Отговори
# 615
  • Мнения: 6 382
E, въпросът беше тук за конкретиката, а не за принципните постулати кое е средство за постигане на целите. Защото все пак нали говорим в момента за избор на ЧУ(не за Уни, не за професия, не за работно място), заради нещата които то дава. Тогава детайлите, конкретиката и точността са много важни. За да не изсипеш едни 6-7К в евро на година за тоя дето духа.

Не е все едно дали в дадено ЧУ се взима B2 в 5 или 7 клас. И не е все едно дали само едно дете от випуск го е направило, или примерно 80%. Нали? Двата резултата водят до съвсем различни изводи за училището и нивото на преподаване. 

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 12:06 от .♥.Fancy.♥.

# 616
  • Мнения: 3 008
И заради езика ли го избираме училището?

Радвам се, че съм имала други приоритети, Fancy!
( като за начало, начин да представиш знанията, които имаш, нивото им, умения)

# 617
  • Мнения: 2 182
Сега погледнах от компютъра, извинявай Ежко, годината е 2015, след 5 клас е ходил на курс 🙂

# 618
  • Мнения: 6 382
И заради езика ли го избираме училището?

Радвам се, че съм имала други приоритети, Fancy!
( като за начало, начин да представиш знанията, които имаш, нивото им, умения)

Изненада ли е за теб, че сериозен процент от хората вкарват в основните си критерии за избор на училище вида на езика и нивото на изучаването му? Преди да си изкривила казанато от мен, държа да подчертая, че не е единствен критерий. Ок. Ако не беше така, нямаше да съществуват езиковите гимназии.

Последна редакция: пн, 05 авг 2019, 10:42 от .♥.Fancy.♥.

# 619
  • Мнения: 3 008
Fancy,

Всеки има право на различни критерии, когато прави избор.
Определено за мен никога не е било от първостепенно значение езика.
Когато избирах училище за детето ми, преобърнах света, за да го запиша при г- жа Силвия Русева. Пропускам суперлативите, която заслужава тази жена.
След това, когато за първи път се местихме в ЧУ ( средата на 6- ти клас) , даже имах проблем, с това че ще я карат да учи още един език, че и да се явява в Гьоте.
Нямах избор, защото беше задължително условие, ако иска да отиде в училището. А беше нейно, аргументирано желание.
После пак продължи в ЧУ, отново без да е водещ избор- ученето на език.
Имали сме разговор с нея за странен език като холандския например. И според нея ( аз й вярвам ) за три месеца ще го научи , ако това е необходимо, за да вземе тяхната Stadsdiplom. Разговорът беше по повод, че аз се оплаквах колко са трудни изпитите за тая диплома.
Горното й твърдение е не защото има склонност към езиците, а знае как да учи, навици , умения.
А повярвай ми хуманитарните науки са най- слабата й страна

# 620
  • София
  • Мнения: 20 050
Rosss, стана ми интересно - три месеца при вече налична някаква база (еквивалентна  на конкретно ниво по езиковата рамка) или от нулата? И на какво ниво е този изпит?  Понеже, извини ме, но ако е изпитът е труден и е на ниво С1 примерно, а се почва от нулата, каквито и знания и умения  да има човек, каквито и навици да си е създал в различните образователни етапи, пак ми се струва невъзможно - дори за хора, чиято сила са баш езиците. Или се разчита  в случая на отличния английски и учения до някакво ниво немски, оттам съответно и на по-лесното научване на холандския като някакъв хибрид между двата? Ще се радвам да отговориш, хем защото е любопитно да се коментира тук  за ранообразие малко език, който не е английски или немски, хем защото ще излезем от омагьосания кръг за нивата по английски след  4 клас в ЧУ.

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 12:37 от пенсионирана русалка

# 621
  • Мнения: 6 382
Росс, говорим по принцип. Не в конкретика за теб. Мисля, че не съм те питала за твоите критерии и частен случай. Следейки двете теми за ЧУ от години напълно уверено твърдя, това което казах и по горе.

# 622
  • София
  • Мнения: 5 465
Мненията за езика варират между:
- днес ти трябват минимум 2 езика на С1 ниво;
- един сертификат по АЕ + силна област /освен ако няма да учиш в Германия/ ти стигат. Друг език се учи лесно, когато, ако, ти потрябва;
- много силен АЕ /не просто на ниво серификат/ + още някакви други знания /езици, силна област/.

Всеки със своя път, виждания и шансове.

# 623
  • София
  • Мнения: 20 050
Така е, Фенси.. При това не само за ЧУ, дори и за ДУ  в начален курс мноооого често важен, ако не и най-важен, критерий е езикът, разбира се в комбинация с отзивите за добра подготовка по другото и добър начален учител. Ако не беше така, хората нямаше да драпат за 73-то, 20-то, Шилер. Упоменавам такива с немски, понеже те сякаш повече са се утвърдили поне по първите два параграфа от местата, претендиращи с подготовка по английски/френски или пък от тези с нестандартните езици като японски, китайски и т.н.

# 624
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Както каза малкият ми син - ти ще правиш ли бизнес с някой, който не знае английски?

# 625
  • Мнения: 3 008
Нивото на владеене на език, за мен не е определящо, защото идва момент, в който другите умения и знания са от такава важност, че ако ще да ти е матерен езика отиваш на опашката.

Русалке,
По- скоро визираше умения, че има изградена система за учене , както и от явяването на толкова изпити, знае как да се справи. От немския нищо почти не помни, поне така твърди, но то седи някъде на заден план в мозъка и ти макар и мъничко черпиш. Опитвала е от разнообразни езици, така че й вярвам.

Но определено се опитвам да кажа, че за мен фокуса върху езика е грешен.
Нищо, че тази теория не й харесва на Fancy.

Важно е да развиваш умения и знания, които после да ти дават нужното самочувствие да кажеш: “ Ще ме приемат за магистратура в Джорджатех, няма причина да не ме вземат!”
А и не само да имаш наглостта да го кажеш, а да можеш и сам да си го финансираш .
Ще ви кажа дали е познала ( кандидатства за от пролетния семестър)

* Преди няколко страници обсъждахте фукането Simple Smile

# 626
  • Мнения: 6 382
Очевидно не четеш изобщо внимателно и с разбиране.
Докато стигнеш на нивото да се подбира без грам пристрастие по отношение произход и матерен език има да минеш хиляди стъпълца, на които всъщност дали си роден в УК или колониите(примерно) е далеч по-важно от факта, че си отличен професионалист в професия, за която България все още изкарва кадри на световно ниво. Доказал се между другото в други държави от ЕС. Това е пример с мой много близък, да не помислиш, че говоря ей така. Който е на ниво вече да предпочитат него, на не УК граждани.
И не знам защо разграничаваш знанието на език от всички останали необходими умения и знания. За мен това е неразривна част от пътя. Ако дъщеря ти не знаеше езика, щеше ли изобщо да припари до процедура по кандидатстване?

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 13:17 от .♥.Fancy.♥.

# 627
  • София
  • Мнения: 20 050
Не останах с впечатление да коментира Фенси  дали й харесва или не дадена теория Wink По-скоро сподели какво битува тук като нагласи при избор на  училище за малки деца, осбено на ЧУ, макар че и за някои ДУ  важи същото..  Масово се гледа езикът. Правилно или не като подход, рационално или не като избор, харесвано от някого или не, няма значение, защото просто така изглеждат наистина нещата към  днешна дата. И като се замисли човек, има логика. Аз лично не подходих някога така, но въпреки това разбирам доводите, особено на избралите ЧУ. Хем ще плащаш за частното, хем езикът ако не е на ниво, ще трябва да инвестираш време и още средства за изучаването му навън.

# 628
  • Мнения: 6 382
За мен овладяването на един чужд език на прилично ниво в начално училище е вече от порядъка на общообразователен предмет. И не виждам проблем в това. Напротив. Разширява кръгозора и достъп до информация.

# 629
  • София
  • Мнения: 7 378
За мен овладяването на един чужд език на прилично ниво в начално училище е вече от порядъка на общообразователен предмет.
И за мен. И имам чувството, че от трите (мат-бел-че) - най-сериозно е ученето на чужд език до 4 клас. Поне на моите това им е най-трудно.

Общи условия

Активация на акаунт