16.07 - 27.07.2019 СЕДМИ КЛАС Успех на второ класиране!

  • 123 400
  • 1 854
  •   1
Отговори
# 1 170
  • Мнения: 5 027
Виви1 това бих го направила само ако бала ни е в горния регистър на баловете в това училище и ако със сигурност знам, че ще останат места.
Това е по принцип. Незнам къде се целиш, но тук при нас във Варна остават само по една две бройки в добрите училища, всичко друго не е атрактивно и ако се появи някой объркан с висок бал и край.

# 1 171
  • Мнения: 7 641
Делят ме само 2 точки ...на това се надявам.В същото училище бях написала само желаната паралелка,а сега ще напиша и другите,защото ако ги бях написала на първо желание да бяхме се класирали до сега !
Възхищавам се на смелите, явно знаеш какво искаш.
Дръж ни в течение, дано имаш правилна интуиция Hug
дано след пренареждането на позициите не ви изненада някой, на когото не е достигала половин точка

# 1 172
  • София
  • Мнения: 16 315
Скрит текст:

Имам чувството, че говорим на различни езици. Laughing Разбира се, че най-важното е какво е професионалното ти ниво, интелект, креативност. Ако си посредствен в сферата си на дейност, няма значение колко езика и на какво ниво говориш. Но тук не говорим за избор между едното и другото и не виждам причина да се поставят на една плоскост и като взаимен контрапункт. Въпросът е на какво ниво следва да владееш езика, за да имаш претенции, че го владееш и за да можеш да работиш безпроблемно с него /а не за гледане на филми и туризъм/. Защото бедният речник и недоброто ниво на изразяване, пречат и на комуникацията, и на обмяната на идеи. Нямах предвид точно акцент и правилен падеж, но дали хората отдават значение на това, зависи от средата, в която и нивото, на което се налага да го ползваш. Например човек, който говори на казАх, направИх, бих наела за чистачка, но не и на експертна длъжност. И за секретарка не бих го наела, защото това ми е лицето на офиса. Та, в този смисъл, да, относително е.

Ние мислим по еднакъв начин и аз имам същите изисквания, така сме възпитавани, такъв опит имаме, но мисля, че хората, които пътуват, живеят и учат навън не са на същото мнение:) Затова казах, че всичко е относително:) Някои от съучениците ми, а и сестра ми учиха и живеят в САЩ и там наистина няма значение дали английският се говори перфектно, всеки е дошъл от някъде.  Хората "прескачат" зад начина, по който някой говори езика, дори и за длъжности, за които се изисква матистърска степен.

И аз съм живяла и учила в САЩ, но моите наблюдения са по-различни. Хората са много мили, опитват се да те разберат, дори и почти да не говориш езика, не обръщат внимание на акцента, а и на нивото на изразяване  при ежедневна комуникация, както и за наемане на работа на определено ниво или за длъжности, за които това не е от особено значение. Но не за всичко. Акцентът няма значение /не знам защо изобщо стана въпрос за акцент - аз не съм го повдигала, малко хора говорят без акцент/, но способността да се изразяваш добре и свободно и на необходимото ниво за сферата, в която работиш, има. Кумовете ми живеят и работят там повече от 30 години - и техните наблюдения съвпадат с моите. Не можеш да договаряш клаузи по договор, да пледираш пред съда, да договаряш детайли по голяма търговска или корпоративна сделка, да презентираш пред академични среди, да участваш в медицински консилиуми, да работиш като журналист или преподавател, и т.н. и т.н. с ниво В2 /използвам го, защото е възприето като критерий, а не защото сертификатът сам по себе си означава нещо/ и с набор от 3-4 хиляди думи. Това просто ще ти пречи да изразиш идеите си, да защитиш тезата си по убедителен начин, да обясниш надлежно аргументите си. Не разбирам за какво спорим.

# 1 173
  • Sofia
  • Мнения: 2 578
Много много точно казано Санака!!!

Сега се чудя дали английския ще може да се доизгражда само през лятото или след 10 клас.

# 1 174
  • Мнения: 1 340
Ще може! Дори и да реши да учи в университет с английски ще се справи! Виж обратното е невъзможно: с втори западен език немски, френски или какъвто и да е - няма да може да учи в съответната страна... То затова има отлив от АЕГ по принцип. Та зависи и кой към какво се стреми. Напливът към НЕГ, 73то, 35то и 31во не са въз основа на красотата и звучността на немския ... Аз също харесвам италиански, френски и испански, но някак ги свързвам само с изкуство, романтика и туризъм ...

# 1 175
  • Мнения: 135
Големият ми син спря английския в осми клас, за да се отдаде на новия език. Сега го отчита като грешка.

# 1 176
  • София
  • Мнения: 5 686
Аз също смятам да позасиля английския на синът догодина лятото. Курсовете към Британския съвет ми направиха сериозно впечатление! Санака, благодаря за споделеното!

# 1 177
  • Мнения: 8 581
Ще може! Дори и да реши да учи в университет с английски ще се справи! Виж обратното е невъзможно: с втори западен език немски, френски или какъвто и да е - няма да може да учи в съответната страна... То затова има отлив от АЕГ по принцип. Та зависи и кой към какво се стреми. Напливът към НЕГ, 73то, 35то и 31во не са въз основа на красотата и звучността на немския ... Аз също харесвам италиански, френски и испански, но някак ги свързвам само с изкуство, романтика и туризъм ...
                Защо да не може да учи с втория език в съответната страна? Наблюденията ми показват,че САМО в ЕГ не се учи езика.Не ти го наливат с фуния в главата и ако детето се учи както трябва,а не спи и двата езика ще научи.Въпрос на интерес и упоритост,постоянство.Мога да дам пример с малкия внук.....нито е ходил на курсове по английски,нито майка му е погледнала какво учи,а аз не мога да помогна,защото английски не съм учила никога.Нещо ,ако знам е от обща култура.Та се записва той за градско състезание по английски и се класират двама от едно у-ще на първо място.Конкуренцията е между него и дете,което се е върнало от Лондон и бащата англичанин,детето родено там.Кой да отиде на нац .етап - ние си мислехме,че ще изпратят "англичанчето" учителският съвет иска същото,но учителката /шапка и свалям/ решава да даде тест и който е с по-висок резултат той отива.Нашият има 5 точки повече и отива на нац. етап където се класира 3-ти- разлика от първия 1.5 точка.Зад него останаха възпитаници на много елитни у-ща /говоря за 4 кл/,школи и т.н.Сам самичък се е занимавал и миналото лято дойдоха мои близки,които живеят от 25 години в САЩ,казаха ,че говори много добре.Съвсем свободно спореше с детето им.
                    След 2 години  го чака НВО и стискаме палци да остане толкова самостоятелен и да запази интереса към езиците.

# 1 178
  • София
  • Мнения: 16 315
Аз също смятам да позасиля английския на синът догодина лятото. Курсовете към Британския съвет ми направиха сериозно впечатление! Санака, благодаря за споделеното!

Това са курсовете през учебната година. Не знам как са организирани летните, но можеш да попиташ - хората обясняват подробно.

# 1 179
  • Мнения: 287
Здравейте,

Бих искал да помоля за информация, ако има запознати, а именно за 30СУ - приети сме в паралелка Икономическо развитие:
първи профилиращ предмет - география и икономика
втори профилиращ предмет - английски език
трети профилиращ предмет - немски език, като никъде в сайта на училището няма програма за обучението по тази паралелка за 2019-2020, няма и за миналата година, защото е нова паралелка.
В справочника за прием 2019-2020 пише, че е с интензивно изучаване на английски, но от друга страна първи профилиращ е география и икономика. Не можем да разберем какво ще учат в 8ми клас в края на краищата - език или география и икономика. Звъняхме в петък и в училището, свързаха ни със зам.-директорка, която на въпроса какво ще учат интензивно в 8ми клас, отговори, че не е запозната и в понеделник да попитаме, когато отидем да го запишем.

Дали има някой с по-точна информация?

# 1 180
  • Мнения: 8 862
Щом заместник-директорката не знае, кой тук да има информация 😀 .Дано да разберете своевременно!

# 1 181
  • Мнения: X
Здравейте,

Бих искал да помоля за информация, ако има запознати, а именно за 30СУ - приети сме в паралелка Икономическо развитие:
първи профилиращ предмет - география и икономика
втори профилиращ предмет - английски език
трети профилиращ предмет - немски език, като никъде в сайта на училището няма програма за обучението по тази паралелка за 2019-2020, няма и за миналата година, защото е нова паралелка.
В справочника за прием 2019-2020 пише, че е с интензивно изучаване на английски, но от друга страна първи профилиращ е география и икономика. Не можем да разберем какво ще учат в 8ми клас в края на краищата - език или география и икономика. Звъняхме в петък и в училището, свързаха ни със зам.-директорка, която на въпроса какво ще учат интензивно в 8ми клас, отговори, че не е запозната и в понеделник да попитаме, когато отидем да го запишем.

Дали има някой с по-точна информация?
Мисля, че смесвате профил с начин на изучаване на езика. Профилиращите предмети са равнопоставени. Първите два се определят на национално ниво, а третият/четвъртият с училищния учебен план. Щом е ИИЧЕ, в осми клас ще учат предимно първия чужд език.

# 1 182
  • Мнения: 7 685
Профилираното обучение касае втори гимназиален етап. Преди това всички учат всички общообразователни, най-много да имат иуч и/или фуч по профила. Щом е ииче, то в 8ми клас ще учат поне 18 часа седмично език.

# 1 183
  • Мнения: X
Относно езиците да изразя мнение.Големия ми син разбираш английски на 6г..В 6ти клас прочете първите си книги. В 8 кл. преподавателската англичанка изрази мнение че е роден писател и има богат речник....
Но...
Когато реши да се готви за САТ се. наложи да научи още още около 3000 думи. И резултата му пак не беше нещо уау. Май към 2000
Когато си говорим с него, сега ми казва след 4 год прекарани в САЩ, че не би се се пробвал отново на САТ1. Трудно е и специфично.
На високия левъл мат, беше изкарал 780 от 800 възможни. Това за 5 месеца уроци. Споменавам за сравнение.
Та си има ниво и.... ниво на английския.
Просто съвет за онези които мислят да продължат с образование на английски...

# 1 184
  • Мнения: 287
Щом заместник-директорката не знае, кой тук да има информация 😀 .Дано да разберете своевременно!

Може да има записали се в петък и да са разпитали, например....

Общи условия

Активация на акаунт