НВО да не говорим.
ПС за да не хванете грешната посока:
- добрите резултати на SAT не означават лошо училище. Просто не означават непременно добро.
- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.
Което всъщност е най-важното за средата в училището, по мое мнение. А средата в училището е най-важното за успехите на детето  Simple Smile Лично мнение, който има друго, се свободен да си го има и прилага на практика. В излишни спорове няма да влизам.
Намирам РОДИТЕЛСКИТЕ амбиции, базирани на дефинирани от Филанкишиев ОБЩОВАЛИДНИ критерии за успех, за много вредни.
Да припомня, имаше питане от алегра за анализ на добите основни ДУ и дискусията тръгна натам по тази причина. Твоето мнение по въпроса е излагано многократно и едва ли вече има някой участник в темите за образованието, който да не го знае. Но разбира се, си в правото си да го напишеш. За н-ти път и със сигурност няма да е последен Simple Smile
Добре. Това си е твоя работа, която мен лично слабо ме засяга Simple Smile

# 109
  • Мнения: 7 685
Гледайки таблицата от НВО за цяла България от тази година и съгласна с мнението на Ежко, че тестчетата бяха елементарни, което значи, че би трябвало всички да се справят с лекота (независимо с външна или не помощ, защото това си е избор на родителя), то гледката е: 1. МГ (60 явили се), 2. МГ (29 явили се), 3. СМГ (159 явили се, защото има по един освободен от всяко едно НВО заради успехи на олимпиади. И въпреки това, както и една нула от анулиране е в топ 3 на България), 4. МГ (26), 5. ПЧМГ (69), 6. СС (56), 7. МГ (116), 8. МГ (29), 9. МГ (58), 10. МГ (28)...

А от училищата в София, които на НВО имат среден резултат над 80 точки (не е главозамайващ резултат, тъй като само в София 2916 деца са го постигнали по БЕЛ и 1420 по МАТ)  и на двете матури, 159 учат в ДУ (СМГ), а 125 учат в ЧУ (ПЧМГ и СС). Само тези 3 училища в София имат и на двете матури средно над 80, дори при тях е над 85, защото следващите в класацията по-рязко падат надолу.

# 110
  • София
  • Мнения: 10 825
Може ли не само на лични? Въпреки че, подозирам, ако РУО вече бяха предоставили такава статистика, вече щеше да е в публичното пространство...
Като стигна до компютър привечер ще я кача, за София.

# 111
  • Мнения: 156

- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.

Какви измерваеми или други показатели ползва вашето семейство, за да сравни различните училища или университети?

# 112
  • Мнения: 5 425

- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.

Какви измерваеми или други показатели ползва вашето семейство, за да сравни различните училища или университети?

В нашето семейство качествените показатели се ценят повече от количествените.

# 113
  • Мнения: X
Гледайки таблицата от НВО за цяла България от тази година
Скрит текст:
и съгласна с мнението на Ежко, че тестчетата бяха елементарни, което значи, че би трябвало всички да се справят с лекота (независимо с външна или не помощ, защото това си е избор на родителя),
то гледката е: 1. МГ (60 явили се), 2. МГ (29 явили се), 3. СМГ (159 явили се, защото има по един освободен от всяко едно НВО заради успехи на олимпиади. И въпреки това, както и една нула от анулиране е в топ 3 на България), 4. МГ (26), 5. ПЧМГ (69), 6. СС (56), 7. МГ (116), 8. МГ (29), 9. МГ (58), 10. МГ (28)...

Скрит текст:
А от училищата в София, които на НВО имат среден резултат над 80 точки (не е главозамайващ резултат, тъй като само в София 2916 деца са го постигнали по БЕЛ и 1420 по МАТ)  и на двете матури, 159 учат в ДУ (СМГ), а 125 учат в ЧУ (ПЧМГ и СС). Само тези 3 училища в София имат и на двете матури средно над 80, дори при тях е над 85, защото следващите в класацията по-рязко падат надолу.

Къде я гледаш тази таблица? И какви са тези МГ - математически гимназии или какво? И ако са математически гимназии, как така МГ (освен СМГ) имат 7-класници за НВО, те нали са гимназии?

# 114
  • Мнения: 2 182
Гледайки таблицата от НВО за цяла България от тази година
Скрит текст:
и съгласна с мнението на Ежко, че тестчетата бяха елементарни, което значи, че би трябвало всички да се справят с лекота (независимо с външна или не помощ, защото това си е избор на родителя),
то гледката е: 1. МГ (60 явили се), 2. МГ (29 явили се), 3. СМГ (159 явили се, защото има по един освободен от всяко едно НВО заради успехи на олимпиади. И въпреки това, както и една нула от анулиране е в топ 3 на България), 4. МГ (26), 5. ПЧМГ (69), 6. СС (56), 7. МГ (116), 8. МГ (29), 9. МГ (58), 10. МГ (28)...

Скрит текст:
А от училищата в София, които на НВО имат среден резултат над 80 точки (не е главозамайващ резултат, тъй като само в София 2916 деца са го постигнали по БЕЛ и 1420 по МАТ)  и на двете матури, 159 учат в ДУ (СМГ), а 125 учат в ЧУ (ПЧМГ и СС). Само тези 3 училища в София имат и на двете матури средно над 80, дори при тях е над 85, защото следващите в класацията по-рязко падат надолу.

Къде я гледаш тази таблица? И какви са тези МГ - математически гимназии или какво? И ако са математически гимназии, как така МГ (освен СМГ) имат 7-класници за НВО, те нали са гимназии?
Написала е, че гледа статистиката за цяла България. Математическите гимназии в страната също приемат по 1-2 паралелки от 5 клас.

# 115
  • Мнения: 9 514
Освен СМГ има още математически гимназии в страната... Които от същи брой години имат прогимназиални класове, точно както и СМГ. Нали и СМГ е "гимназия", защо има 5-7 клас? Преди години беше поставен въпроса за името и голям скандал стана... все едно в момента няма мноооого СЕУ (средно езиково училище) или само СУ (средно училище) които са 1-12клас... ама в името стои "средно" каквото и да значи това...

# 116
  • Мнения: X
Мислех, че само СМГ го правят, пропуснала съм момента с всички МГ в страната.

А къде е тази таблица, в която са тези данни?

# 117
  • Мнения: 7 685
МГ-тата имат прием след 4-ти клас по Наредба 10. Май само МГ, Велико Търново не се възползва от тази възможност.
Направи ми впечатление, че МГ-та дори в малки градове имат по-добри резултати от доста софийски училища с претенции. А в топ 20 на България по точки от НВО има само 4 частни, от които едното е само с двама ученика.
С ДЗИ е по-сложна класацията заради различните предмети на втората матура, но ако сложим средноаритметична стойност от всички изкарани резултати на дзи на едно училище, то СМГ е първенец, следван от АК и НЕГ.
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.

# 118
  • София
  • Мнения: 7 682
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.
Което още веднъж опровергава твърденията, че АЕ в съвременни условия се учи само ако си в АЕГ.
Както и да е!
Отделно от това, че челните места в страната по резултати от НВО се държи от МГ, то и в челната тройка на София, след СМГ, на второ и трето място са училища със застъпено засилено изучаване на математика. В едното има паралелка с подбор след 4 клас- 107 ОУ, за 145то не знам имат ли подбор...

# 119
  • София
  • Мнения: 9 059
МГ-тата имат прием след 4-ти клас по Наредба 10. Май само МГ, Велико Търново не се възползва от тази възможност.
Направи ми впечатление, че МГ-та дори в малки градове имат по-добри резултати от доста софийски училища с претенции. А в топ 20 на България по точки от НВО има само 4 частни, от които едното е само с двама ученика.
С ДЗИ е по-сложна класацията заради различните предмети на втората матура, но ако сложим средноаритметична стойност от всички изкарани резултати на дзи на едно училище, то СМГ е първенец, следван от АК и НЕГ.
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.

Мария, прави впечатление, но прави и впечатление, че точно тези училища са с подбор. Както и онези двете ЧУ които си посочила с над 80т. ср.резултат.
За софийските с претенции подбора е или частичен около 1/4 или без (това че подбират родители е отделен въпрос) .

Общи условия

Активация на акаунт