Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 72 229
  • 799
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 139

Това е крайно неточна статистика. Вземате резултати от ДЗИ, като не следите промените, настъпили в дадените училища откъм персонал и ръководство. Вие сравнявате резултати, като се надявате те да се повторят след пет години за сегашните седмокласници-осмокласници. Когато избирате, трябва да имате съвсем друго нещо предвид - дали минималният и максималният бал се  повишава постоянно в последните години и доколко равнището на постижения при децата се повишава като потенциал.
Ще Ви дам пример с китайската ни паралелка в 138. СУЗИЕ:
 (2017)   138 СУ"Проф.В.Златарски"       1384 Чужди езици - КитЕ;АЕ
211.000    381.250       без квоти

(2018)   138 СУ"Проф.В.Златарски"       1384 Чужди езици - КитЕ;АЕ
244.750    297.500       

 (2019)   138 СУЗИЕ "Проф.В.Златарски"   1384   Чужди езици -   КитЕ_АЕ
324.500               389.500   
Вижда се, че минималният бал само за две години е нараснал със 113,5 единици - това е огромен скок в средното равнище на ученолюбие на децата. Високият бал през 2017 е бил само на едно дете, средно са ни влезли с около 240-250 точки. За миналата година средният бал е бил 350-360, това са 120 точки разлика! И наистина, в последните две години имам НЕВЕРОЯТНИ класове, които учат и при които успяваме да създадем атмосфера и колектив. Миналата година ОСЕМ деца ми постигнаха още в осми клас ниво В1 на този труден език, а смятахме да го заложим като изходно за 12ти клас в новите учебни програми! Как мислите, дали ще има разлика в резултатите от ДЗИтата им като завършват, сравнено с цитираните от Вас резултати?
Тази година очакваме минималния бал да е с още 30 единици нагоре, а максималният да прехвърли 420. И това важи за всичките ни паралелки. Затова сравнявайте статистиките за минали години и следете прогреса.
Аз съм родител,доволен от преподавателите в 127 СУ,а не преподавател в училище,лобиращ за него с желание да привлече деца с по -висок бал,за да отчете успехи.Като майка знам,че родителите са безкрайно притеснени,смятат балове,точки и т.н
Ако погледнем резултатите обобщено,
училищата от 2ешелон,са с близки резултати.Тоест,където и да учат децата,
родителите не са направили ФАТАЛНА грешка като са ги насочили натам.
Всичко друго е въпрос на късмет-преподаватели,съученици,сплотеност на класа и т.н.

# 691
  • Мнения: 50 647
Макар минали прогимназиален етап в 138, но пък с две деца, наблюдение повече от 10 години- осезаемо подобрение има в много неща! ДО протече на ниво! Заслужава си покачването в бала, след години ще има и покачване в ДЗИ.

# 692
  • Мнения: 8 795
И за мен статистиката е доста неточна. Най-ниският бал в 127-мо е по-нисък от този в 7СОУ за миналата година. За предишни не знам. За училището нищо лошо не мога да кажа. Имам познати доволни и недоволни. Но наистина е по-лесно, отколкото в 7 СОУ и 32 СУИЧЕ, дори и за дисциплината, която се изисква.

Последна редакция: сб, 04 юли 2020, 13:12 от Rosita

# 693
  • София
  • Мнения: 3 901
Продължавам да се лутам в опити да събера актуална информация за 30 су,както и за профилите в 18 след 10 клас... Като се замисля във всяко училище без квоти очаквано ще преобладават момичета.Неизбежно е.Така че ще се абстрахирам от сексуалните квалификации за училището на този етап.

# 694
  • София
  • Мнения: 1 084
За "лобирането" изобщо няма да коментирам. Дала съм Ви статистика. Тъй като самата съм майка на кандидатстващ седмокласник, тук съм в това си качество и се стремя да Ви покажа на какво като родители да обръщате внимание. Китайската паралелка е специфична, не може всеки да учи в нея, както примерно в балетно училище. Тези, които са се ориентирали, са го направили още много отдавна. Научете се да приемате съвети. Погледнете приемните балове за минали години в паралелките, в които желаете децата ви да влязат и само ще спечелите.

# 695
  • Мнения: X
Сравняването на балове като абсолютна стойност може да бъде много лош съветник. Важна е позицията на последния приет в статистиката на успеваемостта.

2017 - 7702
2018 - 7088
2019 - 4941

Последна редакция: сб, 04 юли 2020, 15:15 от Анонимен

# 696
  • София
  • Мнения: 44 401
Какво означават тези цифри?

# 697
  • София
  • Мнения: 19 925
Какво означават тези цифри?
Позицията  в статистиката на  РУО за последното прието в паралелката дете,  тоест на това с минималния за етапа на класиране  (примерно първо класиране) бал за същата тази паралелка. Така е  много по-прецизна статистиката, понеже показва нарастващ или намаляващ интерес към дадена паралелка в годините - нещо, което балът не показва, понеже е постиган  с различни като сложност изпити.

Последна редакция: сб, 04 юли 2020, 15:19 от пенсионирана русалка

# 698
  • Мнения: 139
Да споделя и моето мнение, като майка на 7мо класничка от 22ро и девойка завършила преди 2г. същото училище.
1. Преди 2 или 3 години смениха директорката, която беше мн. активна и правеше чудеса. Сложиха училищната психоложка, докато спрягаха В. Кастрева за поста (слухове). Назначението е някак си временно.
2. ДЗО - избират се предмети, които да не ти провалят кандидатстването. Т.е дъщеря ми кандидатства в МУ - 3 години ходи на курсове и не отиде на ДЗО по Биология, за да не си прецака успеха.
3. 8ми клас се води езикова подготовка, а в 9ти взимат всички останали предмети за 2та класа.
4. Класа им беше отвратителен до степен, че класната отказа поканата им за бал.
5. В 11клас масово не ходеха на у-ще и се извиняваха с мед. бележки. В 12ти дори не им ги искаха. Същото чух от деца в 2ро и 2АЕГ.
6. Испански не научи.
7. Биология като 2 профилиращ означава допълнителен час от 11 клас.
8. Момиче, непосещаващо училището, завърши с 4ка, защото щеше да повлияе на имиджа.
9. Има учители, които ти иде да им оскубеш косите, но това е навсякъде.

Другата страна на монетата:
1Класните на 7мокласничката бяха великолепни. За едната образованието на децата беше съвместна работа на родители и учители. Благодарение на нея детето от последно в класа стигна до първите 5. Тя успя и да ги запази като клас, въпреки че едните учеха НЕ, а другите - ИЕ. Класната след 4ти клас ги прие като равни, говореше им с уважение и разбиране. Това помогна в израстването им до момента без големи драми и запазването на класа като едно цяло.

А написах всичко това, защото 22 е от "елитните", но след като го видях от вътре вече поставям под въпрос всякаква такава категоризация.

# 699
  • София
  • Мнения: 44 401
И моята дъщеря ми намекна да я преместя в 22, защото там се учи по-малко. 🤪 Учениците излизат заедно по центъра и се знаят тия неща.
Ние май ще търсим друго училище в 11 клас, защото с профилите в езиковите става много несериозно.

# 700
  • Мнения: 139
За 22 забравих да добавя нещо мн. показателно за мен - дистанционното обучение. Организирахе се с около 2 седмици закъснение спрямо останалите училища на принципа всеки се спасява както може. По всеки предмет се ползваше различна платформа - teams, skype, viber, shkolo, Google classroom, zoom, mail. Часовете бяха на който както му е удобно, по всяко време на деня и се променяха динамично. Единственно учителките по БЕЛ и МАТ се погрижиха децата да имат всекидневни занимания.

# 701
  • София
  • Мнения: 10 213
Дъщеря ми е 9клас в 22ро.Изключително доволна е. Тя е от амбициозните деца. Това, че няма много за учене, просто поне при тях не е така. Скапва се от учене буквално. И не преувеличава въобще. Както и приятелките и. Тези, които не учат, съответно получават ниски оценки. Като казвам скапване от учене, точно това имам предвид. Особено по Испански в 8кл.Яви се и миналата, и тази година на олимпиади по Испански. И двата пъти се класира за втори кръг, където малко не и стигна да се класира и за трети. Представи се абсолютно наравно с децата от Испанската.
Яви се и на олимпиади по химия и... Не помня какво още, също се класира на втори кръг.
Пиша това, не за да хваля дъщеря си. Има и още няколко деца като нея в класа, не е само тя. Има и деца, които не пипват и дори още не могат да четат на испански.
Тя сега завърши девети клас и владеенето на езика е на много добро ниво, когато гледа филм, превежда си повече от нещата.
Проблеми има в училището, не мога да си кривя душата. МатематиЧката е тотална трагедия.
Дистанционното обучение е това, което сте описали и вие, съгласна съм. Но на много места беше така.
Постът ми не цели заяждане, а просто друга гледна точка.
Не зная как ще е занапред, но с ръка на сърце препоръчвам на познатите си това училище.
Пак повтарям--проблеми има. Цялата ни образователна система е проблемна.
Най - доброто място за учене на испански си е Испанската гимназия. На дъщеря ми не и стигнаха няколко точки. Но все още често се вижда с приятелката си, която приеха в Испанската, сравняват си по Испански учебници, тетрадки, знанията дори. Бих казала, че двете деца са на сходно ниво.

# 702
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо да не похвалиш детето като заслужава!

# 703
  • София
  • Мнения: 10 213
Тя че заслужава си е факт, но  не пиша тези неща за да я хваля.
Просто моето и на детето виждането за училището е различно от описаното горе.

# 704
  • Мнения: 3 491
Валенцето, добре, че писа, защото тъкмо бях почнала да се укорявам, че написах 22- ро с испански на едно от първите реалистични като бал места...

Общи условия

Активация на акаунт