Четвъртокласници 2019/2020г.

  • 41 243
  • 732
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 9 488
Дай задачите тук Simple Smile

# 376
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
Скрит текст:

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 19:02 от wiwi

# 377
  • Кърджали
  • Мнения: 11 111
Щерката се била омотала с първа задача, но навреме си намерила грешката. Втора и трета задача кза че ги е решила сравнително лесно (втората я решила по метода на задачите с преливане ( тъй като вкъщи решава от Математическа читанка за 3 и 4 кл и за 4 и 5ти клас и там задачите са групирани на типове). Третата ѝ била най-лесна. Ако не е омотала някъде със сметките би трябвало да има добър резултат.
Да им свършва вече тази грипна ваканция,че издивява по вкъщи.

# 378
  • Мнения: 6 332
Хм. При нас решават с лице на квадрат и правоъгълник от миналата година. Наистина ли по програма е сега?

# 379
  • Мнения: 9 488
Сега е. Но както виждам в условието на задачата са дали формулата/правилото за невзелите го Simple Smile

# 380
  • Мнения: 6 332
Задачите ми се виждат доста лесни. Да видим как ще се отрази това на кандидатстването за МГ-та.

# 381
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Баш за лице на правоъгълник и съответната формула зях днес по него. Били учили лице на правоъгълник, ама не знае каква е тая формула! Трябваше да изведе едната страна от лицето и другата. И два часа - аз викам, той реве. Накрая, като стигна до резултата, вика - "ама ние това сме го учили!"

Кажете ми, моля, как се учи лице на правоъгълник без формулата?

# 382
  • Кърджали
  • Мнения: 11 111
Не съм обръщала внимание в учебника дали учат формула или просто по някакъв начин им е обяснено (като за тяхната възраст) как става това. (отдавна спрях да гледам какво взимат в училище.а вкъщи обикновено ме разпитва за по-сложни неща, които изобщо не учат още. ). Сега учат по-просто нещата (така както им е споменато в олимпиадата за невзелите този материал - произведение на две съседни страни) . От пети клас нагоре ще ги учат по-сериозно нещата.
Кати каза, че по принцип още не са били учили по програма и умножение на многоцифрено число по многоцифрено (13 по 13 в задача първа), аз съм ѝ го обяснявала, ама пак се е затруднила.
Като цяло - колкото толкова. За нея не е важно, тъй като този резултат не ѝ влияе по никакъв начин. Както казва тя - ходи за забавление, това аз като скара на с математиката не го намирам за забление, ама нейсе

# 383
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
Формулите не са назовани 2.а+2.б (например), а са обяснени с думи обиколката е сбор от всички страни на фигурата, обикаля се. Когато вземат умножение се въвежда следващият начин, щом две по две страните са равни ... и т.н.

# 384
  • София
  • Мнения: 1 395
Умножение на двуцифрени съм му препоръчала да свежда до две едноцифрени, веднъж за да можем да решаваме задачи за НВО (не са го взели още) и втори път, защото много смята на ум гадината и с двуцифрени бърка. В случая 13.10+13.3.

# 385
  • Мнения: 1 797
Умножение на двуцифрени съм му препоръчала да свежда до две едноцифрени, веднъж за да можем да решаваме задачи за НВО (не са го взели още) и втори път, защото много смята на ум гадината и с двуцифрени бърка. В случая 13.10+13.3.

И при нас така, но просто защото е по-лесно за момента.

На мен също ми се струва, че задачите са по-лесни тази година. Снощи решава миналогодишните, ей така за тренинг и ги поразгледах. Видяха ми се доста позасукани.

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 21:58 от Jillian

# 386
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Добре де, ама това е математика! Не е разказвателен предмет. Какво като знае наизуст определението, а не може да борави с това знание? А темата са я взели още началото на януари, не да са го споменали помежду другото.

# 387
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
Не знае формулата, но знае, че трябва да умножи едната страна по другата, което всъщност е същото. Ако не са решавали скоро такива задачи, това е необработено знание, трудно им е. Не съм гледала в нашия учебник кога се пада урокът за лице и колко часа са заложени.

# 388
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Виви, води се отличник. Има шестица по математика за срока. Значи трябва да може да ги решава. Все пак това е проста задача.

Иначе знае да решава уравнения, но не може да схване аналогията.

Тестовете в Уча се ги решава от раз. Единствените грешки, които допуска, са в неправилния избор на думи.

Аз затова бях безкрайно учудена, когато не можа да схване какво да направи на задачата. Затова и го попитах дали са учили формула - ами не са. Прекрасно си ми изпя определението, обаче не схвана как да си изведе страната.

Тоест теорията я знае на шест, но няма представа какво да прави с нея.

# 389
  • Кърджали
  • Мнения: 11 111
Да, знаят правилото - умножават се двете съседни страни. За тази възраст толкова е достатъчно, догодина с формули. Друг е въпроса, че нямат достатъчно време за упражнения и нормално да забравят или да се бъркат на моменти. И настава една каша...
Ще пробвам да ѝ обясня умножението на двуцифрено с двуцифрено по този начин. По принцип уж като ѝ обяснява схвана идеята, ама забравя като не го припомняме от време на време. Като го вземат в училище, ще ѝ влезе в главата.
Аз се чудя как да я хвана да пооправи английския. Взех едно помагало, ама рядко сяда. Щото нали ако не е математика, не е интересно.

Общи условия

Активация на акаунт