Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 23 юли 2019, 16:09 ч.

Интернет зависимост при деца

  • 2 174
  • 50
  •   1
Отговори
# 45
  • София, Лагера
  • Мнения: 2 019
И да кога ще могат да контролират на 💯% свободното им време? Само след някоя друга година тези деца ще бъдат като залепени за някое устройство. Получава се същото като с джънка. Колкото е по-забранено, толкова по-желано.
Не съм съгласна. Особено за джънка. Аз такова не купувам. Децата ми имат джобни, но и те не си купуват. Пият всякакви фрешове. Научени са да ядат плодове и така продължават (включително изяждат плодовете на съучениците си,  които не си ги искат).
За устройствата: до един момент ще трябва да бъдат външно контролирани. После ще се научат на самоконтрол.

# 46
  • София
  • Мнения: 3 304
И това е така, докато не установят, че само те правят нещата различно от средата, в която се намират и, че за да се социализират ще трябва да започнат да се занимават със същите неща като околните. Много малко неща могат да устоят на влиянието на средата-евентуално въздържанието от цигарите, алкохола и пиенето на фрешове.

# 47
  • Мнения: 3 737
Моите деца като малки, докъм 5 години, дори анимационни филми не гледаха и не че съм ги ограничавала, просто не им бяха интересни. Сега дребният, на почти 11 години, може с часове да гледа анимация. Големият го мина този период.
Същата работа беше с телефонните и компютърните игри. Спрямо другите деца късно започнаха да играят, но бързо се пристрастиха. Големият, на 13 почти, има периоди, в които дълго време не играе, а ползва компютъра за други занимавки. Малкият продължава да играе толкова колкото му позволява. И разговорите с приятелите им са основно на тази тема, кой какво играе, на кое ниво е. Уговарят се и играят в мрежа. Докато играят си говорят
Независимо дали на мен ми харесва, такива са им игрите в днешно време. Да, през деня карат и колелета заедно или ходят на басейн, но вечер са всички в мрежата и играят.

# 48
  • София
  • Мнения: 695
Има смисъл от лишаването от електронни устройства в ранна възраст. Аргументът "ма то после ще си наваксва и ще стане по-зле", рядко важи. Защото когато едно дете няма пред себе си зарибявка - таблет, телефон, компютър и подобни, то си намира друго занимание - рисува, играе с конструктор, разглежда книжки и т.н., развива интереси в различни области, особено ако има и кой да му обърне внимание и да го подпомогне в това. Изгражда навика да "живее офлайн", един вид. Има хоби. И когато все пак дойде моментът, в който се запознае с ел. устройства, все пак ще знае с какво да се занимае и през другото време. Давам за пример ММ, чието занимание като дете е било гледане на тв (то тогава друго не е имало). Не е бил ограничаван, седял е като залепен и сега няма никакви хобита/интереси в друга област. Няма ли тв/компютър покрай него, буквално не знае с какво да се захване.

Понеже споменахте и джънка - същото е и там. Дете, привикнало от рано на други храни, дори и в по-късен момент да залитне по джънк, то винаги пак ще се връща към вкусовете от детството.Примерно ММ не е хапвал ябълка от години, що ли!

# 49
  • Мнения: 75
Ние сме от Русе и честна дума в блоковете се намират по 2 - 3 деца и то на различна възраст ,а пък за квартала да не говорим ...пукнато дете няма.Та както казах децата са на различна възраст и нямат много общи интереси .Моята дъщеря е на 11 и половина и си играе единствено с едно момченце като имат разлика 4 години, но  до колкото знам имат доста общи неща за които да си говорят.Като например Тик Ток,Ютуб , играят също така и т.н..Абе не е като като едно време ама ..."по времето на бай Тошо беше по - хубаво"SmileSatisfiedTrollfaceJoyА колкото до стоенето на телефона стои само 2 часа на ден .Wink

# 50
  • София
  • Мнения: 37 772
Интернетът е част от съвременния живот и за мен идеята за "опазването" им от него няма никакъв смисъл. Първо възрастните постоянно цъкат, виждам го в градския транспорт всеки ден - от 10 възрастни я има някой, който да не е цъкащ на телефона, я не. И понеже телефоните вече са достатъчно големи, за да вижда комшията какво се цъка, а и никой не си прави труда да си крие екрана, обичайно се цъка по фейса или се браузва из новинарски, клюкарски и прочие сайтове, т.е. нищо смислено. Вкъщи също много време възрастните проседяват пред компютър, таблет или телефон, вечно на някого му пиука телефонът, а любопитството да се види какво пише е огромно, непреодолимо. Как да очакваме децата да правят нещо по-различно?
За да не виси едно дете постоянно в интернет са нужни достатъчно много офлайн занимания - извънкласни или някакво общуване с възрастните вкъщи. За да тръгне едно дете да се изразява сложно, първо от околните трябва да чува и да участва в разговор, в който хората се изразяват сложно, примерно обсъждане на нещо повече от битовите неща, а на книга, филм, случка и т.н. Когато тече комуникация по някаква тема, тогава започват и да се изразяват по-богато, защото им се налага да формулират и представят аргументи. Май единственото място и повод да се изразяват сложно е в часовете по литература. Речник се трупа от околните, не само от книгите. Децата трупат речник и изразяване далеч преди да се научат да четат, а от ранното детство.

Общи условия

Активация на акаунт