Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц - Тема №3

  • 35 635
  • 738
  •   1
Отговори
# 390
  • Майничка
  • Мнения: 13 820
Аз още си пазя буквара от 1 клас - дебели картонени корици, но тежи ок.300гр., просто хартията е по-лека.

# 391
  • софия
  • Мнения: 30 429
Едно време имахме учебник, учебна тетрадка и максимум 2 други тетрадки (работа в клас и за домашно), атлас по география и история. Всичко отпечатано на нормална хартия. Това задължително до 4-ти клас. Всички тетрадки бяха еднакви - малък формат. След това оставаше учебникът и тетрадката, атлас.
И, изобщо, какво значение има какво е било едно време? Едно време жените са раждали на полето, не е имало антибиотици, умирало се е от най-прости болести, не е имало топла вода и парно, децата са пишели на пясък в училище и ходели с табелки на шията, които да посочват показани качества.

Последна редакция: нд, 13 окт 2019, 14:50 от zvаnchе

# 392
  • Варна
  • Мнения: 3 662
Едно време нямаше никакви помагала, само тетрадки за домашна работа и за работа в клас. На обикновена хартия.

# 393
  • Мнения: 660
Имам едно питане къма Вас, мами! Какво бихте направили Вие?
Дъщеря ми в 4 клас се прибра много разочарована от училище. На входно ниво с нейна съученичка имат еднакви грешки, но различни оценки, та има 5, а съученичката и 6. Сега в къщи е драма, чувства ужасна несправедливост. Видях тестовете и на двете и наистина е така.
Моля за съвети!

# 394
  • софия
  • Мнения: 30 429
Бих говорила с учителката като първоначално не бих правила сравнение с теста на друго дете. По принцип, в края на всеки тест има скала за оценяване.

# 395
  • Мнения: 660
Да, работите и на двете са за 5, според скалата.
Аз не правя сравнение, но те правят, и драмата е голяма, не става въпрос за оценката, а чувството което оставя самата ситуация.

# 396
  • София
  • Мнения: 2 361
Мама Вики, по принцип не е добре явно родителят да се намесва, да "страда" за несправедливостта заедно с детето, защото така то само ще се обезкуражи, а такива ситуации в живота ще има още доста. Но аз бих говорила с преподавателя, който е поставил оценката, за да обясни откъде идва това разминаване, без нападки, разбира се. Мисля, че ако открие грешка, сам би я коригирал. Може и детето просто да попита учителя. Би трябвяло входните нива да се оценяват по точки. Нали в края има таблица колко точки от всяка задача и сборът им накрая каква оценка носят? Например на входно ниво на моето дете му е махната точка, защото не е написал имената си с главни и малки букви, а то просто ги е написало само трите си имена печатни, затова са с еднакъв размер. Simple Smile Тази минус една точка го сваля точно на границата с оценка на сбор резултати и вместо да има 6, има 5-ца.

# 397
  • софия
  • Мнения: 30 429
Опитвам се да обясня на моето дете, че то отговаря единствено за собствените си постижения и поведение. Не всички ще го харесват, както и то не харесва всички. Всеки понякога греши и не винаги несправедливото отношение е целенасочено. Такъв е животът. Не винаги е справедлив и честен.
Може би бих питала учителя, за да не допуска в бъдеще същата грешка, ако има такава. Лошият правопис отнема точки.

# 398
  • Мнения: 11 632
Да се запиша тук с въпрос, като сме на тема входни нива.
Трябва ли да се връщат на ученика? Нашите госпожата само им ги дава да си видят грешките и ги прибира веднага. Трети клас.

# 399
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да, трябва, Дари.

По отношение на оценяването - не е ваша работа да търсите как е оценено друго дете. Щом по критериите за оценяване няма разминаване с вашата оценка, значи всичко е наред.

# 400
  • София
  • Мнения: 2 361
По отношение на оценяването - не е ваша работа да търсите как е оценено друго дете. Щом по критериите за оценяване няма разминаване с вашата оценка, значи всичко е наред.

Така е, а и няма как грешките на двете да са абсолютно еднакви.

# 401
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако сте готови да рискувате, детето може да отиде и да пита за своята оценка. Поне ще направи нещо, а няма само да страда мълчаливо. Или да обясниш, че понякога така се случва.  Въпрос на характер как ще реагира.

# 402
  • Мнения: 660
Грешките са абсолютно еднакви, аз в никакъв случай не търся как е оценено другото дете, това го прави дъщеря ми, те си гледат оценките и грешките, приятелки са и си гледат всичко. Въпроса ми е по-скоро за Вашата реакция, не толкова за значението на оценките, те не са важни, според мен по-важно в случая е житейската ситуация и как да реагираме.
Ако в офиса човек върши същото като мен, но взима повече, аз мисля, че бих реагирала. Това питам и Вас?

# 403
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако моето дете е готово да пита учителката дори с риск да си отнесе скандал, бих го подкрепила. Обаче това е моето дете и това съм аз. За твоето ти решаваш какво да правиш.

# 404
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Този, който може да пита, е другото дете, защо е оценено с повече, при получен резултат за по-малко.
Просто научете децата си да гледат себе си и да не се интересуват от чуждите оценки.
И на моята работа има колеги с по-високи заплати от моята, но не се терзая за това. Работя в посока повишаване на моята.

Общи условия

Активация на акаунт