Какво друго правят учените? Наблюдават, правят опити, тестват, градят хипотези, пробват пак, затвърждават хипотезите си и т.н. Когато следващия път детето ви отново направи за пореден път онова, за което сте му казали категорично „Не“, спомнете си, че то е един малък учен. И в това няма нищо странно или лошо, дори напротив.
Важно е детето да наблюдава нещата в естествената им среда, за да се запознае с тях и да ги опознае правилно. Например плодове сред природата, малки животни също навън. Вкъщи или на площадката в парка пък можем да правим заедно с детето различни експерименти, така у него ще се формира знание, потвърдено от опита.
Как да въведем науката в най-ранна детска възраст? С какви занимания детето може да усвои различни знания и умения? Какъв трябва да е подходът на родителя? Отговори на тези и други въпроси, както и примери ще откриете в лекцията на Мариана Донкова на Академия за родители:
Мариана Донкова е създател на медията за родители „Детето играе“. Педагог с опит в образованието на юноши и възрастни. Вярва, че децата учат най-лесно, когато участват в забавни занимания, които са съобразени с техния темп на развитие, интереси и желания. Затова на страниците на сайта споделя много идеи, които помагат на родителите да играят активно с децата си, да развиват у тях много ключови умения още от раждането и да ги възпитават като уверени и способни личности.