МОН - промените продължават (3)

  • 50 877
  • 746
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 16 315
Peneva_a, заповядай: https://www.ibbcervantes-bg.com/?cid=17

# 496
  • Мнения: 9 515
Благодаря!
 Четейки го разбирам, че леко са доразписали раздел Б, но пак не в детайли... Надявам се на по-подробни, но... (Тия 3 и 4 профил по 155ч годишно накъде точно ще отидат? Как ще се разпределят (модули някакви)?) Ей ги рамковите учебни планове https://mon.bg/upload/4183/nrdb4_30.11.2015_ucheben_plan.pdf , ако на някой му се чете (те са пускани многократно де, ама нали сега сме на тази тема)
В 164ГПИЕ не са фиксирани 3 и 4 профил с приема, а и не са посочили кой с кой може да се комбинира... Много въпросителни има, а време няма за 10 класниците. 2АЕГ са с фиксиран от преди 8ми клас профил, няма мърдане та и драми нямаме Thinking К'вот - такова! Като си разбрал, че математиката не ти е сила някъде в 8-9 клас, а си писал паралелка с 3ти профил математика, трошИ си главата! Head Band

# 497
  • Мнения: 7 688
Това с няма мърдане за приетите с 3ти и 4ти профил май няма да е баш така навсякъде. 73-то в София още м.г. сложиха методология, която ще се наложи да преработят, защото използват нво 10 клас; МГ Варна също са приети с по 4 профила, но пускат анкета на децата. Сигурно има и други примери. Голяма каша стана. Дано скоро има яснота във всички училища.

# 498
  • София
  • Мнения: 16 315
Peneva_a, не са посочили кой с кой може да се комбинира, защото няма определени от училището комбинации - учениците сами ще избират как да си комбинират предметите.

# 499
  • Мнения: 7 688
Това е най-добрият възможен вариант (всяко дете да си избере третия и четвъртия профил, не в пакет). Но пък изисква ресурс на училището.

# 500
  • София
  • Мнения: 16 315
Така е. Освен това не се предвижда и някакво класиране, а откриване на толкова групи по даден профил, колкото желаещи има за него. Чудесно ще е ако успеят да го реализират, но ще видим. Не предлагат обаче профил БЕЛ и философия и така хуманитарно ориентираните деца остават без особен избор.

# 501
  • Мнения: 11 115
Струва ми се, че анкетите са пуснати от задължение.
Ще направят стандартните профили, за които има кадри. Може и да греша

# 502
  • Русе
  • Мнения: 12 247
Струва ми се, че анкетите са пуснати от задължение.
Ще направят стандартните профили, за които има кадри. Може и да греша
Общо взето така ще стане. При нас може да използват външни преподаватели от университета, който е на метри. Нещо такова споменаха като намерение.
Класирането за профил крие доста бъгове. Като например да има непредпочитан профилиращ предмет и за него да се класират деца, които съвсем нямат интерес и насоченост, ама не ми е достигнал нещо за желания профил. Обаче по нежелание да трябва да го учат на високо ниво по 6 часа седмично

# 503
  • Мнения: X
Четейки го разбирам, че леко са доразписали раздел Б, но пак не в детайли... Надявам се на по-подробни, но... (Тия 3 и 4 профил по 155ч годишно накъде точно ще отидат? Как ще се разпределят (модули някакви)?)
Малко по-назад съм го дала в синтезиран вид.
От тези 155 часа годишно ( независимо от предмета) 144 отиват за задължителните модули и остават едни 11 часа за избираемите модули. Да, но избираемите модули се изучават с минимум 36 часа годишно.
 Редактирам се. 155 са за 12. клас при 31 учебни седмици, което прави точно пет часа ( 4+1) седмично.
В тази връзка ми направиха впечатление двата чужди езика, които са профилиращи, определени на национално ниво. Там са заковали 144 часа, а от наредбата за профилираната подготовка останах с впечатление, че избираемите модули са задължителни, въпреки че учебните програми за тях се утвърждават от директора, тоест минимумът е 144+36 за учебен предмет.
За повече информация относно броя на часовете по отделни модули - наредбата за профилираната подготовка и учебните програми за профилирана подготовка.

# 504
  • Мнения: 8 977
Това е най-добрият възможен вариант (всяко дете да си избере третия и четвъртия профил, не в пакет). Но пък изисква ресурс на училището.

Като идея е така, но тук идва голямото "Но", едно,  училището трябва да разполага с ресурс от учители, и второ, трябва да се съберат някакви групи като минимум ученици. Ако само двама искат физика, петима химия, а всички останали ИТ примерно, тези с физиката и химията горят. Става малко като с ИУЧ в прогимназиален и начален етап. Уж си избираш, но не е баш така.
Чудя се и друго. И сега в много училища трудно задържат дванайсетокласниците в класните стаи, а какво ще стане след 2-3 години, когато ще се окаже, че много деца трябва да учат на високо ниво дисциплини, от които и грам не се интересуват? Непрофилирани паралелки в гимназиите вече няма. Като се изключат ЕГ и МГ, въпреки че и за тях важи, но в по-малка степен, повечето деца отиват да учат в тази паралелка, в която са ги приели, а не че примират за математика, биология или каквото и да е там.

# 505
  • Мнения: 11 115
Не съм с големи очаквания Професори да преподават на ученици. Направо ми се струва, че не е добра идея.

# 506
  • Русе
  • Мнения: 12 247
Не съм с големи очаквания Професори да преподават на ученици. Направо ми се струва, че не е добра идея.
 Аз вече не съм с никакви очаквания. Професорите няма да преподават, ама има асистенти разни из катедрите. Често идват да заместват в часове. Добре им се получава. Децата веднага откриват разликата в полза на новите Като ученичка се научих да пиша есета и отговори на ЛВ след като в 9 клас дойде един журналист да замества титулярката по литература. Ако си бяхме останали само с нея,  щяхме да си останем осакатени по предмета.

# 507
  • София
  • Мнения: 5 553
Това е най-добрият възможен вариант (всяко дете да си избере третия и четвъртия профил, не в пакет). Но пък изисква ресурс на училището.
Практически няма как да се случи.

# 508
  • София
  • Мнения: 7 683
И аз вече писах, но да кажа и тук. И в НПМГ се предвижда широк и свободен избор на профилиращ/и. Да не кажа, че вярвам, но много се надявам да бъде така и да го осъществят. Мисля, че имат възможностите, както и желанието.
А някога думата "gimnasium" е носило много смисъл...
Санака, нали и 164то е гимназия? Wink
Личното ми предпочитание е за 3 профилиращи предмета общо. Поне по същество да използват тези 18-20 ч/седмично. При 4 предмета, с по 4-5 ч/седмично, ми се разводняват нещата. Все пак зависи, това е от моята камбанария. Знам, че ще има случаи, в които децата ще искат да компенсират задължителните профили, с избираемите такива.

# 509
  • Мнения: 9 515
Това е най-добрият възможен вариант (всяко дете да си избере третия и четвъртия профил, не в пакет). Но пък изисква ресурс на училището.
Практически няма как да се случи.
Аз само се замислих - профил физика без профил математика? Възможно ли е и кому е нужно? Просто някои комбинации са свързани със здравия разум и основите на съответните дисциплини Hands V

Да не коментирам хуманитарно-природните комбинации, които нямат никакъв практически смисъл за последващо кандидатстване/учене, но пък са пряко свързани с тийнейджърското "искам пък!", любопитството им и любовта към конкретен учител, което може силно да ги подведе в избора им.
И не разбирам страшната драма с профил философия-БЕЛ Thinking Всички искат явно да стават психолози или философи (в краен случай)... Хуманитарния профил с История-БЕЛ и включени часове по литература по основния език не е ли много по-приложима/смислена/практична? Те тийновете друго си мислят, аз разсъждавам като родител все пак? Thinking Това не е пряко свързано с МОН, но пък все някаква разумна рамка трябва да се сложи от педагогическия съвет в училищата. Ей много се разфилософствах сутрешно Smiling Imp

Последна редакция: вт, 17 дек 2019, 09:19 от peneva_a

Общи условия

Активация на акаунт